mati1402 Posted July 10, 2021 Report Share Posted July 10, 2021 Witam czy jest ktoś w stanie mi udzielic podpowiedzi? Mianowicie posiadam zestaw komunikacyjny w postaci: - zTactical comtac II z041 - zTactical peltor PTT z112 z wtykiem kenwood - Baofeng UV-B5 Na standardowym zestawie słuchawkowym przychodzącym z radiem nadawanie i odbieranie sygnałów działa bez zarzutu jednak po podłączeniu zestawu ztactical niestety nie działa ani nadawanie ani odbiór. Po wciśnciu przycisku na PTT ztac w radiu pojawia się ikona nadawania. Cały sprzęt był zkupiony jako nowy. Pytanie z czym tutaj może być problem i jak się z tym uporać? Quote Link to post Share on other sites
JarekM Posted July 13, 2021 Report Share Posted July 13, 2021 Objaw może wskazywać na zamienione przewody. Sprawdź, czy połączenia radio-ptt i ptt-headset są przeprowadzone jak na tym schemacie: https://www.wildtalk.com/knowledge-base/kenwood-2-pin-wiring-data/ Quote Link to post Share on other sites
Haron666 Posted July 31, 2022 Report Share Posted July 31, 2022 Chciałbym kupić jakieś radio o większym zasięgu niż standardowy Baofeng. Założenie jest takie, że jedna osoba w drużynie posiada takie radio na dualbanderze, zwiększając zasieg nadawania informacji przez drużynę oraz zachowaując kontakt radiowy wewnątrz jej samej. Nie potrzebuje klimatu, tylko efektu. Co myślicie o radiu samochodowym UV-9800A EXPORT? Do tego potrzebowałbym zasilania, anteny i jakiejs dualbander PTT. Myślicie, że taki pomysł ma sens? Sprawdzi się to lepiej niż UV-82 na dłuższej antenie? Nie chce dla klimatu nosić starego wojskowego radia, wole coś co będzie działać i jest łatwo dostępne. Quote Link to post Share on other sites
JarekM Posted August 3, 2022 Report Share Posted August 3, 2022 radio typowo samochodowe ma dwie (imho) podstawowe wady: zasilanie - potrzebny akumulator o odpowiednim napięciu - w samochodzie nie ma z tym problemu bo jest doładowywany w czasie jazdy a w polu ? Trudno powiedzieć (to chyba da się sprawdzić tylko empirycznie) jak szybko popularny, żelowy akumulator o akceptowalnych wymiarach i ciężarze rozładuje się na tyle że jego napięcia spadnie poniżej 13,8 - 15% (wg. opisu "Napięcie zasilania 13.8V +/- 15%") Czyli ile takich akumulatorów musiałbyś zabrać ze sobą aby Ci wystarczyło do użytku w czasie imprezy:) dodatkowo, jeśli nawet tego nie zauważysz w kontekście odbiera/nie odbiera, brak wskaźnika rozładowania (i/lub alarmu o tym) spowoduje, że użyty akumulator, po rozładowaniu, nie będzie się nadawał do ponownego ładowania. antena - radia samochodowe budowane są w ten sposób, iż nadajnik traktuje (w dużym uproszczeniu) samochód jako masę/przeciwwagę dla anteny. Brak takiej masy/przeciwwagi (czyli dopasowania/dostrojenia) przy użyciu poza samochodem (nawet z anteną samochodową) stwarza kilka problemów z których dwa są kluczowe: zniszczenie (spalenie) nadajnika wypromieniowanie dużo mniejszej "mocy" niż to napisane w danych technicznych Problemowi powyższemu można zaradzić (w bardzo ograniczonym zakresie) czy to używając anten typu groundless lub spinając radio z dodatkowym modułem do dostrojenia ale w obu przypadkach efekty mogą być mocno niezadowalające. Dodatkowo, o ile radio to duobander, to przełączanie nadajnika (VFO) na którym nadajesz nie jest realizowane przez PTT a przez ręczne przełączenie (czy to z gruszki czy z panela - wnioskuję po obecności przycisku EXIT/AB) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.