kajtoo5 Posted November 17, 2014 Report Share Posted November 17, 2014 (edited) Siemka. Jako, że od jakiegoś czasu nareszcie należę do teamu, który główny nacisk kładzie na taktykę zieloną (zwaną dalej lasem), potrzebuję paru porad odnośnie mojej repliki. Mianowicie. Mam jedną, zbudowaną przeze mnie od podstaw replikę. Jest to mk18 mod0, Trudno tu mówić o jakiejkolwiek podstawie, ale z zewnątrz sporo części pochodzi od PJ, za to gearbox od CA ( a właściwie już sam szkielet i kostka stykowa). Jako, że nigdy wcześniej nie zajmowałem się tuningiem mocowym, a jedyne czego mi było trzeba, to replika osiągająca maks 400fps ( takie regulacje w okolicy w jakiej się strzelam. 400fps w cqb na single fire), to jestem z tego tematu totalnie zielony. Nadmienie, że kombinowanie przy replice nie sprawia mi problemu i nie proszę o porady w stylu "jak nasmarować zębatki". Po prostu brak mi wiedzy praktycznej z mocowego tuningu repliki. Stąd pytanie: co powinienem z grubsza zrobić z repliką, żeby osiągnąć ok 450-500fps (każda z wartości pomiędzy jest okej)? Zależy mi na takiej mocy, bo i tak strzelam tylko na single, więc raczej nie wyrządzę nikomu krzywdy. Poza tym chciałbym znacznie poprawić zasięg i celność (skąd inąd i tak niezły!). W teorii wiem co mam mniej więcej zrobić, natomiast chciałbym zapytać się was o wasze opinie, lub rady dot. problemu. Co aktualnie mam w replice i co ew. mogę wymienić: -Szkielet gb Classic Army, wzmocniony -łożyska ślizgi plastikowe 6mm -zębatki X tech (szczerze nie wiem co to za zęby, ale są solidne) -kable niskooporowe swojej roboty -sprężyna m115 element -łożyskowana prow. sprężyny element (do wymiany, trochę nadpęknięta :icon_mrgreen: ) -tłok z łożyskowaną głowicą element -cylinder jakiś stockowy typ2 -głowica cylindra aluminiowa podwójnie doszczelniona (bodajże też element) -aluminiowa doszczelniona dysza (guarder?) -silnik Golden Eagle (fuck yea! mocny neodym, daje radę) -batka redox 7.4V 2400mAh -komora KA doszczelniona -guma Energy Systema -Precka Prometeus 300mm 6,03mm Na tym zestawie na kulach 0.25 guardera miałem stabilne 396fps. Chciałbym podnieść tą wartość do minimum 450fps. Od razu nadmienię, że długość lufy ulegnie zmianie, bo chciałem na tym gearboxie zrobić mk12, więc będzie 500mm, albo i więcej, jeśli dojdzie tłumik Jak uważacie? Ja myślałem, że przede wszystkim: -batka na 11.1V -precka madbull (nie wiem, czy jest sens wydawać na lufę precyzyjną do repliki, którą raz na tydzień/ dwa tygodnie wyjmę z szafy) 6.03mm /500mm+ -cylinder typ 0 -zębatki ultra high torque -sprężyna na coś pokroju m135 -m150 (i tu też pytanie jakiej firmy?) PS. Piszę w dziale "tanie repliki" bo mój składak nie markową repliką. Edited November 17, 2014 by kajtoo5 Quote Link to post Share on other sites
Kopcik Posted November 17, 2014 Report Share Posted November 17, 2014 Zębatki SHS, dobry stosunek ceny do jakości. Bo co wam precka skoro macie już w karabinie lepszą? Zostancie przy starej, długość lufy nie przydaje celności i fpsów. Sprężyna Guardera tylko ich SPxxx mają lekko niedoszacowane oznaczenia. Jak lufa zostanie to i cylinder zostawicie. Wrzucie łożyskowaną stalową lub mosiężną prowadnica i macie spokój na wieki i kilka fpsów do góry. Wrzucie łożyska lepsze, bo to są groszowe sprawy. Lepszy jakie ma zęby? Bo jak nie ma stalowych to opłacało je wymienić. Zębatek też nie musicie od razu brać takich ekstremalnych. Quote Link to post Share on other sites
chomik_pl Posted November 18, 2014 Report Share Posted November 18, 2014 Jeśli batka 11.1V to mosfet obowiązkowo. Sprężyna sp130 Guarder. Łożyska wymień na metalowe. Ja bym zostawił zębatki - powinny wytrzymac. Wstawił bym łożyskowaną metalowa prowadnice i wywalił bym łożyskowanie z tłoka, dodatkowo nawiercił bym tłok celem odchudzenia - SHS z metalowymi zębami. Nie zmieniaj Prometheusa na MadBulla. Jeśli chcesz wsadzić długa lufę to aby nie być rozczarowanym pakuj Prometheusa plus cylinder typ zero. . Quote Link to post Share on other sites
