Kurt_von_Lope Posted February 10, 2020 Report Share Posted February 10, 2020 Witam mam replikę M4 SA-B02 służy mi dzielnie już przez kilka dobrych lat. Mam w niej wymienione podzespoły takie jak: -lufa na promyka (310mm) - komora KA - gumka G&G niebieska Co do GB: - nowy GB od specny bez systemu szybkiej wymiany, zwykły najtańszy - tłok SHS 14 zębowy - głowica tłoka i cylindra od SHS (doszczelnione) - zębatki są stockowe - dysza metalowa (niestety nie pamiętam producenta lecz przy 11,1 podaje dobrze) - silnik stockowy - prowadnica sprężyny metalowa łożyskowana W replice siedzi mosfet GATE, standardowy bez dodatkowych funkcji Replika sprawuje się dobrze i jako replika leśna latałem z nią na sprężynie sp120 od guardera (ok 410 FPS) po przesiadce na obecny gearbox (wcześniej był stockowy ale wyrobiłem gwinty w kluczowych miejscach, bebechy są od 2 lat te same) i zmianie springa na m100 od ArmaTech posiadam na niej 340/330 FPSów czyli bardzo komfortowo do większości aren CQB. Jednakże zauważyłem jakby Gb miał większy problem z nakręcaniem sprężyny niż było to w starym gb z mocniejszą sprężyną i szybkostrzelność spadła z ponad 1000 rpm na trochę powyżej 800 rpm. W związku z tym że używam jej już głównie do CQB chciałbym usprawnić ją w tej roli i zastanawiam się co zmienić by wzrosła szybkostrzelność a co najważniejsze rekcja na spust i mozliwośc oddawania szybkich pojedynczych strzałów. Mam 3 pomysły: 1. wymiana silnika 2. wymiana zębatek na szybsze 3. wymiana zębatek i tłoka na 13 zębowe Zastanawia mnie to ostatnie rozwiązanie gdyż posiadam takie w stocku w G&G i sprawuje się to dobrze. Pytanie co opłaca się najbardziej i co będzie najlepsze na dłuższą metę. Może pomysł 3 a potem 1 ? Być może krztuszenie się jest przez bardzo słabą jakość sprężyny Armatecha czego jestem świadom i zmiana na dobrej jakość sprężynę częściowo rozwiąże problem ? Zastanawiają mnie ogólnie plusy i miunus każdego z moich pomysłów i który będzie najlepszy do repliki CQB z którymi nie miałem zbytnio doświadczenia (nigdy nie zależało mi aż tak na ROFie jak teraz ). Quote Link to post Share on other sites
hadesiak1 Posted February 11, 2020 Report Share Posted February 11, 2020 3 godziny temu, Mridge napisał: tłok SHS 14 zębowy - głowica tłoka i cylindra od SHS (doszczelnione) Jakie to konkretnie części? Jest sporo tlokow i głowic SHS'a. 3 godziny temu, Mridge napisał: W replice siedzi mosfet GATE, standardowy bez dodatkowych funkcji PicoSSR? 3 godziny temu, Mridge napisał: sp120 od guardera (ok 410 FPS) Nie wiadomo na jaką sprężynę "Guardera" trafiłeś, ale 410fps to kiepski wynik. Jeśli prowadnica sprężyny oraz głowicą tloka są łożyskowane to wskazuje to na brak szczelności i teraz nie wiadomo w którym miejscu i czym może to być spowodwane. SP120 Guarder daje nominalnie 450fps, często ponad. Dużo też zależy od długości lufy i pojemności cylindra. W stock Specnach zamontowany jest typ2 co przy lufie 300mm jest zdecydowanie zbyt dużą pojemnością. 3 godziny temu, Mridge napisał: Jednakże zauważyłem jakby Gb miał większy problem z nakręcaniem sprężyny niż było to w starym gb z mocniejszą sprężyną i szybkostrzelność spadła z ponad 1000 rpm na trochę powyżej 800 rpm. Może to być spowodwane zużyciem się szczotek silnika. 3 godziny temu, Mridge napisał: W związku z tym że używam jej już głównie do CQB chciałbym usprawnić ją w tej roli i zastanawiam się co zmienić by wzrosła szybkostrzelność a co najważniejsze rekcja na spust i mozliwośc oddawania szybkich pojedynczych strzałów. Najwazniejsze będzie określenie budżetu. Bez tego ani rusz. Co do plusów i minusów każdego z tych trzech rozwiązań... 