szczuply Posted February 24, 2020 Report Share Posted February 24, 2020 Milsim - Ryzyko 05-07.06.2020 Na razie informacja wstępna. Zapraszam na milsim w rejonie górskim - Sudety Milsim z duża ilością niewiadomych. Nie będzie dużej zajawki. Każda z grup dostanie indywidualna zajawke. Rejon działania grupy dostana na 2 tygodnie przed symulacja. Rodzaj działań : Grupy dywersyjno zwiadowcze. Ilość nieznana. Pluton snajperski, działający w sekcjach snajperskich .Dopuszczone ghilli i HPA na warunkach organizatora. Działania ochronno likwidacyjne. Inne jednostki, ilość nieznana. Czas trwania symulacji Piątek 2300 do niedzieli 0800 maks. Czas zakończenia uzależniony jest od wykonania zadań i mocy bojowej zespołów. Ilość miejsc ograniczona. Liczy się kolejność zgłoszeń. W czasie trwania symulacji obowiązuje całkowity zakaz spożywania alkoholu. Urządzenia nokto i temo nie grają. Zgłoszenia na maila: maciej.rudyk@gmail.com Zaprazsam Quote Link to post Share on other sites
szczuply Posted March 10, 2020 Author Report Share Posted March 10, 2020 Rejon działania to , Rudawy Janowickie. Quote Link to post Share on other sites
szczuply Posted April 29, 2020 Author Report Share Posted April 29, 2020 Póki co działamy z przygotowaniami. W połowie maja zobaczymy jaka będzie sytuacja. Zostały miejsca w plutonie snajperskim i dla jednej grupy dywersyjnej. Quote Link to post Share on other sites
szczuply Posted May 12, 2020 Author Report Share Posted May 12, 2020 MECHANIKA GRY UZNAWANIE TRAFIEŃ Liczy się każde bezpośrednie trafienie (nie rykoszet) w dowolne miejsce na ciele Postrzał w plecak, wystającą ładownicę, karimatę itp. - jak postrzał w korpus. Serie traktuje się jako jeden strzał. W celu cichej eliminacji można zadawać „ciosy” gumowym nożem, gumową saperką, atrapą paralizatora itp. (lub innym - bezpiecznym, przeznaczonym do treningu) wyprowadzając realistycznie wyglądający cios. Należy przy tym upewnić się czy osoba uderzona w/w narzędziem zrozumiała co się właśnie stało. Zakaz dobijania rannych. Postrzał w broń eliminuje broń (można przejąć broń od rannego/zabitego gracza - należy wtedy podejść do takiego gracza poinformować go, że przejmuje się jego broń fikcyjnie, oznacza to że nasza broń jest sprawna, a przeciwnika uszkodzona) Trafienia 1 Postrzelony krzyczy DOSTAŁEM. Nie jest to wymagana lecz naraża delikwenta na dalszy ostrzał. 2 Trafiony pada w miejscu trafienia. Moze się przemieścić do 3 metrów. Leży lub kuca. Nie wolno stać i się przemieszczać. 3 Oznacza sie czerwona szmata. Po zmroku Czerwonym Mrugającym światłem . Czerwone stale służy do czytania map itp. 4 Może krzyczeć - medyk. Nie możne porozumiewać się przez radio. 5 Ranny musi zostać opatrzony w ciągu 30 minut. Po tym czasie zostaje trupem. Opis trafien: 1 Trafienie . Rana lekka. Opatrzyć możne każdy inny gracz. Po opatrzeniu ranny jest nie zdolny do prowadzenia walki przez 10 minut. Może sie przemieszczać lecz nie możne prowadzić ognia. 2 Trafienie. Pomocy możne udzielić tylko medyk. Ranny po opatrzeniu musi w ciągu pól godziny zostać odprowadzony w bezpieczne miejsce i przez dwie godziny być pod opieka medyka lub innego członka zespołu. W tym czasie nie możne prowadzić ognia. 