Kopcik Posted November 18, 2014 Report Share Posted November 18, 2014 Są tłoki od razu z dziurakmi, które mają obniżyć, po co wiercić? Quote Link to post Share on other sites
Bociano Posted November 19, 2014 Report Share Posted November 19, 2014 (edited) Masz 396fps na kulkach 0,25? Zdajesz sobie sprawę, że to jest ~442 na 0,2? podciąganie tego do 450 jest bez sensu. Zważ sobie tą sprężynę, bo wynik jest dziwnie wysoki. 115-tka elementa, którą ja miałem była słabsza niż 6-letnie sp100 guardera z kosmicznym przebiegiem, więc raczej niemożliwe byłoby osiągnąć na niej taki wynik. Może się okazać, że masz tak naprawdę m125 i przykładowo przesiadka na m135 będzie ledwie zauważalna. Cylinder typ 2 to pojęcie względne, ale jeśli to taki ze standardu TM, czyli max do lufy ~370mm, to najlepsze wyniki uzyskasz, właśnie na lufie ~360-370mm. Równie dobrze możesz zostawić swoją lufę i wsadzić minimalnie mniejszy cylinder. Chociaż jeśli masz skupienie "sznur", to raczej nie ma potrzeby. Według mnie nie ma potrzeby pakowania lufy~500mm, bo na 300mm można uzyskać naprawdę świetną celność. Sprężyny użyj najlepiej Guardera albo Modify. Edited November 19, 2014 by Bociano Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted November 19, 2014 Report Share Posted November 19, 2014 Napiszę co ja bym zrobił, ale głownie to powielanie powyższych wypowiedzi. Sprawdź jaką faktycznie masz moc repliki. 396 fps na 0,25 to około 442 na 0.20. Zważ sprężynę, albo najlepiej kup Guardera 120. Zębatki powinny wytrzymać Lufy nie ruszaj, promyk jest bardzo dobry, wydłużenie lufy da mały efekt jeżeli w ogóle. Jak nie ma zmiany lufy to zostaw cylinder jaki był. Wymień pękniętą prowadnicę sprężyny i zmień łożyska na stalowe. Wymiana baterii na 11,1 ma sens tylko jak lubisz wysoki rof. Przy dobrym uszczelnieniu powinny być +450 fps na 0.20 ;) Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted November 19, 2014 Report Share Posted November 19, 2014 długość lufy nie przydaje celności i fpsów. :icon_biggrin: Quote Link to post Share on other sites
Kopcik Posted November 20, 2014 Report Share Posted November 20, 2014 @wiciok Jak masz inne zdanie to może je jakoś poprzyj. Prędkość początkowa jest zależna od sprężyny i szczelności, długość lufy wpływa na nią tylko jeżeli jest dobrany zły cylinder. A w celności też nie ma to wpływu, raczej jakość lufy i kulek. Wyłączając skrajne przypadki. Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted November 20, 2014 Report Share Posted November 20, 2014 Dłuższa lufa = stosujemy większy cylinder (i to przy ambitnym założeniu, że stary był za mały albo dobrany idealnie, gdzie najczęściej mamy do czynienia z dokładnie odwrotną sytuacją) = więcej fps. Chyba logiczne? Oczywiście masz rację, ale przyjmujesz dość nierealne imho założenia. I odróżniajmy też może niezauważalny, ale obecny wpływ długości od całkowicie zerowego, bo też wychodzą głupoty. Quote Link to post Share on other sites
kajtoo5 Posted November 21, 2014 Author Report Share Posted November 21, 2014 Dobra, to może wyjaśnię o co mi chodzi. Podałem jaki mam "zespół lufy", żeby przybliżyć wam na jakich bebechach osiągnąłem owe fpsy. Sęk w tym, że moim założeniem jest zrobienie zupełnie nowej repliki (mam na myśli tutaj Mk12 SPR) z lufą o wiele dłuższą 460 -500mm, dlatego też pytałem jaką lufę mógłbym zanabyć. Wszystkie modyfikacje jakie chcę przeprowadzić w tym gb są własnie pod kątem długiej lufy. Więc reasumując w tym zestawie, który przedstawiłem na bank wsadzam długą lufę. Komora