woma Posted February 12, 2006 Report Share Posted February 12, 2006 W swoim programiku pominales hop-up i wiele innych czynnikow ktore wplywaja na zasiag Dyskusja się rozwinęła z wątku http://wmasg.one.pl/forum/viewtopic.php?t=10513 . Na razie pozostanie choć zapewne nie na długo. Medium. Quote Link to post Share on other sites
homik Posted February 13, 2006 Report Share Posted February 13, 2006 ..... nigdy nie policzysz dokladnego zasiegu. Musial bys wszystko policzyc tarcie w lufie odbicia w lufie tarcie o hopupa (kazdy ma inaczej wyregulowany). Nic sie nie da dokladnie obliczyc, fizyka to sa zawsze przyblizenia. Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted February 13, 2006 Report Share Posted February 13, 2006 fizyka to sa zawsze przyblizenia. LooL a ja żyłem w przekonaniu po latach nauki i studiów że fizyka, matematyka, chemia, geometria wykreślna, itp to przedmioty "ŚCISŁE" i z założenia są oparte o konkrety a nie przybliżenia... Ale cóż człowiek się uczy całe życie :mrgreen: Jedna rada nie mów takich rzeczy przy swoim nauczycielu/wykładowcy fizyki :mrgreen: Quote Link to post Share on other sites
homik Posted February 13, 2006 Report Share Posted February 13, 2006 Jedna rada nie mów takich rzeczy przy swoim nauczycielu/wykładowcy fizyki :mrgreen: On sam mi to powiedzial. Przykladem moze byc np jak prom kosmiczny laduje na morzu to ludzie nie moga nigdy do konca konkretnego miejsca podac, zawsze jest to przyblizenie. Quote Link to post Share on other sites
Eddie Posted February 13, 2006 Report Share Posted February 13, 2006 On sam mi to powiedzial. Przykladem moze byc np jak prom kosmiczny laduje na morzu to ludzie nie moga nigdy do konca konkretnego miejsca podac, zawsze jest to przyblizenie. czekaj czekaj prom kosmiczny...masz na myśli np prom "discovery"?? czy one wogóle na morzu lądują czy mi sie zdaje że tylko i wyłącznie na pasach jak na lotnisku??Bo coś czuje że jakoś prom taki niemógłby wylądować na wodzie...jak już to kapsuła z innych typów rakiet. Sorki że sie tak czepiam ale mnie to zaciekawiło i czekam na odp A co do przelicznika to zgodze sie nienapiszemy dokłądnie programu który bedzie podawał zasieg,gdyż próby nie bedą identyczne(prędkośc i keirunek wiatru,jak kulka zrobiona,tarcie w lufie,HU,V-kulki itp) Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted February 13, 2006 Report Share Posted February 13, 2006 Przykladem moze byc np jak prom kosmiczny laduje na morzu to ludzie nie moga nigdy do konca konkretnego miejsca podac, zawsze jest to przyblizenie Dobra rada zmień szkołę :mrgreen: :mrgreen: Gdyby NASA zmuszała promy kosmiczne do lądowania na powierzchni oceanu czy morza to dawno poszła by z torbami :mrgreen: :mrgreen: Możesz pozdropwić swojego nauczyciela od fizy i poradź mu żeby zmienił zawód :mrgreen: :mrgreen: A jeżeli chodzi o lądowanie na pow. oceanu lądowników załogowych (nie mających nic wspólnego z promami kosmicznymi) to wybacz swojemu nauczycielowi tak drobne potknięcie jak to że na "czyste" wartości fizyczne i matematyczne w ostatniej fazie działają takie "zakłócenia" jak wiatr. Ale gwarantuję Ci że jak "wyłączysz" wiatr to zamiast wyciagać lądownik na pokład lotniskowca czy innego krążownika trzebaby było łatać dziury w pokładzie po bezpośrednim trafieniu lądownika/kapsuły. Skoro dla Twojego nauczyciela obliczenie z dokładnością do około 500 metrów miejsca w które trafi taki "gość z kosmosu" i wysłanie tam odpowiedniego sprzętu jest wielkim przypadkiem i zbiegiem okoliczności to jeszcze raz apeluję tym razem do Twoich rodziców KOCHANI PAŃSTWO PRZENIEŚCIE SYNA DO INNEJ SZKOŁY PROSZĘ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Pozdrawiam [ Dodano: Pon 13 Lut, 2006 ] A co do przelicznika to zgodze sie nienapiszemy dokłądnie programu który bedzie podawał zasieg,gdyż próby nie bedą identyczne(prędkośc i keirunek wiatru,jak kulka zrobiona,tarcie w lufie,HU,V-kulki itp) Da sie obliczyć zasięg repliki biorąc pod uwage poza czysto fizycznymi wielkościami dane z zakresu matriałoznastwa. Generalnie wykorzystując dane takie jak współczynniki tarcia materiału z jakiego jest wykonana lufa, wspólczynniki tarcia, sprężystości materiąłu Hop-Up'a, wspólczynniki tarcia i sprężystości dla materiału amunicji, do tego zakładając jakieś "wzorcowe" warunki "pogodowe" jestem pewien że można wyliczyć zasięg z dokładnością rzędu 5% dopuszczalnego błędu. A to chyba dość dokładne :) Quote Link to post Share on other sites
