Bulva Posted October 10, 2005 Report Share Posted October 10, 2005 W gearboxie TM v2 pojawił się taki właśnie problem, silnik naciąga tłok, który zostaje w tylnej pozycji (sprezyna naciągnięta) i nie zostaje zwolniony (nie następuje strzał). Nie mam pojecia co jest tego przyczyną, wzystkie części wewnątrz gearboxa wyglądają na sprawne i niezużyte, wczesniej chodziły bez zarzutu, co moze być przyczyną? Lista czesci wymienionych w g-boxie: dysza systema m4 głowica cylindra metalowa systema cylinder teflonowany typ2 glowica tloka z duraconu tlok wzmocniony (ten czarny) systema prowadnica sprezyny z lozyskowaniem sprezyna pdi 120% pozostałe cześci jak w stocku a wszystko chodziło sobie na baterii 9,6 V 1700maH Quote Link to post Share on other sites
Mardok Posted October 10, 2005 Report Share Posted October 10, 2005 Mialem cos podobnego w mojej m4 . Na stocku smigala pieknie , a na sprezynie Ca 170 % juz niebardzo . Przyczyna takowego stanu moga byc : zle zmontowane podkladki na zebatkach , za slaby silnik badz lipna bateria . w moim przypadku ( tak sadze ) problemem byl silnik . Dopiero 12 v ruszyla te sprezyne z miejsca , lecz z obawy , ze dlugo niepostrzelam z takim napieciem przezocilem sie na stockowa sprezyne i dwie baterie 9,6 600 mAh . Quote Link to post Share on other sites
Bulva Posted October 10, 2005 Author Report Share Posted October 10, 2005 Broń smigała sobie na tym zestawieniu już ładny kawał czasu, wczesniej na baterii 9,6 1100, czasami nawet na 8,4 600. W sumie to problem się pojawił własnie po zmianie baterii na 9,6 1700, ale nawet po podłączeniu innych baterii tłok się nie cofa. Rozbieram gearbox, zwalniam sprezyne, składam wszystko, podłączam baterie i znowu to samo, tłok naciąga sprężynę do końca a ta się nie zwalnia. Quote Link to post Share on other sites
izi Posted October 10, 2005 Report Share Posted October 10, 2005 Antireversal,skrzywiona oś zębatki, łożyska ? Quote Link to post Share on other sites
Bulva Posted October 10, 2005 Author Report Share Posted October 10, 2005 Antireversal jest, założyłem prawidłowo, zebatek dokładnie nie oglądałem, ale "palcem" kręca sie gładkko. Łożyska mam te plastikowe ze stocka, moze się wyrobiły, ale wtedy chyba efekt byłby inny... Quote Link to post Share on other sites
Mardok Posted October 10, 2005 Report Share Posted October 10, 2005 Jesli zebatki sa w porzadku , lozyska ok ( co prawda zaleca sie przy jakiejkolwiek wymianie sprezyny na mocniejsza dawac metalowe slizgowe ) bateria tez - jedyne co pozostaje to silnik . Sproboj wlozyc stock springa i postrzelac . Quote Link to post Share on other sites
Bulva Posted October 12, 2005 Author Report Share Posted October 12, 2005 Wydaje sie ze problem przeszedł sam. Rozłożyłem, złożyłem kilka razy i... działa. Nadal mi to nic nie wyjaśniło, ale ważne ż echodzi. Zauważyłem natomiast dwie rzeczy - primo cylinder (t. 2) był zamocowany "otworkiem" do mechanizmów, a nie na zewnątrz gearboxa jak to jest zazwyczaj, poprawiłem, ciekawe jak to wpłynie na osiągi. No i secundo zebatka silnikowa (ta która styka się z silnikiem) nie ma podkładki od spodniej strony (czyli tam gdzie ma ząbki), nie wiem czy tak powinno być, czy moze dosztukowac tam jakąś podkładke? Quote Link to post Share on other sites
Mardok Posted October 12, 2005 Report Share Posted October 12, 2005 " dziurki " w cylindrze pelnia wazna funkcje - przez nie tlok pobiera powietrze . Jesli zasloniete zaczyna pobierac powietrze przez lufe co wplywa na osiagi . Co do zebatki silnikowej - co firma to inne rozmieszczenie podkladek . W systemie pod zebatke silnikowa nie daje sie podkladki ( nie dam glowy - musial bym na instrukcje zerknac ) . Ogolnie polecam link : http://www.858airsoft.com/upgrades/shim.html Quote Link to post Share on other sites
PrzeMas Posted October 14, 2005 Report Share Posted October 14, 2005 A ja mam następujące pytanie: Przy cylindrze typ 0 nie ma owych otworów, więc wtedy czym tłok zasysa powietrze? :) Bardzo nurtuje mnie to pytanie już od dłuższego czasu ;) Quote Link to post Share on other sites
Tomcat_ Posted October 14, 2005 Report Share Posted October 14, 2005 W czasie ruchu sprężyny do tyłu (napinanie sprężyny), uszczelka na głowicy tłoka przesuwa się powodując przepływ powietrza do środka. Powietrze zasysane jest z tyłu. Jeżeli gearbox jest zamknięty (brak otworu w tylniej części), może nastapić zasysanie powietrz przez lufę. Co zmniejsza osiągi broni. To tyle teorii. :D Quote Link to post Share on other sites
