Ramboss Posted September 9, 2015 Report Share Posted September 9, 2015 (edited) Witam! Mam dość denerwujący problem ze względu na to że jestem laikiem w temacie budowy i sprzętu ASG. Pewnego dnia przyszedł mi nowy hop-up i M120 z guardera do MP5 JG. Oczywiście zabrałem się za wymianę, i po poskładaniu wszystkich (mam nadzieję) części po zabraniu się do próby, replika nie działała już tak samo. Sprężyna waliła dobrze, cały mechanizm było słuchać i czuć jak przedtem, ale kulka leciała co najwyżej na 5 m, i to tylko jedna na pięć, bo reszta po prostu wylewała się z lufy pod nogi. Prosiłbym o pomoc :icon_wink: Edited September 9, 2015 by Ramboss Quote Link to post Share on other sites
erykxdxd Posted September 9, 2015 Report Share Posted September 9, 2015 Dysza siedzi w popychaczu dyszy? Quote Link to post Share on other sites
EndeBeats Posted September 9, 2015 Report Share Posted September 9, 2015 A dystanser? Nowy nie jest za gruby? Tak w ogóle, to co to za komora? Quote Link to post Share on other sites
Ramboss Posted October 10, 2015 Author Report Share Posted October 10, 2015 (edited) Dysza siedzi. Roskładałem dzisiaj i złożyłem i wszystko na swoim miejscu. Z komorą hop-up oglądałem filmiki instruktażowe jakie się tylko dało i jest na 100% dobrze. Tak samo filmiki z GB v2. Dobra, wszystko zakręciłem ponownie... ale replika strzeliła raz. Potem słychać było tak jakby silnik ruszał czymś w środku, zębatkami albo coś, tyle że nic nie naciągało sprężyny, bo nie słychać uderzenia. Spróbuję załadować baterię ponownie, ponieważ ładowałem ją co najwyżej 2 godz... może coś pomoże. Edited October 10, 2015 by Ramboss Quote Link to post Share on other sites
Ramboss Posted October 11, 2015 Author Report Share Posted October 11, 2015 Dalej nie strzela. zapomniałem odpowiedzieć co do komory - komora stockowa z tego modelu JG, nie nie pisze. Powietrze czuć konkretnie po przyłożeniu ręki do lufy, ale kulki nie lecą pod żadnym pozorem. Quote Link to post Share on other sites
Kopcik Posted October 12, 2015 Report Share Posted October 12, 2015 Wyjmij komorę z lufą i zrób zdjęcie środka. Następnie wrzuć. Quote Link to post Share on other sites
Ramboss Posted October 16, 2015 Author Report Share Posted October 16, 2015 Sorry za jakość, ale to kalkulator nie telefon. Widac w środku zieloną obwódkę gumki. Po wyjęciu lufa kiwa się w komorze... po założeniu plastików jest stabilnie, więc nw czy ma to znaczenie. Quote Link to post Share on other sites
Ramboss Posted October 16, 2015 Author Report Share Posted October 16, 2015 Przeczyściłem także magazynki, bo myślałem że to ich wina - była po części. Jak strzela to każda kulka leci jaka była w magazynku, ale albo lecą na 2 m albo 2-10 m max losowo. Nie wiem także jakim sposobem, ale nie działa mi już przełącznik na poj. ogień- tylko auto i blokada ale nie boli to zbyt. Quote Link to post Share on other sites
tymekgluchpl Posted October 16, 2015 Report Share Posted October 16, 2015 Od siebie dodam, że mam IDENTYCZNY problem w mp5a4 Tokyo Marui. Męczyłem się z tym kupę czasu i nic nie pomagało. Dalej nie wiem co jej jest, więc jakbyś Ramboss znalazł rozwiązanie to daj koniecznie znać :) Quote Link to post Share on other sites
