Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

BADLANDS - milsim 41h, 8-10/09/2017


Recommended Posts

Element Delta ma przyjemność zaprosić Was na milsima Badlands. Manewry odbywać się będą z wykorzystaniem replik ASG i prowadzone będą nieprzerwanie przez 41 godzin. W scenariuszu i mechanice rozgrywki stawiamy na realizm. To wiąże się z ciekawymi wyzwaniami operacyjnymi i zwiększeniem głębi symulacji dla walczących stron.

 

SCENARIUSZ

Więcej o scenariuszu i fabule budowanej na bieżąco dowiecie się ze strony informacyjnej Badlands na facebooku.

http://www.facebook.com/BadlandsMilsim

Na terenie Slavii - małego kraju na terenie Europy Południowo-Wschodniej wybuchła wojna domowa. Nikt by się tym nie zainteresował gdyby nie odkryte tam niedawno złoża diamentów, a prawdopodobnie i ropy. Potęgi światowe nagle zainteresowały się tym lokalnym konfliktem. Nauczone doświadczeniami z Bliskiego Wschodziu - USA/NATO oraz Rosja nie chcą w tym maczać swoich rąk. Powstał więc kolejny konflikt puppet-war. W "niesienie demokracji, dobrobytu i stabilizacji" w Slavii zaangażowani zostali więc jej sąsiedzi - State of Liberty i Federacja Wołgowska.

Dowództwo Liberty postanowiło zrzucić w rejonie względnie wolnym od bratobójczych walk swoją specjalną kompanię desantową... Jednak Federacja również. Ukrywana przed mediami konfrontacja jest nieunikniona. Nie tylko planiści wojskowi Liberty i Federacji docenili spokój tego regionu - również cywile Slavii uciekający przed wojną... oraz fanatycznie patriotyczne grupy oddziałów specjalnych Gwardii Narodowej Slavii (SFS). Są nieliczni, nie mają siły ognia jednak są u siebie, mają wyszkolenie i determinację, Zrobiła się więc bardzo wybuchowa mieszanka.

Zarówno wojska Liberty jak i Federacji konkurując w boju będą potrzebowały wsparcia wywiadowczego cywili by realizować swe zadania. Ci podejmując współpracę z kimkolwiek narażeni są na represje ze strony SFS za zdradę. "Przybysze" również są przez SFS uważani za najeźdźców. Kto będzie mądrze rozmawiał, mądrze walczył i silniej uderzał - ten osiągnie cele operacyjne. W tym całym kotle ufać można tylko swojemu żołnierskiemu instynktowi.

 

TERMIN

1700hrs 08SEP2017 - 1000hrs 10SEP2017 (księżycowe noce)

 

LOKALIZACJA

Spory teren okolic Kolonii Woźnickiej pomiędzy Katowicami, a Częstochową.

https://goo.gl/maps/4YeFHPosVDR2

 

TEREN

Badlands, jak sama nazwa wskazuje planowany był jako symulacja w pięknym lecz trudnym terenie. Postanowiliśmy jednak pierwszą edycję zorganizować w terenie wymagającym lecz nieco łaskawszym - pozwalającym na szersze wykorzystanie pojazdów. Nie oznacza to, że jest lekko. Teren leśny posiada spore pofałdowania i różnice wysokości. Ponadto poprzecinany jest potężną siecią historycznych masywnych okopów i kanałów wodnych. Opcji na taktyczne wykorzystanie ich jest ogrom, co z pewnością ubarwi realizację zadań.

 

SIŁY I ŚRODKI

- Federacja Wołgowska - kompania desantowa

- State of Liberty - kompania desantowa

- Slavia's Special Forces - liczebność nieznana

- cywile Slavii - obóz uchodźców

 

ZADANIA

- dozór stref strategicznych

- zadania zwiadowcze

- ochrona misji zaopatrzeniowych

- SEAD

- MEDEVAC

- CSAR

- QRF

- patrole zmotoryzowane i piesze

- działania antyterrorystyczne

- cele osobowe

- ochrona/ewakuacja VIP

- pozyskiwanie danych i materiałów wywiadowczych

- taktyka czerwona

- taktyka zielona

- wykorzystanie bojowe pojazdów kołowych

 

MECHANIKA SYMULACJI

Docelowo w zasadach gry znajduje się kilka autorskich nowinek zwiększających głębię doznań bojowych symulacji. Ponadto pracujemy nad rozwiązaniami sprzętowymi (gadżetami), które dodatkowo zwiększą atrakcyjność dla uczestników "wojskowych". Zależy nam na tym aby milsim był ciekawy na różnych polach - nie tylko pod kątem sypania grochem po lesie.

