Bond<007> Posted April 5, 2007 Report Share Posted April 5, 2007 Obiły mi się o uszy (parę razy na naszym forum) słowa "teflon fix". Czy ktoś mógłby mi wyjaśnic na czym to polega ? Doczytałem się, że jest to określenie tuningu mocowego o jakieś 60-70 fps. Co by było potrzebne, by np. stuningowac rugera carabine z dedykowaną/castoramową precką ? Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam Bond Quote Link to post Share on other sites
Panocek Posted April 5, 2007 Report Share Posted April 5, 2007 To taśma teflonowa do uszczelniania. W oryginale do rur gazowych i kanalizacji, w airsofcie do uszczelniania cylinder - komora HU - lufa. Cena to bodaj 2zł za rolkę. Quote Link to post Share on other sites
Bond<007> Posted April 5, 2007 Author Report Share Posted April 5, 2007 Czyli obwijam lufę w miejscu łączenia z HU i wsuwam z powrotem na miejsce ? Quote Link to post Share on other sites
Panocek Posted April 5, 2007 Report Share Posted April 5, 2007 (edited) Tak. Alternatywą dla "teflona" jest uszczelnienie silikonem sanitarnym. Koszta to +/- 5zł. Edited April 5, 2007 by Panocek Quote Link to post Share on other sites
Tomkower Posted April 6, 2007 Report Share Posted April 6, 2007 Na czym więc będzie polegało uszczelnienie cylindra taką taśmą jeśli można prosić o instrukcje ?? Quote Link to post Share on other sites
Panocek Posted April 6, 2007 Report Share Posted April 6, 2007 (edited) Moje niedopatrzenie - chodzi o dyszę cylindra. Owinięcie teflonem może dać pewien procent do szczelności. [...] Edited May 12, 2008 by Foka Quote Link to post Share on other sites
AWR_sowiet Posted April 8, 2007 Report Share Posted April 8, 2007 Ktos jest w stanie napisac cos konkretnego na temat tego uszczelniania? Quote Link to post Share on other sites
cromat Posted April 8, 2007 Report Share Posted April 8, 2007 Chyba już trzecią giwere uszczelniam taśmą teflonową... Sprawa dość prosta uszczelniamy 2 miejsca: 1 połączenie lufy z komorą HU (taśma teflonowa nie potrzebuje kleju sama dobrze się trzyma, na tym na czym trzymać się ma) 2 głowica cylindra z cylindrem. That is all... Quote Link to post Share on other sites
Naal Posted April 8, 2007 Report Share Posted April 8, 2007 czyli teoretycznie można to zrobić w każdej replice? Quote Link to post Share on other sites
cromat Posted April 8, 2007 Report Share Posted April 8, 2007 Teoretycznie tak Quote Link to post Share on other sites
Tomkower Posted April 9, 2007 Report Share Posted April 9, 2007 Ale czy daje to jakieś wyraźne efekty ?? Ja osobiście na 2x uszczelnianą głowice cylindra dałem odrobine smaru i wszystko chodzi jak należy. Quote Link to post Share on other sites
Blade04 Posted April 10, 2007 Report Share Posted April 10, 2007 Ja polecam taki patent jesli posiadacie glowice cylindra z podwojnym uszczelnieniem: Nakladacie smaru pomiedzy obie uszczelki głowcy cylindra. Koniec :) Przy wystrzale powietrze będzie musiało przepchnąć smar ze środka na zewnątrz żeby uciec dalej – jest to niewykonalne! Można jeszcze trochę smaru nałożyć (jeśli konstrukcja głowicy cylindra na to pozwana) przed pierwszą uszczelka w takim rowku pomiędzy gumką, zatrzymująca głowicę tłoka, a cylindrem. W taki sposób otrzymujemy uszczelniona na max’a głowicę cylindra. Pozdro Quote Link to post Share on other sites
