Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Well M4 Metal Gearbox - ki diabeł?


Recommended Posts

Fajne, fajne, Maavelli... tylko że coltowskie napisy wyglądają tak:

mini_1136843297.jpg

Powyższe to replika ASG, zniszczona beznadziejną czarną, błyszczącą farbą, ale za to dobrze widać napisy :)

 

Kakaroth, myślę że lepiej byłoby zacząć od M16-tki z SRC, zwłaszcza że chyba wciąż jest w tej niskiej cenie na taiwangunie. Ładne body ze standardowym mocowaniem kolby dostaniesz od razu, tak samo samą kolbę z miejscem na baterię, o długim łożu lufy, długiej lufie zewnętrznej i wewnętrznej nie wspominając. Od razu masz też cylinder 0. Jeśli więc chodzi o efekt wizualny, osiągniesz go dużo łatwiej.

Co do mocy - w Wellu nie musisz wymieniać zębatek, ale głowica tłoka do wymiany od razu, prowadnica też, i nie wiadomo jak długo szkielet gb wytrzyma odpowiednio silną sprężynę (170PDI?). W SRC - zębatki do wymiany od razu, ale kierunkowa, szczelna głowica tłoka jest razu, no i, o ile mnie wzrok nie myli.... na zdjęciach wyraźnie widać 'wzmocniony' gearbox podobny do CA. Nie mam pojęcia czy faktycznie skorupa gb SRC

jest mocniejsza, IMHO zależy to bardziej od jakości odlewu, ale... wygląda zachcająco.

Jeśli więc chcesz zrobić długą snajperkę.... moim zdaniem jednak lepiej sięwykosztować na starcie trochę bardziej - jesli kupisz tańszego Wella, i tak stopniowo dopłacisz całą różnicę (no, chyba że nie chcesz metalowej muszki i lufy zewnętrznej, oraz porządnej kolby z metalowąstopką i doczepisz taką od sprężynek Wella...)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 454
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dziękuję bardzo :) właśnie o taką radę mi chodziło :) Jonboy chyba zostaniesz etatowo zatrudniony do pomocy na forum :)

 

Faktycznie, masz chyba rację, że w sumie tak czy inaczej różnica w pewnym momencie by się zatarła, lecz wcześniej chyba lepiej mieć solidniejszą bazę wyjściowo, gdyż jak wiadomo na początku zdarza się z bronią poszaleć aż za bardzo :) w takim razie idę przeczesywać jaką sprężynę wytrzymają stockowe wnętrzności m16 SRC... a jednak cena 599 zł kuuuusiii :D

 

Dziękuję raz jeszcze! :)

Link to post
Share on other sites

Oznaczenie modelu wysoko po prawej stronie body troszkędziwnie wygląda, jak na mój gust lepiej by tam pasowała informacja o producencie - "Colt's firearms division, Colt Industries, Hartford, Conn. USA"

 

Z lewej bym dał "konika" i wcisnął na samym dole wklejki numer seryjny, z braku miejsca pomijając oznaczenie modelu i "własność rządową".

 

No, ale to tylko mój prywatny gust :język2:

 

[ Dodano: Pon 09 Sty, 2006 ]

Aha, jeszcze do Kakarotha - do SRC trzeba oprócz zębatek od razu dokupić zestaw smarów :F No chyba że taiwangun poprawia to już na starcie :D

Link to post
Share on other sites
DO SKASOWANIA, Post zniknie po 24h

 

do SRC trzeba oprócz zębatek od razu dokupić zestaw smarów

 

Jak to? TO w scr daja suche gearboxy? Bez smaru?

 

Cóż, mówią o tym zachodnie recenzje. Na zdjęciach GB jakoś nie mogę się dopatrzeć smaru, a relacje użytkowników mówią szybkim o przegrzewaniu się silnika. A więc, coś w tym musi być - ciekawe, czy egzemplarze sprzedawane przez w taiwangunie też są takie... Może ktoś zajrzeć do środka?