Mechanika symulacji została opracowana tak aby zwiększyć realizm działania na wrogim terenie w sytuacji odcięcia w wyniku desantu. Jako ukłon w kierunku graczy przyjeżdżających z całej Polski postanowiliśmy nie rezygnować z możliwości respawnów KIA oraz zniszczonych pojazdów. Aby jednak to było możliwe muszą zostać spełnione kryteria scenariuszowe zw. z zadaniami stron. Raz uzyskane możliwości respawnów są permanentne do końca symulacji.

- gra oraz decyzje HQ stron nie są moderowane. Kompanie same pracują na swe sukcesy i porażki

- wszystko na terenie AO jest in-game przez cały czas - nie ma miejsc bezpiecznych off-game

- kompanie desantowe dysponują ograniczonymi zasobami ludzkimi i materiałowymi. Mogą uzyskać możliwości uzupełnień i wsparcia na podstawie scenariusza szczegółowego (i regulaminu)

- MED - modyfikacja red-systemu z dodatkowymi elementami symulacji TCCC

- możliwość respawnu KIA w zależności od aktualnej sytuacji operacyjnej

- oznaczenia frakcji wraz z sugerowanym podziałem mundurowym

- refundacja zgłaszanych i wykorzystanych pojazdów prywatnych in-game - zarówno jako transport jak i pojazdy bojowe

- limity pojemności magazynków x2

Więcej szczegółów dot. zasad, pojazdów itp na stronie informacyjnej oraz w regulaminie szczegółowym (wkrótce).

 

SKŁADKA WPISOWEGO

100 zł - operator

45 zł - cywil

20 zł - przedstawiciel mediów (dziennikarze in-game podlegają mechanice gry)

 

Wpisowe obejmuje :

- przygotowanie teoretycznych i praktycznych elementów symulacji i terenu

- przygotowanie elementów i przedmiotów związanych z zadaniami i scenariuszem

- pakietów dla graczy - zestawy med., karty ran, mat. nawigacyjne, woda

- identyfikacja frakcji, uczestników itp

- ubezpieczenie NNW

 

Edited by 4373239
Link to post
Share on other sites

Ciekawa inicjatywa, ale czy skoro ma być "więcej realiów, mniej symulacji" to nie można zrezygnować z respawnów? Milsim to milsim. Moim zdaniem największym ukłonem w stronę ekip z całej Polski będzie dobrze przygotowana impreza, a każdy przyjeżdżający na milsim wie, na co się pisze :)

Link to post
Share on other sites

Masz bardzo dużo racji.

Jak udało Ci się przeczytać na stronie informacyjnej (lub nie) faktyczne założenia Badlands - zarówno pod kątem zasad jak i terenu - są dużo ostrzejsze niż te, planowane na wrześniowej edycji. Powód jest prosty - mamy pewną wizję tego jak BAD i wymagający ma być BADLANDS. Obecnie jednak organizujemy pierwszą edycję i proponowaną formułę chcemy wprowadzać stopniowo.

Obecny Badlands - mimo, iż wymagający można jednak nazwać Badlands light. Właśnie po to by zespoły jadące przez pół lub niemal całą Polskę miały okazję poznać koncepcję symulacji. Mimo, iż zarówno pojazdy jak i personel będą miały respawn - będzie on zależny od sytuacji scenariuszowej oraz sposobu działania walczących kompanii. Zrealizowanie pewnych zagadnień pozwoli na respawny po krótszym czasie, a inne go wydłużą. Będą tutaj wielką rolę grały także poczynania medyków gdyż system medyczny, mimo iż opiera się na red-systemie został nieco... rozszerzony. Nie jest to więc symulacja, na której wystarczy owinąć się bandażem i dojść do bazy by doznać cudownego uzdrowienia. Nie jest też tak, że na zmartwychwstanie czeka się tylko godzinkę.

Obecnie nie wprowadzamy również zasad związanych z ograniczoną ilością zaopatrzenia kompanii. Teraz chcemy by uczestnicy mogli zobaczyć, w którą stronę to zmierza.