Ramboss Posted October 16, 2015 Author Report Share Posted October 16, 2015 (edited) Prawdopodobnie wiem co jest grane. Z kumplem wywnioskowaliśmy że gumka jakby blokowała, to patrząc na tyle ile ją widać, to i tak kule by leciały 50 m dalej, ale tak nie jest. Problem jest raczej z tym, że gdy BB lecą z magazynka do komory, to one nie zostają na miejscu, tylko prawdopodobnie przemieszczają się wewnątrz, przez co siła wytw. przez GB traci się, i nie przechodzi w 100% na kulkę. Czy jest jakaś część która trzyma te kulki w środku? Powietrze wali przy lufie konkretnie... GB jest dobre... jak pisałem hop-up sprawdziłem z filmikami - dobry. Ale tylko jeśli chodzi o gumkę. Edited October 16, 2015 by Ramboss Quote Link to post Share on other sites
karol_alasz Posted October 16, 2015 Report Share Posted October 16, 2015 Ściągnij komorę, załóż jeszcze raz gumkę i z powrotem komorę. Jak nie pomoże to albo załóż starą komorę albo oddaj komus kto się zna... Kulkę przed strzałem, po podaniu z maga, przytrzymuje kołnierz gumki, przed samym jej wydmchaniu z lufy dysza wpycha ją dalej i fruuu... jak kołnierz gumki jest podwinięty to kulki będą się wylewać z lufy. Poza tym komora komorze nierówna (w środku) i może Twoja dysza nie współpracować jak powinna (może trzeba dobrać inny wymiar).. Quote Link to post Share on other sites
Ramboss Posted October 16, 2015 Author Report Share Posted October 16, 2015 (edited) Komora i inne części są stockowe. Wymieniałem tylko sprężynę i gumkę hop-up. Można określić gdzie kołnierz gumki ma się znajdować? U mnie znajduje się tak, że kulki po wejściu turlają się promień BB dalej od wejścia i zatrzymują się na gumce. Dodam że gumki hop-up do tej komory wchodzą BARDZO topornie.. musiałem nasmarować z zewnątrz nową bym mógł ją łatwiej założyć bez jej zgniatania itp. Edited October 16, 2015 by Ramboss Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted October 17, 2015 Report Share Posted October 17, 2015 Nie chce mi się ale napiszę ;-) Dwie opcje. 1. Źle założona gumka. Jeśli napisałeś, że ciężko wchodzą gumki, to najprawdopodobniej gumka jest naciągnieta na lufę i kołnierz gumki jest zdeforomowany. Czasem tego nie widać na pierwszy rzut oka. Tu pomaga umiejętność zakładania gumek :-) 2. Przy nabitym na mkasa magu, wpadają po 2-3 kulki do komory. Potem, gdzieś tak przy 2/3 maga sytuacja się normuje. Tu pomaga wymiana na inną gumkę ze sztywniejszym kołnierzem, lub na wiercenie komory tam gdzie kulki się zatrzymują i czekają aż dysza popchnie kulkę dalej ( kulka zatrzymuje się w nawierconym wgłębieniu przez co nie wpada więcej kulek do komory niż jedna). Z tego co wiem, szanse powodzenia operacji/konsultacji korespondencyjnie są znikome. Musisz metodą prób i błędów. Albo się uda, albo nie. Nie napisałeś jaką gumkę masz. Serwisant ma tą przewagę, że na stanie ma 20 rożnych gumek/dyszy/komór i może sobie sprawdzać. Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted October 17, 2015 Report Share Posted October 17, 2015 Wypowiem się jako posiadacz mp5 od JG. Do komory nie mają prawa dostać się 2 kulki nawet przy pełnym magazynku. Z jednej strony ogranicza je dysza a z drugiej kołnież gumki. Komorą tylko wydaje się ciasną. Czasem potrzeba nawet teflonfixa. Gumkę trzeba trochę nasmarować, żeby nie zreformować jej przy montażu. Mogłeś nawet uszkodzić gumkę. Rozbierz całość, obejrzyj stan elementów i podkładając do kupy ponownie. Quote Link to post Share on other sites
