lobomisiek Posted June 6, 2017 Report Share Posted June 6, 2017 Postanowiłem zmodyfikować gietę tak by zwiększyć jej zasięg. Jednym z elementów modyfikacji jest wymiana lufy precyzyjnej na dłuższą. Planuję zakup lufy długości 455 mm lub 550 mm. By wszystko ukryć tłumik. Odpowiednio 200 mm lub 300 mm, plus adekwatny cylinder. I teraz pytania zasadnicze. Czy lufy tej długości, nie będą wymagały dodatkowej wewnętrznej stabilizacji, eliminującej/minimalizującej drgania powstałe podczas strzału? Czy tłumik na standardowym gwincie lufy zewnętrznej utrzyma się? W tym wszystkim martwi mnie solidność takiej konstrukcji. Nie chcę zostać z dwoma częściami, gdy o coś przypadkowo zahaczę. Chcę wyeliminować możliwość uszkodzeń/zniszczenia zarówno lufy zewnętrznej jak i wewnętrznej. Jakie macie Panowie sugestie? Za wszelkie z góry dziękuję. Quote Link to post Share on other sites
progressive Posted June 6, 2017 Report Share Posted June 6, 2017 Ja kiedyś kupiłem używane SL8 (prawie gieta) z krótkim frontem i krótką lufą zew. + dodatkowym długim frontem. Była tam jakaś krótka lufa wew. zamontowana. Chcąc wrzucić promyka 509 i długi front musiałem skombinować lufę zewnętrzną. Jako że przedłużki wydały mi się biedne to dorobiłem ustrojstwo sam (prawie). Mianowicie kupiłem karbonową rurkę o średnicy chyba 22mm i zamówiłem sobie u tokarza dwie "zaślepki", które w nią wkleiłem po docięciu na wymiar. Z jednej strony gwint wewnętrzny 14X1 lewy, z drugiej gwint zewnętrzny 14X1 lewy. Jeśli chodzi o stabilizację lufy w długim froncie to tutaj poszedłem na łatwiznę. Owinąłem lufę zewnętrzną taką ilością taśmy izolacyjnej że klinowała się w prowadnicach do oryginalnej długiej lufy. Nie było to widoczne a robiło robotę. Zaletami tego rozwiązania była absolutnie niemożliwa do złamania lufa zewnętrzna i jej ultra niska waga. Do tego spasowanie na wymiar i możliwość zastosowania stabilizatorów podobnych do tych ze snajperskich replik sprężynowych. Minusami jest -10 do koszeru i realizmu, ale to mnie akurat mało interesuje. Byłby też problem z jej stabilizacją w krótkim froncie. No i koszt samej imprezy. Rurki karbonowe (ze splotu) potrafią kosztować sporo. Ja dałem ok 100 zł za 1m rurki 22/20, tokarz wziął 20 zł. Przy czym gwintownik i narzynkę miałem swoje bo ciężko trafić żeby tokarz coś takiego posiadał. Quote Link to post Share on other sites
ZwykłyProstak Posted June 21, 2017 Report Share Posted June 21, 2017 Mam zamiar zakupić tą replikę z gunfire i od razu oddać ją na serwis i wymienić parę rzeczy i tu się chcę zapytać czy podana przeze mnie konfiguracja będzie ładnie śmigać. Gumka: https://gunfire.pl/product-pol-1152192217-Gumka-hop-up-czarna.html Dystanser: https://gunfire.pl/product-pol-1152214936-Dystanser-Flat-Knob.html Zębatki: https://gunfire.pl/product-pol-1152206664-Komplet-stalowych-kol-zebatych-High-Speed-13-1.html#tabs_58676 Tłok: https://gunfire.pl/product-pol-1152207691-Aluminiowy-tlok-PTW-z-15-stalowymi-zebami.html Głowica tłoka i głowica cylindra: https://gunfire.pl/product-pol-1152206659-Glowica-tloka-glowica-cylindra-v-3.html Cylinder: https://gunfire.pl/product-pol-1152198914-Aluminiowy-cylinder-SHS-Typ-2.html Prowadnica sprężyny: https://gunfire.pl/product-pol-1152198914-Aluminiowy-cylinder-SHS-Typ-2.html Mosfet: https://www.specshop.pl/product_info.php?products_id=11403 i kable oczywiście niskooporowe Do tego będę montował sprężynę m120 do lasu i czy jak włożę m90 do cqb to czy wszystko będzie śmigać. Zależy mi na bezawaryjności. Quote Link to post Share on other sites
ZwykłyProstak Posted June 21, 2017 Report Share Posted June 21, 2017 Albo jeśli ktoś jest w stanie to może podać listę części do wymiany co by zapewniło ładną i bezawaryjną pracę repliki tak do 400 zł. Quote Link to post Share on other sites
