wredny_bo_trzeźwy Posted February 7, 2015 Report Share Posted February 7, 2015 (edited) Witam. W rękojeści repliki CM041PDW jest regulowana śruba, na schemacie repliki oznaczona jako "motor adjustable screw". Ze schematu wygląda na to, że śruba ta dociska silnik wraz ze sprężyną silnika ("motor spring"), poprzez łącznik ("joiner"), do samego gearboxa. Czy śruba ta, tak jak myślę, służy do mocniejszego lub słabszego dociśnięcia silnika do gearboxu? Zakładając, że to jest odpowiedź na powyższe pytanie, to jakiemu celowi służy mocniejsze lub słabsze dociśnięcie silnika? Jakie są efekty takiej operacji i jak mocne powinno być prawidłowe dociśnięcie? Z góry dziękuję za odpowiedź. Edit: interpunkcja. Edited February 7, 2015 by wredny_bo_trzeźwy Quote Link to post Share on other sites
MarekMac Posted February 7, 2015 Report Share Posted February 7, 2015 Śruba służy właśnie do regulowania docisku silnika do gearboxa. 1. jesli dokrecisz za mocno - silnik nie naciagnie sprezyny - bedziesz slyszal jak silnik zaczyna pracowac, ale nic sie nie dzieje w GB 2. jesli dokrecisz za slabo - to zebatka silnika nie bedzie dokladnie stykala sie z pierwsza zebatka w gearboxie - to spowoduje slizganie sie (odglosy zgrzytania) Quote Link to post Share on other sites
wredny_bo_trzeźwy Posted February 7, 2015 Author Report Share Posted February 7, 2015 Dzięki za błyskawiczną odpowiedź. Chyba jakoś słabo szukałem, bo nie trafiłem na ten post. Quote Link to post Share on other sites
EndeBeats Posted February 7, 2015 Report Share Posted February 7, 2015 (edited) Powinno być tak mocne, żeby zębatka od silnika idealnie zazębiała się z tą z GB. Edit: cholerny telefon. Nie pokazał mi postów wyżej. Proszę o usunięcie. Edited February 7, 2015 by EndeBeats Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted February 7, 2015 Report Share Posted February 7, 2015 Postami sprzed 10 lat bym się za mocno nie sugerował... Żeby osiągnąć skrajności w stylu zero styku kół/całkowite zacięcie to trzeba by się naprawdę postarać. Za słaby docisk - będzie gwizd, za mocny - zgrzytanie. Reguluj na słuch, dźwięk ma być pomiędzy tymi wartościami. A idealnie i tak bez dobrego podkładkowania nie będzie, więc wystarczy zgrubne ustawienie. Quote Link to post Share on other sites
wredny_bo_trzeźwy Posted February 7, 2015 Author Report Share Posted February 7, 2015 (edited) @EndeBeats Dziękuję za odpowiedź i nie ma problemu - każda informacja się przyda. Teraz powstaje za to pytanie, czy w warunkach domowych da się stwierdzić, w którym momencie zębatka od silnika zazębia się idealnie z tą z gearboxa, bo po ostatniej strzelance wydawało mi się, że ta śruba się trochę przemieściła, wykonałem dwa albo dwa i pół obrotu na dociśnięcie i teraz się zastanawiam, czy nie zniweczyłem idealnego ustawienia. Ale replika wydaje się działać dobrze. No coż, w poniedziałek i tak miałem oddawać do serwisu w innym celu, niech przy okazji sprawdzą i to. Pozdrawiam. Edit: @wiciok Pisałem post, jak ty dałeś odpowiedź na pytanie, które w nim zawarłem. Dzięki i pozdrawiam. Edited February 7, 2015 by wredny_bo_trzeźwy Quote Link to post Share on other sites
grzesio93 Posted February 8, 2015 Report Share Posted February 8, 2015 Wystarczy że ją dobrze ustawisz podczas podkładkowania raz, tak żeby się dobrze zazębiała z zębatką silnikową. Potem już nie ruszać pod żadnym pozorem. Quote Link to post Share on other sites
wredny_bo_trzeźwy Posted February 10, 2015 Author Report Share Posted February 10, 2015 Dzięki grzesio93. To się bardzo przyda. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.