IlluMati Posted January 27, 2018 Report Share Posted January 27, 2018 Witam, mam pytanie w sprawie okablowania do cm 0.28. Przy zabawie w gearboxie wyrwałem czerwony kabel który idze od silnika przez styk do baterii. Pytanie czy oddać do serwisu i żeby zamontowali układ MOSFET czy układ ASCU. Jakby był ktoś miły to by wyjaśnił mi czym się różni MOSFET od ASCU , i w porównaniu który jest lepszy Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted January 28, 2018 Report Share Posted January 28, 2018 ASCU to układ kontroli repliki - wykrywa brak kulek w magazynku (i blokuje strzelanie), pozwala na regulację ROF, umożliwia serie o kontrolowanej długości, monitoring napięć itd. Opcji jest wiele, układy są tańsze i droższe, zależnie od możliwości. Podstawą funkcjonowania ASCU jest układ MOSFET czyli rozwiązanie które przenosi obciążenie z płytki stykowej (która pod wpływem dużego prądu wypala się) na tranzystor załączany niskim prądem który przedłuża życie styków. Układy mosfet oprócz samego tranzystora zawierają też dodatkowe elementy potrzebne do ich funkcjonowania. Czasem dodaje się też układ hamowania (AB - active breaking) pozwalający na szybsze zatrzymanie silnika po puszczeniu spustu - ważne zwłaszcza przy mocnych i szybkich konfiguracjach, kiedy bezwładność gearboxa czasem powoduje jeszcze dodatkowy strzał albo zatrzymanie się tłoka w napiętej pozycji (co potem utrudnia rozruch silnika). Dlatego wybierz taki układ jak potrzebujesz. Do podstawowej konfiguracji wystarczy zwykły mosfet do 50 zł, bez funkcji AB. Jeśli myślisz o tuningu, można się pokusić o lepszy. Nie sądzę, żeby układ ASCU był Ci potrzebny w CM.028 ale no cóż, "kto bogatemu zabroni" ;) Quote Link to post Share on other sites
IlluMati Posted January 28, 2018 Author Report Share Posted January 28, 2018 ASCU to układ kontroli repliki - wykrywa brak kulek w magazynku (i blokuje strzelanie), pozwala na regulację ROF, umożliwia serie o kontrolowanej długości, monitoring napięć itd. Opcji jest wiele, układy są tańsze i droższe, zależnie od możliwości. Podstawą funkcjonowania ASCU jest układ MOSFET czyli rozwiązanie które przenosi obciążenie z płytki stykowej (która pod wpływem dużego prądu wypala się) na tranzystor załączany niskim prądem który przedłuża życie styków. Układy mosfet oprócz samego tranzystora zawierają też dodatkowe elementy potrzebne do ich funkcjonowania. Czasem dodaje się też układ hamowania (AB - active breaking) pozwalający na szybsze zatrzymanie silnika po puszczeniu spustu - ważne zwłaszcza przy mocnych i szybkich konfiguracjach, kiedy bezwładność gearboxa czasem powoduje jeszcze dodatkowy strzał albo zatrzymanie się tłoka w napiętej pozycji (co potem utrudnia rozruch silnika). Dlatego wybierz taki układ jak potrzebujesz. Do podstawowej konfiguracji wystarczy zwykły mosfet do 50 zł, bez funkcji AB. Jeśli myślisz o tuningu, można się pokusić o lepszy. Nie sądzę, żeby układ ASCU był Ci potrzebny w CM.028 ale no cóż, "kto bogatemu zabroni" :icon_wink: A polecasz jakiś układ MOSFET? Cm 0.28 jest tuningowana w środku i zależy mi na ROF, szybkości spustu, i oczywiście długowieczności repliki. Jakbyś mógł to byś polecił mi jakiś dobry serwis co robią takie rzeczy bo ja jestem zielony w sprawach lutowania itp. Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted January 28, 2018 Report Share Posted January 28, 2018 Jeśli nie znasz się na lutowaniu, to najlepiej byłoby kupić jakiś markowy od polskich producentów, np. od https://gatee.eu/pl/ , https://www.gunfet.com/pl/ lub czeski https://www.jefftron.cz/ Montażu podejmie się pewnie każdy serwis ASG, bo roboty nie jest dużo, ale wypadałoby od razu okablowanie zmienić i wtyczki na Deans jeśli jeszcze strzelasz na Tamiyi Quote Link to post Share on other sites
