Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Zacięcie gearbox v3


Recommended Posts

Cześć posiadam replikę z gearboxem v3 trochę przeleżała w szafie chciałem ją odpalić postrzelać i mam następujący problem, replika naciąga się do pewnego momentu 3,4 ząbki na tłoku przed strzałem i zamiera. Próbowałem już wszystkiego podłączać pod wyższe napięcie, wymieniłem silnik na nowy, tak samo łożyska, tłok na wersję z metalowymi zębami bo tamte były wytarte, sprężynę, kupiłem podkładki wymieniłem starając się wszystko ułożyć idealnie, wszystko wyczyściłem i nasmarowałem, niestety problem cały czas ten sam. Względnie nic się nie blokuje bo próbując ręcznie nakręcić, co prawda z użyciem siły ale daje radę, pistolet wystrzeliwuje, podłączam silnik ten znowu się nakręca i znowu staje w tym samym momencie, dodam że prąd potrafi w momencie zacięcia skakać nawet do 10 A co wydaje się dość sporo. Niekoniecznie wiem co jeszcze mógłbym zrobić. Z góry dziękuję za pomoc

Link to post
Share on other sites

1. Włóż w szkielet sam tłok, skręć szkielet i sprawdź, czy tłok swobodnie przemieszcza się po prowadnicach. Tłoki są różne i bywa że nie pasują lub nie mieszczą się w danym gb.

2. Zrób to co wyżej, ale do tłoka dołóż zestaw zębatek i na złożonym szkielecie, kręcąc zębatkami, zobacz czy tłok przemieszcza się prawidłowo w całym zakresie (może być problem z AOE, czyli zazębianiem tłoka i zębatek, zwykle po to wycina się 2 ząb licząć od pierwszego, największego).

Jeśli powyższe czynności wyjdą ok, to trzeba szukać dalej.

3. Masz łożyskowanie na tłoku i na prowadnicy? Bywa że jest to za dużo i zwłaszcza sprężyny guardera nie mają gdzie się zmieścić i wtedy albo się to blokuje jak u ciebie albo urywa 1 ząb tłoka. Ja zwykle wywalam 1 łożyskowanie, które? A to już różnie, zależnie czy chcesz odchodzić tłok czy raczej zapobiec rozjeżdżaniu się ostatniego zwoju na łożysku prowadnicy.

4. jeśli powyższe jest ok, to trzeba się bezie przyjrzeć silnikowi (zarówno jego docisk jak i to czy nie ma przebić i spadku mocy) oraz kwesta kabli i styków.

Link to post
Share on other sites

Takiego silnika nie macałem, ale z opinii na szybko powinien pruć jak dzik na takiej słabiutkiej sprężynce. Coś tu ewidentnie nie gra. Zrób dokładnie jak kolega supermoderotor wyżej wyłuszczył. Ewentualnie punkt 2. możesz rozwinąć o kompletny GB jedynie bez silnika. Jeśli masz anti-reversal to powinieneś śrubokrętem móc wykonać pełen cykl na takiej sprężynce popychając zębatkę silnikową co kliknięcie.

Temat łożyskowania tłoka możesz na szybko sprawdzić zakładając sprężynę na prowadnicę, tłok na sprężynę, i ściskając całość jak do strzału - jeśli prowadnica ze sprężyną schowa się w tłok do końca to jest dobrze, jeśli za uja nie będziesz w stanie wcisnąć, to masz winowajcę.

P.S. Nie katuj silnika na zacince bo się zbędnie męczy - albo bangla albo nie.

Link to post
Share on other sites
39 minut temu, progressive napisał:

Takiego silnika nie macałem, ale z opinii na szybko powinien pruć jak dzik na takiej słabiutkiej sprężynce. Coś tu ewidentnie nie gra. Zrób dokładnie jak kolega supermoderotor wyżej wyłuszczył. Ewentualnie punkt 2. możesz rozwinąć o kompletny GB jedynie bez silnika. Jeśli masz anti-reversal to powinieneś śrubokrętem móc wykonać pełen cykl na takiej sprężynce popychając zębatkę silnikową co kliknięcie.

 

to już wykonałem, da się na spokojnie nakręcić całość aż do wystrzału, dziwnym trafem sam silnik nie potrafi tego zrobić może tak jak piszecie jest problem z tym łożyskowaniem tłoka bo sprężyna która była w środku była 2,3 cm krótsza sądziłem że przez jej wyrobienie :/ . Jak dotrę do domu to dam znać.

Dodam jeszcze, że próby prowadziłem zarówno z akumulatorami 7,4 i 11,1 V jak i zasilaczem laboratoryjnym ( zarówno przez styki jak i bezpośrednio do silnika by wykluczyć ewentualne problemy ze stykami, kablami ).

Edited by Gormind
Link to post
Share on other sites

A tak znienacka zapytam, próbowałeś może czy to działa na innym silniku? Kilka razy zdarzyło mi się, nawet na nówkach z pudełka, że silnik miał uszkodzony zwój lub przebicie, magnesy trzymały ale nie miał mocy i naciągał springi tylko do połowy lub na 2/3.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Mendi napisał:

A tak znienacka zapytam, próbowałeś może czy to działa na innym silniku? Kilka razy zdarzyło mi się, nawet na nówkach z pudełka, że silnik miał uszkodzony zwój lub przebicie, magnesy trzymały ale nie miał mocy i naciągał springi tylko do połowy lub na 2/3.

Tak próbowałem niestety też nie pomagało :c

Link to post
Share on other sites

Problem okazał się bajecznie prosty, trochę niepotrzebnie aż tyle powymieniałem, ale przynajmniej będzie jakaś podstawa do tuningu później. Otóż bateria przez stokowy connect nie dawała aż tyle prądu potrzebnego do maksymalnego naciągu, a źródło prądu do którego podłączałem silnik miało ograniczenie do 10A więc no nie miał szans ruszyć. Po przelutowaniu na custom i podłączeniu szeregowo zwykłych akumulatorów li-ion strzela jak szalony. Teraz mam jeszcze jedno pytanie, bo zaistniał jeszcze problem taki że nie zawsze kulka zostaje załadowana przy strzelaniu semi, czytałem że może to być zarówno opóźniacz jak i magazynek , co do tego pierwszego lepiej kupić samą tą "nakładkę" na zębatkę czy już całe ramię odrazu wzmocnione ( nie wiem czy mi się to uśmiecha bo czytałem parę opinii że trzeba podpilowywac itp bo się blokuje, a dopiero co udało mi się doprowadzić replikę do stanu gdzie strzela)

Link to post
Share on other sites

Czyli jednak zbyt ujowa elektryka XD 

Nie sądzę że problemem jest opóźniacz - jakby były jaja na semi i na auto to tak, lub na samym auto, też się zgodzę, ale nie na samym semi (raczej). Winna może być gumka/kulki. Wypnij maga, odwróć replikę, wrzuć jedną kulkę do kanału komory HU i czymś dopchnij na miejsce. Jak pójdzie gładziutko to jest OK, ale jak będziesz musiał użyć siły, lub wyczujesz wyraźny opór to kołnierz gumki może za bardzo wystawać/coś blokuje. Zrób ten test też na innych kulkach, bo możesz mieć jakiś spuchnięty szajs. 

Edited by progressive
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...