Cupi Posted October 22, 2017 Report Share Posted October 22, 2017 (edited) Siemanko. Mam mały dylemat a nie znalazłem nigdzie odpowiedzi. Mianowicie czy w eMce od G&P wymiana szkieletu gearboxa na tzw. Enter&Convert jest na zasadzie plug & play ? Wiem że to też V2 ale prowadnice sprężyny ma nieco inną, wchodzącą w prowadnice kolby. Opłaca się przeprowadzać taki zabieg ? "Wzmocniony" szkielet od Specna Arms będzie dużo lepszy od stockowego G&P ? A może są lepsze szkielety niż SA? Dużo mnie ominęło przez te kilka lat w życiu asg :/ Głównie chodzi mi tu o zróżnicowanie występujące w moim otoczeniu jak i limity fps. Jest sporo CQB jak i otwartej przestrzeni. Rozważam zakup do CQB powiedzmy jakiejś MP5tki ale to wiąże się z dużo większym wydatkiem... Jeśli gdzieś popełniłem błąd, proszę mnie poprawić. Edited October 22, 2017 by Cupi Quote Link to post Share on other sites
Buniek92 Posted October 22, 2017 Report Share Posted October 22, 2017 Sama wymiana szkieletu nie równa się systemowi szybkiej wymiany sprężyny. W dalszym ciągu będzie trzeba wyjąć szkielet GB z body by zmienić sprężynę. Pamiętam jak jakiś serwis chwalił się rzeźbą dremlem w body dzięki czemu udało uzyskać się im coś na kształt enter and convert. Quote Link to post Share on other sites
Cupi Posted October 22, 2017 Author Report Share Posted October 22, 2017 (edited) O coś takiego mi chodzi. Tu nie wyjmuje GB z body tylko odkręca prowadnice kolby... Czy w takim wypadku body musi być przystosowane do tego typu szkieletu ? Chodzi mi o tą śrubę trzymającą sprężynę. Ty mówisz o szybkiej wymianie jak na zdjęciu poniżej. Edited October 22, 2017 by Cupi Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted October 22, 2017 Report Share Posted October 22, 2017 (edited) Musisz mieć wtedy dedykowane body. Inaczej się nie da. W standardowym G&P podejrzewam, że da się to zrobić, ale będziesz musiał to rozwiązać w ten sposób, że: - prowadnica kolby będzie przykręcana do tej wystającej prowadnicy sprężyny. - ustalić gdzie ma być otwór na prowadnicę sprężyny, by było to osiowo, - nawiercić body, dać gwint (wcześniej sprawdzić czy da radę to zrobić, tak by gwint był jednak oparty na iluś tam mm aluminium. Kolejna kwestia to materiał body. Aluminium jakie zastosowano w KA to wytrzyma. G&P ma gorszy materiał. Tzn. łatwiej się to tnie. Pamiętaj, że wtedy wszystkie naprężenia od prowadnicy idą właśnie na korpus - a nie chcesz zniszczyć sobie body/gwintu. Wtedy masz coś podobnego, ale i tak prowadnicę kolby odkręcasz śrubokrętem (chyba, że wykombinujesz inny system, tj. bokady z boku, które zamontujesz na boku prowadnicy, koło nakrętki). Edited October 22, 2017 by mikadorus Quote Link to post Share on other sites
Cupi Posted October 22, 2017 Author Report Share Posted October 22, 2017 Czyli reasumując najbardziej optymalnym rozwiązaniem będzie wymienić korpus na taki jak na zdjęciu wyżej, by nie ingerować w body i przed rozgrywką wyjąć GB z body i zamontować odpowiednią sprężynę.Wtedy wejdzie p&p i po kłopocie. Nie zależy mi na zmianie springa na polu walki :D Jeśli źle myślę, poprawcie :) Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted October 22, 2017 Report Share Posted October 22, 2017 Ten sposób co mówiłem byłby bez wyjmowania GB. A jeśli możesz wyjmować gb to pakuj specne do tego GP. Będzie grać, a przed grą wymienisz springa w trzy minuty. Quote Link to post Share on other sites
