tarnus Posted December 28, 2006 Report Share Posted December 28, 2006 Kilka fotek od kumpla. Quote Link to post Share on other sites
Foka Posted December 29, 2006 Report Share Posted December 29, 2006 Super foty... Super foty 24ek... http://www.tarnus.pl/irak2006/PIC_0122.JPG Ktoś potrafi powiedzieć coś wiecej o tych wentylatorach na Humvee po lewej? Quote Link to post Share on other sites
Mateo Posted December 29, 2006 Report Share Posted December 29, 2006 Wentylatory na chłodnicy od klimatyzacji. Jak długo wytrzymałbyś Foka w zamkniętym aucie w upalny iracki dzień? ;-) A w tych opancerzonych Humvee okienka się nie otwieraja... Quote Link to post Share on other sites
Adams Posted December 29, 2006 Report Share Posted December 29, 2006 Honkera to ja tam widzialem tylko na dwoch pierwszych zdjeciach. Ktoś potrafi powiedzieć coś wiecej o tych wentylatorach na Humvee po lewej? Klima, chyba ze chodzilo Ci o konkretny model. Quote Link to post Share on other sites
Zenith Posted December 29, 2006 Report Share Posted December 29, 2006 Okienka się otwierają, nawet w opancerzonych - są uchylne na zewnątrz lub przesuwne. Bez tych wentylatorów też daje radę, chociaż te fabryczne nawiewnice są słabe. Nie było aż takich problemów, człowiek jak nie jest poważnie chory, to ok, tylko trzeba dużo pić. Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted December 29, 2006 Report Share Posted December 29, 2006 Hmm a mnie wciskano że każdy HUMVEE dla armii ma w standardzie klimę.. Może inaczej nie HUMVEE ale armijne Hummery. Quote Link to post Share on other sites
QBS Posted December 29, 2006 Report Share Posted December 29, 2006 Super foty... Super foty 24ek... http://www.tarnus.pl/irak2006/PIC_0122.JPG Ktoś potrafi powiedzieć coś wiecej o tych wentylatorach na Humvee po lewej? Możliwe, że chłodnica została przeniesiona na tył, tak aby nie dało się jej przestrzelić. Quote Link to post Share on other sites
tarnus Posted December 29, 2006 Report Share Posted December 29, 2006 *Adams Honkera to ja tam widzialem tylko na dwoch pierwszych zdjeciach.* Może to nie Honker ale nie chcę zakładać nowego tematu. Quote Link to post Share on other sites
Mateo Posted January 8, 2007 Report Share Posted January 8, 2007 Te uchylane to chyba są wtedy gdy okno jest podzielone na dwie części. Przynajmniej takie widziałem w Humvee używanych przez Amerykanów. Nie wiem czy te wystające, jakby przykręcone na zewnątrz drzwi okna widoczne na jednym z Humvee (fasback z tablica ostrzegawczą z tyłu) są w jakiś sposób otwierane. Co do okien tego piaskowego sedana, to może rzeczywiście sie opuszczają, jak szyby w zwykłym Humvee. Wydawało mi sie, że jak to zwykle w opancerzonych autach bywa, okna są zamontowane na stałe. Trochę fotek przekopałem i rzeczywiście wersje M1114 mają opuszczane szyby, choć kurde na żadny zdjeciu nie widziałem, aby mieli jakś opuszczoną. :-) Nie wiem jak jest w wersji M1151, czy w przypadku przygotowanych przez Plasan Sasa. Quote Link to post Share on other sites
Zenith Posted January 10, 2007 Report Share Posted January 10, 2007 Uchylne są jednoczęściowe, te przesuwne też. Uchylne są ewidentnie na zewnątrz zainstalowane. Nie pamiętam, jak to wygląda w nowszych wersjach. Na tych zdjęciach są głównie uchylne (na pojazdach CIMIC), te wyraźnie "zewnętrzne". A na zdjęciu pod "MP" ten piaskowy, bez pokrywy bagażowej ma przesuwne, a drugi uchylne. Quote Link to post Share on other sites
Mateo Posted January 10, 2007 Report Share Posted January 10, 2007 Acha, dzięki. Ja widziałem tez takie z dzielonymi szybami w drzwiach, w tym jedno okienko było mniejsze i wydaje mi sie, że było on uchylne. Quote Link to post Share on other sites
Zenith Posted January 11, 2007 Report Share Posted January 11, 2007 Hmm, takie jeszcze z dodatkowym opancerzeniem? To juz chyba w najnowszych wersjach, zdaje się że Słowacy mieli takie w Iraku, ew. świeżaki z US. Quote Link to post Share on other sites
Mateo Posted January 12, 2007 Report Share Posted January 12, 2007 Wydaje mi sie, ze widziałem je na zdjęciach z przekazania Humvee irackiej armii. Poszukam, ale to i tak już szczegół. Znalazłem tez zdjecia ze środka Humvee z tymi wystającymi oknami i rzeczywiście idać dźwignię do uchylania okna. Jednak jak sie czegoś samemu nie zobaczy to człowiekowi umyka wiele szczegółów :-) http://i53.photobucket.com/albums/g63/Matc...M-5900L-006.jpg Humvee z dzielonymi szybkami :-) Quote Link to post Share on other sites
trex Posted January 18, 2007 Report Share Posted January 18, 2007 http://polskie.wojaki.w.iraku.patrz.pl/ Nic dodać - nic ująć... Quote Link to post Share on other sites
Foka Posted January 18, 2007 Report Share Posted January 18, 2007 Słyszałem dużo negatywnych opinii o tym materiale. Dużo kłamstwa spreparowanych "faktów", błędne opisy zdjęć. Nie traktowałbym tego jako wyrocznię. Quote Link to post Share on other sites
