Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

"Wyciszenie" Aeg-a.


Recommended Posts

Siemanko. Mam takie pytanie zwiazane z wyciszeniem. Bo generalnie tlumik i tak niewiele daje(tlumi sam odglos powietrza wydostajacego sie z ukladu), a i tak najwiekszym zrodlem halasu jest Gb. CZy moze ktos wpadl na jakas solucje, albo ma pomysl jak to zrobic, lub juz to robil( nie chodzi mi tu o porady typu: moze korek, abo moze wata szklana, albo moze plyta z asfaltu, tylko konkretne, jak zrobic itd) Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Silent Assasin. Któż z nas nie chciał skrycie podejść wroga i unieszkodliwić go przy pomocy bezgłośnego strzału? Broń elektryczna po pewnych modyfikacjach nadaje się do tego celu wyśmienicie. Oto jak to można zrobić krok po kroku:

 

* po pierwsze: na wylocie lufy instalujemy duży tłumik wypełniony jak największą ilością materiału dźwiękochłonnego (ale niezbyt ściśniętego, bo przestanie pełnić swą funkcję)

* po drugie: wymieniamy głowicę tłoka na możliwie najbardziej miękką, aluminium odpada. Dobrym pomysłem jest zastosowanie zestawu cichej głowicy tłoka-głowicy cylindra firmy Systema lub zestawów cylindra o powiększonej średnicy, które zawierają takiej samej konstrukcji głowice.

* po trzecie: zmieniamy sprężynę na nieco słabszą lub zostawiamy fabryczną

* po czwarte: w gearboxie wymieniamy wszystkie zębatki na zębatki helikalne i aplikujemy dużą ilość smaru

* po piąte: staramy się maksymalnie wyciszyć odgłos pracującego silnika, najlepiej użyć modelu z łożyskowaniem kulkowym

* no i po szóste: staramy się używać ognia pojedyńczego.

 

Można też pokusić się o zainstalowanie prowadnicy sprężyny z łożyskowaniem, co powinno zmniejszyć nieco poziom dźwięku emitowany przez gwałtownie rozprężającą się sprężynę.

TXT by MG

Link to post
Share on other sites

Zębatki helikalne firmy CA (super torque up) to na pewno nie trafiony pomysł - zdecydowanie go doradzam, może systema robi lepsze. U mojego kumpla emka, która ma te zębatki nie bez przyczyny nazywana jest wiertarką.... Co do wyciszania GB polecam obłożyć go jakąś matą dźwiękochłonną (o ile jest na to miejsce) i generalnie sądzę że abs-owe konstrukcje body są nieco cichsze z natury od metalowych.

ps. zmieniłem posta bo zaczyna sie robić offtop

Link to post
Share on other sites

Oooo widzicie, dobre rady dobre:) aaaaaaa Tak pozatym to planuje to w B&t mp5 sd6 wiec tlumik juz jest:P aaa czy jest miejsce na mate dzwiekochlonna do nalozenia na Gb to nie mam pojecia:) AAA tak btw tooo czy jesli obloze Gb tym DZwiekochlonnym czyms (w zaleznosci co to bedzie, jakies propozycje?) too czy to mi sie nie bedzie jakos psulo czy coos, ze wzgledu na nagrzewanie sie lekkie Gb. AA i planuje up`a tak do hmm 360fps(myslalem nad kupnem w asgshopie i tam upgrade`uja do okolo tej wartosci na zestawach hurricane`a) Chyba ze zrobie to sam i kupie to co mowiliscie.....:P

 

kermit napisales o super torque-up. A jakby zwykle helicalne..........

Link to post
Share on other sites

Jak chcesz żeby było cicho to po kija podkręcasz do 360FPS? Daj zwykłe "original torque" helikalne i bedzie OK. Łożyska do GB kulkuwe no i to co napisane wyżej... sam gearbox mógłbyś obłożyć jakimś materiałem dźwiękochłonnym (np. kupując duży tłumik i wyciągając materiał z niego... możesz owinąć także silnik. Acha no i silnik z łożyskowaniem kulkowym. Trochę dźwięku wydostaje się także poprzez gniazdo magazynka więc tam też mógłbyś dać trochę materiału dźwiękochłonnego. To już chyba wszystkie kroki do podjęcia w celu otrzymania efektu Silent Assasina

Link to post
Share on other sites

misiek009 - jak chcesz wyciszyc gniazdo maga :D ?

jak chcesz silnik obwinąć?

wiesz.. znajomy miał nierówną od środka rączke w ak cymy i przez to jego kałach ledwo strzelał.

Taka gąbka to dopiero by silnik ściskała...

 

W kaazdym razie na czesciach hurricane najciszej nie bedzie.

Moze po prostu napisz do ash shopu i spytaj się o najcichszy zestaw z tuningiem do 360 fps.

Link to post
Share on other sites

Niestety nie miałem okazji przysłuchiwać się zębatkom helikalnym innych firm i o innym przełożeniu ale CA chyba wypada w tym najgorzej (i najtaniej). Zębatki helikalne są robione pod kątem przenoszenia większych obciążeń ale czy są cichsze to niestety nie wiem (prócz tego jednego przypadku).

Link to post
Share on other sites

Takie pytanie, a nawet dwa:

1. Co to znaczy, iż coś jest "helikalne", czy helik(?) to jakiś metal, helikalne - szlifowane i obrabiane wodą, czy jakieś inne kosmiczne technologie?

 

2. Czy ktoś już wyciszał AUG'a poprzez obłożenie GB matą dziwięko-tłumiącą? Jakieś efekty? Problemy, rozwiązania do tychże problemów?

Link to post
Share on other sites

Helikalne = ze skośnymi zębami

 

Mata dźwiękochłonna w MP5 odpada. Po prostyu nie ma jej gdzie upchnąć.