Link to post
Share on other sites

Odnośnie WELL'a:

 

1. Smarowanie jest. Ale jeżeli ktoś uważa że im więcej smaru tym lepiej, to niech się puknie w głowę. Mój GB i te co widziałem na fotach były po prostu zawalone smarem po brzegi. W dodatku wygląda to na jakiś kiepski towot. Jak wszystko nasmarowałem silikonem z teflonem to jakoś mi lepiej chodzi i nawet tłok przy ruchu do przodu stracił nieszczelność.

->Więc jak kupujesz - od razu nasmaruj.

 

2. Kiepskiej jakości i kiepsko odlany GB. Nie ufam mu za grosz. Ale z drugiej strony i tak planuje wzmocniony, więc wali mi czy pęknie czy nie.

-> GB do wymiany albo spring nie silnieszy niż 120% PDI

 

3. Zębatki faktycznie wyglądają na lepsze niż w TM, ale czy takie faktycznie są, okaże się z czasem.

-> Zębatki - dobra część. Zostawić.

 

4. Tłok, prowadnica sprężyny, łożyska (że je tak na wyrost nazwę), głowica cylindra. Wszystkie kiepskie, wszystkie do wymiany.

-> Kiszkowate

 

5. Komora HU. Nie wygląda mi to na ten sam materiał co w TM. Zastanawiam się czy inny kolor nie wynika tu z oszczędzaniu na barwnikach (litości - ile to może kosztować) a z potrzeby zamaskowania różnic w materiale.

-> Do wymiany.

 

6. Przechodzimy do największej bolączki: BODY. Jest beznadziejne. Dno. Kiepski plastik, gorszy jak w TM i to znacznie. Kiepski projekt. Upper body skręcane z dwóch połówek (podobnie jak w M4S). Beznadziejne mocowanie kolby. Tragiczna lufa zewnętrzna. Do 1/3 długości (włączając w to element na którym opiera się sprężyna i sam delta ring) to jedna część z upper body. Potem metalowa rurka pomalowana na czarno i do niej przykrecona muszka pluz zlany tłumik płomienia. O wymianie lufy na TM'owską czy inną można zapomnieć, chyba że ktoś się szarpnie na nowe body. Body jest w pewnym stopniu kompatybilne z TM, jednak jest ono ciutek krótsze od TM (nie wiem, może 1mm), w związku z czym pin trzymający body w kupie nie siedzi idealnie, a tył lower body odstaje nieco od upper body. Jak ktoś nie wierzy to pstrykne fotki i zamieszcze.

-> Body do wymiany ekspresowo. Ale musisz do tego kupić lufę i całą resztę. Płakać się chce.

 

7. Lufa wewnętrzna kończy się o wiele wcześniej niż zewnętrzna. Zamiast przy tłumiku płomienia, to dobre 5cm za nim.

-> Kupić dłuższą lufę wewnętrzną.

 

8. Bateria beznadziejna. Co z tego że 1050 mAh, skoro wydajność jest niewiele większa niż 600 mAh NiCa'da? Tragiczne ogniwa, dające znikomy ROF w stosunku do możliwości.

-> Kupić lepszą baterię.

 

Konkluzja:

Za te pieniądze warto kupić. Jednak musisz:

-znać się na replikach

-mieć kasę na części

-czas i cierpliwość na montaż

ewentualnie

-kupić i strzelać jak jest, nic nie ruszając

 

Jeżeli masz na raz 900 zł, kup sobie STTi albo TM czy CA.

Jeżeli masz w ratach 1200 zł, kup sobie WELL'a i powoli przerabiaj. Wyjdzie drożej, ale lepiej. Takie moje zdanie.

 

Na koniec: Podłączyliśmy z bratem baterię 9,6 V na stockowej sprężynie. Jszczało kulkami jak poronione. O dziwo magazynek spokojnie kuleczkę za kuleczką podawał.

Link to post
Share on other sites

Cóż, mówią o tym zachodnie recenzje. Na zdjęciach GB jakoś nie mogę się dopatrzeć smaru, a relacje użytkowników mówią szybkim o przegrzewaniu się silnika. A więc, coś w tym musi być - ciekawe, czy egzemplarze sprzedawane przez w taiwangunie też są takie... Może ktoś zajrzeć do środka?

 

U mnie cały gearbox był nasmarowany, a zębatki dobrze trzymają do teraz. Karabin kupiłem na machinegun'ie pod koniec wakacji bodajże. Z karabinem nie było żadnych usterek oprócz hop up'u.

