echofoxtrot Posted August 28, 2017 Report Share Posted August 28, 2017 Witam. Po ostatnich problemach z rozregulowywującym się dociskiem silnika, postanowiłem otworzyć gearbox w celu sprawdzenia stanu zębatek. Wcale się nie zdziwiłem widząc następujący obraz: https://goo.gl/photos/XGsyPGde63Q6q3sf8 https://goo.gl/photos/BquVUnXVw2bvKtnR8 https://goo.gl/photos/QuT8coiZYFAk4iEc9 Moje pytanie brzmi. Czy stan zębów jest na tyle pogorszony iż nie powinienem ponownie składać repliki na tych samych zębatkach? Czy może lepiej wymienić cały komplet? Czy może inaczej, da radę wymienić same 2 zębatki, które uległy zużyciu (silnikowa i przenosząca z silnika)? Dziękuję serdecznie i pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
senkuPH Posted August 28, 2017 Report Share Posted August 28, 2017 Możesz wymienić samą zębatkę na trzpieniu silnika i zębatkę silnikową w GB, bez wymiany 2óch pozostałych. Warunkiem jest brak oznak nadmiernego zużycia lub uszkodzenia pozostałych i dobranie nowych o tym samym przełożeniu. Jeśli nie chcesz inwestować, poszukaj zębatek od specny. Będzie bardziej pewne, że się dogadają. Quote Link to post Share on other sites
echofoxtrot Posted August 29, 2017 Author Report Share Posted August 29, 2017 Dziękuję bardzo za odpowiedź. Zastanawiam się właśnie czy jest sens znowu pchać się w stock, skoro i tak już jakiś wydatek za to poniosę. W jaki sposób sprawdza się przełożenie zębatek? :icon_lol: Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted August 29, 2017 Report Share Posted August 29, 2017 (edited) Stockowe są dobre. Przełożenie - im niższy numerek tym szybciej strzelasz, ale silnik ma cięższa robotę do wykonania. Te z wyższą numeracją są dobre do tuningu mocowego. 13:1 - szybkie, ale silnik musi się napracować 18:1 - standard 32:1 - wolne ale mniejsze opory Oznaczenia 100:200 i 100:300 - szybsze niż 32:1, wolniejsze od 18:1 (odpowiednio wg oznaczenia). Resztę sobie wydedukujesz. Edited August 29, 2017 by mikadorus Quote Link to post Share on other sites
echofoxtrot Posted August 29, 2017 Author Report Share Posted August 29, 2017 Teraz rozumiem, dzięki. Ze względu na to, iż nie widzę nigdzie zębatek stockowych do zakupu, postanowiłem poszukać u innych producentów i tak wpładłem na komplet od SHS'a za około 50zł. Zastanawia mnie tylko fakt, czy będą one pasowały przy łożyskach specny? Dokładnie te: https://www.taniemilitaria.pl/pl,zestaw-wzmocnionych-zebatek-do-gearbox-a-shs,3,3,111,124,10636.html#opis W opisie co prawda nie ma nic na ten temat wspomniane, ale raczej 18:1? Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted August 29, 2017 Report Share Posted August 29, 2017 Tak, będą dobre. Quote Link to post Share on other sites
slawek96 Posted August 29, 2017 Report Share Posted August 29, 2017 Tylko jesli nie chcesz, żeby zaraz wyglądały jak poprzednie to trzeba je spodkładkować. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.