HU i gumka systemy zostaje. Z tąd pytanie co powinienem zmienić w gb :) Z fpsami właśnie sęk w tym, że jak sięgnąć w przeszłość, to nie jestem pewny czy te fpsy były na kulkach 0.25 czy 0.2, więc na dniach przejadę się do pobliskiego sklepu i schronuję ją na 0.25 G&G. Póki co, to zrozumiałem, że wymienić by warto było: -prowadnicę sprężyny (to wiadomo) łożyskowana, stalowa -łożyska kulkowe 6mm (wypatrzyłem takie SHS, niedrogie) -springa Guardera (pytanie tylko jakiego?) -silnik (też jaki?) -Cylinder typ 0 do długiej lufy Od razu zaznaczę, jak na początku: strzelam tylko na single, zależy mi, a wręcz jest to priorytetem, aby była bardzo szybka reakcja na spust. Full auto mam zamiar w ogóle zablokować. Co jeszcze możecie mi powiedzieć? :) Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted November 22, 2014 Report Share Posted November 22, 2014 O ile zanabyć jeszcze mogę przeżyć, o tyle "z tąd" już nie bardzo ;) A do tematu: - prowadnica stalowa, łożyskowana stalowa. - łożyska - warto się przejść do zwykłego sklepu nie-airsoftowego po łożyska, można dostać tańszy i lepszej jakości produkt polski. - sprężyna Guardera - zależy od tego ile chcesz fps. Guarder od dawna ma zaniżoną numeracje. Na przykład SP130 Guardera, SP powinno odpowiadać wartości m/s, 130 m/s to około 426 fps. Ale można na niej osiągnąć wyniki o wiele wyższe. Na zakupionej rok temu SP130 Guardera na chińskich częściach stockowych wyciągnąłem 470 fps, czyli około 143 fps, a można i więcej na lepszych częściach. Niektórzy piszą że można i pod 500, ale podobno Guarder osłabił trochę twoje sprężyny, aby bardziej odpowiadały opisowi i SP130 sprzed dwóch lat ma być mocniejsza niż taka kupiona teraz czy rok temu. Kup na początek SP130 i zobacz co wyjdzie. - Silnik - Tornado F1, ma dobry stosunek ceny do jakości. Jak masz więcej kasy to zawsze można kupić silnik ICS'a, Systemy czy innych lepszych firm. A może nie będzie trzeba zmieniać silnika. - Cylinder - jak długa lufa to trzeba i typ 0, np. guarder, element, shs. - Jak chcesz walić singla i mieć bardzo dobrą reakcje na spust przydadzą się dobre kable, mosfet i lipo 11,1. Quote Link to post Share on other sites
Xelrah Posted November 22, 2014 Report Share Posted November 22, 2014 Na ostatnio zakupionym SP120 wciąż idzie wyciągnąć 450fps przy dobrym uszczelnieniu więc albo miałem szczęście i była to jakaś stara partia albo info że robią teraz słabsze sprężyny mija się z prawdą. Quote Link to post Share on other sites
kajtoo5 Posted November 22, 2014 Author Report Share Posted November 22, 2014 Z tym "z tąd" to nieźle pojechałem. Aż nie będę edytował postu, żeby błąd wisiał ku przestrodze ludziom nieprzestrzegającym ortografii :D Ale do rzeczy. Nigdy nie korzystałem z usług zwykłych sklepów "łożyskowych" jeśli chodzi o Airsoft. Może warto sprawdzić. Co do sprężyn, to myślałem, żeby wstawić właśnie m130 od Guardera i sądzę, że będzie to dobry wybór. W ostateczności wstawię m140, ale to już nie wiem, czy pociągnie mój silnik. A co do silnika, to jestem skłonny również przyjrzeć się silnikowi PJ, czyli stary dobry stockowy neodym, który potrafi uciągnąć mocarne sprężyny, tutaj stosunek: cena do jakości jest jeszcze lepszy, bo kosztuje zaledwie 100zł (o ile używki wyjętej z repliki nie dostanę po taniości), a osiągi potrafi mieć na prawdę fajne. Do ICSów nie mam zaufania, bo w karierze miałem już Turbo 2000 i jeszcze jeden model, którego nazwy nie pamiętam i były beznadziejne. Dawały fajny rof, ale tylko na śmiesznych sprężynach. Po wsadzeniu czegoś powyżej m110 stawały dęba gorzej, niż stockowe boyiasy... Co do okablowania+bateria. Cóż, zobaczymy po modyfikacjach powyżej. Jeśli będzie potrzeba wymiana: zrobi się :) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.