4 godziny temu, Mridge napisał: 1. wymiana silnika Jak najbardziej wskazana. Stock przy lipo 11 i szybszych zebatkach będzie się grzać. Przy zebatkach G&G 13 zębowych, które mają przełożenie 18:1 wiele rofu nie zwiększysz. Skrócisz jedynie skok tłoka i rof wzrośnie może o 3rps. Ponad to skoro już teraz spada Ci szybkostrzelność... Nowy silnik is must have. Jaki? To zależy na jaki set się konkretnie zdecydujesz i jaki konkretnie rof Cię interesuje. No i oczywiście kwestia budżetu. 4 godziny temu, Mridge napisał: 2. wymiana zębatek na szybsze G&G 18:1 13 zębowe o ile są proste to będą ok, aczkolwiek osobiście kupiłbym jakieś high speedy i także zrobił short stroke 3 zęby. Czarne SHS dadzą radę, a przełożenie zależne będzie od silnika, akumulatora czy konkretnego rofu, który chcesz uzyskać. Koszt kompletu to około 100zł. 4 godziny temu, Mridge napisał: 3. wymiana zębatek i tłoka na 13 zębowe Zebatki i tlok z short stroke 3 zęby spowoduje konieczność użycia mocniejszej sprężyny niż typowa dająca 350fps. 3 zęby powinny teoretycznie zabrać okolo 50-70fps. Sp120 może okazać się zbyt mocna, a 100 ArmaTech zbyt słaba. Kwestia tego ile rzeczywiście te springi powinny dawać. Short stroke jest bardzo dobrym pomyslem i w sumie nieuniknionym jeśli chcesz mieć wysoką szybkostrzelność. Poczytaj o Premature Engagement czyli zbyt wczesnym zazębianiu się zębatki tlokowej z tlokiem. Dzieje się tak gdy zebatki kręcą się bardzo szybko i słaba sprężyna nie daje rady dopchać tłoka do pierwotnej pozycji. Wtedy następuje crash i zostaje zjedzonych kilka pierwszych zębów. Aby tego uniknąć robi się właśnie short stroke oraz wkłada mocniejszą sprężynę. Tak więc pomysł 3 jak najbardziej wskazany. Bardzo ważną kwestią są także łożyska. Kulki 8mm od Specny mogą nie dać rady. Koszt nowych łożysk, które dadzą radę to okolo 50zl Retro Arms. Koszt nie duży, a jest prawie 100% pewność, że kulki się z nich nie posypią. Kolejnym problemem do zniwelowania będą double shoty. Jeśli teraz nie masz aktywnego hamulca to przy mocnym silniku, szybkich zebatkach i slabej sprężynie silnik będzie kręcił zebatkami tak mocno i szybko, że po przerwaniu doplywu prądu na semi zębatka tlokowa wykona dodatkowy cykl. Tak więc zmiana mosfetu najpewniej też będzie konieczna. Polecam tutaj NanoAAB. Aczkolwiek jeśli budżet pozwoli i chcesz mieć możliwie najszybszą reakcję na spust inwestuj w GATE Aster bądź Perun Optical. Te układy mają wiele opcji m.in pre-cocking, który powoduje wstępne naciągnięcie tloka i naciśnięcie spustu tylko go zwalnia przez co strzal następuje od razu. Szybszej reakcji wtedy już nie da się uzyskać. Oczywiście oba układy posiadają zabezpieczenie lipo, programowalne tryby selektora, a GATE Aster nawet regulowaną szybkostrzelność. Sky is the limit, podaj budzet i pokombinujemy. Quote Link to post Share on other sites
Kurt_von_Lope Posted April 5, 2020 Author Report Share Posted April 5, 2020 Mosfet który posiadam to - GATE - MOSFET NanoASR https://azteko.pl/gate-mosfet-nanoasr-p-8313.html - w związku z tym najprościej będzie mi wymienić go na ten sam typ tylko z active breake, choć generalnie chętnie bym dołożył po czasie E.T.U - czemu zamiast peruna ? Bo Perun z tego co wiem jest optyczny i jego ustawienie wiążę się z częstym rozkręcaniem GB czego wolałbym uniknąć. Pozatym do ETU jestem już przyzwyczajony - no i mam TR16 w którym ETU jest i mogę się wzorować jak powinien być on założony. Sinik chyba zakupię Guarder - Silnik High Speed Revolution - Długi - GE-01-12 - https://azteko.pl/guarder-silnik-high-speed-revolution-dlugi-ge-01-12-p-3563.html I powiem szczerzę tak. Interesuje mnie jak najszybsze przywrócenie repliki do gry, w miarę niskiej cenie - 160/170 zł za silnik wydaje mi się maksem jaki chce wydawać na tą akurat replikę. Następnie po czasie lub w następnym miesiącu zakupiłbym mosfet z AAB od GATE - https://azteko.pl/gate-merf-32-p-6648.html ( naciskam akurat na te