Sando Posted September 6, 2021 Report Share Posted September 6, 2021 Witam. Mam pytanie odnośnie mosfetu x-asr GATE. Czy da się jakoś go zrestartować, ponieważ ciągle blokuje replikę. Wyświetla błąd silnika mimo to, że silnik jest dobry (był testowany w innej replice). Nie mam pojęcia co z nim zrobić, jeżeli da się jakoś go zrestartować to bardzo proszę o informację czy da się jakoś to zrobić, a ewentualnie go usunę. Quote Link to post Share on other sites
mikunda Posted September 8, 2021 Report Share Posted September 8, 2021 X-ASR resetuje się po odłączeniu akumulatora. Błąd silnika masz bo coś go blokuje, zapewne źle złożona replika lub jakieś uszkodzenie. Quote Link to post Share on other sites
Sando Posted September 8, 2021 Author Report Share Posted September 8, 2021 Silnik działa dobrze, był testowany na innej replice, mosfet został podłączony do innego silnika i dalej był ten sam błąd. Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted September 8, 2021 Report Share Posted September 8, 2021 W dniu 6.09.2021 o 17:25, Sando napisał: Wyświetla błąd silnik Jaki błąd konkretnie mryga? 2 godziny temu, Sando napisał: Silnik działa dobrze, był testowany na innej replice, mosfet został podłączony do innego silnika i dalej był ten sam błąd. Mosfet był podłączany do innego silnika, który był wsadzany do repliki czy na luźno poza repliką? Jest podejrzenie że coś powoduje że silnik ciągnie za dużo (według mosfetu) prądu i go odłącza. Quote Link to post Share on other sites
Sando Posted September 9, 2021 Author Report Share Posted September 9, 2021 15 godzin temu, Huba_lbn napisał: Jaki błąd konkretnie mryga? Mosfet był podłączany do innego silnika, który był wsadzany do repliki czy na luźno poza repliką? Jest podejrzenie że coś powoduje że silnik ciągnie za dużo (według mosfetu) prądu i go odłącza. Migała zielona dioda co oznacza błąd uszkodzenie silnika bądź szczotek. Jeżeli chodzi o podłączony mosfet to był podłączony. Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted September 9, 2021 Report Share Posted September 9, 2021 (edited) 3 godziny temu, Sando napisał: Migała zielona dioda co oznacza błąd uszkodzenie silnika bądź szczotek Przede wszystkim oznacza to że mosfet nie wykrywa silnika i pierwsze co należy zrobić to sprawdzić okablowanie. Pewnie jest gdzieś przetarty kabel. Oczywiście nie można wykluczyć awarii samego mosfetu, ale najpierw trzeba sprawdzić okablowanie. Edited September 9, 2021 by Huba_lbn Quote Link to post Share on other sites
Sando Posted September 9, 2021 Author Report Share Posted September 9, 2021 51 minut temu, Huba_lbn napisał: Przede wszystkim oznacza to że mosfet nie wykrywa silnika i pierwsze co należy zrobić to sprawdzić okablowanie. Pewnie jest gdzieś przetarty kabel. Oczywiście nie można wykluczyć awarii samego mosfetu, ale najpierw trzeba sprawdzić okablowanie. Sprawdziłem kable i wyglądają dobrze. Raczej to jest awaria tego mosfetu. Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted September 10, 2021 Report Share Posted September 10, 2021 16 godzin temu, Sando napisał: Sprawdziłem kable i wyglądają dobrze Czyli wyjąłeś GB i go otworzyłeś? Quote Link to post Share on other sites
Sando Posted September 10, 2021 Author Report Share Posted September 10, 2021 3 godziny temu, Huba_lbn napisał: Czyli wyjąłeś GB i go otworzyłeś? Tak. Quote Link to post Share on other sites
Elco Posted September 11, 2021 Report Share Posted September 11, 2021 Może głupia sprawa ale... silnik nie jest podpięty odwrotnie? Jeszcze ewentualnie czy zębatki swobodnie się obracają oraz czy nie wrzuciłeś tam przypadkiem zbyt silnej sprężyny? Quote Link to post Share on other sites
