Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Cylindry, lufy, fpsy i ciężkie kulki.


Recommended Posts

Krótko będzie

509 mm promyk + cylinder 0 nbu + 150 modify

kulki bls

0.28g ~450 fps = ~532@0.2
0.36g 405 fps = ~543 @0.2

0.4g 355 fps =~502@0.2

0.43 342 fps =~501@0.2

0.45 335 fps =~502@0.2

Straciłem 50 fps na kulkach powyżej 0.4 to stwierdziłem że albo dam krótszą lufę albo BU

366 mm promyk + cylinder 0 nbu + 150 modify

dokładnie te same wyniki.

gumki fioletowa promyka i niebieski madbull na obu lufach. komory prowin, retro arms i maxx model. 

po zatkaniu lufy palcem i strzale na włączonym AB tłok zatrzymuje się i przez minutę się nie przemieszcza więc chyba szczelne. 

I pytanie do którego zmierzam:

Iść w 366mm i bu czy co teraz. Docelowo na 0.43 chciałem skończyć bo w prosto latają u mnie. Gdzieś tabelki air ratio znalazłem... ale jakoś się nie sprawdziły. 

Edited by sarmon
Link to post
Share on other sites
  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

407mm 6.03 ZCI + cylinder 0 nbu (w sensie bez bore up, nie?) + 150 element + sorbopad 6mm, volume ratio 2.25 z tego co pamiętam

komora prowin, gumka mapple leaf 80'

0.40 ~2.6J około 530 FPS, kulki BLS

 

nie wiem czy to różnica lufy czy sprężyny, no ale mamy plus minus 30 fps różnicy :P

Link to post
Share on other sites

Kompletnie inna sprężyna. Element 155 daje ponad 560fps

Modify 150 okolice 540-550fps

 

sarmon, jaki masz zderzak tłoka? Ja pod lufy ~500mm wsadzam typ2 dla kulek 0,3-0,32g i typ1 dla kulek 0,36-0,4g (dobór kulek zależny od fps). Przy 500fps używałbym 0,4g i ładował cylinder typ1. Typ0 i typ0bu są zdecydowanie zbyt pojemne.

Dość dziwny jest spadek 40fps pomiędzy 0,36, a 0,4g więc to nie kwestia kalibracji. Zauważ, że 0,28g i 0,36g mają dość zbliżony wynik, zmienia się to dopiero przy 0,4g+. Jakiej marki kulki?

 

Link to post
Share on other sites

Tylko bls. Nie mam obecnie innych. sorbo + neo, też jakoś 6mm.
Wcześniej u mnie siedział cylinder typ 1 DF i na 0.36 miałem jakoś 5 fps więcej. Niby nic ale już po przeliczeniu na 550 przechodziło. Teraz na dniach dojedzie mi cała paczka 0.43g BLS i własnie pod nie chciałem składać. 
Wynik między 28 i 36 zbliżony tak samo jak od 40 do 45. Ogólnie replika za bardzo rozrzutu nie ma. Na 0.36 jest od 403 do 405 fps na fioletowym promyku. Na niebieskim madbullu jest 400 czyli tam jakieś 535. Te 10 fps mi nie robi różnicy. Ale 0.5 J po zmianie na cięższe kulki widać.

Nie jest dla mnie problemem wrzucenie mocniejszej sprężyny i zębatek bo leży mi tego pełno. Gdzieś mam nową modify 170 ale chciałem ze 150 jak najwięcej wycisnąć. 

Link to post
Share on other sites

Zmieniłem. Fpsy się nie zmieniły. A powiedz, jeśli możesz, co z wagą tłoka. Obecnie jest tłok light SHS (niebieski z okrągłymi dziurami) głowica POM czerwona i łożysko. Gdzieś głęboko na zagranicznych forach, dotarłem do postów że przy cięższych kulkach lepiej nie odciążać tłoka, a nawet można dociążyć. 