formę mosfetu gdyż mogę go przekładać jak chcę do innych moich replik i była by to inwestycją do każdej z nich) o ile faktycznie był by potrzebny. Jeżeli tłok nie wytrzyma w międzyczasie to trudno. Docelowo zaopatrzę się w ETU - 300 zł +/- 10% za inny spust niż cholerne syki to cena którą jestem gotów zapłacić - wtedy robię short stroke Taki mam plan w efekcie budżet na samą replikę technicznie rzecz biorąc to maks 500zł (mosfetu od GATE nie liczę gdyż będzie też do innych replik) Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted April 5, 2020 Report Share Posted April 5, 2020 Robiąc obecnie replikę do CQB trzeba brać silnik high torque, nie high speed. Wtedy jest lepsza reakcja na spust, auto i tak jest zazwyczaj zabronione. Zwykly SHS za 120 zł całkowicie wystarczy. Lepiej wziąć zebatki high speed niż robić short stroka, ale jak ma się stockowe zębatki to short stroke kosztuje tylko robociznę. Do tego trzeba mofet z minimum AB, a najlepiej jeszcze z pre-cockingien. U Ciebie najłatwiej będzie wstać Gate AAB lub Merfa. Najłatwiej nie znaczy najlepiej. Obecnie wybór jest między Asterem i Perunem. Oba optyczne, nie wiem dlaczego uważasz że wiąże się to z dodatkowym rozkręcaniem GB przy ustawianiu. Mosfety te nie mają chyba innej konkurencji. Też kiedyś myślałem że jeden merf wystarczy na kilka replik, ale w praktyce nie jest to takie wygodne. Quote Link to post Share on other sites
Kurt_von_Lope Posted April 7, 2020 Author Report Share Posted April 7, 2020 (edited) Przypominam że będę mieć wtedy 2 mosfety na T-dean więc będzie to 2 mosfety na 3 repliki ? Z czego do Specny koniec końców dam coś lepszego. Co do peruna, może się jeszcze zastanowię nad nim lub Asterem. Skoro lepiej high torque to zastanawiam się nad 2 https://azteko.pl/shs-silnik-dlugi-high-torque-p-2163.html oraz https://azteko.pl/gg-silnik-basilisk-17k-high-torque-dlugi-18000rpm-p-30990.html ew ten https://azteko.pl/ultimate-silnik-boost-30k-custom-dlugi-18934-p-25556.html Potem zrobię short stroke i jeżeli replika nie będzie mnie satysfakcjonować po dodaniu lepszego mosfetu to kupię lepsze zębatki. Chyba że do short stroka daje się silnik high speed a do normalnych high torque ? Edited April 7, 2020 by Mridge Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted April 7, 2020 Report Share Posted April 7, 2020 Poużywaj sobie dwóch mosfetów w trzech replikach i zobacz czy Ci odpowiada. Silnik SHSa jest dobry bo jest tani i daje rade. Tego G&G nie znam. Ultimate boost 18k będzie taki sam jak SHS, moze troszkę lepszy, róznicy nie odczujesz. 30k to silnik high speed. Są jeszcze lepsze np. ultimate infinity cnc 18k ale to juz +250 zł. Jak chcesz reakcje na spust to wsadzasz high torque, jak chcesz rofa to wsadzasz high speed. Niezależne od zębatek. Ja osobiście używam zebatek 13:1 i ten silnika SHSa. Dla mnie wystarczy. Quote Link to post Share on other sites
Kurt_von_Lope Posted April 10, 2020 Author Report Share Posted April 10, 2020 Kupiłem ten silnik SHSa, high torque i przyznam wzrosła reakcja na spust, pojedynczy dział bardzo sprawnie. Rof mimo wszystko też wzrósł z niecałego 1100rpm do ponad 1300rpm. Teraz kolejny cel to mosfet z hamulcem bo silnik na singlu oddaje 2 strzały czasem, i ogólnie jest to całkiem ciekawe ale wiadomo nie jest czysty single :D. I wreszcie Gb przestał skrzeczeć a oprócz brzęku sprężyny brzmi normalnie. Quote Link to post Share on other sites
