Agresywny_Spawacz Posted May 25, 2014 Report Share Posted May 25, 2014 (edited) Witam! Mam pytanie do was, ponieważ niepokoi mnie jedna rzecz. Otóż moje M16 KWA ma założoną sprężynę SP130, Silnik JBU High Torque oraz dobrze wypodkładkowane zębatki. Używam baterii lipo 11,1v i po paru seriach silnik się dość nagrzewa. Kable oczywiście niskooporowe, silnik dobrze wyregulowany, nic nie piszczy ani nie zgrzyta, jednak silnik generuje dużo ciepła. Dodam że nawet wyjęty silnik po paru startach również sie całkiem szybko nagrzewa. Czy to normalne? Wolę się dowiedzieć niż stracić silnik za prawie 2 stówy :icon_razz: Edited May 25, 2014 by Agresywny_Spawacz Quote Link to post Share on other sites
seger Posted May 25, 2014 Report Share Posted May 25, 2014 Za wysokie napięcie dla silnika. Zmień akumulator na inny o niższym voltażu. Quote Link to post Share on other sites
Znachor Posted June 20, 2014 Report Share Posted June 20, 2014 A ja mam taki problem: mam silnik f1 tornado high torque, m130 guardera, zebatki stock boyi, lipo 7,4. Wszysyko elegancko wypodkladkowane. Generalnie jestem zadowolony z zestawu, ale... silnik sie strasznie grzeje. Pol godziny strzelania i jest mega goracy. Gdzie szukac przyczyny? Co sprawdzic? Quote Link to post Share on other sites
pan kozaq Posted June 20, 2014 Report Share Posted June 20, 2014 Kable stock czy wymieniałeś? Jeżeli nie, to wina kabli. Jeszcze napisz, jakie to strzelanie dokładnie jest. Quote Link to post Share on other sites
Znachor Posted June 20, 2014 Report Share Posted June 20, 2014 Kable niskooporowe zmieniane. Same kable ppdczas gdy silnik jest cieply to one sa zimne.. Dodam ze nie mam mosfetu. A strzelanie to czasem lubie przydusic seryjka ;) Quote Link to post Share on other sites
adrIan Posted June 20, 2014 Report Share Posted June 20, 2014 Tornado F1 sam w sobie się bardzo grzeje. Swojego używam na sp130 + zębatki 13:1 + lipo 11.1 i dosłownie parzy. To jest norma dla tych silników. Dopóki temp. nie przekracza ~80°C możesz spokojnie strzelać, później palisz uzwojenia i motor do przewinięcia / wyrzucenia Quote Link to post Share on other sites
henno Posted June 20, 2014 Report Share Posted June 20, 2014 (edited) Brak mosfeta i lepsze jakość kable silikonowe modelarskie ,a nie głośnikowe. I jak masz dokładnie silnik są dwa rodzaje. Posiadam sprężyna 135st ,mosfeta ab i kable silikonowe oraz silnik Tornado F1 High Torque - długi i się nie grzeje. Edited June 20, 2014 by henno Quote Link to post Share on other sites
Znachor Posted June 20, 2014 Report Share Posted June 20, 2014 Kable sa niskooporowe - nie glosnikowe. Czyli mam sie generalnie nie martwic? Quote Link to post Share on other sites
henno Posted June 20, 2014 Report Share Posted June 20, 2014 Tak.U mnie nie grzeje się nawet seria po 10 bb/sek Quote Link to post Share on other sites
Znachor Posted June 20, 2014 Report Share Posted June 20, 2014 (edited) To teraz troszke zmienia się problem - zdjąłem chwyt pistoletowy i zobaczyłem, że ta sprężynka która dociska szczotkę (ten taki malutki element na kawalku kabelka miedzianego) na minusowym biegunie,wystaje jakby się odpięła, po rozebraniu tego wszystkiego okazalo się, że jest wygięta, naprostowalem ją, złożyłem i przy nacisnieciu spustu ta spężynka wręcz się świeci, wykrzywia i silnik momentalnie się grzeje.... Silnik ma moze 5 k bb przebiegu.... Co robić?... PS. Sprawdzilem na stockowym silniku i takie cos się nie dzieje... Edited June 20, 2014 by Znachor Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.