ennui111 Posted February 15, 2018 Report Share Posted February 15, 2018 Witam Posiadam M4 firmy spartac (bodajże srt01), kupiłem ją od ziomka z teamu za 15 zł. Trochę z niej postrzelałem ale przy grzebaniu w niej złamałem płytkę selektora ognia, który kupiłem i wymieniłem. Wszystko niby spoko ale jak złożyłem replikę to udało mi się wystrzelić z 10 kulek po czym replika przestała strzelać. Dźwięk jest porównywalny do dźwięku wyładowanej repliki ale po naładowaniu akumulatora (sprawdzałem też na innych) nadal nie strzela. Miał ktoś może podobny problem? Jeśli tak to jak go rozwiązał. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
Buniek92 Posted February 15, 2018 Report Share Posted February 15, 2018 Cześć. Sprawdź czy tłok nie zaciął się w tylnej pozycji. Quote Link to post Share on other sites
ennui111 Posted February 15, 2018 Author Report Share Posted February 15, 2018 Cześć.Sprawdź czy tłok nie zaciął się w tylnej pozycji. Sprawdzałem, nie zaciął Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
Elco Posted February 15, 2018 Report Share Posted February 15, 2018 Padnięty silnik? Podobną sytuacje miałem u siebie. Quote Link to post Share on other sites
ennui111 Posted February 15, 2018 Author Report Share Posted February 15, 2018 Padnięty silnik? Podobną sytuacje miałem u siebie.Podpięty i słychać dźwięk jakby nie miał siły nawet ruszyć, ale po wyjęciu lata aż miło Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
Elco Posted February 15, 2018 Report Share Posted February 15, 2018 Podpięty i słychać dźwięk jakby nie miał siły nawet ruszyć, ale po wyjęciu lata aż miło Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka Też tak miałem że na wyjętym działał normalnie. Ja bym wstawił od znajomego inny silnik. Jeszcze ewentualnie sprawdziłbym kostkę stykową czy styki nie są spalone. Quote Link to post Share on other sites
CiV_1994 Posted February 15, 2018 Report Share Posted February 15, 2018 Śruba silnikowa jest dobrze dokręcona? Quote Link to post Share on other sites
ennui111 Posted February 15, 2018 Author Report Share Posted February 15, 2018 Śruba silnikowa jest dobrze dokręcona?Tak Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka Też tak miałem że na wyjętym działał normalnie. Ja bym wstawił od znajomego inny silnik. Jeszcze ewentualnie sprawdziłbym kostkę stykową czy styki nie są spalone. Sprawdzałem silnik od SA i ten stockowy, oba tak samo. Jutro sprawdzę kostkę stykową Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
mike88 Posted February 15, 2018 Report Share Posted February 15, 2018 może "blaszka" od nowego styku robi Ci zwarę na GB sprawdź czy nie masz przebicia Quote Link to post Share on other sites
ennui111 Posted February 15, 2018 Author Report Share Posted February 15, 2018 może "blaszka" od nowego styku robi Ci zwarę na GBsprawdź czy nie masz przebicia Sprawdzę to przy okazji sprawdzania kostki stykowej Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka może "blaszka" od nowego styku robi Ci zwarę na GBsprawdź czy nie masz przebicia Sprawdzę to przy okazji sprawdzania kostki stykowej Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted February 17, 2018 Report Share Posted February 17, 2018 Jaki akumulator? Quote Link to post Share on other sites
ennui111 Posted February 17, 2018 Author Report Share Posted February 17, 2018 Jaki akumulator?Lipo 7.4 v Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted February 17, 2018 Report Share Posted February 17, 2018 Padnięty silnik po wyciągnięciu może się kręcić, ale może nie mieć wystarczającej mocy aby naciągnąć sprężynę. Jeśli masz jakikolwiek inny silnik - sprawdź. Sprawdź też czy wsuwki na silniku się nie poluzowały. Miałem przypadek w którym jedna ze wsuwek spadła z blaszki i zakleszczyła pomiędzy blaszką, chwytem, a trzpieniem na którym zamontowana jest sprężynka dociskająca szczotki - efekt był taki, że wsuwka z kabla tylko lekki stykała się z silnikiem przez co przepływ prądu był mocno ograniczony. Jeśli silnik jest sprawny, sprawdź styki tak jak koledzy wyżej radzą. Jaka sprężyna? Co tam dokładnie grzebałeś? Quote Link to post Share on other sites
ennui111 Posted February 17, 2018 Author Report Share Posted February 17, 2018 Padnięty silnik po wyciągnięciu może się kręcić, ale może nie mieć wystarczającej mocy aby naciągnąć sprężynę. Jeśli masz jakikolwiek inny silnik - sprawdź. Sprawdź też czy wsuwki na silniku się nie poluzowały. Miałem przypadek w którym jedna ze wsuwek spadła z blaszki i zakleszczyła pomiędzy blaszką, chwytem, a trzpieniem na którym zamontowana jest sprężynka dociskająca szczotki - efekt był taki, że wsuwka z kabla tylko lekki stykała się z silnikiem przez co przepływ prądu był mocno ograniczony. Jeśli silnik jest sprawny, sprawdź styki tak jak koledzy wyżej radzą. Jaka sprężyna? Co tam dokładnie grzebałeś? Sprawdzę. Replika to full stock z silnikiem SA. Sprawdzałem czy działa na stockowym i SA-na obu to samo Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
