Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

RK-05 BOYI zacina się i nie strzela


Recommended Posts

Hej!

5 lat temu miałem chwilową zajawkę na ASG i zakupiłem podstawowy osprzęt razem z RK-05 BOYI. Byłem na dosłownie może 3 strzelankach ale jakoś się zniechęciłem a karabin poszedł do szafy i tak przeleżał praktycznie z 5 lat nieużywany. Wyciągnąłem go z miesiąc temu gdyż miałem w planach być może go sprzedać albo wybrać się na jakąś strzelankę z ciekawości czy tym razem mi się bardziej spodoba.

Naładowałem mniej więcej do połowy baterię (stockowa, oryginalna, na stockowej ładowarce więc to ładowanie było bardziej na "oko", jakiś wzór gdzieś znalazłem i po podstawieniu wyszło mi ile muszę ładować by naładować do połowy). Bez żadnego problemu wystrzeliłem z kilkadziesiąt kulek po czym ponownie replika na miesiąc poszła do szafy.

Parę dni temu chciałem z kumplami postrzelać dla zabawy do tarczy, oddałem kilkanaście strzałów regulując hop-up i nagle replika się zacięła, w sensie po naciśnięciu spustu jest reakcja ale kulka nie leci. Ciężko mi opisać ten dźwięk, mogę go ewentualnie nagrać. Pomyślałem że może bateria słaba więc podładowałem godzinę ale niestety nadal to samo. Teraz nie wiem do końca co z tym zrobić, jeśli koszty naprawy tego to powiedzmy 300 zł to szkoda mi w to inwestować, jeśli to jakiś pierdół typu zbyt słaba bateria (5 lat jej nie ładowałem) albo wymaga tylko przeczyszczenia to mogę w to doinwestować, co prawda mi to nie na rękę bo nie mam blisko żadnego serwisu ASG ale cóż. Nie mam niestety od kogo pożyczyć baterii na test gdyż nikt się w to już nie bawi.

Ktoś z doświadczenia może wie o co chodzi, czy to faktycznie bateria czy myślę zbyt życzeniowo? Wiem że trochę zbyt płytko opisałem problem, mogę ewentualnie później nagrać film z objawami jeśli to pomoże. Raczej wolałbym uniknąć grzebania w niej, nigdy tego nie robiłem i nie mam cierpliwości do takich rzeczy.

Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, szmerglu napisał:

1. Walnięta bateria
2. Uwalona zębatka i wkomponowany ząb między trybami

Rozumiem, że mechanizm pracuje i wykonuje cały cykl, czy blokuje się przed strzałem? 

Jeśli 1 to uwalone zęby albo tłoka albo zębatki.
Jeśli 2 to zapewne bateria

Dzięki za odzew i pomoc. Niestety ciężko mi odpowiedzieć na Twoje pytanie, załączam film jak to wygląda. Z włożonym magazynkiem wygląda sytuacja tak samo.

https://streamable.com/nzq850

Jeżeli po tym filmiku podtrzymujesz "diagnozę" że mogłyby to być uwalone zęby to ile mniej więcej wyniesie taka naprawa? Trochę mnie to dziwi, bo replika praktycznie nie ma żadnego "nalotu", jak mówię byłem na max 3 strzelankach na których też się nie nastrzelałem, bo praktycznie tylko non stop chodziliśmy szukając się po lesie (może przez to tak szybko odrzuciłem ASG, dlatego myślałem by iść na jakąś typową strzelankę gdzie się tylko strzela do siebie i nic więcej).

Nie wiem czy to coś zmienia ale jedyne kulki jakie były używane to P.S.B.P G&G 0,25g.

Edited by DeX1651
Link to post
Share on other sites
21 minut temu, Szuwarek79 napisał:

Podeślij film przy ustawieniu na auto. Ten niewiele mówi „po dźwięku”.

https://streamable.com/hbwnoo

Zarówno na singlu jak i na full auto replika zachowuje się dokładnie tak samo tj. wyje tak długo jak trzymam wciśnięty spust. Gdzieś mi poradzili że być może to niedokręcona śrubka od silnika, zatem dokręciłem ale nic się nie zmieniło, w pewnym momencie przykręciłem tak mocno że w ogóle brak jakiejkolwiek reakcji na spust;) trochę poluzowałem i wrócił do "wycia".

Wygląda zatem na to, że coś jest walnięte w środku:( Trochę słabo, jak na replikę która wystrzeliła może z 500 kulek. Ale cóż.

Link to post
Share on other sites

Brzmi faktycznie jak zajechana zębatka silnika. Jednak na video nie słychać za dobrze i wygląda na to że któraś zębatka się po prostu zjechała. 