Ramboss Posted October 17, 2015 Author Report Share Posted October 17, 2015 Wszystko wygląda dobrze po rozłożeniu jak wcześniej. Gumka to zielona G&G. Quote Link to post Share on other sites
UberSoldier Posted October 17, 2015 Report Share Posted October 17, 2015 Dlaczego mam wrażenie, że nie założyłeś dyszy na popychacz? Na tą rurkę od głowicy cylindra założyłeś bankowo ale czy wetknąłeś ją wycięciem przy początku dyszy na takie widełki koło niej by poruszała się razem z nią? Mówisz że jesteś zielony, więc nie zdziwiłbym się jakby Ci, to umknęło. Otwórz gb i sprawdź profilaktycznie. Quote Link to post Share on other sites
Ramboss Posted October 17, 2015 Author Report Share Posted October 17, 2015 To może być myśl! Wydełki założyłem przed dyszę... chyba po prostu nie zauważyłem że takie coś jest by dyszę założyć na widełki. To chyba jest to bo dysze mogę pociągać jak wystaje z GB Quote Link to post Share on other sites
Ramboss Posted October 17, 2015 Author Report Share Posted October 17, 2015 Super. Przy rozkręcaniu pękł mi GB. Do tematu wrócę chyba za tydzień jeśli będzie potrzeba, bo rzeczywiście dysza nie była na widełkach tak jak myślałem. Dzięki za pomoc! Quote Link to post Share on other sites
EndeBeats Posted October 17, 2015 Report Share Posted October 17, 2015 (edited) Pokaż, jak Ci pękł. No i przede wszystkim - jak to zrobiłeś? :icon_razz2: Edited October 17, 2015 by EndeBeats Quote Link to post Share on other sites
Ramboss Posted October 17, 2015 Author Report Share Posted October 17, 2015 Rozłożyłem GB - tyle że w środku była naciągnięta sprężyna, a bateria mi się ładowała to nie czekałem :P Jak rozłożyłem to przód poleciał na drugi koniec pokoju. Quote Link to post Share on other sites
Kopcik Posted October 17, 2015 Report Share Posted October 17, 2015 Jak wyjmiesz silnik, to możesz zwolnić sprężynę. Quote Link to post Share on other sites
Ramboss Posted October 17, 2015 Author Report Share Posted October 17, 2015 Teraz będę wiedział :D Generalnie, nie jest to wina konkretnie tego. Ten Gearbox miał już rysę przy wylocie dyszy i nie przejmowałem się zbyt :) Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted October 17, 2015 Report Share Posted October 17, 2015 Generalnie takiej fuszery nie brałem pod uwagę jak nie wsadzenie dyszy w swoje miejsce, na ale cóż, każdy kiedyś zaczynał. Co do dwóch kulek w komorze. Jest to możliwe. Szczególnie jak jest założony mosfet z AB. Teraz masz okazje wejść na wyższy poziom wtajemniczenia jeśli chodzi o serwis. Wymiana szkieletu może przysporzyć wiele problemów. Generalnie może się udać za pierwszym razem, ale niejeden zjadł na tym zęby. Między innym ja ;-) Quote Link to post Share on other sites
Ramboss Posted October 17, 2015 Author Report Share Posted October 17, 2015 Aż tak? Oczywiście wystarczy przełożyć wszystkie części ze starego do nowego bacząc jak to zostało zrobione? Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted October 17, 2015 Report Share Posted October 17, 2015 Aż tak. 1. Sprawdzenie tłoka czy luźno chodzi w prowadnicach. 2. Sprawdzenie jak tłok współgra z zębatkami. 3. Sprawdzenie czy działa tryb semi. 4. Sprawdzenie szczelności dysza-gumka ( rożne grubości ścianek gearboxa) 5. Podkladkowanie na nowo zębatek. 6. Regulacja silnika 7. Ogólne ułożenie gearboxa w body ( osiowość) To tak bardzo ogólnie. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.