3 Trafienie . Trup . Trupy leża w miejscu trafienia do końca akcji. Nie wolno sie przemieszczać, gadać z innymi trupami. Opatrunek musi zostać założony porządnie w miejscu trafienia. Całym bandażem. Dopuszcza sie tymczasowe opatrzenie lecz w ciągu 30 minut musi zostać poprawione na porządne. Trup możne udać się do domu lub pozostać w bazie lecz musi być wyraźnie oznaczony i nie możne przeszkadzać w działaniach innych graczy. JEŃCY. Dopuszcza sie branie do niewoli. Jeniec po trzech godzinach musi odpowiedzieć na pytania zgodnie z prawda. Zasada, Biały ręcznik. W tym przypadku jeniec nie jest krepowany, przeszukiwany i nie próbuje ucieczki oraz innych sposobów uwolnienia się. Musi wykonywać polecenia przeciwnika. Jeśli formula Biały ręcznik nie zostanie wypowiedziana. Dopuszczane sa wszelkie działania które mogą doprowadzić do uwolnienia. W tym przypadku jeniec możne zostać przeszukany, skuty /dopuszcza się skucie rak ale tylko z przodu/, rozbrojony. AMUNICJA Wszelkie repliki poza karabinami maszynowymi. Można przenosić dowolną ilość magazynków załadowanych do poziomu 1,5 real-cap . Całkowita ilość amunicji 700 sztuk. Nadmiar amunicji może być przenoszony luzem lub w szybko ładowarkach. Karabiny maszynowe zasilane z box-ów elektrycznych- (karabinek szturmowy z boxem/drumem nie jest karabinem maszynowym). Można przenosić 3 szt. magazynków typu box zasypanych do poziomu 500 kulek na jeden box. Stosowanie w grze magazynków typu hi-cap (za wyjątkiem KM) jest ZABRONIONE. Osoba dopuszczająca się takiego procederu zostanie natychmiast uznana za TRUPA. Można posiadać pustą szybkoładowarkę. Aby uzupełnić wystrzeloną amunicję można skorzystać z : a) poprosić o amunicję kolegów z zespołu, (wymagana zgodność kalibrów palnych odpowiedników) b) fizycznie przejąć amunicję z magazynków zabitych i przeszukanych wrogów, (wymagana zgodność kalibrów palnych odpowiedników) PIROTECHNIKA Zakaz używania własnej pirotechniki wybuchowej. Dozwolona tylko pirotechnika dostarczona przez organizatora. BEZPIECZEŃSTWO Przez cały czas trwania symulacji każdy uczestnik musi mieć założone okulary ochronne. Zasada ta obowiązuje także podczas snu. Cytuj Quote Link to post Share on other sites
Kiero Posted May 16, 2020 Report Share Posted May 16, 2020 Wsadziłem na mapę wydarzeń ;) Quote Link to post Share on other sites
szczuply Posted June 9, 2020 Author Report Share Posted June 9, 2020 W weekend wyskoczyliśmy do Rudaw Janowickich na milsim Szczupłego. MILSIM RYZYKO. Zajawkę dostaliśmy kilka dni przed startem. W skrócie zostaliśmy małym oddziałem specjalistów którzy mieli podjąć 8 próbek skał. Działaliśmy we wrogim terenie bez wsparcia. Leśny Luj wraz z Trocinem działamy wraz z przyjaciółmi zwanymi jako Milsim Squad Wrocław. Skład: 1. Kaju- dowódca 2. Wściekły Wąż 3. Szczupły 4. Raval 5. Pasztet 6. Rafek 7. Rafek junior 8. Leon 9. Trocin 10. Siwek aka Leśny Luj LOG: 05062020.2305 Wychodzimy z parkingu w 9szt. Jeden z nas zapomniał butów, dojedzie. Maszerujemy droga asfaltową. 05062020.2335 Dochodzimy do pierwszego punktu (1). Zabezpieczamy skrzyżowanie z mostkiem. Dwóch wychodzi podjąć próbki. 05062020.2350 Dwójka wraca z próbkami wyruszamy dalej. 06062020.0005 Zostawiamy plecaki w punkcie PLECAKI1 i dalej maszerujemy drogą asfaltowa. 06062020.0045 Docieramy do punktu (4), część z nas obserwuje ruchy latarek w okolicy reszta zabezpiecza skały i przeszukuje w celu znalezienia kolejnych próbek. GPS wariuje, zaczynamy szukać na latarkach, znaleźliśmy próbki 50m od koordynatu. 