 

P.S. Sorry za offtop ale chciałem tylko wyjaśnić sprawę.

Link to post
Share on other sites

jaka to spezyna PDI i gdzie mozna ja dostac??

pozdrawiam

 

[ Dodano: 15 Sty 2006 12:33 ]

a i jak wymieniac to głowice tłoka czy głowice cylindra ?? ;]

naszczescie okazalo sie ze moj znajomy dobrze sie zna na elektrykach i mi wszystko zrobi ;] a to prawda ze GB do dupy w R6 ??? bo tak CyberKozA mowi .........

pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
a to prawda ze GB do dupy w R6 ???
Czoper włożył do niego sprężynę 150%PDI, przestrzelał na baterii 9,6V i się nie rozsypał. U Arniego Static włożył 190%PDI, na baterii 9,6V cały mechanizm pociągnął i się nie rozpadł. Ale przyznaję, jest tam kilka kwasów: głowica tłoka, prowadnica sprężyny i uszczelki są nędzne i należałoby je od razu wymienić.
Link to post
Share on other sites

Pelz - ty się ciesz że podkręca! martwić się trzeba dopiero, jak nie daje rady :D

 

Kręcisz w lewo - mniej podkręcenia, kręcisz w prawo - więcej. Do każdego rodzaju kulek jaki załadujesz musisz znaleźć to "złote" miejsce, i jest to szukanie dość precyzyjne (wygląda to tak: "ćwierć milimetra w tę, półtora mikrona w tamtą... nie nie, za daleko.... o, perfect!")

 

Co do opinii Cyberkozy - troszki nie zgodzę się co do komory HU i samego gearboxa. Ot, zwykły, niewzmocniony gearbox, sklonowany z Marui. Czegóż od niego chcieć? Może Koza przyzwyczaił się bardzo do wzmocnionych gb, ale z punktu widzenia wieloletniego użytkownika Marui niewiele moge samej skorupie gb zarzucić. Jest, pasuje, trzyma się dobrze, u mnie na 130PDI, bez żadnych oznak uszkodzeń. Jedyny babol który znalazłem to to, że otwory na łożyska są minimalnie większe niż normalnie. Same łożyska, oraz osie zębatek, też. Co to znaczy? Ciężko jest np. wpsować osie w łożyska metalowe, bo wchodzą BARDZO ciasno. Kręciłoby sięcałe łożysko w otworze. Albo objechać pilniczkiem, albo wsadzić łożyska kulkowe.... tylko po co? Wellowskie stockowe łożyska trzymają się zaskakująco dobrze :)

 

Komora HU.... Cyberkoza, czemu dyskwalifikujesz ją po samym kolorze tworzywa? :D Akurat w Wellowskim wydaniu białe tworzywo jest dużo mniej kruche od czarnego. Czarna prowadnica spręzyny prysła szybko, biały tappet jest elastyczny i sprezysty :) Komora HU Wella jest co najwyżej minimalnie ciaśniejsza niż zwykle - ale nie jest to nic co by szczególnie utrudniało zamontowanie jakiejś normalnej lufy (u mnie - Marui 510mm) i gumki HU (u mnie - Marui stock). W body Marui Wellowska komora zadziałała bez problemu, obecnie używam ją w body Classic Army (po przeróbce na jednoczęściową - metodą 'na kropelkę'). Nie mam siędo czego przyczepić, poza tym tylko że kółka są zatopione na ośkach i tym samym chyba nie da siętego rozebrać (dostęp do dystansera jest tym samym utrudniony, ale nie niemożliwy). Tak więc - komora HU w Wellu jest całkiem znośna i póki jej jakoś nie zepsujemy, co nie jest zbyt prawdopodobne, ja bym ją zostawił w spokoju :)

Link to post
Share on other sites

Na mnie po prostu komora HU robi kiepskie wrażenie. Jest to zdecydownie inny plastik i tyle. A czy twardszy to się okaże z czasem i kwadratowymi kulkami. Ja Marujowską w AUGu rozwaliłem na zacięciu. Zobaczymy jak będzie tu.

