Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Grzejący się silnik - czy to normalne?


Recommended Posts

Witam! Mam pytanie do was, ponieważ niepokoi mnie jedna rzecz. Otóż moje M16 KWA ma założoną sprężynę SP130, Silnik JBU High Torque oraz dobrze wypodkładkowane zębatki. Używam baterii lipo 11,1v i po paru seriach silnik się dość nagrzewa. Kable oczywiście niskooporowe, silnik dobrze wyregulowany, nic nie piszczy ani nie zgrzyta, jednak silnik generuje dużo ciepła. Dodam że nawet wyjęty silnik po paru startach również sie całkiem szybko nagrzewa. Czy to normalne? Wolę się dowiedzieć niż stracić silnik za prawie 2 stówy :icon_razz:

Edited by Agresywny_Spawacz
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

A ja mam taki problem: mam silnik f1 tornado high torque, m130 guardera, zebatki stock boyi, lipo 7,4. Wszysyko elegancko wypodkladkowane. Generalnie jestem zadowolony z zestawu, ale... silnik sie strasznie grzeje. Pol godziny strzelania i jest mega goracy. Gdzie szukac przyczyny? Co sprawdzic?

Link to post
Share on other sites

Tornado F1 sam w sobie się bardzo grzeje. Swojego używam na sp130 + zębatki 13:1 + lipo 11.1 i dosłownie parzy. To jest norma dla tych silników. Dopóki temp. nie przekracza ~80°C możesz spokojnie strzelać, później palisz uzwojenia i motor do przewinięcia / wyrzucenia

Link to post
Share on other sites

Brak mosfeta i lepsze jakość kable silikonowe modelarskie ,a nie głośnikowe.

I jak masz dokładnie silnik są dwa rodzaje.

Posiadam sprężyna 135st ,mosfeta ab i kable silikonowe oraz silnik Tornado F1 High Torque - długi i się nie grzeje.

Edited by henno
Link to post
Share on other sites

To teraz troszke zmienia się problem - zdjąłem chwyt pistoletowy i zobaczyłem, że ta sprężynka która dociska szczotkę (ten taki malutki element na kawalku kabelka miedzianego) na minusowym biegunie,wystaje jakby się odpięła, po rozebraniu tego wszystkiego okazalo się, że jest wygięta, naprostowalem ją, złożyłem i przy nacisnieciu spustu ta spężynka wręcz się świeci, wykrzywia i silnik momentalnie się grzeje.... Silnik ma moze 5 k bb przebiegu....

 

Co robić?...

 

 

 

PS. Sprawdzilem na stockowym silniku i takie cos się nie dzieje...

Edited by Znachor
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...