Docelowo chcemy by Badlands był daleki od luźnych i miłych milsimów. Pewnie kosztem ilości uczestników - zależy nam by w przyszłości stał się symulacją dla tych, którzy nie boją się trudności, lubią wyzwania i stawianie czoła trudnym sytuacjom. Milsim w piknikowej atmosferze to nie nasz stajl.

Link to post
Share on other sites

W tej chwili pewne regulacje jeszcze się kształtują - jak to, czy dopuszczone będą repliki HPA, zasady ich plombowania itp. Istotną rolę gra również określenie ilości larpujących cywili. Nie mając jeszcze wszystkich informacji trudno nam opublikować szczegółowy regulamin, bo nie chcieli byśmy go potem zmieniać. Zasady ogólne są już określone jednak podlegają drobnym modyfikacjom nadal utrzymując zasadniczy charakter.

Prosimy więc jeszcze o chwilę cierpliwości.

Link to post
Share on other sites

W tej chwili pewne regulacje jeszcze się kształtują - jak to, czy dopuszczone będą repliki HPA, zasady ich plombowania itp.

Chodzi konkretnie o silniki hpa czy ogólnie o konwersje gazowe?

 

Up. Dobra, jest info na ryjbuku. Silniki HPA ok, po zaplombowaniu, ale już sdik i pdik mancrafta jest be, bo jakiś kretyn jeden z drugim nie umiał sobie ciśnienia poprawnego ustawić. Ale faktycznie, przyjemniej jest złapać na plecy serię z hpa, tak 500fps i rof 40 bb niż jeden strzał z gazowej wyborówki 600 fps.

 

Szkoda, bo miałem chęć się zapisać.

Link to post
Share on other sites

Po co piszesz bzdury? Nie ma opcji wyłapać serii z 500 fps, bo takie repliki nie grają - i masz to jasno napisane w zasadach ogólnych imprezy. Jeśli ktoś chce mieć rof 40 to jego sprawa. Przy mocno ograniczonej ilości ammo w magazynkach będzie więcej czasu poświęcał na zmianę magów niż faktyczne prowadzenie ognia. A w terenie się nie doładuje.

 

Link to post
Share on other sites

Po co piszesz bzdury?

Nie chodzi mi konkretnie o przyjęte u Was zasady fps, choć doczytać ich dokładnie nie mogłem, bo nie mam konta na ryjbuku. Jeśli możesz, to zamieść proszę, zasady również tutaj, tak by limity i wymogi były widoczne.

 

Dopuszczając silniki HPA i jednocześnie skreślając inne konwersje, bazujecie na ogólnych doświadczeniach i fobiach (no chyba że faktycznie macie u siebie jakiegoś dzieciaka z mancraftem). A ogólne doświadczenia z silnikami hpa też bywają niesympatyczne. Nie każda replika jest składana i regulowana u Spajdy, montaż silnika hpa nie jest trudny, ale prawidłowa regulacja i owszem. Dlatego też często można spotkać szturmowe potworki lub świniaki wsparcia z max rofem i fps jakie te konwersje oferują, a nie jest to wcale mało.

 

Wasze zasady, Wasz regulamin, Wasze prawo. To nie ulega kwestii. Szkoda tylko, że zasada jest wybiórcza i niesprawiedliwa, bo skreślacie ludzi, którzy o dziwo, potrafią użyć konwersji MC z głową. Nikt normalny przecież nie kręci powyżej 630fps, bo nie ma do tego odpowiednio ciężkich kulek. Niesławny mit 1000 fps i kilometrowych zasięgów to bajka dla małolatów.

 

Dla porównania, na Rozwiedce, Gienerał nie dopuścił wszelkich replik na hpa, bo nie miał za bardzo zaplecza by to sprawdzić i zaplombować - proste i logiczne.

Link to post
Share on other sites

"Na Razwiedce Gienerał nie dopuścil..." - i my również mieliśmy nie dopuścić. Przez kilka ostatnich lat nie byliśmy na milsimie, gdzie HP było dopuszczone. I podobnie jak on - nie mieliśmy zaplecza by to kontrolować.

Dopuszczamy HP, bo obecnie mamy możliwość rzetelnie sprawdzać takie relpiki. Natomiast nie zmienia to faktu, że taki był hałas aby dopuścić HP, a na dzień dzisiejszy (wczorajszy) osób z HP zgłosiło się może ze 3.