shepherd85 Posted February 19, 2018 Report Share Posted February 19, 2018 A gearbox jest cały? Miałem tak przy pękniętym gearboxie, cały zespół cylindra - tłoka traci osiowość i masz wrażenie jakby silnik nie dawał rady tego uciągnąć, a okazuje się że wszystko nie jest w jednej linii Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
ennui111 Posted February 19, 2018 Author Report Share Posted February 19, 2018 A gearbox jest cały? Miałem tak przy pękniętym gearboxie, cały zespół cylindra - tłoka traci osiowość i masz wrażenie jakby silnik nie dawał rady tego uciągnąć, a okazuje się że wszystko nie jest w jednej linii Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Gb jest cały. Replika ma przebieg z 5 tys bb więc nic nie jest jakoś bardzo "starte" Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
shepherd85 Posted February 19, 2018 Report Share Posted February 19, 2018 Powiem Tobie z własnego doświadczenia, ale bierz pod uwagę że dopiero od roku rozbieram repliki. Sprawdzilbym: - przewody czy przypadkiem gdzieś nie są spalone lub przetarte. Mogą powodować spadki napięcia - styki przy silniku. Wiem że przy spartaku po wielokrotnym odpinaniu i zakładaniu lubią się wyrabiać i nie trzymać jak należy - czy nie jest włożona lozyskowana prowadnica sprężyny i/lub głowica tłoka. Miałem sytuację że było za ciasno dla sprężyny i silnik nie chciał naciągnąć - czy tłok podczas wkładania wchodzi w swoje prowadnice - pęknięcia na gb. To już tłumaczyłem. - może podkładkowanie zębatek by rozwiązało problem Jak sobie coś jeszcze przypomnę to dopiszę. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
ennui111 Posted February 21, 2018 Author Report Share Posted February 21, 2018 Na samych zębatkach wszystko lata ale po założeniu sprężyny, tłoka i td nie ma siły Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka Po złożeniu GB dysza jest cofnięta i ani drgnie. Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted February 22, 2018 Report Share Posted February 22, 2018 No bez obciążenia to nic dziwnego, że lata. Chyba nawet przepalony silnik to pokręci, chyba że podkładkowanie spaprane. Quote Link to post Share on other sites
ennui111 Posted February 27, 2018 Author Report Share Posted February 27, 2018 Witam, przez ostatni tydzień przez brak czasu nie grzebałem w replice. Dzisiaj do niej wróciłem, po podłączeniu wszystkiego silnik wogóle nie kręci (sprawdzane na 3 bateriach). Ma ktoś może przypuszczenia co jest nie tak? Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
shepherd85 Posted February 27, 2018 Report Share Posted February 27, 2018 Włóż inny silnik i sprawdź czy na innym kreci. Jeżeli tak, to padł silnik. Jeżeli nie, to coś z przewodami, selektorem lub stykami w spuscie Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted March 18, 2018 Report Share Posted March 18, 2018 (edited) Jeżeli człowiek pisze, że sprawdzał dwa silniki - ten "padnięty" i z innej repliki, który bez problemu działa w innej, to nie piszcie w kółko o stykach, przewodach itp... Na 99,9% problem jest w spasowaniu silnika z resztą GB. Śruba dociskająca silnik w chwycie nie jest śrubą do "trzymania silnika" ale do regulacji jego docisku na pierwszej zębatce GB. Na początek tu szukałbym problemu. Śruba dokręcona za mocno/za słabo = za słabo/za mocno dociśnięty silnik - jak myślicie po co jest sprężyna na wałku-zębatce silnika? Jeżeli regulacja docisku silnika nic nie da (to może być kwestia 1/4 obrotu śruby) kolejna sprawa to "osiowość" silnika a dokładniej jego zębatki w stosunku do pierwszej zębatki GB. Może, z jakiegoś powodu, silnik ustawia się "krzywo" w rękojeści i pod złym kątem zazębia się z pierwsza zębatką? To w zasadzie zamyka listę problemów w sytuacji opisanej przez założyciela tematu. Jeżeli replika działała i po wyjęciu silnika ma problem obrócić GB to w życiu to nie będzie wina okablowania czy czegokolwiek z elektryką o ile nie zostały przecięte przewody. To wszystko w kwestii objawów "silnik anie mającego siły obrócić GB na dobrze naładowanej baterii. Oczywiście przy założeniu, że nie był rozbierany cały GB tylko wyjmowany silnik. Edited March 18, 2018 by thor_ Quote Link to post Share on other sites
Relight Posted March 24, 2018 Report Share Posted March 24, 2018 (edited) Miałem w starej PJtce podobny problem - naciągnięcie i przerwanie pracy/zablokowanie tłoka w pozycji tylnej. Po wymianie tłoka problem usta. Coś ewidentnie blokuje tłok przed dalszym cofnięciem / zębatki / silnik. Jak masz dużo czasu, sprzętu i chęci, spróbuj poklei wymieniać podzespoły gb. Wyczyść cylinder, upewnij się czy o-ring w jakiś magiczny sposób ci nie spada z głowicy tłoka i nie podwija się klinując w cylindrze. Czy prowadnice tłoka na szkielecie gb się nie uszkodziły i czy same prowadnice tłoka są całe. @EDIT Sprawdź czy tłok blokuję się za każdym razem w tej samej pozycji !!! Edited March 24, 2018 by Relight Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.