Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

M4 ze szybką wymianą sprężyny


Recommended Posts

Czołem wszystkim!

Nie znalazłem takiego tematu, więc postanowiłem założyć nowy.

Krótko: szukam repliki M4 z szybką wymianą sprężyny, żeby służyła zarówno do lasu jak i do CQB. 

Budżet: 1000-1300 (1500 to maks).

Z moich dotychczasowych poszukiwań znalazłem jedną replikę od ICS, jednak w cenie 1800 zł, i jedną replikę od Evolution Airsoft (1300 zł). Odrzucam wszelkie repliki od Specna Arms, zależy mi na czymś porządnym.

Czy znacie jeszcze jakieś dobre emki z tym systemem? Przeszukałem chyba już cały internet i w polskich sklepach panuje straszna posucha w tym temacie.

Pozdrawiam wszystkich!

Link to post
Share on other sites

G&G z gearboksem G2 miały szybką wymianę sprężyny? Ale chyba ogólnie był tylko jeden model, taki długi? A mi zależy na czymś krótszym. Możesz też podać nazwę tego ICSa za 1300 zł? Bo z tego co kojarzę, tylko modele z serii MMR miały szybką wymianę, reszta tylko wymieniany górny gearbox.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Vilkas napisał:

G&G z gearboksem G2 miały szybką wymianę sprężyny?

Tak

3 godziny temu, Vilkas napisał:

Ale chyba ogólnie był tylko jeden model, taki długi?

Jest wiele modeli i różnej długości tylko jest lipa z dostępnością w Polsce.

3 godziny temu, Vilkas napisał:

Możesz też podać nazwę tego ICSa za 1300 zł?

https://allegro.pl/kategoria/asg-karabinki-szturmowe-253887?string=ICS&bmatch=e2101-d3794-c3683-spo-1-5-0615&order=p

Trzeba tylko dopytać w sklepie czy to wersja z EBB. Bo opisu brak

3 godziny temu, Vilkas napisał:

Bo z tego co kojarzę, tylko modele z serii MMR miały szybką wymianę, reszta tylko wymieniany górny gearbox.

To czy w ICS jest szybka wymiana czy nie zależy od daty produkcji, od pewnego momentu wszędzie już była.

Link to post
Share on other sites

Dziękuję za odpowiedź. Chciałem jeszcze dodać, bo chyba nie sprecyzowałem, że poprzez szybką wymianę sprężyny mam na myśli sposób bez wyjmowania gearboksa z repliki - raczej coś w stylu poprzez odkręcenie prowadnicy kolby i wyjęcie sprężyny lub tym podobne.

W G&G G2 z tego co się orientuje ten system działa chyba tylko po wyjęciu gearboksa, nie mylę się?

Co do ICSów to nie wiedziałem, z tego co czytałem szybką wymianę sprężyny mają tylko repliki z EBB, gdzie indziej przeczytałem że tylko repliki z rodziny CXP-MMR.

Są jeszcze jakieś replik z szybką wymianą sprężyny?

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Vilkas napisał:

W G&G G2 z tego co się orientuje ten system działa chyba tylko po wyjęciu gearboksa, nie mylę się?

Nie mylisz się, niestety tutaj trzeba wyjąć GB.

1 godzinę temu, Vilkas napisał:

Co do ICSów to nie wiedziałem, z tego co czytałem szybką wymianę sprężyny mają tylko repliki z EBB, gdzie indziej przeczytałem że tylko repliki z rodziny CXP-MMR

Nie wszystkie ICS z EBB mają szybką wymianę sprężyny. Na przykład CPX UK1 czy MK3 PAR z początku produkcji nie miały, a potem już tak.
 

1 godzinę temu, Vilkas napisał:

Są jeszcze jakieś replik z szybką wymianą sprężyny?