Po którym razie odtworzenia video słychać jakby jednak zębatki pracowały więc zapewne tłok siadł - koszt robocizny max 50 zł, a za tłok to różnie, w zależności co tam chcesz wsadzić ale ceny zaczynają się nawet od 15 zł za nowe
Wymiana nie powinna być droga jeśli wrzucisz zębatki wyjęte z jakiegoś innego chinola. Większość serwisantów posiada zapas starych zębatek. Sama robota w v3 nie powinna kosztować więcej jak 50 zł - zębatki to już różnie od 30 zł za nowe. 

Link to post
Share on other sites
W dniu 31.07.2020 o 19:42, szmerglu napisał:

Brzmi faktycznie jak zajechana zębatka silnika. Jednak na video nie słychać za dobrze i wygląda na to że któraś zębatka się po prostu zjechała. 

Po którym razie odtworzenia video słychać jakby jednak zębatki pracowały więc zapewne tłok siadł - koszt robocizny max 50 zł, a za tłok to różnie, w zależności co tam chcesz wsadzić ale ceny zaczynają się nawet od 15 zł za nowe
Wymiana nie powinna być droga jeśli wrzucisz zębatki wyjęte z jakiegoś innego chinola. Większość serwisantów posiada zapas starych zębatek. Sama robota w v3 nie powinna kosztować więcej jak 50 zł - zębatki to już różnie od 30 zł za nowe. 

Jednak to rozebrałem( co udalo mi się po dużych bólach) i szczerze mowiąc poza ogromna iloscia smaru to nie widze tam nic uszkodzonego (ale byc moze sie po prostu nie znam), zebatki tez sie kreca "normalnie" ( albo tak mi sie wydaje).

Podsylam fotki i filmik, moze ktos cos doradzi co z tym dalej zrobic

https://streamable.com/4pensb

https://imgur.com/a/UgXmzmU

 

nie wiem czy dobre fotki porobilem, jak cos podesle nowe

Edited by DeX1651
Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, szmerglu napisał:

A to Ci zagadka - pokaż jeszcze zębatkę silnika i sprawdź czy się nie rusza, góra - dół. 

Zębatką przyjrzyj się bliżej wyciągając je. Nie zgub podkładek. 
Nie zapomnij ustawić antireversal jak będziesz składał

Silnik: https://streamable.com/4sljse

Zębatki ( chodzi o te od gearboxa?) https://streamable.com/m1if46

Edited by DeX1651
Link to post
Share on other sites

Dobra, po wielkich bólach okraszonymi nerwami, naprawiłem ten karabin. W sumie nie zrobiłem nic wielkiego, ale zważając na to że nie lubię robić takich rzeczy, nie mam do tego cierpliwości i brak mi doświadczenia w rozkładaniu repliki, to dla mnie super sprawa. Generalnie rozebrałem całość by sprawdzić jak wygląda gearbox od środka, czy nie są popękane zęby tłoka czy coś takiego jak mi tu sugerowaliście, ale wszystko było ok, poza dużą ilością smaru wątpliwej jakości, szczególnie na jednej z zębatek która była dosłownie obklejona tym smarem co było widać na filmie wyżej. Zatem przeczyściłem wszystko i wysmarowałem ŁT43 (co człowiek to opinia, ktoś pisał właśnie o ŁT43 na necie, ktoś o jakichś dedykowanych smarach, jeszcze ktoś inny o smarze silikonowym i już sam nie wiedziałem, wziąłem co było w sklepie w małej tubce). Poskładałem do kupy no i zaczął strzelać, ale niestety spust nie odbijał.

Oczywiście okazało się, że źle zamontowałem sprężynkę od spustu. No i z tą sprężynką to była MEGA rzeźba, no po prostu ktoś kto to wymyślił i jeszcze nie zmienił po czasie to jakiś mega baran. Jak patrzyłem na YT to niektórzy mieli te sprężynki takie bym powiedział bardziej "gibkie", moja była mega sztywna i jak ją wsadzałem krótszym końcem w tą mikro dziurkę od gearboxa i próbowałem wsadzić resztę to natychmiast wyskakiwała z tej mikro dziurki i od nowa. Nawet nie liczę ile nad tym czasu spędziłem ale na tym zjadłem najwięcej nerwów, no po prostu mega kretynizm, wystarczyłoby zrobić tę sprężynkę ciut dłuższą, co z tego że wystawałaby lekko poza szkielet gearboxa ale o ile łatwiej by było. Już chciałem to rzucić i się poddać ale pomyślałem że złożę cały szkielet GB zostawiając lekkie luzy, wsadzę spust pomiędzy te dwa elementy szkieletu, mniej więcej dopasuję i wtedy zostanie już "tylko" wsadzenie tej sprężynki w dziurkę, jak pomyślałem tak zrobiłem i ostatecznie po paru minutach zabawy udało mi się śrubokrętem dopchnąć tę śrubkę w otwór i natychmiast zamknąłem GB. Zostawiam te info dla potomnych, może ktoś na to natrafi i mu to pomoże bo próbując założyć zwykłym sposobem przy otwartym GB spędziłem lekko 2h jak nie więcej nie mogąc tego zrobić.