Natomiast jak wspomnieliśmy - prowadziliśmy rozmowy u kilku źródeł "znających się na temacie lepiej" i wszystkie zaznaczyły, że z MC i RAM będą duże problemy by to rzetelnie kontrolować. Jeśli mamy ryzykować dobrą zabawę np 200 osób po to by 3 osoby z MC mogły się bawić na Badlands... to matematyka jest bezlitosna. Nie jest chyba problemem pożyczyć AEGa od znajomego lub wynająć coś sensownego.

Ponadto, wiele osób posiadających nawet dopuszczone HP ma również AEG. Problem nie jest tak wielki jak się wydaje.

Link to post
Share on other sites

Kontrola silnika hpa czy też mc, sprawdza się do tego samego - zaplombowania regulatora, do niczego innego. Faktycznie, przy RAMach bywa ciut inaczej.

 

Z moich stron miało iść grupowe zgłoszenie, ale 3 ludzi z gazowymi wyborówkami musi zrezygnować. Nie jest problemem wzięcie innej repliki, ale typowy snajper ze szturmówką nie bawi się już tak samo. Niesmak po wybiórczej dyskryminacji pozostaje.

 

Wrzuć te zasady ogólne również tutaj.

Link to post
Share on other sites

Oczywiście, proszę :

 

-------------------------------------------------------

OGÓLNIE O MECHANICE (szczegóły w regulaminie wkrótce)

- sugerowany podział mundurowy stron + naszywki armii

- wszystko jest in-game, zagrożenie 24/dobę. Cytując ministra Kwiatkowskiego z Operacji SALAMANDRA - "Nie ma letko".

- składy armii zgrupowane są w obozach namiotowych stanowiącym przyczółki po desancie.

- zespoły obejmujące HQ muszą zapewnić zaplecze operacyjne typu radia dużego zasięgu, organizacja pracy w TOC

- armie operują w sile kompanii desantowej. Mogą dysponować pojazdami bojowym full-contact (po 2-4) + pojazd medyczny

- kompanie dysponują tylko środkami bojowymi, które zostały z nimi desantowane (pojazdy, zaopatrzenie, stan osobowy)

- frakcje mogą otrzymywać wsparcie materiałowe, wywiadowcze i zasilenia dzięki ludności lokalnej

- osadzone fabularnie zasady respawnów

- korzystamy z systemu ran więc MEDycy na wagę złota

- Armie znają główne zadania operacyjne. W trakcie działań mogą pojawić się zadania poboczne, których realizacja może przynieść dodatkowe korzyści. Rozgrywka nie jest moderowana - pełna wolność realizacyjna.

 

(ZMIANA dot. poniższego - regulacje dot. replik dopuszczają repliki HP o parametrach zgodnych z podanymi poniżej)

- moc replik w terenie OTWARTYM tylko AEG, HP lub spring (max +5% fps) - karabiny szturmowe/SMG 450fps (semi/auto), karabiny wsparcia 500fps (semi/auto), DMR 600fps (ograniczenie konstrukcyjne/mechaniczne tylko na semi), snajperskie 650FPS (tylko semi, spring/bolt)

- na małych dystansach i CQB sugerowana broń krótka. Moc replik kar. szturmowych/SMG mniej lub max 450 fps (+0% fps). Karabiny wsparcia, DMR i snajperskie nie mogą być używane.

- ładowność amunicji względem odpowiedników w broni palnej :

MAGAZYNKI (oraz bębny) wszelkiej broni (od pistoletów poprzez kar. szturmowe aż po np M249, RPK czy DMR i snajperki) - x2 ilości nabojów ostrych w magazynku

TAŚMY (boxy) zasilające karabiny wsparcia (np. M249, PK itp) - 300 kulek (3x taśma nabojowa 100)

- rozpoczęcie symulacji w piątek godz. 17:00, zakończenie w niedzielę o godz. 10:00.