Jano Posted April 10, 2007 Report Share Posted April 10, 2007 Teflon fix... też mi sie obiła o uszy.. Ja zawsze tak uszczelniam: Taśma teflonowa: - na lufę jak sie wsadza do komory - (CYMA) na nakładkę od lufy która łączy lufę z komorą Silikon 100% byle jaki kolor: - łączenie komory z GB (żeby nie uciekało powietrze z dyszy...) - złożoną lufę z komorą HU ich łączenie dookoła Smar teflonowy (najlepszy smar do części cylindrycznych): - Części cylindryczne (Dysza, głowica tłoka, cylinder, głowica cylindra) - Można też prowadnice tłoka Smar teflonowy został przebadany przez jednego z moich znajomych który zajmuje się smarami i sprawdził większość smarów jakie można używać do ASG i stwierdził że smar teflonowy jest najlepszy najbardziej uszczelnia!! Jakby ktoś zauważył to krakmani sprzedawali repliki w stocku po normalnej a cenie a na "cudownych smarach" też w stocku po 30-40 zł drożej ;) a ten smar to nic innego było jak teflon... tyle że jest on cholernie drogi jak na swoją objętość :/ Quote Link to post Share on other sites
szeregowy_miles Posted April 10, 2007 Report Share Posted April 10, 2007 Silikon 100% byle jaki kolor: - łączenie komory z GB (żeby nie uciekało powietrze z dyszy...) Powietrze ucieknie wtedy do magazynka ;) Quote Link to post Share on other sites
Jano Posted April 10, 2007 Report Share Posted April 10, 2007 to ja wiem... ale niestety nie znam jakby to uszczelnić... bo powietrze leci na kulki... ale zawsze ten 1 FPS więcej niż mniej :] niby nic ale radość robienia robienia tego wielka :] Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted April 15, 2007 Report Share Posted April 15, 2007 Jano - Co do smaru teflonowego to podczas tuningu w asgshopie (zestaw FTK guarder) chłopaki nie zasmarowali zestawu smarem teflonowym (dołączonym do FTK). Na moje pytanie dlaczego (też się zdziwiłem i byłem przekonany że to najlepszy smar) odpowiedzieli że używają LEPSZYCH smarów. Co do ceny - jest on taniutki. Za 60g tubkę dałem piątaka w rowerowym :D To jest ŁT-42 - nie wierzysz? KUP W NAJBLIŻSZYM ROWEROWYM :D Quote Link to post Share on other sites
Jano Posted April 16, 2007 Report Share Posted April 16, 2007 ŁT-42 nie używam... ponieważ jest bodajże zły.... ale znajdziesz na giełdzie smar sylikonowo-teflonowy... powiem tak: Najlepszy smar do części cylindrycznych jest taki który ma dużą gęstość i jest lepki... takim jest np sylikonowo-teflonowy... a także teflonowy... Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted April 17, 2007 Report Share Posted April 17, 2007 (edited) Jano: Smar silikonowo - teflonowy - LOL... masz facet fantazję (to się nie nadaje do ASG tylko do złączy rur wodnych)... ŁT 42 to SMAR TEFLONOWY i nie zaprzeczaj bo to prawda. A tak z innej beczki to kierując się twoimi super-radami można dojść do wniosku że smar ARCTIC COOLING SILVER (czyli pasta termoprzewodząca) to świetny smar (no co - lepka, strasznie gęsta). Pointa: Oszczędź sobie wstydu a innym nerwów ;) Edited April 17, 2007 by misiek009 Quote Link to post Share on other sites
Jano Posted April 17, 2007 Report Share Posted April 17, 2007 powiem tak możliwe że ŁT 42 to teflonowy nie mogę zaprzeczyć... ale weź zrób sobie testy i porównaj smar silikonowy, teflonowy i silikonowo-teflonowy. Ja robiłem testy na stockach cymy ak 74... i najlepiej wychodziły właśnie silikonowo-teflonowy oraz teflonowy. Innych smarów nie używam (zapomniałem dodać że nie brałem do testów innych smarów... niewiem czy takie termo przewodzące zdadzą egzamin... Ja zawsze sprawdzam czy jest pierw szczelna czyli dmucham ile sił w płucach w dysze i sprawdzam jak mocno i czy nie słychać żadnych szmerów uciekającego powietrza, i sprawdzam tak ręcznie które lepiej chodzą. Poza tym sprawdź lepkość i gęstość... Powiem tak nie wiem czy ta pasta którą opisałeś by się sprawdziła??? Co do smaru silikonowo-teflonowego. Kto powiedział że nie można używać tego smaru do ASG?? A czy taśmę teflonową można używać to uszczelniania HU przecież to jest do uszczelnienia rur, albo też silikon zwykły kto powiedział że nie można?? Każdy przedmiot ma jak się mówi milion zastosowań... tylko trzeba je znaleźć