Marcinek83 Posted December 12, 2006 Report Share Posted December 12, 2006 Witam. Jeżeli ktoś z was kiedys doświadczył czy może sam coś zaobserwował w zwiazku ze złym ustawineim podkałdek pod zebatkami neich coś powie na ten temat. Co się stanie jak zebatki będa miały za duży luz a co bedzie gdy będa zbyt ściśnięte. Prosze o ewentualne materiały jak robić poprawnie shimming i jak sprawdzać poprawność. Quote Link to post Share on other sites
Indianin Posted December 12, 2006 Report Share Posted December 12, 2006 Jeśli będziesz miał za dużo podkładek pod zębatkami to silnik nie pociągnie takiego ustawienia. Będą zbyt duże opory na osiach zębatek. Ja zawsze ustawiam podkładki w pustym GB z zębatkami (resztę rzeczy wywalam). Ustawiam tak zębatki by miały minimalny luz (można je było przesuwać o jakieś 0,5mm) i przy skręconym GB sprawdzam czy lekko się kręcą. Jak raz popchniesz palcem to powinny się parę razy zakręcić nim staną. Dopiero po takiej operacji składam cały GB. Co do schematu ilości podkładek, to nie udało mi się jeszcze opracować :) Przy każdych łożyskach miałem inne konfiguracje. Quote Link to post Share on other sites
Zachar Posted December 12, 2006 Report Share Posted December 12, 2006 Kiedyś do gearboxa marui wsadziłem zębatki torque-up CA zostawiając ustawienie podkładek dla zębatek marui. Oczywiście były luzy, ale się tym nie przejmowałem zbytnio. Gdy po jakimś czasie otworzyłem gearbox, zobaczyłem że środkowa zębatka jest półkoliście porysowana od góry. Po za tym są w porządku i dalej służą w innym AEGu. Obecnie mam kółka s. t-up CA helikalne. Dla zębatek helikalnych prawidłowe ustawienie podkładek jest bardzo istotne, bo przez ich konstrukcję zębatki przesuwają się również po swojej osi tzn. 'rozpychają' gearbox. Jeżeli wsadzisz za dużo podkładek, to spadnie szybkostrzelność i zwiększy sie pobór prądu. Gdy miałem luzy, to na szczęście skończyło się na porysowaniu jednego z kółek. Gdybym zostawił je na takim ustawnieniu, to w sumie nie mam zielonego pojęcie co by się mogło stać :mrgreen: Quote Link to post Share on other sites
hellmans Posted December 13, 2006 Report Share Posted December 13, 2006 U mnie od zbyt luźnej zębatki silnikowej wyrwało w niej zęba. Ale jaka szybkostrzelność była :-F Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted December 16, 2006 Author Report Share Posted December 16, 2006 Nieźle :F U mnei w AK 104 dosztukowałem podkładki, czyli to co miało dobra srednicę, na górze sztukowanej podkładki i na dole wstawiłem ORG. Działa miodnie :) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.