Link to post
Share on other sites

Ja tam zawsze wkładam ten sam set... tłok SHS niebieski bez wycięć (sporo rebrandów m.in Rocket, Specna) bądź Retro CNC i głowica POM Ultimate bądź czerwona SHS. Zależnie od budżetu klienta. Żadnych problemów. Nie odciążam, nie dociążam. Po prostu.

Link to post
Share on other sites
9 minut temu, sarmon napisał:

Wstawiłem mocniejszą spreżynę. Ultimate 170. I różnica fps się nie zmieniła. na 0.36 równe 600 na 0.43 570. No może 30 różnicy zamiast 40 ale nie wiem czy to aż taka różnica.  
 

5J plujesz na 0.36, a na 0.43 6.49J. to jest w cholerę wielka różnica.

Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Redmonk93 napisał:

5J plujesz na 0.36, a na 0.43 6.49J. to jest w cholerę wielka różnica.

nie nie. Źle zrozumiałeś. Wracając do pierwszego posta, ja już wypisałem w przeliczeniu na 0.2 :D Tam wychodzi 0.36 - 445 fps i 0.43 - 390

Edited by sarmon
Link to post
Share on other sites

Jakiś postęp w temacie? Mam ten sam problem. Z wagą kulek FPS spada. I to znacznie. Na 0.2 pod 600 na 0.43 już 520... Od dłuższego czasu nie mogę tego ogarnąć. Jeszcze mi dochodzi spadek przy pełnym magazynku... Również 509 lufa i cylinder 0. Tłok quantum. 

Link to post
Share on other sites

Cięższe kulki stawiają większy opór sprężynie przez co kulki słabiej dociskają dyszę. Zdemontuj upper i sprawdź czy dysza w pozycji wysuniętej unosi się do góry, czy ma luz góra<>dół, prawo<>lewo - jeśli tak to nie znam innego rozwiązania jak wymiana dyszy/głowicy cylindra tak aby ściśle do siebie pasowały. 

Mało tego... Problem jest bardziej rozległy. Nawet gdy połączenie dysza<>głowica cylindra będzie sztywne to i tak kulki mogą "deformować", unosić kołnierz gumki, który może delikatnie wystawać z komory przy wlocie kulek. Nie powoduje to wówczas jako tako problemu ze szczelnością czy podawaniem kulek, lecz właśnie kolejna kulka może ten kołnierz lekko deformować. W takim wypadku lepiej użyć twardszej gumki bądź lekko wysunąć lufę z komory tak aby kołnierz lufy lekko się schował. Nie umiem tego inaczej opisać... Kwestia prób i błędów, analizowania, nauki... Jeśli coś nie gra, nie działa tak jak powinno znajdź przyczynę i ją wyeliminuj. Na odległość ciężko będzie komukolwiek poradzić, opisywać można jedynie najczęstsze przypadki/problemy.

Link to post
Share on other sites

Sprawa jest bardzo złożona, bo to SR25 od G&G. Dysza ma ok. 38 mm, stokowa nie ma uszczelnienia. Przerabiałem dysze od SCARA, żeby pasowały ale skutki są różne. Mam dwie głowice cylindra, stok z tworzywa i metalową również G&G. Okazuje się że metalowa ma odrobinkę luźniejsza prowadnicę dyszy i za grubą gumę na zderzaku i lepiej się sprawuje plasticzany stok, który jest tak spasowany z dyszą, że się uszczelnia bez oringa (ciekawe ile wytrzyma przy SP160). Problem spadku fps na ciężych kulasach ustąpił (nawet jest z 20 fps JC).

Dalej walczę z magazynkami :D istnieje też opcja że problem jest z za słabą sprężyną popychacza, bo jak na sucho przyłożę komorę z lufą i gumą do wysuniętej dyszy z gb to trzyma szczelność, nawet jak od wlotu kulek odegnę śrubokrętem dyszę. No nic, zachciało się DMR to trzeba się nakombinować :D

A autorowi tematu polecam pobawić się jeszcze ze zderzakiem i nieco go odchudzić, o ile AOE na to pozwoli.

Link to post
Share on other sites

Przepraszam za post pod postem, ale nie wiem jak się teraz edytuje.