lobomisiek Posted June 22, 2017 Report Share Posted June 22, 2017 Albo jeśli ktoś jest w stanie to może podać listę części do wymiany co by zapewniło ładną i bezawaryjną pracę repliki tak do 400 zł. Powiem tak, na Twoim miejscu najpierw wymieniłbym gumkę hoop up, ja ma przeźroczystego guardera i śmiga ładnie. Idź na parę imprez i zobacz jak strzela replika. Możesz się miło zaskoczyć. Co do tuningu, sprawdź czy komora jest szczelna. Bawiłem się dwoma gietami od boyi, kupione u tego samego sprzedawcy. U mnie lufę z gumką "ciężko" wsadzić do komory hop up, u mojego kolegi, trzeba było robić teflon fixa. Nie było szczelności, kulki leciały na 15 m. Uszczelnienie załatwiło sprawę. Kolega do swojej giety dokupił sprężynę m130 i na stocku replika ładnie strzela, oczywiście spadł rof. To jednak nie stanowi problemu, tam gdzie się strzelamy dopuszczalne jest tylko semi. Wystrzelił kilka tysięcy kulek i jak na razie nic się nie posypało - zastanawiamy się tylko kiedy padnie tłok lub inne elementy... ale cóż bez ryzyka nie ma zabawy. W swojej replice wymieniłem tłok z głowicą oraz głowice cylindra oraz dyszę i jeszcze sprężynę na m125. Do tego wspomniana gumka oraz lufa "precyzja" JBU teflonowa (jestem z niej bardzo zadowolony). Wpakowałem jeszcze kable niskooporowe. Wypodkładkowałem zębatki, przesmarowałem mechanizm. Wyłączyłem blow back. Wszystko ładnie działa. Nie jestem serwisantem, to pierwsza replika, którą rozkręcałem, jednak z efektu pracy jestem zadowolony. W tym momencie osiągam 410 - 420 fps. Do walki na krótkie i średnie dystanse replika jest idealna. Poręczna, lekka. Zamiast ładować kasę w bebechy kupiłbym kolimator. Dopiero z nim zaczyna się zabawa. Do standardowych przyrządów, mając gogle i maskę, ciężko się złożyć. W samych okularach to nie problem. Cenię jednak swoje zębiska, szczególnie jedynki :-) Quote Link to post Share on other sites
szymo86 Posted September 9, 2017 Report Share Posted September 9, 2017 Witam Podepnę sie pod temat. Trafiłem na okazje cenową i zostałem posiadaczem lufy 500mm i tłumika 360mm. Chcialbym zrobic z giety cos na miarę DMR. Sprężyna ktora mam to m130 Guardera, raczej nie chcialbym iść już bardziej w tuning mocowy. Muszę jeszcze bardziej ustabilizować lufę zewnętrzną. Tłok z 14 stalowymi zębami, wypodkładkowany GB, cylinder 0, głowice uszczelnione i wyciszone, mosfet. Teraz pytanie...gumka G&G zielona czy r/flat hop? Cos jeszcze zmienić? Zalezy mi na zasięgu min. ok 70m. Tak, wiem...wygląd może być nie koszerny, ale to nie reko;) przeciwnik nie spiernicza przed koszernoscia, tylko przed kulką ;] Wysłane z mojego ASUS_X014D przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
aramis Posted January 1, 2018 Report Share Posted January 1, 2018 Powitać. Kupiłem po taniości gietę z drugiej ręki. Wiem że takich rzeczy nie należy robić w ciemno, jednak cena była niezła i sporo bonusów. Na chwilę obecną muszę jeszcze dokupić akumulator i będzie (teoretycznie) kompletna. ALE Ta replika to przedziwny przypadek. Prawie całe flaki w GB wymienione na markowe, ale zrobione to zostało dość niechlujnie. Poprzedni właściciel (nastolatek) twierdził że tuning robiony był u serwisanta, ale wydaje mi się że jednak w GB grzebał sam. Co mam wymienione: - zębatki Super Shooter 13:1 lub 14:1, nie pamiętam - tłok Super Shooter przezroczysty niebieski (wszystkie zęby stalowe - listwa chyba 15 zębów) - głowica tłoka Super Shooter aluminiowa, łożyskowana, wentylowana (6 otworów), czerwona - głowica cylindra ACM granatowa - dysza uszczelniona SHS granatowa - komora Super Shooter CNC czerwona - gumka zielona G&G - kable modelarskie 16AWG z wtykiem Deans Co w stocku: - silnik - lufa - mikrostyk - sprężyna "ta słabsza" z pudełka (daje około 300fps) - to zdaje się coś około M90 Wszystko wygląda super, ale - podkładkowanie do... tylnej części krowy - GB suchy jak pieprz - luty na kablach tragiczne - antireversal źle złożony (GB był zakleszczony) - łożyska ślizgowe z dużymi luzami Na chwilę obecną poprawiłem antireversal i przesmarowałem GB, tak że upewniłem się na lipo z glocka że działa. Co planuję: - wymienić łożyska - poprawić podkładkowanie - nasmarować - AoE (+sorbo) I teraz litania próśb: Po pierwsze opinia, czy te części są dobrze dobrane? Z opinii internetowych wychodzi że są OK (ponoć Super Shooter = SHS), ale wolę się upewnić. Części nie mają śladów zużycia więc chciałbym je wykorzystać. Po drugie czy do takiego przełożenia brać lipo 7,4 czy może 11,1? Jakiego rof mogę spodziewać się po jednej i drugiej baterii? Ma to strzelać "normalnie", nie potrzebuję kosiarki. Po trzecie czy przy mikrostyku mosfet jest koniecznością tak jak przy zwykłych stykach? Po czwarte - łożyska ślizgowe czy kulkowe? No i po piąte i chyba już ostatnie - jaka twardsza sprężyna będzie bezpieczna dla tego GB? Wyczytałem że okolice M120-130 są jeszcze spokojne, pytanie czy coś więcej można względnie bezpiecznie włożyć? Chciałbym mieć "do lasu" trochę więcej pary, a na "awaryjne cqb" i tak mam klamkę. Quote Link to post Share on other sites
aramis Posted January 2, 2018 Report Share Posted January 2, 2018 Drugi post bo nie mogę już edytować. (Może jakiś mod scali? Ładnie proszę :icon_razz: ) Poczytałem o zębatkach i wiem już że 13:1 zwiększają rof względem stocka, więc bateria będzie na pewno 7,4V (żeby nie zwiększać dalej), za to jakaś pojemna - myślę o 2000 - 2200mAh z 20c lub nawet 30c żeby silnik miał dość papu. Porady dot. pozostałych kwestii mile widziane :icon_mrgreen: Quote Link to post Share on other sites
kero Posted January 20, 2018 Report Share Posted January 20, 2018 (edited) Cześć, Części ok, jak nie chcesz kosiarki to 7,4V wystarczy. Łożyska - tu jest tyle opinii ilu grzebiących w bebechach. Na zębatkę silnikową łożysko kulkowe, reszta ślizgowe. Mosfet nie zaszkodzi. pozdrawiam Edited January 20, 2018 by kero Quote Link to post Share on other sites
aramis Posted January 22, 2018 Report Share Posted January 22, 2018 Mosfet nie zaszkodzi. A powiedz mi jeszcze, jak wygląda sprawa z mosfetem przy mikrostyku. Wyczytałem gdzieś o mośkach dedykowanych. Jaka jest różnica między takim dedykowanym, a mosfetem pod zwykłe styki? Pytam, bo w glocku sam lutowałem mosfet (najprostsza opcja - mosfet irf1404 i dwa rezystory) i śmiga, więc myślałem o polutowaniu także tu, jednak nie chciałbym czegoś zchrzanić. Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted January 22, 2018 Report Share Posted January 22, 2018 Niby ludzie pisali że jak mosfet nie jest przystosowany do mikrostyku to się zaraz spali itp. itd. Ale ja w mojej starej Giecie od Aresa wsadziłem mosfet, który nie był przystosowany do mikrostyku i nigdy nie było żadnego problemu a przerobiłem w niej pewnie ponad 100k kulek. Quote Link to post Share on other sites
aramis Posted January 22, 2018 Report Share Posted January 22, 2018 OK, dzięki za info. I jeszcze pytanie o zachowanie spalonego mosfetu - puszcza prąd czy go blokuje? Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted January 22, 2018 Report Share Posted January 22, 2018 Ja w swojej karierze spaliłem dwa mosfety. Jeden po spaleniu puścił, drugi zablokował ;) Ale częściej się widzi / mówi o tym że spalony mosfet puszcza. Jest to o wiele bardziej spektakularne i jasne, łatwe do diagnozy. Bo jak się mosfet spali i zablokuje, to nie wiemy od razu dokładnie co się stało. Może bateria, może styki, może kable i dopiero po dokładniejszym przyjrzeniu się widzimy że mosfet. Quote Link to post Share on other sites
kero Posted January 22, 2018 Report Share Posted January 22, 2018 Mikrostyk a zwykłe styki w zasadzie różnią się tylko wielkością - jedno i drugie jest mechaniczne. Ja mam u siebie wsadzony jefftron AB i nic się nie pali:) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.