IlluMati Posted January 28, 2018 Author Report Share Posted January 28, 2018 Jeśli nie znasz się na lutowaniu, to najlepiej byłoby kupić jakiś markowy od polskich producentów, np. od https://gatee.eu/pl/ , https://www.gunfet.com/pl/ lub czeski https://www.jefftron.cz/ Montażu podejmie się pewnie każdy serwis ASG, bo roboty nie jest dużo, ale wypadałoby od razu okablowanie zmienić i wtyczki na Deans jeśli jeszcze strzelasz na Tamiyi Czyli wymienić okablowanie i wtyki na deans? O ile od ciebie się dowiedzałem do należy zajnstalować układ mosfet ale okablowanie i wtyki deans nie wiem co dadzą I jakbyś mógł to byś powiedział jaki układ najlepiej wybrać do cm 0.28 bo jest kilkanaście możliwości. Chodzi mi o nazwe jak np: nanossr albo picoaab Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted January 29, 2018 Report Share Posted January 29, 2018 Zmiana okablowania i wtyków obniża opór elektryczny całej instalacji przez co do silnika trafia więcej prądu - przekłada się to na większy rof i szybszą reakcję na spust. Pisałeś, że cyma jest po tuningu. Co zostało wymienione (i na co), ile wychodzi fps w tej chwili? Quote Link to post Share on other sites
IlluMati Posted January 29, 2018 Author Report Share Posted January 29, 2018 (edited) Zmiana okablowania i wtyków obniża opór elektryczny całej instalacji przez co do silnika trafia więcej prądu - przekłada się to na większy rof i szybszą reakcję na spust. Pisałeś, że cyma jest po tuningu. Co zostało wymienione (i na co), ile wychodzi fps w tej chwili? Został wymieniony Tłok,Cylinder,gumka zielona hop-up G&G, Lufa precyzyjna 6,02 i wszystko zostało nasmarowane. Jakbyś mógł to byś podał jakąś nazwe dobrego układu MOSFETU dla mojej cm 0.28 Z góry dzięki Edited January 29, 2018 by IlluMati Quote Link to post Share on other sites
IlluMati Posted January 29, 2018 Author Report Share Posted January 29, 2018 (edited) Poszukałem w internecie i znalazłem: Wymiana okablowania repliki - https://deltashop.pl...is-tuning-.html i pisze że wraz z wtykami deans Montaż układu MOSFET usługa premium - https://deltashop.pl...is-tuning-.html (Usługa premium ponieważ chce żeby jeszcze obejrzyli replike od środka) + GUNfet - MOSFET qFET https://deltashop.pl...r-soft-gun.html (Jakiegoś ekstra nie potrzebuje. Ten jest tani i raczej dobrze będzie się sprawował) Jak byś miał chwile to byś zerknął i napisał czy takie połączenie jest dobre dzięki Edited January 29, 2018 by IlluMati Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted January 29, 2018 Report Share Posted January 29, 2018 Został wymieniony Tłok,Cylinder,gumka zielona hop-up G&G, Lufa precyzyjna 6,02 i wszystko zostało nasmarowane. Jakbyś mógł to byś podał jakąś nazwe dobrego układu MOSFETU dla mojej cm 0.28 Z góry dzięki To żaden tuning, więc wystarczy najprostszy mosfet. Quote Link to post Share on other sites