Magia, szok, niedowierzanie i święte oleje. Poskładałem to jeszcze raz na stok gumce, głowicy cylindra i dyszy. Upchałem gumkę na lufie ile się da (może rzeczywiście kulka w kolejce miała jakiś wpływ). W rękach lekka nieszczelność (dmuchanie do lufy), a w działaniu całkiem szczelność, testy papierka itp. pomyślne. Co prawda po włożeniu maga nadal ze 3 kulki mają z 180 fps. ale potem, jest dobrze. Od pełnego maga do ostatniej kulki różnica 15 fps, ale jest to już akceptowalne bo kręci tak samo i jakby nie chrono to pewnie bym nie zauważył. 3,05 J na SP160 przy 0.43 więc do zaakceptowania.

Link to post
Share on other sites

Przy Retro Split v2 dużo roboty nie ma bo wystarczy usunąć to kółko przez które przechodzi zatrzask maga. Ja dodatkowo sfrezowalem nieco korpus aby szkielet siedział idealnie osiowo i sztywno. W przypadku longa jest gorzej bo musiałem frezowac tył szkieletu bo był zbyt długi. 

 

Podeszła zwykła emkowa komora, w tym wypadku Maxx Model Sport. Dysza 27,5mm czyli dłuższa niż w sr25 (~23,9) i krótsza niż stock gr25 (37,5mm). Dodatkowo dotyczylem 5mm tuleje dystansująca komorę i szkielet. 530fps na SP160 Guarder na zebatkach SHS 18:1(16 zębów, tłok long) bez kompensacji sprężyny.

Link to post
Share on other sites

Nieźle, ja zwykły v2 od RA z QSC przerabiałem, z tym ze nie chciałem dotykać korpusu dremlem. Od góry musiałem sporo przyszlifować GB, żeby atrapa zamka działała, oczywiście wyciąć to kółko od zwalniacza magazynka i nieco przyszlifować czoło gb bo nie mieściła się komora. Koniec końców działa, ale ludziom bez narzędzi, zaparcia i czasu nie polecam. G&G muszę pochwalić za idealną oś z pudełka na stok gb jak i na RA, przerobionym jak wyżej. 

Ale koniec z mojej strony offtopu. Dobrze wiedzieć, że long też wchodzi jak się się chce :D

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Wystosowałem odpowiednią sprężynkę popychacza mojego autorstwa. Dokleiłem zderzak głowicy cylindra bo się odkleił i wyniki zrobiły się odpowiednie. 

Powietrza chyba jednak jest dość i zwykłe v2 wystarcza nawet pod lufę 509 i kulki 0.4 lub 0.43.

Owszem SR od PJ wróciło do sklepów i jest to znacznie tańszy i bardziej bezproblemowy wybór, ale jednak wykonanie G&G jest dwie klasy wyżej.

Wyniki na hopie ustawionym pod 0.43 BLS, kulki testowe guarder 0.4 i 0.2.

1367982243_IMG_20190803_191857(Copy).jpg.695ff13e3dddb122d5c527a9bd4d4717.jpg

IMG_20190803_192229 (Copy).jpg

IMG_20190329_221145 (Copy).jpg

Edited by Ciapciak
Link to post
Share on other sites

No nie jest to dobra baza do tuningu. Moja akurat oś trzyma doskonale. Rozwiązania są nędzne, tak jak dedykowane magazynki. Ale po zrobieniu tej repliki (co nie jest proste) ma dwie olbrzymie zalety: ludzie z daleka rozpoznają, że nie jest to A&K ( po prostu wygląda dobrze) oraz waga: z długim magazynkiem, lunetą delty na jednoczęściowym montażu, tłumikiem, baterią 3300 mAh 11.1V, jakieś szmaty maskujące czyli w pełni przygotowana do strzelania waży 4110g... wsadzając coś innego niż aku od stara mamy DMR poniżej 4 kg. Po kilkudziesięciu godzinach milsimu czuć olbrzymią różnicę. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...