Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Pierwsze poważne pytania


Recommended Posts

Witam,

Wracam do tematu airsoftu po grubo 8 latach, kiedy miałem 12 lat i byłem trochę za młody, a waga trzymanej 3 kilogramowej repliki mnie przerażała :icon_lol:

 

Aktualnie mam dłuższą przerwę od esportu, więc czas postrzelać się "na prawdziwo" w okolicach Wrocławia i może gdzieś w dalszych okolicach :icon_razz:

 

Więc zaczynamy, trudno mi określić jakie będą moje całkowite środki $$ na wszystko, można powiedzieć, że jest to troche ruchomy temat i liczę na pomoc i radę do tego co aktualnie sobie ustaliłem, wtedy będę wiedział co zmieniać, gdzie dołożyć, gdzie dozbierać itp:

 

Replika; Specna Arms SA-B02 i tu pojawia się pierwsze pytanie czym różnią się modele z "SAEC System" i bez niego, różnica w cenie to 160zł a szybka wymiana sprężyny jest w obu modelach, tyle że czym to się różni? Cena: 949zł lub 789zł, widziałem też ludzi na forum, którzy kręcą nosem na tą replike :icon_razz2:

 

Do wersji stockowej wkładamy:

- Stalowa lufa precyzyjna 6.03 - 363 mm 100-120zł

- Do tej lufy przedłużenie lufy(żeby lufa nie wystawała poza replikę) z gwintem 14mm ~50zł

- Gumka hop-up 30-40zł

- Wymiana cylindra na typ 0 ~50zł (tutaj nie jestem pewny, czy warto)

- Jakąś większa baterie LiPo np. 2300mah ~140zł

- Wymiana sprężyny na np. SP 140 GUARDERA ~50zł

 

I teraz pytanie z takimi modyfikacjami mogę pakować się w tą specne, która będzie miała z 430-450 stabilnych fps. Czy szukać jakichś używek i pchać się w firme G&P, ale też słyszałem, że kupno używanego aega to jak kupno używanego samochodu ;]

 

Do tego wrzuce jakiś mundur wz 93 za 100~zł i byłoby git.

Edited by arend
ekhę
Link to post
Share on other sites
Replika; Specna Arms SA-B02 i tu pojawia się pierwsze pytanie czym różnią się modele z "SAEC System" i bez niego, różnica w cenie to 160zł a szybka wymiana sprężyny jest w obu modelach, tyle że czym to się różni? Cena: 949zł lub 789zł, widziałem też ludzi na forum, którzy kręcą nosem na tą replike :icon_razz2:

E&C (czyli ten tańszy) wymaga wyjęcia GB z repliki, ale nie rozkładasz samego GB.

SAEC wymaga tylko demontażu prowadnicy kolby, więc jest szybciej.

A ludzie kręcą nosem na tę replikę, bo zdaniem wielu stosunek cena/jakość nie jest wystarczająco dobry.

Wz jest zabronione przez prawo, a poza tym ma słaby kamuflaż

A i tak kto chce, to nosi.

Poza tym chyba już niedługo stary krój munduru (czyli właśnie 93, nie mylić ze wzorem kamuflażu) wyjdzie z użycia przez wojsko i będzie można nosić. Jest o tym gdzieś dyskusja na forum.

Link to post
Share on other sites

Tak, już czytałem temat odnośnie tych mundurów i wydaje mi się, że już wyszły z użycia na rzecz, jeśli się nie mylę, wz 2010 a do 2018 po prostu zostaną całkowicie wyparte. Ja po prostu odpruje flagi itp. a po lesie nie będą mnie ścigać, a na miasto w mundurze wybierać się nie będę. :P

 

Wracając do tematu repliki, znaczy to że obie są takie same kwestia wyciągania gearboxa, a że chce sobie trochę podłubać wezmę wersję tańszą. Teraz tylko pytanie czy z zastosowanymi modyfikacjami(i czy one są okej?) mogę w to iść czy jednak na siłę szukać np. czegoś używanego?