Eddie Posted February 13, 2006 Report Share Posted February 13, 2006 Da sie obliczyć zasięg repliki biorąc pod uwage poza czysto fizycznymi wielkościami dane z zakresu matriałoznastwa.Generalnie wykorzystując dane takie jak współczynniki tarcia materiału z jakiego jest wykonana lufa, wspólczynniki tarcia, sprężystości materiąłu Hop-Up'a, wspólczynniki tarcia i sprężystości dla materiału amunicji, do tego zakładając jakieś "wzorcowe" warunki "pogodowe" jestem pewien że można wyliczyć zasięg z dokładnością rzędu 5% dopuszczalnego błędu. A to chyba dość dokładne Smile zgadza sie tarcie może obliczysz ale zawsze pozostanie Ci dokładnoś kulek,gdyż kulki kazdej firmy sie w jakimś stopniu róznia sie od siebie.Chyba ze bedziesz przy rozpoczeciu testu zakładał jakich kulek używasz(np kulki made by allegro) I zakładasz znowu wzorcowe warunki pogodowe a takich nigdy niema, a to już jest uogólnianie tego testu.I Jezeli nadal tak bedziesz uogólniał otrzymasz program który napisał homik.Zreszta gdzies w temacie o wpływie baterii na zasieg ktoś mówił o powtarzalnosci strzałów itp. Jeżeli nadal upierasz sie przy swoim zdaniu to prosze droga otwarta napisz taki program to wtedy przyznam Ci racje. :wink: ps bynajmniej niepodwazam Twojej wiedzy bo dobrze mówisz :) Quote Link to post Share on other sites
homik Posted February 13, 2006 Report Share Posted February 13, 2006 Bo coś czuje że jakoś prom taki niemógłby wylądować na wodzie...jak już to kapsuła z innych typów rakiet. o to mi chodzilo moj blad :P Skoro dla Twojego nauczyciela obliczenie z dokładnością do około 500 metrów miejsca w które trafi taki "gość z kosmosu" i wysłanie tam odpowiedniego sprzętu jest wielkim przypadkiem i zbiegiem okoliczności to jeszcze raz apeluję tym razem do Twoich rodziców gdzie powiedzialem cos o zbiegu okolicznosci ? mowie tu o przyblizeniach czyli sam potwierdziles teorie ze dokladnie sie nie da wyliczyc... btw. moj nauczyciel uczy w 3 szkolach(srednich) fizy w tym najlepszej w miescie. Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted February 13, 2006 Report Share Posted February 13, 2006 mowie tu o przyblizeniach czyli sam potwierdziles teorie ze dokladnie sie nie da wyliczyc... Skoro dla Ciebie dokładność rzędu 500 metrów biorąc pod uwagę zmienne warunki pogodowe oraz powierzchnię oceanu to przybliżenie to sorki ale chyba mija się z celem tłumaczenie czym jest obliczenie czegokolwiek bardziej złożonego niż 2+2 :( Eddie napisąłem "jakieś wzorcowe" warunki a nie "wzorcowe". A to znaczy że takimi warunkami może być np strzelanie w piwnicy, w hali sportowej czy na Twoim podwórku i w takim układzie obliczenia dostosowujemy do TYCH WARUNKÓW które sa dla nas "WZORCOWYMI". Czyli możemy zmierzyć wilgotnośc powietrza, ciśnienie, prędkość ruchów powietrza (wiatr) i ich kierunek w tym naszym "wzorcowym" miejscu. Kulki gwarantuję Ci że dokładność wykonania większości kulek bezszwowych 0.25g jest na tyle powtarzalna że jestem pewien o znikomej jej wpływie na obliczenia zasięgu które z góry obarczymy założonym błędem 5%. Zresztą to co tu robimy/piszemy to całkowity OT więc zakończę w ten sposób: Skoro da się wystrzelić sondę kosmiczną w kierunku dowolnej planety naszego układu planetarnego i zaplanowac jej trasę z dokładnością średnią około 5 000-10 000 km to wg mnie zerowym problemem jest policzenie zasięgu repliki :mrgreen: :mrgreen: Ludzie my latamy na księżyc od 1969 roku, potrafimy rozszczepić atom, badamy najgłębsze miejsca oceanów a Wy macie problem żeby uwierzyć w możliwość obliczenia zasięgu repliki napedzanej kilkoma zębatkami, tłokiem poruszającym się w cylindrze, i strzelającą kulkami z plastiku ?? Pozdrawiam i dalej tego nie ciagnę :) Quote Link to post Share on other sites
