Franek_PL Posted March 30, 2019 Report Share Posted March 30, 2019 (edited) Witam, kupiłem predatora ponieważ od dawna mi się podobał ale jego osiągi mnie nie zadawalały akurat było mnie stać więc kupiłem do niego sporo części na kwotę około 500zł mianowicie ze zdj. poniżej. I jaki jest problem ? A no taki że kompletnie Nic to nie dało nie czuje żadnej poprawy ani FPS nie ma więcej (mierzone na Chrono) ani zasięgu a kulki 0,28 Guardera latają jak chcą. Nie mam już pomysłów i nie wiem co robić jak ktoś ma jakiś to bardzo bym prosił o radę. Z góry dzięki i pozdrawiam. ps To mój pierwszy post tutaj więc prosił bym o wyrozumiałość dla lika ;-) Edited March 30, 2019 by Franek_PL Quote Link to post Share on other sites
jarekfn Posted March 30, 2019 Report Share Posted March 30, 2019 Hm z mojego doświadczenia ci napisze, że gumki od Maple Leaf nie lubią się z komorami od Retro Arms, te komory są bardzo wybredne i bardzo ciężko jest zgrać z nimi odpowiednie gumki. To samo się dotyczy dysz., spróbuj inny zestaw. Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted March 30, 2019 Report Share Posted March 30, 2019 @Franek_PL. Twój problem prawdopodobnie leży w komorze. Może będziesz potrzebował dyszy o innej długości i być może innej gumki. Najłatwiej to sprawdzisz montując do tego zestawu swoją oryginalną komorę z tą lufą i gumką co kupiłeś. Jak będzie poprawa, a powinna, to będzie wszystko jasne. Bo części są ok. I dziwne że nic nie poprawiły. Może tylko skoro tyle zainwestowałeś. Wymienił bym dyszę na jakąś z podwójnym uszczelnieniem np. https://gunfire.com/pl/products/dysza-do-replik-typu-m4-1152200427.html Głowicę tłoka na jakąś POM zamiast aluminiowej. Ale niekoniecznie. Kupił bym dobry cylinder np. https://gunfire.com/pl/products/nierdzewny-cylinder-hard-cylinder-typu-b-1152212877.html I zastosował oring tłoka o powiększonej średnicy. Sporo daje. Quote Link to post Share on other sites
Franek_PL Posted March 30, 2019 Author Report Share Posted March 30, 2019 Ale, jest lepiej bo próbowałem już kabinacji z stockowa lufa, komora, gomka praktycznie to samo komora nawet nie była w planach ale mój serwisant powiedzal że to przez stockowa komorę ucieka większość powietrza a wtedy miałem ~270 FPS ów więc kulki się wytaczały z lufy. Teraz twierdzi że to właśnie zła dysza a ja mam już trochę dość inwestycji. Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted March 30, 2019 Report Share Posted March 30, 2019 Ale nie stockowa lufa i stockowa gumka. Tylko nowa lufa i nowa gumka. Bo jeśli jest szczelność na stockowej komorze to już sama lufa Maple powinna dać jakiś przyrost fps. No chyba że ta nowa dysza ma przedmuchy lub nie doszczelnia się dobrze z kołnierzem nowej gumki. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted March 31, 2019 Report Share Posted March 31, 2019 W dniu 30.03.2019 o 14:00, Franek_PL napisał: Nie mam już pomysłów i nie wiem co robić jak ktoś ma jakiś to bardzo bym prosił o radę. Kupiłeś masę gównianych części, które nie nadają się w sumie do niczego. Sprężyny Guarder pękają lub się szybko ubijają. Ta konkretna powinna dać około 500fps. Głowica alu jest ciężka i ten konkretny model zdarza się być krzywy i źle wykonany przez co źle się uszczelnia. Lufa pseudo precyzyjna ML nie jest zbyt dobra. O wiele lepszym i nie wiele droższym (około +20zł) wyborem byłoby