Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Tuning i konserwacja repliki w domowych warunkach - pytania


Recommended Posts

Z racji, że zaczęła mi się kończyć gwarancja mojej repliki, chciałem się trochę zaznajomić z tuningiem i konserwacją repliki... a w tym temacie jestem zupełnie zielony. I tu narodziło się parę pytań:

Czy narzędzia dostępne w domowej skrzynce wystarczą do rozłożenia gearboxa?

Czy gearbox i części wewnętrzne można smarować zwykłymi smarami, czy muszą być specjalne?

Z góry dzięki za odpowiedzi!

Link to post
Share on other sites

Nie wiem jakie narzędzia masz w skrzynce. Przy GB możesz natrafić na imbusy lub gwiazdki (torx). Czasem się zdarza, że potrzeba nietypowy jak na warunki domowe imbus o rozmiarze 1,3 (np. aby odkręcić selektor w MP5 JG). Większość zestawów zaczyna się od 1,5. Ja w obrębie całego GB stosuję smar typowo samochodowy.

Link to post
Share on other sites

Co do smarów, to wystarczą Ci trzy - litowy/maszynowy do zębatek, oraz mieszanka olejku silikonowego ze smarem silikonowym do elementów "gumowych" czy innych uszczelek. Ja takie stosuję u siebie i nie narzekam.

Poza tym potrzebujesz narzędzi do odkręcania - stosownych do śrubek jakie masz u siebie (na ogół komplet imbusów, mały krzyżak i płaski śrubokręt załatwiają sprawę) taśmy teflonowej (ta do uszczelniania połączeń rur), oraz jakiś cienki śrubokręt długi na ok. 6-7cm, do przytrzymania prowadnicy sprężyny w czasie składania/rozkładania szkieletu. To w zasadzie tyle.

Jeśli planujesz wymianę kabli/montaż mosfetu, to przyda Ci się lutownica (taka jakiej umiesz używać) i miernik uniwersalny.

 

W sumie rocket science to to nie jest, o ile nie masz dwóch lewych rąk i za gorącej głowy, to podstawowe rzeczy uda Ci się zrobić samemu przy niewielkiej pomocy YouTuba.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...