06062020.0105 Wychodzimy na następny punkt, nawiązujemy kontakt z zapominalskim. Spotkamy się poniżej na drodze asfaltowej. 06062020.0115 Rozciągnęliśmy się dość mocno. Część jest już na drodze asfaltowej. Część dopiero schodzi do drogi. Pasztet melduje, że widzi już nas. Jednak okazało się, że był to wróg. Rozbrajają go. Zapalają latarkę. Chwila konsternacji i prób uzyskania informacji kto świeci i wtedy ktoś otwiera ogień. Ranimy 2szt npl, Pasztet, przejmuje broń rannego. Npl zrywa w górę drogi, my zrywamy w kierunku z którego zeszliśmy. (Wydawało mi się, że słyszałem głos Generała) 06062020.0125 Zbieramy się w końcu do kupy i wyruszamy w dalszą drogę. 06062020.0200 Rozłączamy się. Kilku idzie na pkt dostarczony przez organizatora kilka godzin przed grą. 06062020.0230 Łączymy się w punkcie 014 i wyruszamy dalej. 06062020.0325 Po ciężkim marszu dotarliśmy do punktu (8). Pobieramy próbki. 06062020.0425 Podejmujemy plecaki i szukamy miejsca na FOB. 06062020.0440 Docieramy do punktu FOB, szybka szamka i lulu. Pobudka wyznaczona na 0900 wyruszamy 1000. Opuszcza nas 1szt 06062020.1000 Wyruszamy zdobywać kolejne próbki. 06062020.1055 Dochodzimy do punktu (7) podejmujemy próbki. 06062020.1130 Dochodzimy do punktu (6) podejmujemy próbki. 06062020.1130 Dochodzimy do punktu (A) spotykamy korespondenta wojennego. Strzela nam kilka klimatycznych fotek po czym odchodzi. Dłuższa przerwa. Rozdzielamy się. Połowa idzie na punkt (6) druga na (3). 06062020.1235 Dochodzimy do punktu (3), po 15 minutach udaje się znaleźć próbki, znak na skałach był rozmyty prawdopodobnie przez deszcz. 06062020.1310 Dostajemy koordynaty punktu rv i wyruszamy. 06062020.1325 Łączymy się, słyszymy wyraźne głosy, ale okazuje się, że to turyści penetrują pobliskie skały. 06062020.1355 Szpica melduje kontakt, połowa z nas rozwija się na prawo. Po kilku minutowej wymianie kompozytu przeganiamy npl, ranimy 2szt. Zabezpieczamy rejon lecz przeciwnik zerwał. Kontynuujemy marsz na punkt (2) 06062020.1410 Szpica melduje kontakt, po krótkiej seri oddanej z kaemu Leona wróg zrywa. Leon zabezpiecza skryżowanie od strony wspomnianego kontaktu a my razem z Trocinem zabezpieczamy skrzyżowanie od strony naszego podejścia, reszta idzie szukać próbek. 06062020.1420 Z kierunku z którego przyszliśmy wchodzi na nas szpica npla, staramy się ich podpuścić jak najbliżej, jednak meldują kontakt (zauważyli resztę oddziału która szukała próbek) otwieramy ogień i ranimy 3 szt przeciwnika, reszta zrywa. Trzymamy chwilę skrzyżowanie, czekamy aż reszta wróci. 06062020.1430 Wyruszamy dalej. Ostatni z nas otwiera jeszcze ogień do npla i zrywamy. Wracamy do FOB 06062020.1510 Wchodzimy do FOB, szamka i lulu. Zaczyna padać. Pobudka na 20. Opuszczają nas 3szt. 06062020.2040 Wyruszamy na kolejne 4 punkty które były w kopercie. 06062020.2100 W punkcie (p) zostawiamy plecaki i na lekko wychodzimy w strone zamku Bolczów. 06062020.2115 Szpica melduje kontakt z ogonem grupy 6-7 osobowej która wchodzi na zamek. Zmieniamy kierunek podejścia. 06062020.2120 Podchodzimy pod zamek wąwozem w skałach. Szpica melduje kontakt. 2szt npl odpalamy ich i dwa trupy. Próbujemy atakować zamek, ale zalegamy pod ogniem z okien zamku. Po chwili dostajemy telefon, że na zamku są cywile. Więc kontynuujemy marsz na następne punkty. Niestety nie mam ich zapisanych. 06062020.2200 Zabezpieczamy skały, Waż szuka próbek. Nie pamiętam czy znalazł. 