Eddie Posted February 13, 2006 Report Share Posted February 13, 2006 Ludzie my latamy na księżyc od 1969 roku, potrafimy rozszczepić atom, badamy najgłębsze miejsca oceanów a Wy macie problem żeby uwierzyć w możliwość obliczenia zasięgu repliki napedzanej kilkoma zębatkami, tłokiem poruszającym się w cylindrze, i strzelającą kulkami z plastiku ?? No to dlaczego jeszcze nikt takiego programu nienapisał :?: Przecież wszystkim by sie przydał niesądzisz,a airsoft wczoraj niepowstał a ludzie na całym świecie by chcieli wiedziec ile ich repliki wyciągają(teoretycznie) :wink: nic pozostaje nam czekać aż komuś kto umie dobrze programować i zna sie na fizyce wpadnie taki pomysł do głowy.Wiesz i powiem że nienależy najeżdżać na homika bo przeciez od razu człowieka w kosmos niewysłano a od czegoś należy zacząc...kto wie może to homik napisze ten program 8) Quote Link to post Share on other sites
woma Posted February 14, 2006 Author Report Share Posted February 14, 2006 Hmm no dobra inne czynniki pominmy ale HOP_UP? Przeceiz on zwieksza zasieg broni o.. o.. no własnie? o spoko pewnie z 50% bez hopa! Quote Link to post Share on other sites
Eddie Posted February 14, 2006 Report Share Posted February 14, 2006 So how does extra FPS affect my range? Well I've been having a think about this, and we will be conducting some tests with some AEG's at some point in the warmer part of the summer, from these we'll be able to deduce some real-world figures. Right now though the easiest thing that I can do is calculate some range using basic physics, making certain assumptions. For starters we'll ignore hop-up, as we know it increases range, and I'm not going to sit here and work out higher level physics using specific air density and fluid dynamics - I'll do that later on =). This model assumes a curved flight path, I know hop-up produces a straighter path, but you'll be suprised how close the figures from this model match to real-life. From basic physics, lets start with a basic equation: s = distance u = initial velocity v = final velocity a = acceleration t = time passed s = ut + 1/2 at^2 Assume you are firing the bb from a height of 1metre (i.e. with your rifle shouldered), lets calculate the time it takes for your bb to drop and hit the ground: s = ut + 1/2 at^2 hence, 1 = 0 + (0.5* 9.81) * t^2 t = sqrt( 1/(0.5*9.81) ) t = sqrt(0.203...) t = 0.45 seconds (2SF) Hence time taken to fall 1 metre is 0.45 seconds. With a velocity of 328fps or 100m/s, this mean your bb will travel (328*0.45)=148feet or 45metres before hitting the ground, giving you your effective range. If you don't know the energy of your rifle, you can either calculate it above, or use 1J as the limit for AEG's, and 2.31J as the limit for single action. lub link jak ktoś woli :wink: ...kalkulator na dole http://www.arniesairsoft.co.uk/?filnavn=/a...ts/fps_calc.htm Quote Link to post Share on other sites
woma Posted February 14, 2006 Author Report Share Posted February 14, 2006 jezeli przeczytalbys cala rozmowe doszedlbys do wniosku o co chodzi konkretnie mowimy o czynnikach wplywajacych na odleglosc lotu kulki a kalkulator juz jesden jest i w dodatku po polsku i latwiejszy w obsludze! Quote Link to post Share on other sites
mlody_one Posted February 14, 2006 Report Share Posted February 14, 2006 Panowie, Panowie.. ;] A nie prosciej poprostu zmierzyc fps'y, wyliczyc srednia, wziasc tasme miernicza i zmierzyc zasieg skuteczny i maksymalny? :) Po co pocic sie nad napisaniem przelicznika skoro mozna to zrobic stara, dobra, lopatologiczna metoda? ;) :] bless ;) Quote Link to post Share on other sites
Michoxx Posted February 15, 2006 Report Share Posted February 15, 2006 Jeszcze zapomnieliście o tym ze przydało by sie wziaść pod uwage różnice fps przy każdym strzale! Więc nie da sie tego obliczyć dokładnie bo zawsze może być strzał o 10 fps słabszy ;) i wtedy kulka poleci bliżej! jedynie można sobie walnać upgrade 2000fps i wtedy już dokładny zasieg nie będzie miał wiekszego znaczenia ;) Quote Link to post Share on other sites