 

Do modyfikacji jeszcze dorzucić jakiś kolimatorek :))

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to post
Share on other sites

 

Do wersji stockowej wkładamy:

- Stalowa lufa precyzyjna 6.03 - 363 mm 100-120zł

- Do tej lufy przedłużenie lufy(żeby lufa nie wystawała poza replikę) z gwintem 14mm ~50zł

- Gumka hop-up 30-40zł

- Wymiana cylindra na typ 0 ~50zł (tutaj nie jestem pewny, czy warto)

- Jakąś większa baterie LiPo np. 2300mah ~140zł

- Wymiana sprężyny na np. SP 140 GUARDERA ~50zł

 

 

 

Po pierwsze przy takiej długości lufy (363 mm), to albo cylinder typ 1 albo 2 (choć prawie na 95% 1). Jeśli zostaniesz przy stockowej długości lufy, to typ 2. Typ 0 da za dużo powietrza, co spowoduje efekt kwiatka - kulki będą pchane przez powietrze, choć nie są już w lufie - celność spadnie dramatycznie.

Po drugie zastanów się czy na pewno chce kupować dłuższą lufę - dla szturmowca, nie ma to takiego znaczenia

Po trzecie prócz lipo lub dwóch (2200 to możesz mieć problem włożyć do tej kolby), pamiętaj o ładowarce. Są takie po 30PLN, ale droższe wydłużają żywotność baterii i skracają czas ładowania

Po czwarte, kolega na podobnej Specnie na M120 osiągnął 430-440 fps. M130 powinna już przekroczyć 450FPS. SP140 Guardera pewnie da koło 470-490fps. Co ważne, o ile stockowe części powinny wytrzymać do M130, to od M140, istnieje ryzyko awarii.

Po piąte, SAECi w stosunku do E&C mają jeszcze lepszy zespół cylindra i tłok z metalowymi zębami.

Link to post
Share on other sites

Potwierdzam, wymiana cylindra na 0, to bardzo zły pomysł przy tej długości lufy. M140 może rozwalić GB. Nie mówię 'nie', ale przy takiej sprężynie potrzebny jest szczelny układ pneumatyczny i sorbo-pad na głowicy cylindra. Kolejna sprawa to silnik - stockowy na M140 już bardzo się męczy i w szybkim tempie go zajedziesz.

Poczytaj dokładnie temat o tuningu eMek Specny - wszystko tam już było.

Link to post
Share on other sites

Komorę, podobnie jak inne elementy wymienia się tylko jeśli aktualne nie robią roboty. Plus, jeśli w specnie wymieniasz komorę, to trzeba jeszcze wymienić dyszę z racji tego, że stockowa dysza jest nieco krótsza od 'standardowej'. A wagę kulek dobierasz do mocy repliki. Im cięższe, tym stabilniej lecą, ale też potrzebna większa siła, żeby je dalej pchnąć.

 

@Baniaa, czyjej produkcji kulki Ci źle latają i w jakiej konfiguracji repliki?Jeżeli wymieniłeś tylko komorę, to najprawdopodobniej masz teraz ogromne nieszczelności między dyszą, a gumką. Poczytaj temat główny o M4 Specny.

Edited by Majkhel
Link to post
Share on other sites

Okej, dużo już wiem i dowiaduje się coraz więcej, jak trochę pośpię z tematem to jeszcze będę oddzywał się tu z kolejnymi konkretami. Na razie ostatnie pytanie to czy wkładanie innej preclufy niż jakiejś markowej za 200-300~zł mija się z celem i niewiele daje?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to post
Share on other sites

Po pierwsze lufy do 120PLN mają bardzo losową jakość. Mi osobiście trafiły się bardzo dobre, ale nie wszyscy mają takie szczęście. Jednak nawet tu są lufy, pokroju stalowych PPS, które mają raczej akceptowalną jakość (acz to bardziej dyskusyjne)

Po drugiej od około 150-180 masz tzw SteelBulle, czyli stalowe Madbulle. To są już bardzo dobre lufy :)

Link to post
Share on other sites

Jak na razie po przeszperaniu internetu padło na;

 

-sa b02 (w tej mlodszej wersji za 750-780zl)

- czarna gumka hop-up systemy

- lipo 11,1v 2400mah trojdzielna

- shs cylinder typ 1

- stalowa rura precyzyjna pps 370mm (zamierzam dac jej szanse, najwyzej sie ja wymieni)

- wymiana kabli na niskooporowe wraz z mosfetem

- sprezyna M130 guardera

 

Jeszcze moze sie cos zmieni, moze nawet wszystko, ale aktualnie celowalbym w taki set.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

Ja natomiast mam zamiar dać ci 48h odpoczynku od forum za łamanie regulaminu.