Oprócz tych co wymieniłeś to:

G36 w standardzie Aresa.
AUG od GFC/APS
G&G FN2000
AK od Arcturus, ale nawet CYME ze składaną kolbą można przerobić.
M4 od Aresa (nie wiem czy te tańsze też mają)
G3 LCT jak wstawisz szkielet GB z szybką wymianą.
Krytac Kriss Vector
M249 ;)


i to pewnie jeszcze nie wszystkie

Link to post
Share on other sites

Znaczy miałem na myśli tylko repliki M4 :). Ale i tak dziękuję, wychodzi na to że tylko ICS i Evolution Airsoft z ETS mają szybką wymianę sprężyny. Czytałem też, że repliki VFC taka mają, ale nie mogę znaleźć żadnych szczegółów o tym. Nie ma żadnych filmików pokazujących wymianę sprężyny a opis też nic nie zdradza. Ktoś kojarzy jak ona wygląda w emkach od VFC?

Link to post
Share on other sites

Super, dziękuję za sprawdzenie. Pozostaje mi już chyba tylko wybór ICSa z blow-backiem. Jaką gumkę i baterię do niej polecacie? W temacie gumek zatrzymałem się na przezroczystej z Guardera i zielonej z G&G, nie wiem czy coś bardziej polecanego jest obecnie.

Link to post
Share on other sites

Naprawdę szybką wymianę sprężyny, bez konieczności używania dodatkowych narzędzi dają, (a raczej dawały, ze względu na dostępność) repliki z serii Katana oraz Systema PTW i ich klony.
Sam używam klona PTW od AK (mocno zmodyfikowanego, jeśli chodzi o części wewnętrzne i elektronikę). W ładownicy mam dwa zapasowe cylindry - jeden do CQB, drugi zapewniający  parametry "prawie DMR". Dzięki temu mogę w grach mieszanych (las + budynki do zajęcia, sprawdzenia) praktycznie do momentu podejscia pod budynek mieć replikę "do lasu" - potem wybicie jednego pina, złamanie repliki, wymiana cylindra i mogę "legalnie" wejść do budynku. Oczywiście pozostaje kwestia odpowiedniego rozmieszczenia w ładownicach magazynków dla obu cylindrów lub grania z "amunicją pośrednią" która jest kompromisem pomiędzy zasięgiem i skutecznością, choć w przypadku PTW nie jest to aż tak istotne.
Podobną  zasadę działania ma system Katana - takie PTW dla kogoś z mniejszym budżetem, wymagające jednak większej uwagi przy wymianie cylindrów.
Budżetowo jednak oba systemy wypadają gorzej - Systema PTW jest całkowicie poza twoim budżetem. Klony PTW od A&K - praktycznie nie do znalezienia w Polsce na rynku pierwotnym zmieściły by się od biedy w 1,5k pln, ale tylko za samą replikę podstawową, każdy magazynek (dobrej jakości) kosztuje  więcej niż jego odpowiednik  do typowego AEG-a, a kolejne cylindry to już poważny wydatek. Z kataną jest podobnie, lecz jeszcze trudniej o cylindry niż w przypadku klonów PTW.

Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, Huba_lbn napisał:

i to pewnie jeszcze nie wszystkie
 

Najszybszy jeśli idzie o kwestię wymiany sprężyny jest UAR - otwierasz stopkę kolby i masz tył GB V3 na wierzchu - pół obrotu prowadnicą i sprężyna na wierzchu. Jednak UAR to replika dla cierpliwych - trochę czasu trzeba włożyć w dobre przygotowanie GB do pracy z dwoma różnymi sprężynami, a co za tym idzie zupełnie odmiennymi obciążeniami. No i UAR to bullpup, a nie każdy się dobrze czuje z tego rodzaju replikami.

Druga replika, a raczej cała rodzina replik to SIG-i 55X. tam po złożeniu kolby też masz tył GB V3 na wierzchu, więc jeśli wymienisz szkielet na taki z szybką wymianą, to masz jak w UAR-ach ekspresowa wymianę. SIG-i jednak  używają nietypowych magazynków, do których na dodatek trudno o dobre ładownicy i nie mają "dobrej prasy" z czasów gdy królowały pierwsze ich wersje od JG  z plastikowym body pękającym "od patrzenia" i zatrzaskiem kolby, który lubił pękać w najmniej odpowiednim momencie. Nowe wersje z metalowym body i zmienionym materiałem na zawiasy kolby (w których umieszczony jest mechanizm jej blokady) nie mają już tej przypadłości.