 

Ja u siebie mam to co na Machinegunie opisali + łożyska kulkowe 6mm + sprężyna 130PDI (370FPS). Tłumik mam niewielki, bo 15x3cm, a w nim schowane ok 6-7cm lufy.

 

Efekt jest taki, że z 20m AEG jest niemalże niesłyszalny.

 

Wadą takiego apgrejdu jest cena (zębatki Systemy to wydatek ~350zł, ciche głowice ~180zł).

Link to post
Share on other sites

heheh nooo widzisz:D No wlasnie lipa w mp5 ze tam nie ma miejsca:] takze wykladanie jakakolwiek mata czy czyms takim raczej niestety nie wchodzi w rachube:/ hmmm a to ktos poruszyl temat, w takim razie pytanie, czy jesli obloze mata silnik(tam jest troche miejsca, wkoncu to raczka i jak mi sie wydawalo to silnik nie zajmuje full miejsca) to czy przypadkiem nie bedzie to dzialalo na niego negatywnie, z racji izolacji termicznej, lub czy poprostu mata nie dozna odksztalcen ze wzgledu na cieplo z silnika??? hmmm rzeczywiscie, chyba najlepsza opcja z tego co mi sie wydaje to jest ftk hurricane do 360 fps+ cicha glowica tloka i cylindra. Wychodzi tylko troche drozej ( cos ze 100pln) ale mamy na wymiane pozniey pare czesci:) . Dzieki i pozdrowienia.:]

 

Szreder, w aug masz ta dobra strone ze silnik masz kolo ucha. Jest dosc miejsca by oblozyc mata dzwiekoszczelna, noooo i przy dlugosci tej lufy + bulpup powoduje ze AUG jest dosc cichutki. Oczywiscie tak nie bedzie w twoim odczuciu(przy aug-u wydaje sie iz tenze napierdala jak armata, Ale to ze wzgledu na bliskosc Gb do ucha) Ogolnie jest dosc kozacko wytlumiony, sam w sobie:)

 

A co do strzelania pojedycznymi, to tak , zdaje sobie z tego sprawe:) zreszta dosc bardzo mocno mnie irytuje sposob walki na" ciagniecie seria po 10-30 kulek:) takie, troche frajerstwo jakby sie nie potrafilo trafic 2-3 kulkami sypnietymi pojedyczno:) "

Link to post
Share on other sites

Czesci z machinegun.pl , olu jakie to czesci bo jedyne co to doszukalem sie w tune-up mp5 dwoch uszczelek:D Nooo genralnie zalezy mi na stosunku moc- cisza funkcjonowania, i zdaje sobie sprawe ze to gb jest "zrodlem" halasu:] to do silnika to tak tylko pytanie "a co by bylo gdyby:P "

Link to post
Share on other sites

W przypadku AUG to "tłumiczek" Phantom Shadow :) Kolega to ma, jego AUG jest niesamowicie cichy, mimo że był tuningowany (nie pamiętam jaką ma sprężynkę, chyba M110).

 

Z zębatek helikalnych odradzam też Hurricane - mam ich zębatki Ultra Torque up i są strasznie głośne. Taki dzwięk jakby bardzo o siebie tarły, a nie trą się wcale ;)

Link to post
Share on other sites

W przypadku AUG to "tłumiczek" Phantom Shadow :) Kolega to ma, jego AUG jest niesamowicie cichy, mimo że był tuningowany (nie pamiętam jaką ma sprężynkę, chyba M110).

 

Z zębatek helikalnych odradzam też Hurricane - mam ich zębatki Ultra Torque up i są strasznie głośne. Taki dzwięk jakby bardzo o siebie tarły, a nie trą się wcale ;)

 

no wlasnie to juz bylo poruszane. Bo to High/ultra torgue- up to powoduje, mowa ciagle o zwyklych helicalach:]

Link to post
Share on other sites

Marys1 - to byla tylko propozycja :D z resztą nie masz co się wymądrzać - a nóż znalazłoby się jakieś miejsce.....

 

Na machinegunie nie rób gotowego tuningu(czyli tego w dziale modele Tuningowane) bo ten tuning polega na podkładkowaniu pod sprężynę kawałków rurki metalowej (czyli ściśnięcie sprężyny) lepiej napisz im co chcesz wymienić i ci to zrobią za (o ile pamiętam) 100 zł (robocizna).

Link to post
Share on other sites

Dokładnie wyciszanie matami polega na obłożeniu nim gearboxa. Silnik sam z siebie wydaje tylko cichy pisk powodowany wysokimi prędkościami obrotowymi (coś ala wiertarka dentystyczna). Co do aug`a to jest od groma miejsca na około gearboxa by go ładnie obłożyć, ale wtedy trzeba zdemontować tą klapke od wyrzutnika łusek. Jak nie ma możliwości obłożenia gearboxa to pozostaje tak jak pisali przedmówcy: cichy zestaw, stockowa sprężyna, być może zębatki helikalne (możliwe że systema dobre robi) i tłumik na lufe i najlepiej strzały pojedyńcze ;)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Co do tłumików Panowie musicie o jednym wiedziec że znikomy procent tłumików do replik ASG to faktycznie tłumiki. W 90% przypadków to poprostu ładnie wyglądające atrapy i tyle. Tłumik żeby działał musi mieć bardzo specyficzna i konkretną budowę, tak więc nie obiecujcie sobie za dużo po kupieniu tłumika Firm CA, TM, G&G, ICS itd bo to jak napisałem wcześniej poprostu ładne, czasem "klimatyczne" nawet zakończenia luf.

Dowcip polega na tym że założenie "prawdziwego" tłumika dźwięku osłabiło by znacznie prędkość kulki.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...