i przystosować więc nie pisz że taki smar się nie nadaje bo się nadaje... i ja widzę po testach. Weź kilka sztuk tego samego guna z tej samej partii i zacznij smarować guny... To się przekonasz!! Ja nie mam co sie wstydzić. Co do lepkości i gęstości to powiedział mi takie rzeczy znajomy mechanik/elektryk uczestniczący w rozgrywkach ASG i jak to mechanik ma styczność z bardzo wieloma smarami różnego typu.. Ja tylko wiedziałem że najlepsze smary są na bazie sylikonu i teflonu... A powiedz mi kto ma się denerwować??:P Kto zechce to skorzysta z moich jak i twoich rad... Ja po prostu jak coś piszę o czymś to wiem to po prostu, ponieważ zawsze robię testy i dopiero stwierdzam że jest dobry... Tak BTW jest takie stare powiedzenie wojskowe: "Jeśli pomysł wydaje się głupi wręcz absurdalny ale przynosi zaskakujący sukces to znaczy że nie jest głupi" ;) Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted April 18, 2007 Report Share Posted April 18, 2007 Może teflonowy nie jest najlepszy do cylindra, ale niektórzy smarują silikolem i działa. W takim wypadku lepiej użyć teflonu :D Stare powiedzenie nie było mi dotychczas znane ale przypadło mi do gustu :D Pozdro Quote Link to post Share on other sites
vandermann Posted April 23, 2007 Report Share Posted April 23, 2007 Słuchajcie, a czy doszczelnienie układu i osiągnięcie przez to więcej fpsów wpływa niekorzystnie na trwałość GB? Przykładowo mam M130 i bore upa ok 460fps, po doszczelnieniu będzie w granicach 500. Czy wtedy obudowa i tłok będą dostawały po dupie tak samo, jakbym miał M140 czy M150 bez bore upa i doszczelnienia? Czy można postawić znak = między 500fps na M130 z teflon fixem a 500fps na M150 bez teflon fixa? Quote Link to post Share on other sites
Blade04 Posted April 23, 2007 Report Share Posted April 23, 2007 1. M130 + boreup => 460 fps => słaby wynik. Ja mialem cos ok. tego maja poprostu M130. No chyba ze nie masz lozyskowania.. 2. GB itp elementom doszczelnienie nie zaszkodzi. Wypluwaja powietrze tak czy siak.. lecz leci ono lufa a nie ucieka szczelinami.. Quote Link to post Share on other sites
Assarin Posted April 23, 2007 Report Share Posted April 23, 2007 ... ŁT 42 to SMAR TEFLONOWY i nie zaprzeczaj bo to prawda. Zaprzeczam, bo to nieprawda. Quote Link to post Share on other sites
vandermann Posted April 23, 2007 Report Share Posted April 23, 2007 Blade, dlaczego tak uważasz, że to słaby wynik? Bore up Guardera, precka MB 509mm, M130 Guarder, łożyska kulkowe DF, łożyskowana prowadnica spr. Wychodzi mi 460fps w G36 CA. Nie wiem jakim cudem osiągnąłes tyle bez bore upa na 130. Zobacz zreszta tuning III na asgshopie- wychodzi im tyle samo w różnych replikach na tym zestawie. Quote Link to post Share on other sites
Blade04 Posted April 23, 2007 Report Share Posted April 23, 2007 Ja na M130 (M120S) oraz lozyskowanych elementach bez bore-up'a, lufa 6.04 509mm itd. mialem 460 => jak karabin byl nowy. Po 9 mies. zostalo z tego 440fps. Spotkalem ostatnio kolesie ktory podniecal ze ma w SL-9 517fps na M130 bo ma doszczelniony sprzet itd. (lufa 550mm). Jest to dla mnie malo realne no ale roznie to w zyciu bywa.. Po zomontowaniu bore-up'a od guardera nie zanotowalem wzrostu fps - 440fps. Ale to chyba wina zlej uszczelki na gł. tłoka. Po zmianie springa na M140 pokazlo mi sie 490, a raz nawet 495. Niedlugo bede robil teflon mix'a/fixa i zobaczymy co z tego wyniknie... Ktoś mial już problemy z ta uszczelka gl. tloka w bore-up'ie Guardera. Na MG jest napisane ze sprzedaja druga wersje tego zestawu z lepsza uszczelka i dluższa sruba głowicy (potwierdzam, moj zestaw mial bardzo krotka srube, ale zamontowalem ta ze starej glowicy). Pozdro Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.