06062020.2220 Zabezpieczamy skrzyżowanie drogi szlaku zielonego. Dwóch wyrusza po próbki. 06062020.2230 Ruszamy dalej. Po chwili Leon zorientował się, że na skrzyżowaniu wypadło mu poncho, wraca i nadziewa się na szpice wroga, odpala swój kaem, podejmuje poncho i melduje, że prawdopodobnie ranił 2-3 szt npla. 06062020.2240 Schodzimy w dół zielonym szlakiem, zatrzymujemy się do podjęcia kolejnej próbki, znów dwójka idzie po fanty a reszta zabezpiecza. 06062020.2305 Po trudnym marszu po zielonym szlaku schodzimy na drogę asfaltową i wracamy po plecaki. 06062020.2340 Szpica jest już przy plecakach. Ja z Trocinem 100m z tyłu. Szpica melduje o 6-7 sztukach npla schodzących na latarkach i czerwonych światłach. Podpuszczam ich na około 20m i strzelam. Jednak okazuje się, że to trupy. Nie prawidłowo oznaczeni. Mimo to przepraszam was jeszcze raz. Podejmujemy plecaki. 07062020.0005 Dochodzimy do parkingu i kończymy milsim. W nogach 24.3km ale po ciężkim terenie, duże różnice wysokości. Zaliczam milsim do udanych. HPA sprawuje się idealnie, wąż ani trochę nie przeszkadza. Teren super, powiedziałbym, że zajebisty. Jednak na gry typu milsim się nie nadaje. W dzisiejszej dobie strasznie dużo turystów mijaliśmy. W okolicach fobu po południu w ciągu godziny naliczyłem około 50szt. Wielkie podziękowania dla Szczupłego, że mu się jeszcze chce!!! Mój tracking: https://i.imgur.com/zvQ1Rci.jpg Quote Link to post Share on other sites
szczuply Posted June 9, 2020 Author Report Share Posted June 9, 2020 Dziękuję wszystkim za udział w symulacji. Proszę o AARy bo z informacji uczestników wygląda, ze ciekawie sie działo. Quote Link to post Share on other sites
Golek Posted June 9, 2020 Report Share Posted June 9, 2020 No siema, dzięki Szczupły za organizację symulacji :) Trochę dużo turystów. AAR Grupy Zadaniowej SANSALA: Cytat Grupa Zadaniowa Wojsk SANSALI: TF FOXTROT: 1. Emdżej 2. Marcin 3. Radziej 4. Ceran 5. Gajdziu 6. Frogen 7. Jeż 8. Bombas 9. Golek 10. Bieniu TF TANGO: 1. Sprinter 2. Kiler 3. Pjoter 4. Kondzio 5. Metanol 6. Ilja 7. Sergey 8. Ryan 9. Rausz 10. Footman Dowódca: Golek Z-ca dowódcy: Jeż 2250 – odprawa dla TF'ów. Rozdzielenie zadań. TF FOXTROT wyrusza w stronę Zamku Bolczów, celem zdobycia danych na temat ładunków wybuchowych umieszczonych na naszych terenach przez jakąś gupę dywersyjną. TF TANGO otrzymuje zadanie dozoru stref: Skalna Grzęda, Rozpadła, Samotnik, Rozdroże pod Jańską Górą. Umawiamy się, że TF FOXTROT wróci najwcześniej jak się da, aby zmienić TANGO, które miało następnie udać się na miejsce spotkania skorumpowanych polityków z przedstawicielami koncernów wydobywczych. Dane uzyskane od Służb Wywiadowczych. 2310 - TF FOXTROT wychodzi w pole. TF TANGO dopina się na ostatni guzik i wychodzi później. 0100 - Docieramy w rejon Skalnego Mostu, szpica zostaje ostrzelana, 1 WIA, opatrzony. Odskakujemy 10 metrów do tyłu, wpuszczam 3 osoby w las celem obserwacji i nasłuchu. 0110 - Kontaktuję się via GSM z naszą dwójką wypuszczoną w teren nieco szybciej. Okazuje się, że to oni siedzieli przy drodze i ostrzelali nas – zawiodła komunikacja radiowa. 0115 – przegrupowujemy się i ruszamy dalej w kierunku Zamku Bolczów. Na skrzyżowaniu szlaków za Skalnym Mostem w kierunku Północno – wschodnim ruszamy na ścieżką na wschód. 