 

Jakich zadań możecie się spodziewać :

- dozór FOB

- zadania zwiadowcze

- ochrona misji zaopatrzeniowych

- SEAD

- MEDEVAC

- CSAR

- QRF

- patrole zmotoryzowane i piesze

- działania antyterrorystyczne

- cele osobowe

- ochrona/ewakuacja VIP

- pozyskiwanie danych i materiałów wywiadowczych

- taktyka czerwona

- taktyka zielona

- wykorzystanie bojowe pojazdów kołowych

 

STRONY KONFLIKTU

- kompania desantowa State of Liberty

- kompania desantowa Federacji Wołgowskiej

- ludność Slavii - cywile i służby lokalne

 

MilSim planowany jest w terminie 8-10 września 2017. Desant w piątek od godziny 17ej, zakończenie niedziela godz. 10ej. Rejony Górnego Śląska pomiędzy Katowicami, a Częstochową. Dokładne gridy wkrótce.

 

Oczekujcie kolejnych informacji.

 

====Repliki HP====

Repliki Mancraft i RAM nie biorą udziału w symulacji Badlands.

EDYCJA zasad dot. replik HP zamontowanych na pojazdach (11 lip 2017)

Replika HP dopuszczona na tych zasadach powinna spełniać następujące wymogi :

- nie może być używana jako broń ręczna zdemontowana z pojazdu

- wartość FPS na kulkach 0,2g musi być zgodna z zapisem regulaminowym dla broni maszynowej/wsparcia

- ilość amunicji w jednym magazynku/taśmie musi być zgodna z zapisem regulaminowym dla broni maszynowej/wsparcia

- szybkostrzelność nie może przekraczać x2 średniej wartości szybkostrzelności odpowiednika bojowego dla ckm jak M2 .50 cal i x1,5 średniej wartości odpowiednika bojowego km.(np.M249, M134, PK itp).

 

Przykłady :

ckm M2HB(A1/E2) (mounted) 450-600 rpm - rpm repliki M2 na pojeździe to 525x2/60=17,5 kulek na sekundę.

M249 750-1100 rpm (mounted) - rpm repliki M249 na pojeździe to 925x1.5/60=23,1 kulek na sekundę

 

EDYCJA zasad dot. replik HP broni ręcznej (12 lip 2017)

 

Replika HP broni ręcznej dopuszczona do udziału w symulacji musi odpowiadać zasadom dopuszczającym repliki AEG oraz być zaplombowana i sprawdzona przez punkt kontroli zorganizowany na miejscu symulacji. Brak plomby lub jej uszkodzenie wiąże się z wykluczeniem uczestnika z udziału w Badlands i odesłaniem do domu. Kwestie sporne podlegają arbitralnej decyzji organizatora Badlands.

Edited by Intruder
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

W linku poniżej regulamin Badlands. Tekst z czerwonym podlewem to zmiany względem wersji sprzed kilku dni (punkt, który zapomnieliśmy dodać w wersji poprzedniej).

Obecnie trwają już zapisy i możliwość rezerwacji miejsc poprzez realizację wpisowego. W tej chwili mamy ok. 100 zadeklarowanych chętnych i ok. 20 zespołów. Zegar więc tyka.

Link do regulaminu

Link do formularza rejestracyjnego

Link do strony BADLANDS milsim

 

Oznaczenia frakcji prezentują się tak

 

20690347_1067091430092566_78671904520880816_o.jpg?oh=87de1f73420f9db3494b2804be112798&oe=59F668F9

 

Wzór oznaczeń pojazdów

 

19143194_843150915838498_1260486218817172908_o.jpg?oh=b764860c569c6cfe3c0ba1be92c2f38d&oe=59F821DA

 

Zapraszamy.

Edited by Intruder
Link to post
Share on other sites

Wpłaty dokonywać na konto:

Marcin Piłat

67 1020 2528 0000 0302 0284 8760

Jaworzno 43-600

W tytule przelewu podać nick pod którym się zapisywało na sima.

110 zł - personel wojskowy

45 zł - personel cywilny

Wpłat należy dokonywać najpóźniej do 18 sierpnia 2017.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Z racji sporej części wpłat wpisowego dokonywanych na ostatnią chwilę w weekend po terminie - wydłużamy okres płatności do północy w środę 23 sierpnia 2017.

Przy okazji przypominamy checklistę BADLANDS :

1) rejestracja

2) wpłata składki wpisowego

3) rejestracja na forum niejawnym frakcji

4) pakowanie szpeju :)

 

Wpisowe :

personel bojowy - 110 zł

obsada HQ (max 3 osoby z kompanii) - 10 zł

personel cywilny LARP - 45 zł

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...