Ma trzy SIG-i w trzech długościach frontu, z czego jeden (552 - typowy do CQB) z pierwszych wypustów (rocznik 2007) - ten od razu dostał metalowe body z e-Hurricane (już nie do kupienia), ale za to trzy razy zmieniałem w nim kolby, aż w końcu znalazłem w jednym z serwisów kolbę z najnowszych serii. Drugi to 551 (pośredni) z najnowszej serii z metalowym body i frontem RIS - dobry i do lasu i do CQB, ten ma zmieniony GB na szybka wymianę (w stoku miał EBB, ale mnie to nie bawi) i sprawuje się całkiem dobrze w obu zastosowaniach. Ostatni to 550 - z metalowym body od innego 551 - zrobiony na DMR, tu też mógłbym dać szybka wymianę, ale przy tym zastosowaniu i długości samej repliki (lufa wewnętrzna to "tylko" 550 mm) nie ma to sensu.

Link to post
Share on other sites
10 minut temu, FlyingCat napisał:

Najszybszy jeśli idzie o kwestię wymiany sprężyny jest UAR - otwierasz stopkę kolby i masz tył GB V3 na wierzchu - pół obrotu prowadnicą i sprężyna na wierzchu. Jednak UAR to replika dla cierpliwych - trochę czasu trzeba włożyć w dobre przygotowanie GB do pracy z dwoma różnymi sprężynami, a co za tym idzie zupełnie odmiennymi obciążeniami. No i UAR to bullpup, a nie każdy się dobrze czuje z tego rodzaju replikami.

Mam tego UARa, dałem do serwisu bo zmieliłem tłok i dowiedziałem się, że nie ma sensu w to inwestować, dysza chodziła prawie milimetr od prawej do lewej, tłok się obracał, niby szczelność jakaś jest ale i tak niekoniecznie jest sens inwestować więcej w ten GB. Pozostaje zmiana GB totalna no ale dalej to tylko plastik i to nie najwyższej jakości. Wygodny ale z drugiej strony jak masz magazynek i wisi na zawieszeniu to magazynek jest idealnie w miejscu gdzie powinna iść ręka więc zaczyna się kombinowanie. Ogólnie meh. Ale tak, zmiana sprężyny paskudnie szybka, po 2-3 zmianach mniej niż 30 sekund i inna moc, tylko co ważne trzeba mieć imbus 7, mało popularny w zestawach kluczy.

Link to post
Share on other sites

Dziękuję bardzo za polecenie. Co do UARa - niestety, zależy mi na replice M4.

Ta replika od WE wydaje się ciekawa, jednak nigdzie nie mogę znaleźć tych zespołów pneumatycznych na wymianę. Zresztą, z tego co widziałem, chodziły po ok. 300 zł, co po zsumowaniu z ceną repliki daje kwotę, za którą mogę już wziąć ICSa. Tak w ogóle to emki od WE są dobre i polecane?

Pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, FlyingCat napisał:

Druga replika, a raczej cała rodzina replik to SIG-i 55X. tam po złożeniu kolby też masz tył GB V3 na wierzchu, więc jeśli wymienisz szkielet na taki z szybką wymianą, to masz jak w UAR-ach ekspresowa wymianę. SIG-i jednak  używają nietypowych magazynków, do których na dodatek trudno o dobre ładownicy i nie mają "dobrej prasy" z czasów gdy królowały pierwsze ich wersje od JG  z plastikowym body pękającym "od patrzenia" i zatrzaskiem kolby, który lubił pękać w najmniej odpowiednim momencie. Nowe wersje z metalowym body i zmienionym materiałem na zawiasy kolby (w których umieszczony jest mechanizm jej blokady) nie mają już tej przypadłości.

Ma trzy SIG-i w trzech długościach frontu, z czego jeden (552 - typowy do CQB) z pierwszych wypustów (rocznik 2007) - ten od razu dostał metalowe body z e-Hurricane (już nie do kupienia), ale za to trzy razy zmieniałem w nim kolby, aż w końcu znalazłem w jednym z serwisów kolbę z najnowszych serii. Drugi to 551 (pośredni) z najnowszej serii z metalowym body i frontem RIS - dobry i do lasu i do CQB, ten ma zmieniony GB na szybka wymianę (w stoku miał EBB, ale mnie to nie bawi) i sprawuje się całkiem dobrze w obu zastosowaniach. Ostatni to 550 - z metalowym body od innego 551 - zrobiony na DMR, tu też mógłbym dać szybka wymianę, ale przy tym zastosowaniu i długości samej repliki (lufa wewnętrzna to "tylko" 550 mm) nie ma to sensu.

