Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Obiły mi się o uszy (parę razy na naszym forum) słowa "teflon fix". Czy ktoś mógłby mi wyjaśnic na czym to polega ? Doczytałem się, że jest to określenie tuningu mocowego o jakieś 60-70 fps. Co by było potrzebne, by np. stuningowac rugera carabine z dedykowaną/castoramową precką ? Z góry dziękuje za odpowiedzi.

 

Pozdrawiam Bond

Link to post
Share on other sites
  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Chyba już trzecią giwere uszczelniam taśmą teflonową... Sprawa dość prosta uszczelniamy 2 miejsca:

 

1 połączenie lufy z komorą HU (taśma teflonowa nie potrzebuje kleju sama dobrze się trzyma, na tym na czym trzymać się ma)

 

2 głowica cylindra z cylindrem.

 

That is all...

Link to post
Share on other sites

Ja polecam taki patent jesli posiadacie glowice cylindra z podwojnym uszczelnieniem:

 

Nakladacie smaru pomiedzy obie uszczelki głowcy cylindra. Koniec :)

 

Przy wystrzale powietrze będzie musiało przepchnąć smar ze środka na zewnątrz żeby uciec dalej – jest to niewykonalne! Można jeszcze trochę smaru nałożyć (jeśli konstrukcja głowicy cylindra na to pozwana) przed pierwszą uszczelka w takim rowku pomiędzy gumką, zatrzymująca głowicę tłoka, a cylindrem. W taki sposób otrzymujemy uszczelniona na max’a głowicę cylindra.

 

Pozdro

Link to post
Share on other sites

Teflon fix... też mi sie obiła o uszy..

Ja zawsze tak uszczelniam:

 

Taśma teflonowa:

- na lufę jak sie wsadza do komory

- (CYMA) na nakładkę od lufy która łączy lufę z komorą

 

Silikon 100% byle jaki kolor:

- łączenie komory z GB (żeby nie uciekało powietrze z dyszy...)

- złożoną lufę z komorą HU ich łączenie dookoła

 

Smar teflonowy (najlepszy smar do części cylindrycznych):

- Części cylindryczne (Dysza, głowica tłoka, cylinder, głowica cylindra)

- Można też prowadnice tłoka

 

Smar teflonowy został przebadany przez jednego z moich znajomych który zajmuje się smarami i sprawdził większość smarów jakie można używać do ASG i stwierdził że smar teflonowy jest najlepszy najbardziej uszczelnia!!

 

Jakby ktoś zauważył to krakmani sprzedawali repliki w stocku po normalnej a cenie a na "cudownych smarach" też w stocku po 30-40 zł drożej ;) a ten smar to nic innego było jak teflon... tyle że jest on cholernie drogi jak na swoją objętość :/

Link to post
Share on other sites

Jano - Co do smaru teflonowego to podczas tuningu w asgshopie (zestaw FTK guarder) chłopaki nie zasmarowali zestawu smarem teflonowym (dołączonym do FTK). Na moje pytanie dlaczego (też się zdziwiłem i byłem przekonany że to najlepszy smar) odpowiedzieli że używają LEPSZYCH smarów.

 

Co do ceny - jest on taniutki. Za 60g tubkę dałem piątaka w rowerowym :D To jest ŁT-42 - nie wierzysz? KUP W NAJBLIŻSZYM ROWEROWYM :D

Link to post
Share on other sites

ŁT-42 nie używam... ponieważ jest bodajże zły.... ale znajdziesz na giełdzie smar sylikonowo-teflonowy...

powiem tak: Najlepszy smar do części cylindrycznych jest taki który ma dużą gęstość i jest lepki... takim jest np sylikonowo-teflonowy... a także teflonowy...

Link to post
Share on other sites

Jano: Smar silikonowo - teflonowy - LOL... masz facet fantazję (to się nie nadaje do ASG tylko do złączy rur wodnych)... ŁT 42 to SMAR TEFLONOWY i nie zaprzeczaj bo to prawda. A tak z innej beczki to kierując się twoimi super-radami można dojść do wniosku że smar ARCTIC COOLING SILVER (czyli pasta termoprzewodząca) to świetny smar (no co - lepka, strasznie gęsta).