Eddie Posted February 15, 2006 Report Share Posted February 15, 2006 Jeszcze zapomnieliście o tym ze przydało by sie wziaść pod uwage różnice fps przy każdym strzale! Więc nie da sie tego obliczyć dokładnie bo zawsze może być strzał o 10 fps słabszy i wtedy kulka poleci bliżej! jedynie można sobie walnać upgrade 2000fps i wtedy już dokładny zasieg nie będzie miał wiekszego znaczenia o powtarzalności strzałów było napisane troszke wyżej :wink: Quote Link to post Share on other sites
Michoxx Posted February 15, 2006 Report Share Posted February 15, 2006 o powtarzalności strzałów było napisane troszke wyżej Sorry nie doczytałem ;) Quote Link to post Share on other sites
Eyescream Posted February 15, 2006 Report Share Posted February 15, 2006 Ja uważam,że zasięgu nie ma co liczyć , bo jest zbyt dużo czynników.Najlepiej by było sporządzić tabelę istniejących replik ich fps'ów długości lufy posiadania hop-up'u , gramatury i jakości kulek oraz zasięgu skutecznego i całkowitego(przyjętych wg.pewnych kryteriów np. skuteczny to trafienie 80% strzałów w kartkę a4)wyprowadzenie wykresów i wydedukowanie wpływu na zasięg wyżej wymienionych cech repliki. W ten sposób nie mielibyśmy wyliczonych danych za pomocą wzorów fizycznych tylko sprawdzenie wpływu czynników jako cechy statystycznej, co dałoby najlepszą dokładność i łatwość obliczeń. Quote Link to post Share on other sites
cerber Posted February 15, 2006 Report Share Posted February 15, 2006 o! i to jest to! tylko to to teraz zrobi ?? :P Quote Link to post Share on other sites
Eddie Posted February 15, 2006 Report Share Posted February 15, 2006 o! i to jest to! tylko to to teraz zrobi ?? dokładnie kto bedzie miał na tyle czasu żeby brać każdą replike testowac zapisywać...nastepna etc. I jeszcze upgrady (wszystkie mozliwości tzn z lufa 6.03,6,04... a takiej długości a innej). Oczywiście musiałaby to jedna osoba robić gdyż tak mogłyby być niedomowienia i roznice w pomiarach(roznie ludzie mierza). Jednak powiem z tego co tu tak sobie gadamy to byłby jedyny sensowy pomysł,sprawdzone w warunkach polowych :wink: Quote Link to post Share on other sites
sniper1 Posted February 15, 2006 Report Share Posted February 15, 2006 Pewnie zostanę wyśmiany za swją wypowiedź, ale kto nie pyta ten nic się nie dowie. Zastanawia mnie sens stosowania Hoop Up w lufach precyzyjnych (bo w takiej zwykłej w której jest dużo wolnej przestrzeni działa i to dobrze). Czy przypadkiem w lufie 6.03 obracajaca się kulka nie powoduje (poprzez zwiększone tarcie) dodatkowych oporów w lufie? Być może się mylę :?: Quote Link to post Share on other sites
Stolar Posted February 15, 2006 Report Share Posted February 15, 2006 W brew pozorom w lufie 6.03 kulka nadal ma dość luzu... Poza tym należało by wyliczyć ile na owym tarciu(zakładając że istnieje – są różne teorie i osobne topiki na ich temat) tracimy a ile zyskujemy dzięki samemu podkręceniu – zapewniam cię że stosunek jest dla nas korzystny :) Pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
homik Posted February 15, 2006 Report Share Posted February 15, 2006 jesli hopup jest regulowany to zawsze go mozna wylaczyc i przekonac sie czy osiagi sie poprawia czy pogorsza Quote Link to post Share on other sites
woma Posted February 16, 2006 Author Report Share Posted February 16, 2006 dlatego hop up powinien by montowany przy wylocie z lufy :P a nie przed wlotem do niej :P Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted February 16, 2006 Report Share Posted February 16, 2006 dlatego hop up powinien by montowany przy wylocie z lufy a nie przed wlotem do niej :P Hop-Up wbrew pozorom ma właśnie ustabilizować lot kulki w lufie zapobiegając jej "kozłowaniu" wewnątrz lufy. A po jej opuszczeniu podkręcenie jej przez Hopsiupa ma utrzymać kulkę dalej w tym właśnie "torze" . Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.