Ostatnia sprawa - chciałem za jednym zamachem wymienić gumkę hop up ale to też nie taka prosta sprawa, gdyż jedna z śrub trzymających komorę hop up jest walnięta i jakbym jej nie kręcił to po prostu kręci się w miejscu i nie wychodzi, nie rusza się nawet o milimetr w górę, po prostu się kręci. Próbowałem różne sposoby - podważanie śruby czy plastiku który ona dociska, ale nic z tego nie pomaga, zresztą zobaczycie na zdjęciu niżej jak już mam tam zorane to od prób otwarcia tego. Ostatecznie daruje to sobie, chyba że ktoś ma jakiś cudowny sposób. Szczerze to nawet nie wiem czy dużo tracę (i co w ogóle tracę) na stockowej gumce. Bo jakbym chciał ją zmienić to wygląda na to, że trzeba albo jakoś rozwiercić te śrubę, albo połamać komorę i wstawić nową z nową gumką, bo nie mam pojęcia jak to odkręcić.

comment_tPvLrcXGKQWW9GDIoQabTMG3GSRNSfYO

Link to post
Share on other sites

Nie pamiętam, jak to w kałachu wyglądało, ale nie dasz rady lufy wyciągnąć z komory? Gumka siedzi na lufie i powinna wyjść razem z nią. Co do śruby - może jeszcze dasz radę odpowiednim śrubokrętem to ogarnąć, a jak nie to jakiś dremelek, naciąć śrubę i płaskim śrubokrętem wykręcić

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, NoWay napisał:

Nie pamiętam, jak to w kałachu wyglądało, ale nie dasz rady lufy wyciągnąć z komory? Gumka siedzi na lufie i powinna wyjść razem z nią. Co do śruby - może jeszcze dasz radę odpowiednim śrubokrętem to ogarnąć, a jak nie to jakiś dremelek, naciąć śrubę i płaskim śrubokrętem wykręcić

Z tego co widziałem na YT to odkręcali komorę i wtedy wymieniali. Może się da, natomiast replika tak ciężko "siedzi", że nie mogłem jej i tak na pół rozebrać by wyjąć cała lufę, nawet w dwóch ciągnęliśmy z dwóch stron i nie chciało cholerstwo puścić, więc sobie dałem spokój.

Dodam tylko że po ponownym złożeniu znacznie lepiej chodzi selektor ognia, więc coś tam w środku chyba jednak nie grało.

Edited by DeX1651
Link to post
Share on other sites

Jeśli mówisz o korpusie, żeby na połówki rozdzielić, to nie wiem czy to tak łatwo wam się uda (on nie jest znitowany przypadkiem?). Co do śruby to tak jak mówię - naciąć czymś wzdłuż śrubkę i płaskim śrubokrętem wykręcisz. A na przyszłość dobierać odpowiednie końcówki i dobrze dociskać odkręcając. :P

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Tak się składa, że trochę się bawiłem Kałaszkami i wiem co nieco, także zanim zaczniecie go zaraz rozcinać na pół a potem spawać... pozwólcie że tez dodam swoich 5 groszy...

To do czego jest przymocowana komora hop up to taki dystanser nazywany też po angielsku "spacerem" bardzo przydatna rzecz.

W replikach E&L taki dystanser trzyma w kupie komorę z gearboxem oraz lufą zewnętrzną (posrany pomysł)

W twoim RK dystanser trzyma się tylko komory, śruby te które tam są muszą mieć od spodu czyli od gniazda magazynka jakieś podkładki, nakrętki, cokolwiek, ponieważ śruba by się trzymała ma gwint który musi się w coś wkręcić :P

Zrób zdjęcie od spodu całego gniazda na magazynek. A co do wymiany gumki na inną niż stockową, to powiem tak, można nie ruszać sprężyny, powiększonych cylindrów, zębatek czy innych tuningów, jeśli strzela dobrze i w miarę daleko czyli te 65 metrów, to nie dotykać, ale gumkę tak czy nie inaczej trzeba wymienić, różnica jest widzialna gołym okiem no i w zimę ci będzie podkręcać a nie blokować w lufie kulki :)

 

 

Elo!

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...