GB jest wykonany niechlujnie i tu opini nie zmienię. Sam teraz strzelam na SP110 i działa, jednak nawet śruby są dobierane losowo chyba (u mnie górna część GB [tam gdzie są cztery srubki] była skręcona dwoma rodzajami). Nadlewki i to czsem bardzo poważne, nie do końca spasowane połówki które dopiero po skręceniu przylegeją do siebie. Z resztą lata obserwacji przekonały mnie że GB v2 są generalnie mniej odporne niż np v3.

 

A skoro tappet powinien być elastyczny (i palec też) to czego ich nie robią np z prasowaej gumy?

 

Żeby nie było nieporozumień. Uważam że broń jest absolutnie warta swojej ceny, i z poerspektywy wydatku, jest ona dobra. Jedak jeżeli chcesz mieć poważną broń i nie bać się konkurencji, to poczytaj moją reckę.

Link to post
Share on other sites

Śruby bynajmniej nie są dobierane losowo - jakiś powód chińczyki mieli. W moim egzemplarzu i w egzemplarzu kolegi jest tak samo - np. na górze dwa grube gwinty, dwa gęste gwinty. Po co? Nie mam pojęcia, ale mogę gdybać że gęste gwinty z przodu mają za zadanie lepiej sobie radzić z wibracjami od uderzenia tłoka, a grube gwinty z tyłu - z rozpieraniem przez ściśniętą spręzynę.

 

U mnie i u kolegi połówki pasują ładnie. Może dobrze trafiliśmy, ale cóż, takie CA to też ruletka :roll: Ważne, że działa i spełnia swoje zadanie :)

 

Co do Twojej recki - od bodajże strony 8ej lub 9ej w tym wątku leci w paru częściach moja recka i piszę mniej więcej to samo :D Tyle tylko że jak już mielibyśmy "na dzieńdobry" wywalać komorę HU, to zakup nie będzie już taki opłacalny. IMHO wymienić trzeba głowicę tłoka od razu, prowadnicę sprężyny, wstawić 130PDI (lub odpowiednik), i śmiało się strzelać. Resztę wymieniać tylko jeśli zajdzie koniecznośc :)

 

No chyba że ktoś traktuje ten model wyłącznie jako bazę do customa (a np. takiego SRC żal by było patroszyć) - to tak. Szmatławego body nie żal, u mnie została z niego rękojeść i imitacja zamka, którą ostro kombinująć wpasowałem i uruchomiłem w M15A2 Rifle CA :-D

Link to post
Share on other sites

Nie obchodzi mnie co ty piszesz. Z zasady ludzie rozważając kupno broni, nie sugerują się tylko jedną opinią (w dodatku osoby raczej mało znanej w środowisku) a starają się zebrać jak najwięcej informacji i jakos to po swojemu systematyzować.

Nie oczekuję również że uznasz nagle że faktycznie komorę HU trzeba wymienić, ale moje zdanie jest takie że należy i ja go nie zmienię. Widziałem już rozsypujące się komory przy zacięciu (sam tak jedną zakatowałem) i uważam że ta rozsypie się równie łatwo.

A jak zauważyłem, R6 jest kupowane przez ludzi bez kasy, którzy używają szajs-kulek. Przy takich, ryzyko zacięcia rośnie wykładniczo. Fajnie by było żeby wiedzieli czym to grozi...

Z resztą nie zamierzam się z tobą kłócić. Moja opinia jest taka a nie inna i jak się z nią nie zgadzasz to postaraj się to jakoś uzasadnić.

 

A gdybania postaraj się czymś poprzeć. Jakoś w TMach czy CA wszystkie cztery śruby są identyczne, i radzą sobie z "wibracjami". Nie wypadają i nie łamią się po 1000 kulek.... :

 

Jeżeli nie wiesz co powodowało Chińczykami w doborze śrub to skąd pewność że nie jest on losowy?

 

Jak skręcę GB to też pasuje, ale jak była sama, pusta skorupa to rozchodziła się od przodu na jakieś 0,5 mm. Więc coś jest nie tak. Myslę że w tak precyzyjnym urządzeniu 0,5 mm to sporo. Przypominam na przykład o zacinających sie GB CA.