Kurt_von_Lope Posted May 6, 2020 Author Report Share Posted May 6, 2020 Okey, mam Merfa, aktywny hamulec daje radę. Teraz czas na short stroke i tu pytanie. Mam 2 tłoki na stanie. Jeden SHS z 7 zębami stalowymi resztą plastikowe ale za to ma już fabrycznie wzmocnione te plastikowe żeby (nie wystają, tłok tak jakby ma zwiększoną średnicę i zęby są w wycięciu. ) oraz ma już ucięty fabrycznie 1 ząb (ten co się zwykle ucina). Drugi tłok ma 15 zębów ale wszystkie stalowe. Wolałbym użyć tego z 7 zębami bo tylko 3 zęby będę musiał uciąć a nie 3 + 1 ale nie wiem czy tłok to wytrzyma. W końcu jest tam już spory ROF. Co doradzacie ? Którego użyć ? Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted May 6, 2020 Report Share Posted May 6, 2020 Spróbuj najpierw na plastikowym. Jak jest dobrze złożone to bedzie ok, a jak coś ma się rozwalić niech to będzie tłok za 30 zł. Ja mam tłok z połową stalowych zębów i ponad rok działa i pewnie jeszcze podziała, a na 350 fps mam 30 k/s. Quote Link to post Share on other sites
Kurt_von_Lope Posted May 8, 2020 Author Report Share Posted May 8, 2020 Okey, short stroke zrobiony, replika działa poprawnie. Niestety wydmuchało mi 370 FPSów na stockowej sprężynie specny to jest taka M120 bym powiedział. Sprężyna ta dawała na przeciętnej szczelności 410 FPSów. Tak więc short stroke zabiera mi ponad 50 FPSów, jaką sprężynę wsadzić by mieć te 340 FPSów najlepiej ? Zastanawiałem się nad jakimiś M115 albo M110. Jakaś spręzyna ktróra daje w zwykłej replice 380 FPSów myślę że u mnie by się sprawdziła. Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted May 9, 2020 Report Share Posted May 9, 2020 Spróbuj SP110+ od Modify. Quote Link to post Share on other sites
Kurt_von_Lope Posted May 19, 2020 Author Report Share Posted May 19, 2020 Chyba faktycznie trzeba było kupić te modify, bo kupiłem 2 inne springi od SHS m110 bo był tani, oraz ultimate zółtą M115. Na testowej replicę (UAR stockowy) obie dały powyżej 410 FPSów... czyli tyle samo co poprzedni spring co siedzi w specnie i daje za dużo mocy. Dla porównania sp120 od guardera generuje w UAR 438 FPSów. Więc chciałem przyoszczędzić i liczyłem że tamte springi będą słabe a tylko straciłem. Będę polować na dalsze springi i testował a tymczasem pojawił mi się inny problem. Wzmocniła się wada selektora. w pozycji semi, replika potrafi walić na full auto. Nie jest to na 100% problem za silnego silnika bo AB działa a problem też pojawiał się zanim zrobiłem modyfikację. muszę przekrzywiać selektor pomiędzy semi a save, wtedy działa dobrze. Jest jakiś prosty sposób bo to naprawić ? Np. myślałem by zeszlifować delikatnie okno w płytce selektora. By w pozycji semi bezpiecznik nie cofał tej płytki tak do tyłu i nie powodował full auto. Ale nie wiem czy nie powaliłem kierunków. Quote Link to post Share on other sites
Driver2503 Posted June 27, 2020 Report Share Posted June 27, 2020 W dniu 19.05.2020 o 18:31, Mridge napisał: Chyba faktycznie trzeba było kupić te modify, bo kupiłem 2 inne springi od SHS m110 bo był tani, oraz ultimate zółtą M115. Na testowej replicę (UAR stockowy) obie dały powyżej 410 FPSów... czyli tyle samo co poprzedni spring co siedzi w specnie i daje za dużo mocy. Dla porównania sp120 od guardera generuje w UAR 438 FPSów. Więc chciałem przyoszczędzić i liczyłem że tamte springi będą słabe a tylko straciłem. Będę polować na dalsze springi i testował a tymczasem pojawił mi się inny problem. Wzmocniła się wada selektora. w pozycji semi, replika potrafi walić na full auto. Nie jest to na 100% problem za silnego silnika bo AB działa a problem też pojawiał się zanim zrobiłem modyfikację. muszę przekrzywiać selektor pomiędzy semi a save, wtedy działa dobrze. Jest jakiś prosty sposób bo to naprawić ? Np. myślałem by zeszlifować delikatnie okno w płytce selektora. By w pozycji semi bezpiecznik nie cofał tej płytki tak do tyłu i nie powodował full auto. Ale nie wiem czy nie powaliłem kierunków. Najtańszy spring pod cqb który ma sens to E&L m105 testowałem w kilku replikach kilka takich sprężyn zawsze Do 350fpsów dawało nie więcej . Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.