Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

G36 od JG problem ze stykami


Recommended Posts

Witam. Posiadam giete od JG od dłuższego czasu. W zeszłym roku przeszła dosyć konkretny tuning, jednak po zimowej przerwie pojawiły się pewne problemy. Zacznę od specyfikacji:

sprężyna sp120 guardera, łożyskowana prowadnica sprężyny, tłok jbu wszystkie zęby stalowe, łożyskowana głowica tłoka guarder, żebrowany cylinder typ 2 shs, metalowa głowica cylindra shs długa pod giete, aluminiowa dysza, okablowanie niskooporowe 16awg, gumka zielona g&g, lufa 363mm steelbula i w ostatnim czasie właśnie wymienione styki. Zębatki, łożyska i silnik zostały stockowe.

Problem polega na tym, że podczas strzału czy to na semi czy na auto "zwieracz" od styków a w zasadzie koniec o który zaczepia spust ucieka do góry i zostaje już w tej pozycji, przez co spust go nie łapie. Jest jakiś sposób na rozwiązanie tego problemu ewentualnie czym może być to spowodowane? 

Następna sprawa jest taka, że po zimowej przerwie zaczęły mi się kulki zacinać w komorze hu. Wygląda to tak jakby kulki blokowały się w kołnierzu gumki, kilka strzałów i wypluwa dwie kulki na raz i problem znika na dłuższy czas. Wszystkie magazynki mam hicapa i zdarza się to na wszystkich. Używam kulek bls 0.3

W zeszłym sezonie nie było żadnych problemów, gieta chodziła jak marzenie a od października leżała sobie w szafce.

 

Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, DarkReaper napisał:

Wygląda to tak jakby kulki blokowały się w kołnierzu

Kwestia gumki hop up. Swego czasu był problem z gumkami g&g, nie lubiły się często z niektórymi komorami prawdopodobnie. Miałem podobny problem, pomogła wymiana gumki na inną, po złożeniu komory hop up warto sprawdzić czy kulka swobodnie przechodzi przez gumkę.

19 godzin temu, DarkReaper napisał:

spust ucieka do góry i zostaje już w tej pozycji

Może to problem jest z dźwignią przerywacza? Tylko to mi przychodzi do głowy aktualnie.

Link to post
Share on other sites

Zrobiłem ze stykami mały myk a mianowicie od góry na "zwieraczu" przykleiłem kawałek plastiku dzięki czemu przestał uciekać do góry, zginęło mi semi i tylko na auto strzelał, wystrzelił trochę kulek na testach i gieta zamilkła na wieki. wyciągnąłem gb no i niby wszystko spoko, płytka selektora może trochę lipna jak na chiński badziew przystało ale zamówiona już nowa z shsa. Wszystko łączy jak trzeba poza stykami. Coś je trafiło, że dopiero po przyciśnięciu jednej z płytek na stykach łączy i to tak nie do końca. Chodzi o to że kilka razy muszę nacisnąć spust żeby silnik naciągnął sprężynę do wystrzału. Możliwe że styki stopiło? Do środka boxa już nie zaglądałem, bo po lutowaniu wszystkich złączy i konektorów na nowo nie miałem już weny. Zajrzę jutro i zobaczę jaki jest faktyczny stan styków.

Zastanawiam się właśnie czy przy takim obciążeniu na gearboxie i baterii 11.1v warto pomyśleć o założeniu mosfetu? Nie chcę oczywiście żadnych wymyślnych układów, tylko najprostszy. Może coś ktoś przy okazji polecić.

Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, DarkReaper napisał:

baterii 11.1v

Myślę że to może wyjaśniać problem. Na 90% masz spalone styki. Mosfet zawsze warto zamontować, nawet jak strzelasz tylko na lipo 7.4V. Fajne są chińskie mosfety, które wstawiasz w miejsce kostki stykowej. Trochę tańsze niż markowe, ale jak testowałem w przypadku gb v2 to byłem zadowolony. Do tego wymieniasz kabelki na niskooporowe, podkładkowanie oraz smarowanie i naprawdę replika może bardzo przyjemnie działać.

Link to post
Share on other sites

Replika jak ją w zeszłym roku robiłem to posmarowałem elegancko smarem ceramicznym i wypodkładkowałem zębatki, głowicę tłoka potraktowałem delikatnie smarem silikonowym. Co do kabli to było też robione, są wstawione niskooporowe, jeśli dobrze pamiętam 16awg turnigy. Mosfet też już zamówiłem JeffTron Micro II, kolega mi go polecił, że to coś w podobie do Peruna micro

Link to post
Share on other sites

Czemu stockowe styki zmieniałeś? Upalio je?

Z doświadczenia wiem, że ciężko dokupić kostki stykowe by współgrały w 100% z pozostałymi częściami, niby ta sama firma, niby mają pasować, a wychodzą cyrki jak opisałeś.

Moja rada:

- załóż kostkę stykową stockową, jeśli ma upalony zwieracz, to zastąp go nowym (np z tej nowej kostki)

- załóż mosfet, polecił bym jefftrona ale nieodstępne są, perun jest obecnie najtańszy i najprostszy (co nie znaczy że zły), gdyby był problem z dostępnością to weź picosr 3

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Mendi napisał:

załóż mosfet, polecił bym jefftrona

Właśnie jefftrona zamówiłem.

5 godzin temu, Mendi napisał:

załóż kostkę stykową stockową, jeśli ma upalony zwieracz, to zastąp go nowym

No właśnie był problem, bo zwieracz z tej starej kostki od wstrząsu po strzale uciekał mi do góry nad spustem i spust go nie łapał żeby znów go wepchnąć między blaszki. No i zwieracz był odrobinę przysmażony, zobaczę i jak faktycznie w tym nowym blaszki stopiło to wózek stary założę najwyżej i zobaczę jak to będzie chodzić.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Dobra, wszystko śmiga jak trzeba, została kwestia wymiany gumki, która podwija się kiedy kulka wchodzi do komory przez co nie strzela. Jeśli chodzi o zwieracz wyszło na to że sprężynka była za miękka przez co nie odciągała go dobrze z powrotem. Założenie sztywniejszej sprężynki załatwiło sprawę.

Temat do zamknięcia

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...