Sando Posted September 11, 2021 Author Report Share Posted September 11, 2021 1 godzinę temu, Elco napisał: Może głupia sprawa ale... silnik nie jest podpięty odwrotnie? Jeszcze ewentualnie czy zębatki swobodnie się obracają oraz czy nie wrzuciłeś tam przypadkiem zbyt silnej sprężyny? Silnik jest dobrze podłączony, zębatki działają swobodnie, a jeżeli chodzi o sprężynę to był na m90 i m120. Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted September 11, 2021 Report Share Posted September 11, 2021 W dniu 10.09.2021 o 16:10, Sando napisał: Tak. 6 godzin temu, Sando napisał: Silnik jest dobrze podłączony, zębatki działają swobodnie, a jeżeli chodzi o sprężynę to był na m90 i m120. To może faktycznie mosfet walnięty. Więcej chyba nie damy rady pomóc zdalnie. Quote Link to post Share on other sites
Sando Posted September 11, 2021 Author Report Share Posted September 11, 2021 6 godzin temu, Huba_lbn napisał: To może faktycznie mosfet walnięty. Więcej chyba nie damy rady pomóc zdalnie. W takim razie wymontuje mosfet i przygotuje nowe okablowanie. Quote Link to post Share on other sites
Szuwarek79 Posted September 12, 2021 Report Share Posted September 12, 2021 Warto może zadać pytanie czy replika działała poprawnie po zainstalowaniu mosfetu, czy problem wystąpił po czasie. Jeśli to pierwsze; to pewnie błąd instalacji. Quote Link to post Share on other sites
Sando Posted September 12, 2021 Author Report Share Posted September 12, 2021 3 godziny temu, Szuwarek79 napisał: Warto może zadać pytanie czy replika działała poprawnie po zainstalowaniu mosfetu, czy problem wystąpił po czasie. Jeśli to pierwsze; to pewnie błąd instalacji. Mosfet był w replice od początku. Quote Link to post Share on other sites
Szuwarek79 Posted September 12, 2021 Report Share Posted September 12, 2021 I nie działa "od początku"? Quote Link to post Share on other sites
Sando Posted September 12, 2021 Author Report Share Posted September 12, 2021 7 minut temu, Szuwarek79 napisał: I nie działa "od początku"? Po jakoś pół roku przestał działać. Quote Link to post Share on other sites
Szuwarek79 Posted September 12, 2021 Report Share Posted September 12, 2021 I nic w tym czasie nie było w replice wymieniane lub przerabiane? Quote Link to post Share on other sites
Sando Posted September 12, 2021 Author Report Share Posted September 12, 2021 6 godzin temu, Szuwarek79 napisał: I nic w tym czasie nie było w replice wymieniane lub przerabiane? Jedynie tłok na stalowy. Potem raz sprężyne m120 wrzuciłem, a parę dni później miałem cqb, to wymieniłem na 90. Na cqb replika zmieliła. Rozkręciłem ją i nic nie było, więc złożyłem ją dobrze, zrobiłem testowy strzał i wtedy mosfet zablokował. Quote Link to post Share on other sites
Szuwarek79 Posted September 13, 2021 Report Share Posted September 13, 2021 (edited) Zrób prosty test. Wyjmij silnik i wykonaj kilka obrotów palcami. Później podlącz go do okablowania i trzymając go w ręku „oddaj strzał”. Podziel się wynikiem. Edited September 13, 2021 by Szuwarek79 Quote Link to post Share on other sites
Sando Posted September 13, 2021 Author Report Share Posted September 13, 2021 12 godzin temu, Szuwarek79 napisał: Zrób prosty test. Wyjmij silnik i wykonaj kilka obrotów palcami. Później podlącz go do okablowania i trzymając go w ręku „oddaj strzał”. Podziel się wynikiem. Nic się nie dzieje. Quote Link to post Share on other sites
Szuwarek79 Posted September 13, 2021 Report Share Posted September 13, 2021 Czyli jednak mosfet… Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.