Zenith Posted January 18, 2007 Report Share Posted January 18, 2007 Trochę przesady i ubarwienia jest w tym, całego nie oglądałem. To już tylko czynnik ludzki: niektórzy po prostu za dużo Ezopa mają w sobie. Widziałem jak goście rozmawiając z rodzina w kraju gadali do słuchawki: "A, to nic, właśnie moździerz gdzieś wybuchł. To jeszcze nic, bo jak wczoraj strzelali...". Itp. Oczywiście najbardziej opowiadają tak Ci, którzy z misji zapamiętali własny camp, stołówkę, kibel i może targowisko. Normalnie czasem to aż nie wiedziałem, że takie rzeczy się działy i z takimi bohaterami byłem w obozie. A wydawało mi się ze dużo robiłem. A co do tego opancerzania wozów: najpierw była tendencja do wywalania wszystkiego co się da, nawet przedniej szyby (GROM, 1 PSK, 25 Bkpow). Wozy były szybsze, a bywało że nic nie rykoszetowało w środku. Potem, gdy zwiększały się ataki przy pomocy IED, zaczęli dopancerzać się na max, a niektórzy już wcześniej. Przez to czuli się bezpieczniej, ale mieli gorsze pole obserwacji i ostrzału. Nie wychwalam Honkera, bo naprawdę ma dużo wad, ale przy wersji Skorpion 3 opancerzenie jest dość dobrze dobrane, tylko silnik wciąż za słaby. Quote Link to post Share on other sites
Mateo Posted January 19, 2007 Report Share Posted January 19, 2007 http://www.601skss.cz/english/ramlrd_en.html Takich aut wciąż nie mamy i nie chodzi tu o konkretnie Land Rovera, ale o koncepcję. Można tez coś podobnego zbudowac i na bazie Mercedesa G: http://i53.photobucket.com/albums/g63/Matchwat/IFAV11.jpg Quote Link to post Share on other sites
Zenith Posted January 22, 2007 Report Share Posted January 22, 2007 Chyba się przeniosę do Czech. Tylko wg mnie nietrafiony jest pomysł z montowaniem kanistrów z przodu auta, zamiast np. koła. Aczkolwiek samo rozłożenie sprzętu, wóz i wyposażenie...jesteśmy w głębokim tyle. Quote Link to post Share on other sites
Mateo Posted January 22, 2007 Report Share Posted January 22, 2007 Bracia Czesi w wielu sprawach są przed nami, szkoda gadać. Z takich aut patrolowych dla SF ciekawe pojazdy mają też norwegowie, duńczycy oraz francuzi. Troche fotek będzie w lutowym numerze NTW, w moim artykule o Mercedesach G ;-) Quote Link to post Share on other sites
Szwed_ Posted January 24, 2007 Report Share Posted January 24, 2007 Tu macie moi drodzy kilka fotek Honkera w wersji Skorpion 3 http://nfow.pl/Scorpion_foto/Photo17a.jpg http://nfow.pl/Scorpion_foto/Photo22a.jpg http://nfow.pl/Scorpion_foto/Photo24a.jpg http://nfow.pl/Scorpion_foto/Photo26a.jpg http://nfow.pl/Scorpion_foto/Photo16.jpg http://nfow.pl/Scorpion_foto/Photo25a.jpg http://nfow.pl/Scorpion_foto/Photo14.jpg http://nfow.pl/Scorpion_foto/Photo21.jpg Nie tylko przez Polaków i nie tylko w Afganistanie. Ale nie zmienia to faktu, że to ciągle nie honkery... Pewnie że nie tylko Polacy... Tu jest mnóstwo zdjęć i materiałów na ten ten temat: http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?t=57724 Co się tyczy Honkerów to miałem okazję nie raz naprawiać to "cudo". Jedno co jest w nich fajne to prostota konstrukcji poszczególnych podzespołów i części. Ale te części są chyba specjalnie tak skonstruowane żeby wytrzymały maksymalnie dwa miesiące. Ten samochód nie był tylko popsuty na desce kreślarskiej. :wink: Quote Link to post Share on other sites
Zenith Posted January 31, 2007 Report Share Posted January 31, 2007 Mateo, bardzo udany ten arykuł o G. Quote Link to post Share on other sites
Mateo Posted January 31, 2007 Report Share Posted January 31, 2007 Dzięki :-) i polecam lutowy numer ;-) Quote Link to post Share on other sites
Kapral_WP Posted October 30, 2008 Report Share Posted October 30, 2008 Honkery w Iraku były najpierw odciążane w myśl zasady " Jak wpadniesz w zasadzkę to szybko z niej uciekaj " tak powstał Mad Max Honker :D Ale sytuacja szybko się zmieniła, samochody trzeba było na nowo dociążać i opancerzać a na zderzakach na wzor amerykański zaczęto wieszać opony. Co do Gromu to jeździli oni Honkeramiw Iraku, to oni zaczeli jako pierwsi go odciążać to była najgorsza bolączka w Iraku- Honkery... a co do GROMu- GROM nie jeździł honkerami w Iraku, wiem z autopsji. Quote Link to post Share on other sites
sobczaq Posted October 30, 2008 Report Share Posted October 30, 2008 Nagroda złotej łopaty :D Quote Link to post Share on other sites
chochol Posted January 26, 2009 Report Share Posted January 26, 2009 odkopie troche, mam pytanie dotyczace ogolnie honkera, czy ktos ma troche pojecia o tym samochodzie. Pytanie: po co w tym samochodzie na przednich swiatlach sa takie obramowania, zakladalo sie na nie cos ? No i czy ktos ma moze schemat instalacji elektrycznej ? pytam tu bo nie naleze do 100 roznych forum, a na necie malo jest info na temat tego samochodu wojskowego :) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.