A tak z ciekawości, jakiej marki te SIGi? Można prosić o jakiś link do sklepu?

Link to post
Share on other sites

Repliki WE są dobre, WE Katana fajny system, w ogóle o nim zapomniałem, a teraz pamiętam że kilka lat temu się zastanawiałem czy kupić Katane to czy ICSa. Obecnie Katana odpada przez dostępność części i możliwości tuningowe. W ICS też przecież można nosić dwie górne połówki GB.

UAR też ciekawa opcja jak ktoś lubi bezkolbowce, ale APS nie słynie z jakości wykonania.

Co do PTW od Systemy czy jej klona od A&K to nie mam za bardzo zdania, tyle co ze słyszenia. Systema za droga, a w A&K podobno trzeba było trochę pogrzebać żeby było dobrze. Jak teraz w ogóle z dostępnością części?

Link to post
Share on other sites

"Standardowy standard" to TM (Tokyo Marui) AEG (Airsoft Electric Gun).

Część standardowa będzie miała to zazwyczaj napisane, albo i nie :)
np:
https://azteko.pl/modify-sprezyna-s130-sp130-o-nieregularnym-zwoju-p-15478.html
https://azteko.pl/guarder-sprezyna-sp130-sp-130-m130-p-377.html
https://azteko.pl/prometheuslay-lax-sprezyna-glowna-ms135-p-12175.html

Ale jak coś jest w innym standardzie to raczej będzie to napisane
np:
https://azteko.pl/shs-sprezyna-glowna-m130-ptw-p-11957.html

ICS już trochę odchodzi od standardu TM, a WE Katana to taki mix pomiędzy TM i PTW.
Ja ze względu na dostępność części wybrałem ICS, choć te cylindry WE Katana wyglądają dość elegancko.

A w ogóle to przez ostatni rok ICSa użyłem ze 4 razy, a włożyłem w niego kupę kasy... Biegam z kałachem... Kup kałacha ;)

Link to post
Share on other sites

Miałem już kałacha, co prawda od BOYI (Obecnego Double Bell) i bardzo je lubię ale jednak bardziej przemawia do mnie emka :). Trochę się obawiam brać tego WE, naczytałem się na zagranicznych forach o problemach z nimi, podczas gdy ICS jest wszędzie polecany i mniej problemowy. Ech, rozterki :P.

Link to post
Share on other sites

w EA też masz szybką wymianę sprężyny, że odkręcasz śrubkę od prowadnicy kolby długim śrubokrętem i wymieniasz :)

tylko że w ea do wymiany prawie wszystko, kiepskie zęby, nie najlepsza pneumatyka, szkielet niby wytrzymał mi prawie 2 lata na 1.9j (teraz wymieniam dla świętego spokoju).

Jedyne co mogę pochwalić to lufa, nie wiem czy tak w każdym egzemplarzu będzie, czy mi się trafiło, ale stockowa lufa była naprawdę niezła, na poziomie zci czy steel bulla.

Do jakości wykonania ja nie mogę się przyczepić, body solidne i co najważniejsze osiowe, u mnie nawet nie uświadczysz luzu na kolbie.

Tylko cena, 1200 nie dał bym za EA. Ja swoją dorwałem prawie 2x taniej.

Edited by Looper
Link to post
Share on other sites

To już sobie musisz sam odpowiedzieć.
Niektórzy całymi latami latają z CYMĄ za 700 zł, inni kupują replikę za 4k i wsadzają na to optykę za 14k.

Ceny wszystkich replik (jak i wszystkiego) przez ostatnie dwa lata poszły ostro w górę. Taki mamy klimat.

Link to post
Share on other sites

A jeszcze chciałem zapytać o replikę AR-079E ARESa. Widzę, że też ma szybką wymianę sprężyny, ale czy wymaga wyjęcia gearboksa z korpusu? Jeśli tak, to jest to łatwe i szybkie do wykonania bez rozkręcania całej repliki? I czy to w ogóle dobra replika?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...