Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

opinie na temat zestawu boreup od firmy Lonex


Recommended Posts

Kto Ci powiedział że jest to Bore-Up ?

Z tego co wiem Lonex nie produkuje Bore-Up'ów.

 

Co do tego zestawu, jest to zwykły zespół cylindra (nie poszerzony jak Bore-Up), dobrze wykonany, aluminiowa wyciszona głowica tłoka, lekka aluminiowa głowica cylindra z dwiema uszczelkami, cylinder w środku ładnie wypolerowany, dysza bardzo dobrze się uszczelnia na prowadnicy dyszy. Montowałem taki ostatnio klientowi do SIG 556 Shorty KingArmsa. S130+ Modify, zestaw cylindra Lonex M4.M16, Madbull 363mm - 460FPS.

Link to post
Share on other sites

Jak wyżej - to nie BU.

 

Jakoś taka sobie imho - zdarzają się gorsze sztuki. Brałem dla kumpla zestaw lonexa do P90 z pomową głowicą i głowica tłoka właśnie była źle odlana - miała taki dziwny zadzior. Dysza natomiast nie uszczelniała się idealnie z prowadnicą na głowicy cylindra - trza było uszczelkę wymieniać.

Te cylindry też mnie nie do końca przekonują - imho mają duże tarcie.

 

Generalnie tragedii nie ma, ale taki sam zestaw(albo nawet lepszy) często można nawet trochę taniej złożyć z osobno kupowanych części - pod warunkiem, że są dostępne w jednym sklepie.

Link to post
Share on other sites

Bociano, interesuje go opinia o tym zestawie który pokazał, nie o zestawie do P90 z POM'ową głowicą tłoka.

Tarcie ? Na sucho będzie tarcie. Mnie cylinder Lonexa daje średnio 10-15FPS więcej niż cylindry Systemy tego samego typu.

Co do tego konkretnego zestawu cylindra, śmiało polecam w tych pieniądza, jakość wykonania na bardzo dobrym poziomie.

Link to post
Share on other sites

Serio nie widzisz związku? Lonex to Lonex - trafił się bubel w zestawie do repliki X, to może się trafić bubel w zestawie do repliki Y.

Wątpię, że się trafi - stawiam raczej, że trafiłem wyjątkowo pechowy egzemplarz, no ale tak było więc o tym piszę.

 

W cylindry dające więcej fps od innych po prostu nie wierzę. Jeśli stosunek objętości lufy do objętości cylindra jest taki sam, to dwa cylindry będą dawały tyle samo (oczywiście odchyły 3-5fps się zdarzają, ale to równie dobrze może być błąd pomiarowy). Rzecz jasna nie porównuję też porządnych cylindrów do chińskiego chłamu - tam jak zwykle loteria.

 

Lonex często dobiera do zestawów cylindry inaczej niż Systema i np. tam gdzie Systema da typ2(240-360), Lonex często da już odpowiednik typu C Promyka(300-400). Strzelam, że stąd mogą się brać różnice. Oczywiście wróże tu z fusów, może masz na myśli identyczne typy, wtedy nie wiem skąd u Ciebie takie różnice.

 

 

Btw. Verb, trafiłeś kiedyś brzęczącego springa od Modify? sprawiłem sobie s130+ kiedyś i wszystko spoko, ale sprężyna brzęczy - sprawdzane na róznych setach w kilku replikach.

Edited by Bociano
Link to post
Share on other sites

No związek widze średnio bo POM'owe głowice pewnie są odlewane a te ALU są frezowane. Po kilkuset tysiac wtryskach taka forma do głowic POM'owych lubi się zużyć i powstają niedoskonałości.

Co do pojemności cylindrów sprawdzone strzykawką. Oba dawały w granicach 15-16ml.

 

Lonex używa dłuższej głowicy cylindra niż Systema z racji podwójnego oringowania, stąd porty na cylindrach różnią się usytuowaniem.

 

Brzęczenie raczej spowodowane jest mniejsza średnicą prowadnicy sprężyny. Sprężyny Modify montowałem na prowadnicach E&L z trzone kompozytowym - brak brzęczenia. Prowadnice Guarder V2 i V3 - zero brzęczenia. Systema - zero brzęczenia. Cyma V3 pojawiło się brzęczenie po pewnym czasie jak smar na prowadnicy spadł, z ProTechem było to samo. Koniec Offtopa.

Link to post
Share on other sites

Dla mnie to oznacza po prostu słabą kontrolę jakości. Nie wnikając już w metodę produkcji - bubel z fabryki wyjść nie powinien.

 

Co do dłuższej głowicy i podwójnego oringowania - przyznaję bez bicia, że nigdy nie sprawdziłem ile wynosi różnica z tego wynikająca. Ale mimo to imho, większe znaczenie ma tu raczej konstrukcja zderzaka, szczególnie tego pod cichą głowicę. W lonexach to po prostu płaski zderzak z większym wycięciem, a w Systemie to wklęsły zderzak, przez co głowica tłoka wchodzi wyraźnie głębiej - dłuższy ruch tłoka.

I przez to właśnie czasem cylinder Lonexa może dać więcej fps, w innym przypadku jednak więcej da Systema - nie ma na to reguły i nie wynika to bezpośrednio z kontrukcji/jakości cylindra.

Edited by Bociano
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...