Bulva Posted October 15, 2005 Author Report Share Posted October 15, 2005 Ja się przychylam do pytania Przemasa, bo w świetle waszych teorii to cylinder typ 0 będzie zasysal powietrze przez lufe i komore hop up, bo to jedyne wolne przestrzenie. Podobno równiez typ0 stosuje sie przy najdłuższych lufach, ale ja miałem m733 w którym lufa miała 300mm a w gearboxie siedział sobie cylinder typ0 :lol: Quote Link to post Share on other sites
PrzeMas Posted October 15, 2005 Report Share Posted October 15, 2005 Dokładnie ! Ja w GB mam z tyłu otwór, ale w środku jest gwint, w który wkręcana jest śróba od kolby, więc jest on "zamknięty" w czasie złożenia karabinu. Hmm, to jak ? Może przestrzeń od osi silnika? Ale przeciez chwytem pistoletowym też nie zassa, a w GB będzie za mało miejsca na ruch powietrza :) To jest ciekawa sprawa ... :) Quote Link to post Share on other sites
Stolar Posted October 15, 2005 Report Share Posted October 15, 2005 Tak jak pisał Tomcat powietrze jest wtedy zasysane z tyłu tłoka. Nie przesadzajmy z tą szczelnością. Przez wszystkie otwory(przy spuście, silniku, prowadnicy sprężyny itp.) w GB dostaje się wystarczająco dużo powietrza. Poza tym w czasie napinania tłoka dysza cofa się wiec powietrze nie jest zasysane z lufy(układ jest otwarty) tylko z gniazda magazynka/body/otoczenia. Nawet jeśli trochę powietrza zostanie zassane przez lufę to ma to negatywny wpływ dopiero przy dużej szybkostrzelności gdy ssanie występuje jeszcze nim kulka zdąży opuścić lufę. W pozostałych przypadkach może sobie „ciągnąć” w dowoli :wink: . A w M733 najprawdopodobniej jest typ 0 dlatego ze Marui odkryło nieszczelność komory hop-up w serii emek i chciało zapewnić pewien zapas powietrza aby zrekompensować straty. Pozdrawiam 8) Quote Link to post Share on other sites
Holman Posted October 15, 2005 Report Share Posted October 15, 2005 Wracajac do problemu zostawania tloka -> mialem stycznosc z kilkoma takimi przypadkami (wlaczajac moj sprzet ) - zwykle przyczyna bylo zle spodkladkowanie - czytaj za duzo podkladek na zebatkach. Quote Link to post Share on other sites
stiff Posted October 16, 2005 Report Share Posted October 16, 2005 Ale Holman zwróć uwagę że on nie zmieniał zębatek ani łożysk więc skoro nic nie ruszał w tej kwestii to i podkładki powiny zostać jak były i powinno dale śmigać. Chyba że stockowo był taki ścisk że na trochę mocniejszej sprężynie nie daje rady ale znasz objawy - powinien dać parę strzałów Quote Link to post Share on other sites
Holman Posted October 16, 2005 Report Share Posted October 16, 2005 Tyz fakt. No to wystarczy ze sie delikatnie wytarl otwor ktoregos lozyska i juz zebatka sie krzywi i zaczyna nierowno chodzic, w pewnym momencie moze sie juz blokowac. Mysle ze wsadzanie wzmocnionych czesci na lozyska TM to jakies nieporozumienie jest. Moze warto zainwestowas 30 zl w lozyska CA i byc moze problem sie rozwiaze. Z tym ze to konepcja tak dobra jak kazda inna ;) Quote Link to post Share on other sites
Bulva Posted October 16, 2005 Author Report Share Posted October 16, 2005 Nie lubie wymieniać części na zapas, bo nie ma co potem z nimi robić. Zobaczymy jak teraz pochodzi. Podpowiedzcie coś jak zabrac się za podkładkowanie zębatek? Gdybym wymieniał na ślizgowe to pewnie potrzeba będzie dać mniej podkładek, ale czy sa tu jakieś zasady dot. grubości i ilości podkładek na zębatke? Quote Link to post Share on other sites
Mardok Posted October 16, 2005 Report Share Posted October 16, 2005 To zalezy od producenta zebatek - kazdy radzi by dawac inaczej . A jak ni masz instrukcj - najprostszy sposob podany jest w linku powyzej . (ttp://www.858airsoft.com/upgrades/shim.html dla przypomnienie dla przypomnienia ) . Co do cylindra - typ 0 sluzy do dlugich luf i tlok cofa sie w nim dluzej niz w cylindrze typu np 1 poniewarz jest mniej miejsc z ktorych powietrze moze byc pobierane . Za to cylinder 0 spreza wieksza jego ilosc i moze przepchnac kulke przez dlugasna lufe . Gdyby wladowac typ 1 do dlugiej kulki doslownie by byly wyplowane przez replike . EDIT : literowka ... Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.