0130 – otrzymuję informację od TF TANGO, że znajdują się oni w rejonie Samotnika i rozpoczynają dozorowanie Rejonu 1 ( Skalna Grzęda – Rozpadła – Samotnik – Rozdroże pod Jańską Górą) 0145 – szpica melduje kontakt na ścieżce – czerwone mrugające światło, a obok niego normalna latarka. Zatrzymujemy się, obstawiamy drogę. Szpica rusza nieco do przodu rozpoznać przeciwnika. 0155 – dziwne zachowanie „świateł” - podchodzą, odchodzą, stoją, idą. Decyduję cofnąć się o 30 metrów w bardziej dogodny teren i założyć zasadzkę. Szpica idzie dalej naprzód celem rozpoznania. 0200 – szpica melduje kontakt – 2WIA. Zbieramy się i ruszamy w ich kierunku. Nie mając wiedzy na temat przeciwnika odbijamy w las, rozdzielamy się na 2 sekcje i w trudnym terenie podchodzimy do naszych rannych. 0225 – docieramy do rannych i opatrujemy ich, po przeciwniku ani widu, ani słychu. Chwila na przegrupowanie się. 0300 – ruszamy w kierunku zamku Bolczów drogą na północny zachód. 0430 – zatrzymujemy się w rejonie Suchej Góry celem zreorganizowania się i ustalenia planu działania przy wchodzeniu do Zamku. 0500 – dochodzimy do zamku, obstawiamy teren, 4 osoby wchodzą na teren Zamku i przeszukują go. 0505 – mamy dokumenty. 0510 – cofamy do „Noska” - tam szybka reorganizacja, wstępne sprawdzenie zadań. Otrzymuję informację od TF TANGO, że wyruszają oni w rejon Miedzianych Skał, aby wykonać zadanie zabicia sprzedajnych polityków. 0515 – obieramy punkt w rejonie Rozpadłej, który miał być zaminowany i ruszamy do niego. Po drodze przechodzimy przez Skalną Grzędę, sprawdzamy czy nikt się nie kręci. 0600 – Docieramy do punktu, rozpoczynamy szukanie ładunków 0630 – mimo przeszukania całego rejonu punktu nie znajdujemy ładunków. Ruszamy do wcześniej założonego przez TF TANGO FOB. 0700 – docieramy do FOB. Daję ludziom chwilę wytchnienia, a sam wraz z zastępcą i nawigatorem sprawdzam niedawno zdobyte koordynaty i planuję patrole. 0800 – TF FOXTROT dzieli się na 2 sekcje. Sekcja 1 rusza na południowy – zachód, aby obejść cały sektor znajdujący się przy Rozdrożu pod Jańską Górą. Przydzielam TF TANGO 3 lokalizacje z ładunkami do rozbrojenia podczas powrotu do FOB. 1030 – Sekcja 1 TF FOXTROT wraca z patrolu. Patrol nie spotkał przeciwnika, ale za to musiał ukrywać się przez ok. 30 minut przed pielgrzymkami spacerujących Sansalan. 1200 – Sekcja 2 TF FOXTROT wychodzi na patrol w przeciwnym kierunku – ich zadaniem jest obejście Skalnej Grzędy. W międzyczasie otrzymuję meldunek od TF TANGO o pomyślnym zakończeniu likwidacji polityków, rozbrojeniu 2 ładunków i rozbicia 7 osobowego oddziału nieprzyjaciela. 1355 Otrzymujemy informacje o starciu Sekcji 2 z nieprzyjacielem. Mają 2xWIA. Podejmuję decyzję o poderwaniu Sekcji 1, ruszamy naszym na pomoc. 1415 Bardzo szybkim tempem zmierzamy do Skalnej Grzędy od południa. Na Skrzyżowaniu tuż przy Skalnej Grzędzie Radziej melduje o przeciwniku schodzącym po zboczu. Niestety patrząc na dalszy horyzont nie zauważamy obstawy skrzyżowana w horyzoncie bliższym. Zostajemy ostrzelani, 3xWIA. 1425 Golek wychodzi na plecy wrogiego TF'u. Niestety jeden z operatorów w tym momencie obraca się i dostrzega go, następuje wymiana ognia, która kończy się trafieniem mnie. 1455 Z racji tego, że w pobliżu nie było żadnych sojuszniczych sił, ranni operatorzy Sekcji 1 TF FOXTROT wykrwawiają się i giną na polu bitwy. Reszta AAR'a to relacja z patrolu dowódcy Sekcji 2 TF FOXTROT – Jeża: 12:30 Podczas marszu obserwujemy znaczną aktywność cywilów na okolicznych drogach, podejmuję decyzję, iż w przypadku zaobserwowania cywilów w okolicy Skalnej Grzędy rozpoznania dokona grupa wydzielona w cywilnym przebraniu. Otrzymujemy zgodę sztabu na przeprowadzenie takiej akcji. 