Guzol1 Posted Monday at 08:10 PM Report Share Posted Monday at 08:10 PM (edited) “Four years ago, our nation and empire stood alone against an overwhelming enemy, with our backs to the wall. Now once more a supreme test has to be faced. This time the challenge is not to fight to survive but to fight to win the final victory for the good cause. At this historic moment, surely not one of us is too busy, too young, or too old to play a part in a nation-wide, perchance a worldwide vigil of prayer as the great Crusade sets forth.”- Król Jerzy VI Zespół MASH-OSS ma przyjemność zaprosić Was na długo wyczekiwaną grę, traktującą o zmaganiach w największej operacji desantowej z dnia 6. czerwca 1944 roku, czyli Operacji Overlord. Akcji, wrażeń i potu ma być mnóstwo. Niesamowita przygoda czeka zarówno weteranów edycji z 2020 roku, jak i nowych graczy. FORMALNOŚCI: Miejsce: GO-System Military Club - Karolew k. Łodzi: https://www.google.pl/maps/place/GO+System+Military+Club/@51.8647658,19.2422426,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x471bb2487a09a571:0xbe102ff9ec2b392f!8m2!3d51.8647625!4d19.2444313 Data: 6 czerwca 2026 r. (sobota) Czas: 9-17 (tylko dzień) Wiek: min. 18 lat. ZASADY: Link do dokumentu z zasadami (w tym Order of Battle): https://docs.google.com/document/d/1hn7-jPZN01Tz72yyE9GbWC1Hy0QPv55Q9lDhlKnbLBU/edit?usp=sharing Link do tabeli limitów mocy i amunicji: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1u6AocCgyqQ22staBlpo6fNm7DheJjhhEfxL4HZCwIL4/edit?usp=sharing ZAPISY: Tylko i wyłącznie na adres e-mail i zgodnie ze wzorem podanym ww. dokumencie. Zapisy ruszą 9 listopada br. Wpisowe: płatne przelewem (blik). 70 zł do 30.04.2026 90 zł od 30.04.2026 do “Gate Closed” (48h przed otwarciem rejestracji w dniu gry). 120 zł w dniu gry na miejscu (gotówka lub blik). UWAGA! Gra odbędzie się jeżeli zbierze się minimum 42 opłaconych graczy do dnia 30.04.2026! Edited Monday at 08:29 PM by Guzol1 Quote Link to post Share on other sites
Domin007 Posted Tuesday at 04:52 PM Report Share Posted Tuesday at 04:52 PM Juz widzę że nie opłaca się poddawać. Jeżeli dobrze zrozumiałem zasady to jako jeniec spędzam w niewoli 30 minut plus 20 minut w punkcie powrotu do gry. Razem 50 minut wyłączenia z gry. W przypadku "zgonu" udaję się na respa tylko na 20 minut. Takie postawienie sprawy będzie motywowało do utrzymania pozycji do ostatniego człowieka a nie do poddawania się. Sugerowałbym odwrócić te proporcje. Quote Link to post Share on other sites
Guzol1 Posted Tuesday at 05:43 PM Author Report Share Posted Tuesday at 05:43 PM 45 minut temu, Domin007 napisał: Sugerowałbym odwrócić te proporcje. Be my guest. Zrobimy max 15 minut niewoli. Opcja brania jeńców (przez poddanie się lub opatrzenie przez wrogiego medyka) sama w sobie jest dodatkiem, a nie głównym założeniem gry. ;) Quote Link to post Share on other sites
Domin007 Posted Tuesday at 06:19 PM Report Share Posted Tuesday at 06:19 PM 34 minuty temu, Guzol1 napisał: Opcja brania jeńców (przez poddanie się lub opatrzenie przez wrogiego medyka) sama w sobie jest dodatkiem, a nie głównym założeniem gry. ;) Nie no Guzol, ja rozumiem, tylko przy zaproponowanych zasadach według mnie lepiej będzie - z punktu widzenia gracza - zrobić szarżę Banzai, niż się poddać, bo "martwy" szybciej wraca do gry. Poddanie się, jako zachowanie z gruntu bezpieczniejsze powinno być premiowane, bo to w obopólnym interesie - atakujący zajmują pozycję, a "jeniec" nie przyjmuje na klatę serii z StG-ów czy Thompsonów. Quote Link to post Share on other sites
Loczekk96 Posted Thursday at 04:26 PM Report Share Posted Thursday at 04:26 PM Pytanie organizacyjne, wybieramy się całą ekipą na wyposażeniu posiadamy PIAT'a strzelającego bezpiecznymi rakietkami VORTEX/NERF (piankowe rakietki do rzucania). Oczywiście przygotowane w taki sposób żeby przypominały realną rakietę nie zabawkę. Czy na grze uwzględnione zostaną dzięki temu jakieś "modulatory" odnośnie trafień i obrażeń, np. osób w ostrzeliwanym forcie. Quote Link to post Share on other sites
