Maza94 Posted May 9, 2016 Report Share Posted May 9, 2016 Mój kumpel ostatnio otworzył GB z mojego AKMa VFC i znalazł taki kwiatek: https://photos.google.com/share/AF1QipP6YQtGgky6rkt_FkBFOfcxec4e8B0VczEzZp-xrLzJfsLF2HzbXuwBAmug2D0IWw?key=X3RMaHdsa2IxbEN6ZFVMV2xJeUdpT2lFTW1GQzJR No i tu moje pytania: Czy to marnie wykonany AOE correction przez marnego serwisanta? Marna szczęka zużytego tłoka włożonego jako nowy przez marnego serwisanta? Wątpię, żeby SP130, semi auto i 7,4v mogło tak zjechać ten tłok. No i czy tłok w takim stanie będzie mógł kontynuować pracę na SP130 Guardera, batce 7,4, stockowych zębach i silniku M170 z E&L pierwszej generacji? Jeśli nie, na co najsensowniejszego mogę go wymienić? (dawno nie bawiłem się w składanie dżirboksów i wypadłem trochę z obiegu jeśli chodzi o producentów części) Quote Link to post Share on other sites
karol_alasz Posted May 9, 2016 Report Share Posted May 9, 2016 Niedbałe przygotowanie pod AOE. Widać nawet ślady pilnika, te w poprzek tłoka na 2 i 3 zębie.... Ale AOE to nie tylko zeszlifowanie zębów a bardziej przesunięcie tłoka wzdłuż osi cylindra, tak aby zęby się odpowiednio zazębiały-rzadko bo rzadko ale zdarza się że nawet zębów nie trzeba szlifować... Niestety najczęściej jest to przesubięcie o jakieś 3 mm i wtedy zęby tłoka mogą się zderzać z zębatka przekładni. Dopicuj trochę ten 2 ząbek,tak właściwie żeby ładnie wyglądało, ten 3 to już zostaw w spokoju, trochę za mocno jak na mój gust zebrał materiału ten "ktoś". A przede wszystkim sprawdź "na sucho" (na połówce szkieletu, bez sprężyny, z samym cylindrem z głowicą, tłokiem z głowicą i zębatka tłokową ) jak Ci się zazębiają te elementy i porównaj z poradnikami na YT, i będziesz "w domu". Quote Link to post Share on other sites
matrigs Posted May 9, 2016 Report Share Posted May 9, 2016 Nie musi dobrze wyglądać by dobrze działać. Tłok wygląda absolutnie w porządku. Trochę faktycznie niefortunne zeszlifowanie tego trzeciego zęba, ale lepiej zostawić go tak jak jest jeśli działa, niż zeszlifować go bardziej żeby wyglądał ładnie. W żaden sposób nie oskarżałbym serwisanta o fuszerkę. Nawet bym po tych zdjęciach powiedział że jest niezły, bo wie że się trzeci ząb szlifuje i wie że nie zeszlifowuje się go do zera. Spójrz na pierwszy ząb - jest zero śladów zużycia. Ja bym śmiało jechać na tym tłoku. Jak go już masz wyciągniętego to wklej listwę kropelką na wszelki wypadek. A jeśli serwisant to zrobił wcześniej to jeszcze bardziej props dla niego. Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted May 9, 2016 Report Share Posted May 9, 2016 Nie bardzo wiem co ci w tym tłoku nie pasuje. Wszystko zrobione jak najbardziej poprawie, a że trochę krzywo 3 ząb zeszlifowany, to no niestety, ale każdy to robi ręcznie i nikt nie ma CNC w oczach, zawsze będzie krzywo, ale to nie ma znaczenia. Co ma znaczenie, to że 2 ząb jest zeszlifowany w całości, 3. w połowie czyli tak jak ma być i ustawienie jak najbardziej poprawne, bo na pierwszym nie ma żadnych śladów zużycia. Nie ma tu mowy, o kiepskim serwisancie, raczej o użytkowniku, który nigdy czegoś takiego nie robił. Quote Link to post Share on other sites
Spirit_ Posted May 9, 2016 Report Share Posted May 9, 2016 Jedyne do czego mogę się przyczepić to masa opiłków. Czyżby po piłowaniu ktoś nie umył tłoka i nie wymienił smarów? Quote Link to post Share on other sites
senkuPH Posted May 9, 2016 Report Share Posted May 9, 2016 O ile listwa nie została zapobiegawczo wklejona przed montażem tłoka (jeszcze bez usunięcia zębów) to faktycznie ktoś wykazał się lenistwem. Wystarczyło wysunąć szczękę tłoka, od razu oczyścić ją ze smarów i odtłuścić, a po usunięciu ząbków można było ją nawet omieść pędzelkiem i wstawić (wkleić) w tłok. Jak widać, niektórzy dokonują takich przeróbek "w biegu", mam nadzieję, że nie było to piłowane nad otwartym GB :) Quote Link to post Share on other sites
Maza94 Posted May 10, 2016 Author Report Share Posted May 10, 2016 Dzięki za pomoc Panowie :) Cały GB będzie czyszczony i smary będą zmienione przed przyszłym milsimem, więc sprawdzę czy ta szczęka jest przyklejona :) Co do tego serwisanta, no to jest znany z fuszery, dlatego się pytałem, może tym razem się postarał. Inna sprawa, że to zupełnie inny tłok od tego, który mu dałem do zamontowania. ;) Przy okazji się zapytam. Będę korzystał z takich smarów: -Smar teflonowy Guardera -> Zębatki, szyny po których porusza się tłok, sprężyna -Smar sylikonowy -> Zespół cylinndra -Olej maszynowy -> Łożyska (mam dwie pary kulkowych) i łożysko z prowadnicy Czy taki zestaw może być? Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted May 10, 2016 Report Share Posted May 10, 2016 Może być, tu jest spora dowolność. Z zastrzeżeniem, łożysk kulkowych nie smarować. Są tam tak małe kulki, że efekt będzie odwrotny od zamierzonego za sprawą zjawiska hamulca wodnego. Quote Link to post Share on other sites
Bociano Posted May 11, 2016 Report Share Posted May 11, 2016 Smar teflonowy Guardera jest do dupy. Po jakimś czasie w gb będziesz miał suchy wiór zamiast smaru. Już wszelkiej maści zielone ŁT-ki są dużo lepsze. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.