13:05 Potwierdzamy obecność cywilów na Skalnej Grzędzie. Frogen z Marcinem pozostawiają szpej i repliki w ukryciu gdzie pozostaje reszta patrolu. Sami, Frogen z zamaskowanym radiem a Marcin ukrytym pistoletem, ruszają udając cywilów na rozpoznanie które kończą po 20 minutach z informacją iż nie zaobserwowali obcej działalności w rejonie rozpoznania. 13:40 W drodze powrotnej napotykamy spory TF nieprzyjaciela. NPL ma nad nami przewagę położenia, znajduje się wyżej i rozwija się do natarcia. Rozpoczynamy odwrót w kierunku północno wschodnim. 13:45 NPL naciera wykazując dużą determinację oraz mając przewagę ognia i zasięgu. Przy próbie oderwania ranny zostaje Frogen a po chwili Marcin. Jesteśmy flankowani i spychani ogniem nie mogąc zagrozić NPLowi, podejmuję decyzję o pozostawieniu rannych i ratowaniu reszty patrolu poprzez ucieczkę grań. 14:05 Znajdując się w stosunkowo bezpiecznej odległości od miejsca starcia kontaktujemy się ze sztabem, otrzymujemy informację iż TF Foxtrot ruszył w celu przejęcia naszych rannych i wsparcia naszego działania. Decydujemy się na ostrożny powrót przez grań i próbę wsparcia oddziału ratunkowego. 14:10 Natykamy się na czujkę nieprzyjaciela, zostajemy ostrzelani i odpowiadamy ogniem. Odrywamy w dół i na wschód po czym widząc iż nieprzyjaciel nie podejmuje pościgu decydujemy się przejść na północ i podjąć kolejną próbę podejścia do Skalnej Grani. Tracimy kontakt radiowy z TF Foxtrot. 14:15 Zbliżając się do Skalnej Grani natykamy się na kolejną czujkę NPL'a, rezygnujemy z prób wsparcia TF Foxtrot i ruszamy okrężną drogą w rejon FOB 14:25 Przez radio otrzymujemy szczątkowe informacje o starciu TF Foxtrot z NPLem. Po kilku minutach komunikacja zamiera - oznacza to prawdopodobną likwidację naszego oddziału. 16:00 Docieramy do FOB, potwierdzamy nasze przypuszczenia o całkowitej likwidacji reszty oddziału. W obecnym stanie nie jesteśmy w stanie kontynuować dalszych działań, nie mamy również kontaktu z TF Tango, nie znamy jego statusu i położenia a radio milczy. Decydujemy się na ewakuację. Rozkazy na godzinę 21.00 pozostawiamy w bazie. Informacje o ich położeniu przesyłamy do TF Tango via GSM z nadzieją, iż informację odbiorą i są w stanie je podjąć i realizować. 16:40 Opuszczamy teren gry. I jeszcze AAR TF TANGO, który od 15 działał sam: Cytat 0015 – Sobota Zgodnie z zarządzeniem dowódcy głównego wychodzimy w teren. Zajmujemy pozycje wokół Samotnika. Część odpoczywa, część prowadzi działania obserwacyjne i patrolowe w rejonie pierwszym. 0530 – Sobota Opuszczamy Samotnik i przystępujemy do zadania likwidacyjnego. 0720 – Sobota Zajmujemy pozycje wokół domiemanego spotkania celów. Prowadzimy obserwację terenu dookoła na wysuniętych punktach. Do godziny 0845 nie stwierdzamy żadnej aktywności przeciwnika. 