Link to post
Share on other sites

Jeżeli nie wiesz co powodowało Chińczykami w doborze śrub to skąd pewność że nie jest on losowy?

 

Stąd, że jest to układ powtarzalny we wszystkich wellowskich gb które widziałem na żywo bądź na zdjęciach.

 

Well nie jest jedyną firmą która stosuje różne rodzaje śrub w jednym gearboxie, ale nie pamiętam 'ot tak' którzy producenci tak robią.

 

Co do HU... poczekaj lepiej aż rzeczywiście któraś rypnie, bo póki co to sam też gdybasz ;)

 

[ Dodano: Pon 16 Sty, 2006 ]

Taka mała ciekawostka dla użytkowników obecnych lub przyszłych R6, zdjęcie pochodzi bodajże z ostatniego "Strzału" (nie pamiętam dokładnie):

 

dsc00034lp.th.jpg

 

Czyżby R6 nie był repliką M4, a repliką kopii M4? Ta kolba LE, jednolity kolor i, wprawdzie słabo widoczny, ale zrobiony podobnie wielkim fontem napis producenta :D

Link to post
Share on other sites

Doświadczenia i stażu w ASG wiele nie posiadam, nie mogę budowy Weli porównać do niczego innego jak mojego CA.

W jednym z którymi miałem do czynienia wymieniałem Głowicę tłoka na moją CA i stwierdzam że w porównaniu z CA zębatki Wela wyglądają lepiej od tych w moim modelu. Sam odlew szkieletu GB troszkę toporny ale ujdzie. Łożyska (teflonowe?) nie wzbudzają krzty mojego zaufania maja luzy, podkładki tragiczne, obrabiane chyba pilnikiem do drewna. Prowadnica - porażka a śrubkę to se można wkleić wszędzie ale nie w nią, tzn. można ale to nic nie pomoże - jest do dupy. GB nasmarowane dobrze ale faktycznie takiego smaru to do zwrotnic w Mietku bym nie zapodał...

Co do body to jest fajne, bo łatwo się z niego GB wyłuskuje - tu jego zalety się kończą. Lufa kolejna porażka. Nie miałem w rękach TM gdzie ponoć występuje słynny syndrom , ale to co u Wela obserwujemy czyni z tej eMki random hunter gun.

W innym egzemplarzu wszystko j/w z tym że zębatka pierwsza od silnika wygląda jakby ją robił pijany tokarz, co nie zmienia faktu że prawie dwie(prawie bo stokowa bateria pada) strzelanki model wytrzymał na PDI150. W obu przypadkach działania H-u nie stwierdzono. Osobiście posiadając tylko cztery paczki na replikę kupiłbym HK nie eMke - HK jest bardziej zwarty i co za tym idzie wytrzymalszy, zasięg minimalnie mniejszy od eMki, ale przynajmniej da się w cos trafić na 25-30m, no i jak go ścisnąć w ferworze walki to nie jęczy i nie skręca się jak eMka.

Powyższa opinia jest jak najbardziej subiektywna, bo metal to metal nawet jeśli jest tak badziewny jak w CA.

I na koniec żeby zakończyć optymistycznie: na trzy eMki z Wela na ostatniej strzelance w dwóch poszły kolby.

Link to post
Share on other sites

Stary, ja wiem że innymi śrubami skręca się GB przy silniku (i generalnie w dolnej części - poniżej dolnej linii cylindra) a innymi w górnej części, ale mi chodzi tylko o te cztery z góry. Są to dwie różne pary. Ja się z czymś takim spotkałem po raz pierwszy, a rozbierałem 2 CA, 3 TM i 1 ICS. GB zarówno v2 jak i v3. Z takim dziwolągiem spotykam się po raz pierwszy. Możesz mi więc wyjaśnić gdzie jeszcze poza WELL'em coś takiego widziałeś?

 

Opinię o HU opieram na własnych doświadczeniach. DOŚWIADCZENIACH. To nie jest gdybanie, tylko ostrożność i świadomość ryzyka. Widzisz różnicę?

 

@ Polch. Nie wiem jak u ciebie, ale u mnie w tym szajs-smarze GB dosłownie pływał. A to nie jest dobre. Smarowanie nie polega na wypełnianiu wolnych przestrzeni w GB smarem...