Cupi Posted October 22, 2017 Author Report Share Posted October 22, 2017 (edited) Dzięki za konkretną pomoc i wyjaśnienie. Temat do zamknięcia. Wiedza niech zostanie dla potomnych :D P.S. Szkielet od SA jest wytrzymalszy niż G&P czy porównywalny ? ( szkielet „wzmocniony” od SA / stockowy) Pytam w razie późniejszych modyfikacji GB. Edited October 22, 2017 by Cupi Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted October 22, 2017 Report Share Posted October 22, 2017 Dobre pytanie z tą wytrzymałością... bo to wszystko to jednak odlewy... Specna niektórym daje radę na sp150 na semi. Ja miałem max sp140 i banglało na full auto. Jeśli chodzi o G&P to powinien znieść jakiś czas ;-). Sorbo/ciche głowice ultimate/systema ... i dyscyplina by nie siać jak głupi, to trochę zniesie. Pomogą radiusy, blachy.... Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted November 28, 2017 Report Share Posted November 28, 2017 (edited) Wzmocnij szkielet blachami, zastosuj sorbopad. Ciche głowice w jakimś stopniu też pomogą (guma na czole), jednak najważniejsze to nie pakować aluminiowej głowicy tłoka i aluminiowego tłoka - to zabije szkielet. Najważniejsza i tak będzie kompresja (szczelność). Bezpieczne sprężyny dla tego szkieletu to SP120-SP130. Powyżej.................. Strzelałem nawet na SP170 i szkielet mam do dziś. Innym pada na 140-150, nawet zdarza się na 120 i 130. Czy to loteria? I tak i nie. Dużo zależy od poskładania repliki i od zastosowanych części. Nie strzelać bez kulek, nie strzelać w zimę. Dobrze poskładana replika, na dobrze dobranych częściach posłuży długo. Jeśli chodzi o system SAEC - w specnie problem z osią. Po wyosiowaniu problem z systemem SAEC, wygięte i pękające sprężyny XD Jeśli masz zaplecze techniczne, umiejętności, czas i zrobisz to naprawdę profesjonalnie to będzie wszystko działać. Najważniejsze to trzymać się osi. Edited November 28, 2017 by wallop Quote Link to post Share on other sites
Shadow Posted November 29, 2017 Report Share Posted November 29, 2017 jednak najważniejsze to nie pakować aluminiowej głowicy tłoka Były takie czasy, jak Deep Fire wyskoczyło na rynek z super aluminiowymi głowicami tłoków. Oj, był popyt na nowe szkielety, był... :icon_biggrin: Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted November 30, 2017 Report Share Posted November 30, 2017 Teraz to masz szkielety CNC, które.... i tak potrafią pęknąć. Ryzyko jest zawsze - kwestia tego kto to składa i na jakich częściach. Używałem aluminiowej głowicy tłoka razem z sorbo w v2 od Specny na springu 150 Guarder'a - szkielet mam do dziś. Dziś tylko chcę go wzmocnić blachami, wkleić je na dwuskładnik póki szkielet cały. Posłuży długo na SP120 w szturmie :) Widziałem na własne oczy pęknięte CNC v2 od RA, mi osobiście pękł v2 split od RA - ale to akurat syf, a nie szkielet. Ultimate pęka, 2GX też pęka. ALE - nie zawsze jest to wina szkieletu, a po prostu złego poskładania i złego doboru części. IMO CNC v2 od RA, zwykłe wytrzyma duuuuuuuużo. Myślę, że nawet najmocniejszą sprężynę na rynku w połączeniu z alu tłokiem i głowicą. O ile będzie wszystko dobrze poskładane, osiowe, szczelne i z zamontowanym sorbopadem. Ja sorbo stosuję wszędzie. Osobiście aktualnie posiadam właśnie czarny szkielet cnc od RA v2 i co? SP150 znosi na fullauto przy 30rps :) Sorbo, płaska/plastikowa głowica modify, tłok shs niebieski full metal zęby. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.