0850 – Sobota Politycy zaczęli spotkanie. Nie mają żadnej obstawy. Ryan i Pioter likwidują cele dwoma celnymi dubletami z odległości 40 metrów. Ewakujujemy się z miejsca zdarzenia. Dostajemy w międzyczasie informację o ładunkach do rozbrojenia. Po przebyciu około 400 metrów w linii prostej znajdujemy pierwszy ładunek. Przepuszczamy grupę zagranicznych turystów, zabezpieczamy rejon dookoła. Sprinter podchodzi do ładunku. W razie eksplozji dowodzenie ma przejąć Pioter. Sprinter rzuca monetą Orzeł – Niebieski, Reszka – Brązowy. Wypada orzeł. Sprinter przecina niebieski kabel, otwiera kopertę. Udało się. Pół godziny później docieramy do następnego ładunku. Tym razem Kondzio zgłasza się na ochotnika do rozbrojenia ładunku. Okazuje się, że ten ładunek jest nieuzbrojony. Podejmujemy ładunek. Kierujemy się na ładunek numer trzy. Wpadamy w zasadzkę. Pierwsze niecelne serie przeciwnika zmuszają nas do znalezienia zasłon. Oddział podejmuje szybką organizację. Podejmujemy szybką decyzję o likiwdacji przeciwnika. Mamy pięciu rannych, trzech od przeciwnika, dwóch friendly fire. Przeciwnik zlikwidowany. Rozdzielamy się na dwie grupy. Grupa dowodzona przez Piotera ma założyć ukryty FOB w pobliżu bazy TF FOXTROT. Grupa dowodzona przez Sprintera rusza po trzeci ładunek. W wyniku dużego nasycenia terenu cywilami odpuszcza realizację tego zadania z myślą wykonania go później. Grupa Sprintera przemieszcza się do FOB założonego przez Grupę Piotera. 1315 – Sobota Grupa Sprintera dociera do FOB założonego przez resztę oddziału. Szybki posiłek, łapiemy na zmianę po chwili snu. 1530 – Sobota Dostajemy informację o likwidacji TF FOXTROT przez przeciwnika. Reorganizujemy oddział i wychodzimy przechwycić kopertę z rozkazami która została w FOB TF FOXTROT. Docieramy do byłego FOB TF FOXTROT. Odzyskujemy listę rozkazów i za cel priorytetowy ustanawiamy wysadzenie ambony. 1730 – Sobota Podejmujemy ładunek zostawiony po wybitym TF FOXTROT i udajemy na realizację zadania. 1900 – Sobota Zabezpieczamy teren wokół ambony. Czekamy na godzinę odpalenia ładunków. 1930 – Sobota Odpalamy ładunek i jednocześnie otwieramy kopertę z rozkazami. Kierujemy się na Zamek Bolczów. Zajmujemy stanowiska wokół czekamy na przeciwnika. 2230 – Sobota Informujemy organizatora o wzmożonej aktywności cywilów wokół Zamku Bolczów. Dostajemy informację o grupie działącej na południe od zamku. Podejmujemy marsz w górę w drogi. Po około 600 metrach na ostrym zakręcie dostajemy ogień. Seria około 10 kulek trafia Rausza. Reszta oddziału rozpierzcha się do najbliższych zasłon. Zespół zaczyna prowadzić ogień zaporowy. Ryan w funkcji medyka opatruje Rausza i cofamy się 200 metrów do tyłu. 2300 – Sobota 5 osób z oddziału podejmuje decyzje o zakończeniu rozgrywki. Spowodowane jest to złym samopoczuciem oraz kilkoma kontuzjami. Włączają latarki. Udają się do FOB przespać do rana. Reszta oddziału w składzie Sprinter, Kiler, Pjoter, Serek, Ryan podejmują marsz dalej na południe. 0100 – Niedziela Stwierdzamy, że aktywność przeciwnika w terenie ustała. Podejmujemy jednogłośną decyzję o wycofaniu się do FOB i zabezpieczeniu materiałów zebranych w trakcie realizacji zadań przed ewentualnym przejęciem przez przeciwnika. Wracamy w formacji patrolowej. Stwierdzamy brak aktywności przeciwnika. Docieramy do FOB, rozstawiamy się na pozycjach i przystępujemy do wypoczynku. 0800 – Niedziela Koniec gry. Wycofujemy się na parking. Do szybkiego następnego! Quote Link to post Share on other sites