kupno lufy ZCI. Głowica cylindra, pseudo Lonex/Ultimate + dysza Point to złe połączenie ze względu na ogromny luz dyszy przez co będzie ona podbijana w górę. Komora Retro Arms jest ok mimo, że jej nie lubię. Jak najbardziej współpracuje z gumkami Maple Leaf. Retro ma odwrócony zaczep lufy (klips C) przez co chyba KAŻDA gumka wymaga skrócenia. Tłoka Slong akurat nie miałem ale stawiam, że to jakiś rebrand SHS'a - może być, lepsze to niż stock. Problemem może być wszystko. Może to być problem ze szczelnością w gb, może to być źle dopasowana gumka z dyszą, może to być nie pasująca komora hopup, może to być źle zgrywająca się lufa z gumką, dyszą, komorą. Wszystko ma znaczenie. Zbyt długa dysza, zbyt krótka, zły frez dyszy, luz dyszy, brak osi, nie zgrywająca się komora z magazynkiem, wystający kołnierz gumki, który może dodatkowo się podwijać... Masa tego. Zainwestowałeś kupę kasy w prawie najgorszej jakości części. Zapewne to co masz teraz da się poprawić poprzez samo rozkręcenie i ponowne złożenie, ale imo nie ma sensu. Zainwestuj w polecane części, markowe, dobrej jakości, a nie chiński szrot. Tuning repliki nie polega na kupnie lepszych części, zamontowaniu ich i ślepym wierzeniu, że jest lepiej. Sam widzisz, że po pomiarach fps nie jest wcale lepiej, a w sumie to gorzej. Skoro na SP130 uzyskujesz takie same fps jak na sprężynie fabrycznej czyli około 400-420fps@0,2g (tyle daje stock w GG po uszczelnieniu) to szczelności po prostu nie ma. Ucieka Ci blisko 100fps, a to już tragedia i olbrzymie obciążenie szkieletu, który nie jest super wytrzymały. W dniu 30.03.2019 o 19:39, Rych33 napisał: Kupił bym dobry cylinder np. https://gunfire.com/pl/products/nierdzewny-cylinder-hard-cylinder-typu-b-1152212877.html I zastosował oring tłoka o powiększonej średnicy. Sporo daje. Do tego cylindra oring bu nie będzie pasować zbyt dobrze. Da szczelność, ale także olbrzymi opór nawet pomimo użycia dobrego smaru. Oringi się dopasowuje tak aby dawały wzorową szczelność i możliwie najmniejszy opór przy poruszaniu tłoka. Nie wiem też po co wydawać stówę na cylinder prometheus'a. Jest dobrze wykonany, ale równie dobrze może wydać 30-40zł na Tornado czy SHS. Efekt ten sam, również stalowy. Jak chce coś jeszcze lepszego to stalowy cylinder Lonex/Ultimate w okolicach 60-70zł. Przy tak kiepskich częściach jakie ma aktualnie proponujesz mu zakup chińskiej dyszy i cylindra Prometheus - nieźle. Na pewno rozwiąże to problem. 23 godziny temu, Franek_PL napisał: Ale, jest lepiej bo próbowałem już kabinacji z stockowa lufa, komora, gomka praktycznie to samo komora nawet nie była w planach ale mój serwisant powiedzal że to przez stockowa komorę ucieka większość powietrza a wtedy miałem ~270 FPS ów więc kulki się wytaczały z lufy. Teraz twierdzi że to właśnie zła dysza a ja mam już trochę dość inwestycji. Współczuje Ci serwisanta. Nie znam komory, która nie byłaby szczelna. To połączenie dysza<>gumka<>lufa ma być szczelne. Komora to tylko taki łącznik tych podzespołów. Komora G&G akurat nie jest zbyt dobra, jest wykonana z kiepskiego materiału i lubią się w niej wyłamywać ośki pokręteł, ale mimo wszystko komora nie ma jak być nieszczelna. Komora może co najwyżej powodować nieszczelność ze względu na złe wykonanie, złe spasowanie z korpusem repliki, szkieletem, dyszą, gumką, lufą, magazynkiem itd. Niech Twój serwisant