IlluMati Posted January 29, 2018 Author Report Share Posted January 29, 2018 To żaden tuning, więc wystarczy najprostszy mosfet. Czyli mówisz że te rzeczy wystarczą żeby robiła większe osiągi Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted January 30, 2018 Report Share Posted January 30, 2018 Poszukałem w internecie i znalazłem: Wymiana okablowania repliki - https://deltashop.pl...is-tuning-.html i pisze że wraz z wtykami deans Montaż układu MOSFET usługa premium - https://deltashop.pl...is-tuning-.html (Usługa premium ponieważ chce żeby jeszcze obejrzyli replike od środka) + GUNfet - MOSFET qFET https://deltashop.pl...r-soft-gun.html (Jakiegoś ekstra nie potrzebuje. Ten jest tani i raczej dobrze będzie się sprawował) Jak byś miał chwile to byś zerknął i napisał czy takie połączenie jest dobre dzięki Ten mosfet będzie ok. Nie wiem czy usługa "Montaż układu MOSFET usługa premium" nie zawiera już wymiany okablowania, trzeba by zapytać sklepu Czyli mówisz że te rzeczy wystarczą żeby robiła większe osiągi Po wymianie okablowania i dołożeniu mosfetu zwiększy się reakcja na spust i rof. Quote Link to post Share on other sites
IlluMati Posted January 31, 2018 Author Report Share Posted January 31, 2018 Ok a czy polecacie jakąś LiPo ? Bo po wymianie na wtyki deans będzie potrzebna troche Quote Link to post Share on other sites
IlluMati Posted February 1, 2018 Author Report Share Posted February 1, 2018 Oczywiście że mogę kupić przejściówkę z tamyia małej na deans ale posiadam tylko stockową batke a wszyscy wiemy że nie mają dobrych osiągów I jeszcze jedno na temat baterii LiPo. Oco chodzi z tym 20C Albo 40C np : Arma Tech - LiPo - 11,1V 1200 mAh 20C Quote Link to post Share on other sites
slawek96 Posted February 1, 2018 Report Share Posted February 1, 2018 Do stockowej repliki kup 7,4, przy 11,1 bardzo szybko zajedziesz gearbox. Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted February 1, 2018 Report Share Posted February 1, 2018 I jeszcze jedno na temat baterii LiPo. Oco chodzi z tym 20C Albo 40C np : Arma Tech - LiPo - 11,1V 1200 mAh 20C http://wmasg.pl/pl/articles/show/609084 Quote Link to post Share on other sites
IlluMati Posted February 1, 2018 Author Report Share Posted February 1, 2018 Do stockowej repliki kup 7,4, przy 11,1 bardzo szybko zajedziesz gearbox. A co muszę wymienić żeby śmigać na 11,1? http://wmasg.pl/pl/a...les/show/609084 Dzięki Quote Link to post Share on other sites
IlluMati Posted February 1, 2018 Author Report Share Posted February 1, 2018 I im więcej C w akumulatorach to lepiej? Quote Link to post Share on other sites
slawek96 Posted February 1, 2018 Report Share Posted February 1, 2018 Żeby w taką replika pochodziła chwilę na 11,1 trzeba dość dużo wymienić. Moim zdaniem lepiej kupić 7,4 i nie inwestować w plastikową replikę. Jeśli koniecznie chcesz coś wymieniać to tłok z pełną szczęką, i doszczelnienie układu. Trzeba też poprawnie spodkładkować zębatki, bo szybko pogubią zęby. Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted February 1, 2018 Report Share Posted February 1, 2018 I im więcej C w akumulatorach to lepiej? Generalnie tak - w granicach budżetu i miejsca w replice. Ale prócz C ważna jest też pojemność, dopiero one razem dają nam wydajność prądową. Quote Link to post Share on other sites
