thor_ Posted October 16, 2005 Report Share Posted October 16, 2005 W gear boxach bezpośredni zespół "napina" tłok poprzez współpracę koła zębatego z "listwą" zębatą będącą częścią tłoka. To na jaką "odległość" zostanie cofnięty tłok zależy od długości listwy na nim bo o ile dobrze rozumuję to koło go napędzające kręci się "nonstop" (ogień ciągły), lub obraca się o X obrotu przy pojedyńczym. To X musi wystarczyć na naciągnięcie i następnie "zluzowanie" listwy tłoka. Stąd moje pytanie (czysto w tej chwili teoretyczne): Czy jeżeli teoretycznie zakładając/przedłużając "listwę" zębatą na tłoku możnaby spowodować dłuższą pracę tłoka a co za tym idzie możliwość zwiększenia ilości sprężanego powietrza w AEG-u ?? Powiedzmy że przerabiam GB w taki sposób że zębatkę napinającą tłok cofam o 20cm w stronę kolby (teoretyzuję), w miejsce standardwoego cylindra montuję przedłużony, w niego zapodaję tłok z przedłużoną listwą. Czy taki układ pozwoliłby na "zassanie" dodatkowych 20cm powietrza? Jeżeli się gdzieś mylę (chodzi mi o zasadę pracy tłoka w GB) to prosze o wyprowadzenie z błędu. Pozdrawiam Link to post Share on other sites
stiff Posted October 16, 2005 Report Share Posted October 16, 2005 Ilość zębów na tłoku musi być taka jak na zebatce - jeśli dodasz tylko zęby na tłoku to po przekręceniu się zębatki o ilość zębów na zębatce nastąpi rozprężenie spręźyny - na zębatce nie ma w tym momencie zębów,które blokują powrót tłoka. Jeśli dodasz zęby także na zębatce to mogą one blokować pełen powrót tłoka - poza tym jeszcze kwestia szkieletu GB??? Link to post Share on other sites
thor_ Posted October 16, 2005 Author Report Share Posted October 16, 2005 Przyznam się że nie oglądałem dokładnie zębatek w GB i jakoś tak wydawało mi się że kwestia strzału jest jakoś inaczej rozwiązana, nie "kawałkiem be zębów" tylko może czymś na zasadzie mechanizmu powodującego zejście tłoka z koła. Nic to trzeba to robebeszyć i doookładnie obejrzeć. Jeżeli faktycznie jest tak że wycinek koła nie ma zębów i w tym miejscu tłok "wraca" to jedyne rozwiązanie to zwiększenie średnicy koła. Dzięki i pozdrawiam Link to post Share on other sites
Stolar Posted October 16, 2005 Report Share Posted October 16, 2005 wydawało mi się że kwestia strzału jest jakoś inaczej rozwiązana, nie "kawałkiem be zębów" Jest to właśnie tak rozwiązane – prosto i skutecznie A odnośnie twojego pomysłu: producenci replik tak skastrowali tłok aby wykorzystać całą jego powierzchnie więc zębów nie bardzo masz gdzie dołożyć. Tłok cofa się w GB aż do samej prowadnicy sprężyny i dalej już nie pójdzie(chyba że wyłamie tylnia ściankę GB). Podsumowując: niewykonalne Pozdrawiam! Link to post Share on other sites
izi Posted October 16, 2005 Report Share Posted October 16, 2005 :poddanie: Thor_, rozpieprzyłeś moje maleńkie serduszko.... Jakie będzie następne pytanie? Może będziesz chciał wstawić silnik od kosiarki do AEGa? Rozbierz najpier GB i zobacz jak wyglada srodek... Link to post Share on other sites