Arend

Edited by arend
Link to post
Share on other sites

 

- sprezyna M130 guardera

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Pamiętaj tylko by sprężynę wymienić na końcu - istnieje szansa, że zmiany które wprowadzisz, podniosą FPS do pożadanego przez ciebie poziomu 430-450fps.

Link to post
Share on other sites

Z tego pułapu cenowego luf, obczaj jeszcze lufy ZC Leopard - w tej samej lub nawet ciut niższej cenie mniejsza średnica (więc skupienie powinno być lepsze), też stal, ładnie wykończone (LINK).

-Skoro idziesz w lipo 11.1V, to zadbaj też o podkładkowanie zębatek - dłużej pożyją.

-M130 Guardera nie jest już podobno tak mocna (ponad specyfikację), jak kiedyś, ale warto dodać sorbo - kupisz chyba za 15zł przez allegro, stracisz 10fps'ów, ale sen GB spokojniejszy.

-no i jeśli zauważysz, że silnik jednak jęczy pod tą sprężyną, to trzeba by go wymienić. Budżetowo: PJ, A&K, niebiesko-pupna CYMA.

 

I teraz, jeśli dobrze wszystko złożysz, to na M130, powinieneś osiągnąć przynajmniej 470fps. Jeśli nie, to źle złożyłeś i lepiej dać do serwisanta do poprawy, bo nieszczelny układ przy mocniejszych sprężynach przekłada się na większe obciążenia GB. Tym bardziej wstawienie sorbo pomoże przedłużyć żywotność, ale i tak warto będzie poprawić spasowanie.

Powodzenia :)

Link to post
Share on other sites

Bardzo możliwe(99%), że będę zamawiał wszystko przez gunfire(tak wiem, że ceny są gdzieś niższe itd.) właśnie dlatego, że tuning i wymiana wszystkich kabli zostanie zrobiona przez osobę, która się dobrze na tym zna i nic nie namiesza :icon_razz: Za sam tuning nie zapłacę nic bo nówka sztuka będzie u nich kupowana "W przypadku replik nowo zakupionych w Gunfire, usługa wykonywana jest w naszym serwisie zupełnie BEZPŁATNIE!", za wymianę okablowania zapłacę 49zł + 94zł mosfet, na każdą z częsci dostanę 3% rabatu bo przekroczę 300zł w częściach, więc zaoszczędzę ~16zł(WOW :icon_biggrin:) + za punkty lojalnościowe dobiorę sobie jakiś tłumik żeby ukryć wystającą lufę :icon_smile:

 

Aaaa no i pójdę dogadać wszystko osobiście w końcu to Wrocław :icon_biggrin:

 

//Jest tylko jeden mały problem, aktualnie na stanie nie mają 130 od guardera ://

Edited by arend
Link to post
Share on other sites

A jak ma się sprawa z ubijaniem takiej sprężyny? Bo cena między nią a np. takim guarderem jest ogromna jakby nie patrzeć, czy dopłaca się też za markę 20zł a 70zł? I w sumie nigdy się nie zainteresowałem, sprężyne trzeba coś wymieniać i co ile(wiadomo zależy od eksploatacji) ale +/-?

 

Też będę trzymał kciuki za nich :icon_razz:

Edited by arend
Link to post
Share on other sites

Szczerze - nie wiem :) Wszystkie sprężyny z czasem się ubiją trochę. "Trochę", to znaczy kilka fps na rok, nie że 50. A i to tylko do pewnego momentu. No chyba, że zostawiasz replikę po strzelance z tłokiem w tylnym położeniu (sprężyna ściśnięta) na kilka miesięcy. To wtedy i 50 spadnie.

Poza tym można to monitorować - przy okazji różnych strzelań można (czasem nawet trzeba) sobie replikę schronować. We Wro możesz też zawsze podjechać do GF i schronować za darmo. Także będziesz widział ewentualne spadki.

Uwaga: dla nie zafałszowanych wyników, chronuj na hop-up ustawionym na '0'. Niby oczywiste, ale warto przypomnieć :P

Kulki 0.2g dla wyniku 'od razu', albo dowolne i potem sobie przeliczyć. Są w necie tabelki i kalkulatory fps.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...