Cortes Posted Thursday at 04:45 PM Report Share Posted Thursday at 04:45 PM Dominiku, Najczęściej jeńcy są brani poprzez opatrzenie rannego. W takim przypadku to sanitariusz ryzykuje trafienie i premią jest wyłączenie przeciwnika z gry na dłuższy czas, niż w przypadku pozwolenia mu na wykrwawienie się. Trudno powiedzieć, które stanowisko jest lepsze. Niech decydują orgowie. Quote Link to post Share on other sites
Domin007 Posted yesterday at 07:40 AM Report Share Posted yesterday at 07:40 AM Robercie, zgadzam się z Tobą, ale właśnie moja propozycja jest nakierowana na to by zwiększyć liczbę "jeńców" niebędących rannymi. Twoja propozycja jest z "ofensywnego" punktu widzenia, moja z "defensywnego". Wg mnie pozytywnie wpłynie to na bezpieczeństwo, ponieważ np. przy zdobywaniu punktów umocnionych ostatni z załogi będzie wolał się poddać - wiedząc że niewola oznacza szybszy powrót do gry - niż walczyć do końca, ryzykując wymianę ognia na bliskim dystansie. Oczywiście ostatnie słowo będzie należało to Organizacji. Quote Link to post Share on other sites
Guzol1 Posted 21 hours ago Author Report Share Posted 21 hours ago Update: Podjęliśmy decyzję o usunięciu sekcji "Niewola i jeńcy". Dobrowolne poddanie się (np. z obawy o własne bezpieczeństwo) należy zasygnalizować wyciągnięciem pomarańczowej kamizelki i skutkuje traktowaniem jak po zwykłym trafieniu (gracz czeka na medyka jak każdy inny ranny) [pkt.6 System medyczny i trafienia]. Oczywiście jeżeli ktoś chce odegrać scenkę "larpowego" poddania się, to nie odbieramy mu takiej możliwości. Musi wtedy postępować zgodnie z ww. zasadą. W dniu 16.10.2025 o 18:26, Loczekk96 napisał: Pytanie organizacyjne, wybieramy się całą ekipą na wyposażeniu posiadamy PIAT'a strzelającego bezpiecznymi rakietkami VORTEX/NERF (piankowe rakietki do rzucania). Oczywiście przygotowane w taki sposób żeby przypominały realną rakietę nie zabawkę. Czy na grze uwzględnione zostaną dzięki temu jakieś "modulatory" odnośnie trafień i obrażeń, np. osób w ostrzeliwanym forcie. Nie przewidujemy udziału pojazdów na grze, więc PIAT (jako broń stricte przeciwpancerna) byłby w takim przypadku zupełnie bezużyteczny. Możecie sobie je nosić dla dekoracji, ale nie będzie on miał zastosowania w scenariuszu (bez możliwości oddania strzału). Quote Link to post Share on other sites
Domin007 Posted 21 hours ago Report Share Posted 21 hours ago 5 minut temu, Guzol1 napisał: Nie przewidujemy udziału pojazdów na grze, więc PIAT (jako broń stricte przeciwpancerna) byłby w takim przypadku zupełnie bezużyteczny. A co z zamkniętymi schronami, np. na plaży? Quote Link to post Share on other sites
Loczekk96 Posted 9 hours ago Report Share Posted 9 hours ago Piat były używane do wielu rzeczy, niszczenie pojazdów to tylko jedna z wielu możliwości. Jak ww. Schrony okopy stanowiska bojowe to bardzo dobry cel. Quote Link to post Share on other sites
Cortes Posted 5 hours ago Report Share Posted 5 hours ago Z twoim PIATem jest ten sam problem, jak z każdą inną repliką broni, która razi nie poprzez bezpośrednie uderzenie w człowieka. - Jak cel ma zarejestrować trafienie? Jeśli pocisk w postaci piankowej rakietki trafi w pojazd, nie w przednią szybę, to może być niezauważony przez załogę. W przypadku ostrzału bunkra lub pozycji umocnionej podobnie, jeśli nie wpadnie do wnętrza przez strzelnicę. Tym bardziej, że bunkry i umocnienia polowe mogą być ostrzeliwane kulkami i zarejestrowanie dżwięku uderzenia w ścianę bunkra lub nasyp okopu rakietką może być niezauważalne. To może doprowadzić do sporów, przerw w grze w celu wyjaśnienia sytuacji itp. Taka sama sytuacja jest w przypadku użycia atrap ręcznych granatów. Tego typu pociski powinny mieć co najmniej element hukowy, który zwraca uwagę celu na trafienie. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.