thor_ Posted October 16, 2005 Author Report Share Posted October 16, 2005 Izi skoro nie rozumiesz za bardzo samej idei pytania to sorki nic na to nie poradzę. Co do sposobów rozwiązania "strzału" tłoka to jest to może proste rozwiazanie ale nie najlepsze. Tak się składa ze wystarczy delikatne "rozstrojenie" prędkości podawanej przez silnik a siły sprężyny i niestety cofający się tłok trafia na poczatek zębów zanim osiągnie "koniec" ruchu. Dlatego ktoś kiedyś wymyśłił takie wynalazki jak mimośrody i temu podobne żeby móc w inny sposób załatwić tego typu "ruchy". Izi przepraszam że uraziłem twoje biedne inżynierskie serce :( postaram się więcej tego nie robić. Albo mam lepszy pomysł nie czytaj moich postów skoro tego typu "dywagacje" mogą doprowadzić do twojego zejścia :P Nie chciałbym mieć na sumieniu jakiejkolwiek śmierci tu na forum :P :P Zastanawiałem sie nad mechanizmem pseudo mimośrodu który pozwoliłby po naciągnięciu tłoka "odsunąć" go w bok żeby zeskoczył z zębatki. (do zrealizowania tylko w zakresie ognia pojedyńczego) Po strzale trafiałby spowrotem na koło zębate. Do iziego :P tak se pomyśłałem że gdyby ktoś kiedyś nie wpadł na GB to do dziś bawiłbyś sie w wojnę biegając z karabinkiem z terkotką na korbkę albo wydająć "odgłos paszczowy" tratatata. :D Ok wiem co chciałem wiedzieć (bez rozbierania kolejny raz spluwy) i mam temat do przemyśleń. Dzięki Stiff i Stolar no i oczywiście Izi :P :lol: Pozdrawiam Link to post Share on other sites
pav Posted November 5, 2005 Report Share Posted November 5, 2005 delikatne "rozstrojenie" prędkości podawanej przez silnik Wystarczyło napisać zwiększenie prędkości silnika lub zmniejszenie prędkości tłoka :) Do rzeczy Replika jest tak zaprojektowana, że nawet zwiększając prędkość po przez włożenie 12V baterii tłok zdąża wrócić na swoje miejsce. Natomiast jeśli podczas strzelania „ogniem ciągłym” utkwi nam w hop-up-ie kulka i sprężone powietrze w tłoku nie będzie miało gdzie ujść (będzie wydostawało się tylko przez nieszczelności) wówczas mała prędkość tłoka + duża prędkość silnika = duży problem w GB :) Link to post Share on other sites
thor_ Posted November 5, 2005 Author Report Share Posted November 5, 2005 Wystarczyło napisać zwiększenie prędkości silnika lub zmniejszenie prędkości tłoka Neie zupełnie :P Problemem raczej byłaby zbyt >sztywna< sprężyna tłok cofa się >kończą< się zęby na kole tłok jest uwalniany zasuwa do przodu pech chce że zębatka obraca się ciut szybciej i tłok trafia na pierwsze zęby robiąc z nich w takiej sytuacji miazgę. To dość trudne do >dogrania< ale jak ktoś eksperymentuje z mocniejszym napięciem i sprężynami może do takiej sytuacji doprowadzić. Zresztą już sprawa mniej mnie obchodzi bo jednak Barrett bardziej będzie >sobą< jako klasyczna >sprężyna< a nie AEG więc ten temat już mnie tak nie interesuje bardzo jak wcześniej :P Pozdrawiam Link to post Share on other sites
Small_Hunter Posted November 5, 2005 Report Share Posted November 5, 2005 Jesli dobrze pamiętam wszystkie cylindry mają takie same wymiary- ich pojemnośc jest regulowana przez boczne otwory, przez które także pobierane jest powietrze. Do zwykłego gb nie włożysz większego tłoka- nie ma gdzie. Większe cofnięcie tłoka spowodowało by poprostu jego wypadniecie z tłoka. Poza tym nie miałby się on także gdzie cofać. Aby Twój patent wprowadzić w życie należało by zbudować wszystko od podstaw- szkielet gb, tłok, cylinder, zębatki... obawiam się że jest to dość awykonalne- chyba że się myle i dysponujesz odpowiednią technologią ;) Niemniej pomysł ciekawy. Link to post Share on other sites
Recommended Posts