 

U mnie HU działał idealnie. Pomimo temp. około -10*C. Oczywiście guma stwardniała i podkręcała kulki nieco losowo, ale działanie zdecydowanie stwierdzono.

Link to post
Share on other sites

Jonboy - odpuść śrubki!

Faktycznie w 3 Wellach na 5 będą 2 śrubki z małym gwintem. W pozostałych 2 będą "blachowkręty". Nie pytaj - wiem i już.

Podobnie jest z prowadnicami sprężyn, płytkami selektora, dyszami czy wreszcie listwami dosyłacza. W jednych Wellach te elementy są białe, w innych czarne.

Nie pytaj - uwierz!

 

Ściskam,

Czoper

Link to post
Share on other sites

To że w niekturych białe, w innych czarne - to sam widziałem. Osobiście bardziej ufam temu białemu tworzywu :)

 

Cyberkoza - ten układ śrubek powtarza się w każdym ich gearboxie ergo nie może być losowy. Coś sobie wymyślili, nie wiem co. W kazdym razie, w czym Ci to przeszkadza? Ważne że działa jak należy :)

Link to post
Share on other sites

Słuchajcie, mam problem z moim wellem. Po tym jak listonosz przyniósł go do mojego domciu, naładowałem baterię, postrzelałem trochę, pozachwycałem się celnością i zasięgiem(jedyna replika, do której mogłem wella porównać to xm177 de) i postanowiłem wymienić co poniektóre części. Rozłożyłem body(trzeba przyznać, że jest to zadanie wymagające jasnowidzenia-co, gdzie jeszcze trzyma?), rozebrałem gearboxa, wymieniłem sprężynę na 100 guardera i tu pojawiły się problemy:

I. Kupiłem wzmocnioną głowicę tłoka: http://www.taiwangun.com/index.php?str=pro...&product_id=149 i okazało się, że nie pasuje. Jedyne, co było kompatybilne to uszczelka :F I tu jestem zmuszony poprosić Was o radę: czy to głowica nie pasuje, czy to ja coś źle zrobiłem? :?:

II. Przy składaniu odpadła mi ta sprężynka, która naciąga zamek, by wrócił do standardowej pozycji, a w dodatku ta płytka, którą zamek otwierał, odpadła od niego. Jak to z powrotem włożyć? :?:

Link to post
Share on other sites

Głowica z łożyskowaniem niezbyt wchodzi - tłok u Wella ma śrubę mocującą głowicę przepuszczoną przez przedłużoną tulejkę. oczywiście ten typ głowicy przykręca się odwrotnie jak standardowy albo Classic Army - od wewnątrz tłoka. Musiałbyś mieć baaardzo długą śrubę żeby to skręcić, a i sprężyna byłaby niezdrowo ściśnięta... Albo zrezygnuj z łożyskowania, albo usuń jakoś tą tulejkę wewnątrz cylindra. .. warto tak przerobić, ale trochę to karkołomne :)

 

jakim cudem odpadła ta spręzynka? Z której strony odpadła? Odczepiła się od rączki zamkowej czy od body? Jeśli od rączki - prościzna, jeśli od body - będziesz musiał rozkręcić połówki górnego body żeby to założyć.

 

"Blaszka" to imitacja zamka - ot, wkładasz ją sobie tam gdzie jej miejsce, tak żeby płetwa rączki zamkowej wylądowała między wypustami tego blaszanego niby-zamka. W ten sposób będzie go ciągać do przodu i do tyłu, tak jak być powinno. Imitacja zamka jest zrobiona identycznie jak w Marui - w necie pełno schematów, poszukaj.

Link to post
Share on other sites
jakim cudem odpadła ta spręzynka? Z której strony odpadła? Odczepiła się od rączki zamkowej czy od body? Jeśli od rączki - prościzna, jeśli od body - będziesz musiał rozkręcić połówki górnego body żeby to założyć.

Właśnie nie wiem, jakim cudem, a tym bardziej nie wiem, jakim cudem uda mi się ją założyć, trudno, trochę się będę musiał pomęczyć z rozkręcaniem. Właśnie problem tkwi w tym, że od body.:(

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...