Pietracha Posted March 12 Report Share Posted March 12 (edited) Po raz pierwszy w "karierze" zdarzyło mi się trafić na sprzedającego, przed którym czuję się w obowiązku ostrzec innych. 21.01.2024 skontaktowałem się z użytkownikiem @fklauza8w sprawie ogłoszenia sprzedaży metalowej komory hop-up do repliki M4 ICS. Umówiliśmy się na kwotę 67 zł za komorę i wysyłkę paczkomatem. Przesyłkę odebrałem 26.01.2024 rano, tuż przed pracą, i otworzyłem dopiero w pracy, dzięki czemu mam świadka na potwierdzenie stanu komory w chwili rozpakowania przesyłki. Komora opakowana była w folię bąbelkową i stretch. Niestety komora dotarła do mnie uszkodzona. Jak widać na zdjęciach fragment, w który wchodzi lufa, jest wygięty do tego stopnia, że materiał zaczął pękać na załamaniu. Natychmiast skontaktowałem się ze sprzedającym w celu wyjaśnienia sytuacji. Jak widać po załączonych screenach kontakt ze sprzedającym był dość trudny - w kilku przypadkach moje wiadomości do niego nie docierały, a moje prośby o zmianę kanału komunikacji pozostały bez odzewu. Ponieważ sprzedający nie poczuwał się ani do przyjęcia z powrotem uszkodzonej komory czy też złożenia reklamacji w inPoście jako strona umowy przewozowej, skorzystałem z przysługującego mi prawa (art. 556 i 560 KC) i oświadczyłem sprzedającemu, że odstępuję od umowy ze względu na istotną wadę zakupionego przedmiotu. Sprzedający obiecał zwrot pieniędzy, jednak od tamtego momentu kontakt się urwał i sprzedający zupełnie zignorował ostatnią wiadomość z początku marca. Kwota nie jest duża, ale chodzi o sam fakt, że sprzedający, poza obietnicą zwrotu pieniędzy, której nie dotrzymał, nie poczynił żadnych kroków w stronę rozwiązania sytuacji. Nie wykazał własnej inicjatywy ani zainteresowania, oraz notorycznie ignorował moje wiadomości. Wydźwięk tego posta jest następujący: jeśli chcesz robić interesy z @fklauza8 to pamiętaj, że jeśli coś pójdzie nie tak, to @fklauza8 może Cię po prostu olać. Użytkownikowi @fklauza8 zapowiadam, że nie zostawię tej sprawy i skorzystam z wszelkich dostępnych legalnych środków, by odzyskać pieniądze. Edited March 12 by Pietracha Quote Link to post Share on other sites
szmerglu Posted March 15 Report Share Posted March 15 Złe zabezpieczenie przedmiotu w paczce tak się może kończyć - to też jest po stronie sprzedającego ;) Quote Link to post Share on other sites
Pietracha Posted March 15 Author Report Share Posted March 15 Aktualizacja: Użytkownika fklauza8 zwrócił mi 40,01 PLN, w dwóch przelewach BLIK. Każdy z nich raczył okrasić komentarzem... Skąd taka kwota? Nie mam pojęcia. Wciąż brakuje 26,99 PLN, o czym napisałem sprzedającemu w SMSie. Póki co brak odzewu, o przelewie brakującej kwoty nie wspominając. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.