Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Tuning i konserwacja repliki w domowych warunkach - pytania


Recommended Posts

Z racji, że zaczęła mi się kończyć gwarancja mojej repliki, chciałem się trochę zaznajomić z tuningiem i konserwacją repliki... a w tym temacie jestem zupełnie zielony. I tu narodziło się parę pytań:

Czy narzędzia dostępne w domowej skrzynce wystarczą do rozłożenia gearboxa?

Czy gearbox i części wewnętrzne można smarować zwykłymi smarami, czy muszą być specjalne?

Z góry dzięki za odpowiedzi!

Link to post
Share on other sites

Nie wiem jakie narzędzia masz w skrzynce. Przy GB możesz natrafić na imbusy lub gwiazdki (torx). Czasem się zdarza, że potrzeba nietypowy jak na warunki domowe imbus o rozmiarze 1,3 (np. aby odkręcić selektor w MP5 JG). Większość zestawów zaczyna się od 1,5. Ja w obrębie całego GB stosuję smar typowo samochodowy.

Link to post
Share on other sites

Co do smarów, to wystarczą Ci trzy - litowy/maszynowy do zębatek, oraz mieszanka olejku silikonowego ze smarem silikonowym do elementów "gumowych" czy innych uszczelek. Ja takie stosuję u siebie i nie narzekam.

Poza tym potrzebujesz narzędzi do odkręcania - stosownych do śrubek jakie masz u siebie (na ogół komplet imbusów, mały krzyżak i płaski śrubokręt załatwiają sprawę) taśmy teflonowej (ta do uszczelniania połączeń rur), oraz jakiś cienki śrubokręt długi na ok. 6-7cm, do przytrzymania prowadnicy sprężyny w czasie składania/rozkładania szkieletu. To w zasadzie tyle.

Jeśli planujesz wymianę kabli/montaż mosfetu, to przyda Ci się lutownica (taka jakiej umiesz używać) i miernik uniwersalny.

 

W sumie rocket science to to nie jest, o ile nie masz dwóch lewych rąk i za gorącej głowy, to podstawowe rzeczy uda Ci się zrobić samemu przy niewielkiej pomocy YouTuba.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Lekko odgrzeję temat - do oringów i ruchomych plastikowych rzeczy i tam gdzie musi być jak najlepszy poślizg chyba najlepszy jest smar teflonowy. Na stalowe zębatki itd może być w zasadzie wszystko. Wszystko do naprawy repliki można kupić w castoramie. Z dziwniejszych rzeczy przydają się wybijaki, taśma teflonowa, wspomniany wyżej mały imbus, jakieś konektory. Przykładowo do kompletnego rozłożenia mp5k cymy wraz z gearboxem, wystarczą dwa śrubokręty krzyżaki, 3 imbusy i jakieś szczypce/kombinerki.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...