Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
Maza94

Marne wykonanie AOE czy zużyty tłok?

Recommended Posts

Mój kumpel ostatnio otworzył GB z mojego AKMa VFC i znalazł taki kwiatek:

 

https://photos.google.com/share/AF1QipP6YQtGgky6rkt_FkBFOfcxec4e8B0VczEzZp-xrLzJfsLF2HzbXuwBAmug2D0IWw?key=X3RMaHdsa2IxbEN6ZFVMV2xJeUdpT2lFTW1GQzJR

 

No i tu moje pytania:

 

Czy to marnie wykonany AOE correction przez marnego serwisanta?

 

Marna szczęka zużytego tłoka włożonego jako nowy przez marnego serwisanta? Wątpię, żeby SP130, semi auto i 7,4v mogło tak zjechać ten tłok.

 

No i czy tłok w takim stanie będzie mógł kontynuować pracę na SP130 Guardera, batce 7,4, stockowych zębach i silniku M170 z E&L pierwszej generacji?

 

Jeśli nie, na co najsensowniejszego mogę go wymienić? (dawno nie bawiłem się w składanie dżirboksów i wypadłem trochę z obiegu jeśli chodzi o producentów części)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niedbałe przygotowanie pod AOE. Widać nawet ślady pilnika, te w poprzek tłoka na 2 i 3 zębie.... Ale AOE to nie tylko zeszlifowanie zębów a bardziej przesunięcie tłoka wzdłuż osi cylindra, tak aby zęby się odpowiednio zazębiały-rzadko bo rzadko ale zdarza się że nawet zębów nie trzeba szlifować... Niestety najczęściej jest to przesubięcie o jakieś 3 mm i wtedy zęby tłoka mogą się zderzać z zębatka przekładni.

Dopicuj trochę ten 2 ząbek,tak właściwie żeby ładnie wyglądało, ten 3 to już zostaw w spokoju, trochę za mocno jak na mój gust zebrał materiału ten "ktoś". A przede wszystkim sprawdź "na sucho" (na połówce szkieletu, bez sprężyny, z samym cylindrem z głowicą, tłokiem z głowicą i zębatka tłokową ) jak Ci się zazębiają te elementy i porównaj z poradnikami na YT, i będziesz "w domu".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie musi dobrze wyglądać by dobrze działać. Tłok wygląda absolutnie w porządku.

 

Trochę faktycznie niefortunne zeszlifowanie tego trzeciego zęba, ale lepiej zostawić go tak jak jest jeśli działa, niż zeszlifować go bardziej żeby wyglądał ładnie.

 

W żaden sposób nie oskarżałbym serwisanta o fuszerkę. Nawet bym po tych zdjęciach powiedział że jest niezły, bo wie że się trzeci ząb szlifuje i wie że nie zeszlifowuje się go do zera.

 

Spójrz na pierwszy ząb - jest zero śladów zużycia.

 

Ja bym śmiało jechać na tym tłoku. Jak go już masz wyciągniętego to wklej listwę kropelką na wszelki wypadek. A jeśli serwisant to zrobił wcześniej to jeszcze bardziej props dla niego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie bardzo wiem co ci w tym tłoku nie pasuje. Wszystko zrobione jak najbardziej poprawie, a że trochę krzywo 3 ząb zeszlifowany, to no niestety, ale każdy to robi ręcznie i nikt nie ma CNC w oczach, zawsze będzie krzywo, ale to nie ma znaczenia. Co ma znaczenie, to że 2 ząb jest zeszlifowany w całości, 3. w połowie czyli tak jak ma być i ustawienie jak najbardziej poprawne, bo na pierwszym nie ma żadnych śladów zużycia. Nie ma tu mowy, o kiepskim serwisancie, raczej o użytkowniku, który nigdy czegoś takiego nie robił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ile listwa nie została zapobiegawczo wklejona przed montażem tłoka (jeszcze bez usunięcia zębów) to faktycznie ktoś wykazał się lenistwem. Wystarczyło wysunąć szczękę tłoka, od razu oczyścić ją ze smarów i odtłuścić, a po usunięciu ząbków można było ją nawet omieść pędzelkiem i wstawić (wkleić) w tłok. Jak widać, niektórzy dokonują takich przeróbek "w biegu", mam nadzieję, że nie było to piłowane nad otwartym GB :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za pomoc Panowie :)

 

Cały GB będzie czyszczony i smary będą zmienione przed przyszłym milsimem, więc sprawdzę czy ta szczęka jest przyklejona :) Co do tego serwisanta, no to jest znany z fuszery, dlatego się pytałem, może tym razem się postarał. Inna sprawa, że to zupełnie inny tłok od tego, który mu dałem do zamontowania. ;)

 

Przy okazji się zapytam. Będę korzystał z takich smarów:

-Smar teflonowy Guardera -> Zębatki, szyny po których porusza się tłok, sprężyna

-Smar sylikonowy -> Zespół cylinndra

-Olej maszynowy -> Łożyska (mam dwie pary kulkowych) i łożysko z prowadnicy

 

Czy taki zestaw może być?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może być, tu jest spora dowolność.

Z zastrzeżeniem, łożysk kulkowych nie smarować. Są tam tak małe kulki, że efekt będzie odwrotny od zamierzonego za sprawą zjawiska hamulca wodnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smar teflonowy Guardera jest do dupy. Po jakimś czasie w gb będziesz miał suchy wiór zamiast smaru. Już wszelkiej maści zielone ŁT-ki są dużo lepsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...