 

Pointa: Oszczędź sobie wstydu a innym nerwów ;)

Edited by misiek009
Link to post
Share on other sites

powiem tak możliwe że ŁT 42 to teflonowy nie mogę zaprzeczyć... ale weź zrób sobie testy i porównaj smar silikonowy, teflonowy i silikonowo-teflonowy. Ja robiłem testy na stockach cymy ak 74... i najlepiej wychodziły właśnie silikonowo-teflonowy oraz teflonowy. Innych smarów nie używam (zapomniałem dodać że nie brałem do testów innych smarów... niewiem czy takie termo przewodzące zdadzą egzamin... Ja zawsze sprawdzam czy jest pierw szczelna czyli dmucham ile sił w płucach w dysze i sprawdzam jak mocno i czy nie słychać żadnych szmerów uciekającego powietrza, i sprawdzam tak ręcznie które lepiej chodzą. Poza tym sprawdź lepkość i gęstość... Powiem tak nie wiem czy ta pasta którą opisałeś by się sprawdziła???

 

Co do smaru silikonowo-teflonowego. Kto powiedział że nie można używać tego smaru do ASG?? A czy taśmę teflonową można używać to uszczelniania HU przecież to jest do uszczelnienia rur, albo też silikon zwykły kto powiedział że nie można?? Każdy przedmiot ma jak się mówi milion zastosowań... tylko trzeba je znaleźć i przystosować więc nie pisz że taki smar się nie nadaje bo się nadaje... i ja widzę po testach. Weź kilka sztuk tego samego guna z tej samej partii i zacznij smarować guny... To się przekonasz!! Ja nie mam co sie wstydzić.

 

Co do lepkości i gęstości to powiedział mi takie rzeczy znajomy mechanik/elektryk uczestniczący w rozgrywkach ASG i jak to mechanik ma styczność z bardzo wieloma smarami różnego typu.. Ja tylko wiedziałem że najlepsze smary są na bazie sylikonu i teflonu...

 

A powiedz mi kto ma się denerwować??:P Kto zechce to skorzysta z moich jak i twoich rad... Ja po prostu jak coś piszę o czymś to wiem to po prostu, ponieważ zawsze robię testy i dopiero stwierdzam że jest dobry...

 

Tak BTW jest takie stare powiedzenie wojskowe: "Jeśli pomysł wydaje się głupi wręcz absurdalny ale przynosi zaskakujący sukces to znaczy że nie jest głupi" ;)

Link to post
Share on other sites

Słuchajcie, a czy doszczelnienie układu i osiągnięcie przez to więcej fpsów wpływa niekorzystnie na trwałość GB? Przykładowo mam M130 i bore upa ok 460fps, po doszczelnieniu będzie w granicach 500. Czy wtedy obudowa i tłok będą dostawały po dupie tak samo, jakbym miał M140 czy M150 bez bore upa i doszczelnienia?

Czy można postawić znak = między 500fps na M130 z teflon fixem a 500fps na M150 bez teflon fixa?

Link to post
Share on other sites

1. M130 + boreup => 460 fps => słaby wynik. Ja mialem cos ok. tego maja poprostu M130. No chyba ze nie masz lozyskowania..

2. GB itp elementom doszczelnienie nie zaszkodzi. Wypluwaja powietrze tak czy siak.. lecz leci ono lufa a nie ucieka szczelinami..

Link to post
Share on other sites

Blade, dlaczego tak uważasz, że to słaby wynik?

Bore up Guardera, precka MB 509mm, M130 Guarder, łożyska kulkowe DF, łożyskowana prowadnica spr. Wychodzi mi 460fps w G36 CA. Nie wiem jakim cudem osiągnąłes tyle bez bore upa na 130. Zobacz zreszta tuning III na asgshopie- wychodzi im tyle samo w różnych replikach na tym zestawie.

Link to post
Share on other sites

Ja na M130 (M120S) oraz lozyskowanych elementach bez bore-up'a, lufa 6.04 509mm itd. mialem 460 => jak karabin byl nowy. Po 9 mies. zostalo z tego 440fps.

 

Spotkalem ostatnio kolesie ktory podniecal ze ma w SL-9 517fps na M130 bo ma doszczelniony sprzet itd. (lufa 550mm). Jest to dla mnie malo realne no ale roznie to w zyciu bywa..

 

Po zomontowaniu bore-up'a od guardera nie zanotowalem wzrostu fps - 440fps. Ale to chyba wina zlej uszczelki na gł. tłoka. Po zmianie springa na M140 pokazlo mi sie 490, a raz nawet 495. Niedlugo bede robil teflon mix'a/fixa i zobaczymy co z tego wyniknie...

 

Ktoś mial już problemy z ta uszczelka gl. tloka w bore-up'ie Guardera. Na MG jest napisane ze sprzedaja druga wersje tego zestawu z lepsza uszczelka i dluższa sruba głowicy (potwierdzam, moj zestaw mial bardzo krotka srube, ale zamontowalem ta ze starej glowicy).

 

Pozdro

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...