Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Kolimator - bateria, bieguny


Recommended Posts

Witam,

 

Dostałem kolimator bez zatyczki na baterię. Niestety w zatyczce znajduje się także drugi biegun. Czy jest jakaś możliwość, aby zrobić taką zatyczkę z biegunem samemu? Kompletnie nie znam się na elektronice. Czy taki biegun ma specjalną budowę, czy jest to po prostu kawałek blaszki?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Link to post
Share on other sites

Nie no, powinno się dać, tylko trzeba sprawdzić biegunowość styków (który jest plusem, a który minusem zasilania) no i rozwiązanie może nie być tak estetyczne jak oryginalne. Pytanie brzmi, czy chce Ci się w to bawić. Mówiłeś, że nie znasz się na elektronice, więc musiałbyś komuś przekazać to do naprawy. Jeśli nikt znajomy nie zrobi Ci tego za symboliczną opłatę, to może się okazać, że naprawa będzie nieopłacalna. Trzeba się zastanowić i przekalkulować.

Link to post
Share on other sites

Trzeba dokupić koszyk na baterię 2032 ( np. z http://allegro.pl/li...ing=koszyk 2032 ) lub ogarnąć inne zasilanie +3V i podłączyć go do istniejącej elektroniki. Nie wiem, czy w tym grzybku nie było też włącznika, jeśli tak, również trzeba go dorobić (np. na microswitchu on-off, są niewielkie, powinny dać radę).

Edited by hindus
Link to post
Share on other sites

Jakby był jeden, to do niczego by to nie służyło ;) Koszyk ma wyprowadzenia, + oraz - które stanowią przedłużenie obu biegunów baterii. Trzeba to zamocować do istniejącej elektroniki wraz z ewentualnym włącznikiem. Tyle.

Link to post
Share on other sites

Jeśli kupię taki koszyk to muszę go podłączyć pod tą płytkę, która jest na kolimatorze (płytkę widać na zdjęciu) i będzie działać? Tylko właśnie nie wiem jak to podłączyć, bo rozstawienie tych dwóch biegunów na kolimatorze i na koszyku jest różne. Trzebaby coś podorabiać, żeby się wpasowały? Chodzi mi o odległość plusa od minusa.