zamontuje dysze Lonex/Ultimate/Modify/Guarder i do tego dopasuje gumkę. Proponuję fioletową Prometheus lub niebieską Madbull - u mnie właśnie one najczęściej dawały idealną szczelność. Poza tym do wymiany byłaby głowica cylindra, ma ona duże znaczenie jeśli chodzi o szczelność, a dokładniej oś repliki. Niech Twój serwisant dociśnie komorę oringami o wymiarze 8x2mm zakładając je na lufę. W przypadku komory Retro Arms i gumki Madbull/Prometheus teflonfix nie jest potrzebny, obie gumki siedzą w niej dość ciasno. Niech też sprawdzi fps'y bez podpiętego magazynka tj. niech wrzuci kulkę do lufy, poczeka aż dotrze ona do końca komory i odda strzał. Zniweluje w ten sposób podbijanie dyszy do góry przez kulki wypychane z magazynka. 23 godziny temu, Rych33 napisał: Bo jeśli jest szczelność na stockowej komorze to już sama lufa Maple powinna dać jakiś przyrost fps. Nie koniecznie. Równie dobrze może dać spadek fps. Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted April 1, 2019 Report Share Posted April 1, 2019 Tia. Jasne. Sprężyny Guarder się szybko ubijają. Aluminiowe głowice tłoka są krzywe a "chińskie" dysze SHS to syf. Itd. itd. A ja akurat mam całe pudełko "markowych" dysz które polecałeś, a które okazały się delikatnie mówiąc mierne jeśli chodzi o szczelność i luzy na prowadnicy w porównaniu z tą "chińską" SHS. Oddam te polecane za darmo. A. I nie mówiłem o żadnym oringu Bore Up tylko o oringu o poszerzonej średnicy. Ale może nie słyszałeś. http://azteko.pl/shs-uszczelka-glowicy-tloka-p-910.html Ale natężaj się i dmuchaj dalej w tą swoją zardzewiałą trąbkę, którą już mało kto słucha. A już na pewno nie ja. Quote Link to post Share on other sites
Driver2503 Posted April 1, 2019 Report Share Posted April 1, 2019 12 godzin temu, Rych33 napisał: Tia. Jasne. Sprężyny Guarder się szybko ubijają. Aluminiowe głowice tłoka są krzywe a "chińskie" dysze SHS to syf. Itd. itd. A ja akurat mam całe pudełko "markowych" dysz które polecałeś, a które okazały się delikatnie mówiąc mierne jeśli chodzi o szczelność i luzy na prowadnicy w porównaniu z tą "chińską" SHS. Oddam te polecane za darmo. A. I nie mówiłem o żadnym oringu Bore Up tylko o oringu o poszerzonej średnicy. Ale może nie słyszałeś. http://azteko.pl/shs-uszczelka-glowicy-tloka-p-910.html Ale natężaj się i dmuchaj dalej w tą swoją zardzewiałą trąbkę, którą już mało kto słucha. A już na pewno nie ja. W pewnym momencie robi się fanatyzm naprawiania ;D Nie wiem skąd bierzecie sprężyny guardera i głowice alu ale ani mi żadna nie pękła a montowane po dziś dzień a co do "szybkiego ubijania " dla każdego szybko znaczy co innego . Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted April 1, 2019 Report Share Posted April 1, 2019 Nie chodzi tu o fanatyzm naprawiania. Tylko o "fanatyzm" poprawiania. Temat jest "Upgrade tuning". No właśnie o tym piszę. Ten gościu szerzy tu od dłuższego czasu jakieś defetyzmy na temat ubijających się sprężyn Guarder. Jasne że każda sprężyna kiedyś się ubije i straci trochę mocy. U mnie Guarder strzela 2 lata na cotygodniowych strzelankach. I stracił może 10 fps. Chociaż to też nie wiadomo czy stracił na sile. Czy replika osłabła z powodu nieszczelności. Raczej to drugie. To tak się teraz zastanawiam. Ta sprężyna Guarder to musi być faktycznie słaba :) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.