IlluMati Posted February 5, 2018 Author Report Share Posted February 5, 2018 (edited) Ok dzięki za wszystkie rady, ale jest jeden problem. Gdy pisałem do DeltaShopu w sprawie zamontowania mosfetu napisałem wszystko co chciałbym uzyskać typu wtyki itp. i powiedziałem że kolba jest ułamana i jest przywiercona śrubami od korpusu do kolby , a oni mi odpowiedzieli "Niestety nie podejmiemy się naprawy oraz serwisu tej repliki". I teraz pytanie do jakiego sklepu się zwrócić żeby wymienili okablowanie i zainstalowali MOSFET. Dzięki Edited February 5, 2018 by IlluMati Quote Link to post Share on other sites
slawek96 Posted February 5, 2018 Report Share Posted February 5, 2018 Szukaj serwisanta(nie sklep) w swojej okolicy(najlepiej popytaj w środowisku) lub slij do kogoś dalej. Quote Link to post Share on other sites
Foton Posted February 6, 2018 Report Share Posted February 6, 2018 (edited) Jeśli umiesz lutować i masz sprzęt (tj. lutownica, cyna i dobre światło) to możesz to sam ogarnąć, wystarczy kupić wtyczki, przewód niskoooporowy i mosfet i przylutować. W internecie masz masę filmików, schematów jak to podłączyć itd. Prawda w tym, że jest klika niuansów, bo może się okazać, że trzeba gearbox otworzyć, żeby dobrać się do jakiegoś kabelka w kostce stykowej, ale wszystko jest do zrobienia :icon_wink: Fakt, że trzeba się do tego też przygotować. Ja się zabierałem do tego jak do jeża, bo bałem się, że zepsuję, że wyskoczy sprężynka i nie złożę, ale o dziwo po zrobieniu zdjęć co jak było i rozłożeniu wszystkiego w drobny mak udało się poskładać i replika lata w trybie auto na CQB, aż miło :icon_smile: Jeśli nie chce Ci się bawić/nie umiesz, albo nie masz sprzętu to też zalecam jakiegoś serwisanta i na pewno Ci to ogarnie, bo tutaj nie ma jakiejś technologii kosmicznej do poznawania. Popytaj kolegów, kto gdzie i jak serwisuje i na pewno kogoś znajdziesz :icon_wink: No i jeśli kogoś szukasz to polecam kogoś kto ma chrono, bo przykład z własnej repliki: po wymianie kabli 100 fps mniej mi wyszło :D Pogłówkowałem i doszedłem do tego co mi wprowadza niepotrzebny opór - przelutowałem jak należy i wróciło do normy :) Edited February 6, 2018 by Foton Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted February 6, 2018 Report Share Posted February 6, 2018 Jeśli umiesz lutować ja jestem zielony w sprawach lutowania itp. BTW jestem ciekaw w jaki sposób przelutowanie zwiększyło Ci fps, bo jak na moje, to 100 fps raczej wynika z nieprawidłowego spasowania choćby komory, a nie z oporu elektrycznego który wpływa wyłącznie na prędkość silnika. Fps generuje sprężyna, a ta ma gdzieś czy napinasz ją przez 0.1 czy 0.5 sekundy. Quote Link to post Share on other sites
Foton Posted February 7, 2018 Report Share Posted February 7, 2018 Przez wylutowanie uszkodzonej oprawki bezpiecznika, przez którą silnik ledwo się ruszał. Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted February 7, 2018 Report Share Posted February 7, 2018 BTW jestem ciekaw w jaki sposób przelutowanie zwiększyło Ci fps, bo jak na moje, to 100 fps raczej wynika z nieprawidłowego spasowania choćby komory, a nie z oporu elektrycznego który wpływa wyłącznie na prędkość silnika. Fps generuje sprężyna, a ta ma gdzieś czy napinasz ją przez 0.1 czy 0.5 sekundy. Przez wylutowanie uszkodzonej oprawki bezpiecznika, przez którą silnik ledwo się ruszał. Sądzę na fpsy wróciły po ponownym wyjęciu i włożeniu GB do body ;) Drugim razem pewnie wszystko dobrze się złożyło. Ale i tak bezpieczniki to zło i trzeba je od razu wywalać :P Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.