Kulis Posted June 10, 2020 Report Share Posted June 10, 2020 052315JUN2020 – 062310JUN2020 Współpracowaliśmy z ekipą OGM Opolska Grupa Milsimowa Dowódca: Burdel (SRU), Z-ca: Morf (OGM) Koordynaty na dole. Planowy czas infilu opóźnił się o 15 minut z powodu utrudnień spowodowanych przez obecność cywili w docelowym miejscu. W celu uniknięcia wykrycia musieliśmy znaleźć inną drogę prowadzącą do AO, oddaloną ~700 metrów od planowanego miejsca (~200 w linii prostej). Warunki uniemożliwiały samodzielne wniesienie uzbrojenia, dlatego zostało ono wcześniej ukryte przez współpracujące z nami siły kilkaset metrów od granicy AO. W drodze do punktu, około 100 metrów od niego, usłyszano aktywność niezidentyfikowanych sił, które mogły stanowić dla nas duże zagrożenie z powodu wyposażenia 9 osobowego zespołu w zaledwie dwa sztuki broni bocznej i nieznacznie opóźniło przemarsz. 0033 – podjęcie broni Z braku powodu braku dobrej jakości dróg w okolicy, podjęto decyzję o przemieszczaniu się dzikim terenem. Bardzo trudne warunki terenowe i znacznie ograniczona widoczność nie pozwalały na dynamiczne poruszanie się. Przed 0200 nastąpił wypadek – uszkodzenie stawu skokowego dowódcy. Podjęto decyzję o rozbiciu obozu w celu przeczekania do świtu, a następnie ocenie stanu zdrowia poszkodowanego i podjęciu dalszych działań. 0420 – rozpoczęcie mobilizacji. Stan rannego nie pozwalał na przemieszczanie się. Dowództwo przejmuje Morf. Plecaki z wyposażeniem noclegowym, nadwyżką jedzenia i picia pozostają w punkcie wraz z rannym. Wyruszamy. 0608 - przejęcie schowka nr 1. 0611 – znalezienie obcego w okolicy schowka nr 1. Neutralizacja granatem fosforowym. W połowie drogi do punktu 3 decyzja o podzieleniu sił: dwa zespoły po 4 operatorów. 0726 – przejęcie schowka nr 3. 0748 - przejęcie schowka nr 6. 0813 – przejęcie schowka nr 5. Tuż przed podejściem pod punkt wykryto na małej odległości oddalającego się przeciwnika. Kontakt zerwano. Ograniczony prowiant zmuszają do podjęcia decyzji o powrocie przez zespół SRU. 0844 – przejęcie schowka nr 7. 0943 – znalezienie zwłok wyeliminowanych najprawdopodobniej przez snajperów 0949 – przejęcie schowka nr 4. Podjęcie decyzji o powrocie przez zespół OGM. 1010 – powrót do obozu rannego członka zespołu przez SRU. 1100 – powrót do obozu rannego członka zespołu przez OGM. Rozpoczęcie odpoczynku mającego trwać co najmniej do 1500. 1400 – wdrożenie procedury CASEVAC w celu ewakuacji rannego członka zespołu, podejrzenie zwichnięcia stawu skokowego. 1520 – podjęcie rannego przez cywilny pojazd współpracujących agentów terenowych. Ewakuacja rannego do najbliższego szpitala (Jelenia Góra) w eskorcie dodatkowych dwóch członków zespołu. Stan osobowy permanentnie ograniczony do 6/9. 1900 – wyruszenie do ruin zamku Bolków 2030 – otrzymanie nowych koordynatów z położeniem schowków. Podzielenie zespołu na 2 operatorów SRU i 4 – OGM. 2100 – przejście do punktu ze skrytką 13, nie odnaleziono zawartości. 2043 - przejęcie skrytki nr 9, zawierającej plany geologiczne. 2112 – przejęcie schowka nr 12 2130 - w miejscu w którym powinna znajdować się skrytka nr 11 stwierdzono jej brak. 2145 - eliminacja zespołu SRU. 2310 – exfil OGM Koordynaty: Miejsce ukrycia broni: 33 UWS 64763 35353 Skrytka 1: 63767 34460 Skrytka 2: 63142 35283 Skrytka 3: 63047 34224 Skrytka 4: 64484 33355 Skrytka 5: 62416 34169 Skrytka 6: 62946 33279 Skrytka 7: 63821 32681 Skrytka 8: 65164 33584 Miejsce wypadku: 64481 35178 Miejsce podjęcia rannego: 64106 35240 Skrytka 9: 64708 34145 Skrytka 10: 64210 33769 Skrytka 11: 64477 34004 Skrytka 12: 64322 34653 Skrytka 13: 64187 34820 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.