Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

M4 G&P zmiana szkieletu na SA Enter & Convert


Recommended Posts

Siemanko.

Mam mały dylemat a nie znalazłem nigdzie odpowiedzi.

Mianowicie czy w eMce od G&P wymiana szkieletu gearboxa na tzw. Enter&Convert jest na zasadzie plug & play ?

Wiem że to też V2 ale prowadnice sprężyny ma nieco inną, wchodzącą w prowadnice kolby.

Opłaca się przeprowadzać taki zabieg ?

"Wzmocniony" szkielet od Specna Arms będzie dużo lepszy od stockowego G&P ?

A może są lepsze szkielety niż SA? Dużo mnie ominęło przez te kilka lat w życiu asg :/

Głównie chodzi mi tu o zróżnicowanie występujące w moim otoczeniu jak i limity fps. Jest sporo CQB jak i otwartej przestrzeni.

Rozważam zakup do CQB powiedzmy jakiejś MP5tki ale to wiąże się z dużo większym wydatkiem...

 

Jeśli gdzieś popełniłem błąd, proszę mnie poprawić.

Edited by Cupi
Link to post
Share on other sites

Sama wymiana szkieletu nie równa się systemowi szybkiej wymiany sprężyny. W dalszym ciągu będzie trzeba wyjąć szkielet GB z body by zmienić sprężynę. Pamiętam jak jakiś serwis chwalił się rzeźbą dremlem w body dzięki czemu udało uzyskać się im coś na kształt enter and convert.

Link to post
Share on other sites

O coś takiego mi chodzi. Tu nie wyjmuje GB z body tylko odkręca prowadnice kolby...

 

 

Czy w takim wypadku body musi być przystosowane do tego typu szkieletu ?

 

Chodzi mi o tą śrubę trzymającą sprężynę.

 

Ty mówisz o szybkiej wymianie jak na zdjęciu poniżej.

pol_pl_Replika-karabinka-Specna-Arms-SA-B02-1152200031_10.jpg

Edited by Cupi
Link to post
Share on other sites

Musisz mieć wtedy dedykowane body. Inaczej się nie da. W standardowym G&P podejrzewam, że da się to zrobić, ale będziesz musiał to rozwiązać w ten sposób, że:

- prowadnica kolby będzie przykręcana do tej wystającej prowadnicy sprężyny.

- ustalić gdzie ma być otwór na prowadnicę sprężyny, by było to osiowo,

- nawiercić body, dać gwint (wcześniej sprawdzić czy da radę to zrobić, tak by gwint był jednak oparty na iluś tam mm aluminium.

 

Kolejna kwestia to materiał body.

 

Aluminium jakie zastosowano w KA to wytrzyma. G&P ma gorszy materiał. Tzn. łatwiej się to tnie. Pamiętaj, że wtedy wszystkie naprężenia od prowadnicy idą właśnie na korpus - a nie chcesz zniszczyć sobie body/gwintu.

 

Wtedy masz coś podobnego, ale i tak prowadnicę kolby odkręcasz śrubokrętem (chyba, że wykombinujesz inny system, tj. bokady z boku, które zamontujesz na boku prowadnicy, koło nakrętki).

Edited by mikadorus
Link to post
Share on other sites

Czyli reasumując najbardziej optymalnym rozwiązaniem będzie wymienić korpus na taki jak na zdjęciu wyżej, by nie ingerować w body i przed rozgrywką wyjąć GB z body i zamontować odpowiednią sprężynę.Wtedy wejdzie p&p i po kłopocie.

 

Nie zależy mi na zmianie springa na polu walki :D

 

Jeśli źle myślę, poprawcie :)

Link to post
Share on other sites

Dzięki za konkretną pomoc i wyjaśnienie.

Temat do zamknięcia.

Wiedza niech zostanie dla potomnych :D

 

P.S.

Szkielet od SA jest wytrzymalszy niż G&P czy porównywalny ? ( szkielet „wzmocniony” od SA / stockowy) Pytam w razie późniejszych modyfikacji GB.

Edited by Cupi
Link to post
Share on other sites

Dobre pytanie z tą wytrzymałością... bo to wszystko to jednak odlewy...

Specna niektórym daje radę na sp150 na semi. Ja miałem max sp140 i banglało na full auto.

Jeśli chodzi o G&P to powinien znieść jakiś czas ;-). Sorbo/ciche głowice ultimate/systema ... i dyscyplina by nie siać jak głupi, to trochę zniesie.

 

Pomogą radiusy, blachy....

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Wzmocnij szkielet blachami, zastosuj sorbopad. Ciche głowice w jakimś stopniu też pomogą (guma na czole), jednak najważniejsze to nie pakować aluminiowej głowicy tłoka i aluminiowego tłoka - to zabije szkielet. Najważniejsza i tak będzie kompresja (szczelność).

 

Bezpieczne sprężyny dla tego szkieletu to SP120-SP130. Powyżej.................. Strzelałem nawet na SP170 i szkielet mam do dziś. Innym pada na 140-150, nawet zdarza się na 120 i 130. Czy to loteria? I tak i nie. Dużo zależy od poskładania repliki i od zastosowanych części. Nie strzelać bez kulek, nie strzelać w zimę. Dobrze poskładana replika, na dobrze dobranych częściach posłuży długo.

 

Jeśli chodzi o system SAEC - w specnie problem z osią. Po wyosiowaniu problem z systemem SAEC, wygięte i pękające sprężyny XD

Jeśli masz zaplecze techniczne, umiejętności, czas i zrobisz to naprawdę profesjonalnie to będzie wszystko działać. Najważniejsze to trzymać się osi.

Edited by wallop
Link to post
Share on other sites

Teraz to masz szkielety CNC, które.... i tak potrafią pęknąć. Ryzyko jest zawsze - kwestia tego kto to składa i na jakich częściach. Używałem aluminiowej głowicy tłoka razem z sorbo w v2 od Specny na springu 150 Guarder'a - szkielet mam do dziś. Dziś tylko chcę go wzmocnić blachami, wkleić je na dwuskładnik póki szkielet cały. Posłuży długo na SP120 w szturmie :)

 

Widziałem na własne oczy pęknięte CNC v2 od RA, mi osobiście pękł v2 split od RA - ale to akurat syf, a nie szkielet. Ultimate pęka, 2GX też pęka. ALE - nie zawsze jest to wina szkieletu, a po prostu złego poskładania i złego doboru części.

 

IMO CNC v2 od RA, zwykłe wytrzyma duuuuuuuużo. Myślę, że nawet najmocniejszą sprężynę na rynku w połączeniu z alu tłokiem i głowicą. O ile będzie wszystko dobrze poskładane, osiowe, szczelne i z zamontowanym sorbopadem. Ja sorbo stosuję wszędzie. Osobiście aktualnie posiadam właśnie czarny szkielet cnc od RA v2 i co? SP150 znosi na fullauto przy 30rps :) Sorbo, płaska/plastikowa głowica modify, tłok shs niebieski full metal zęby.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...