Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Ludzie weźcie se kupcie wszyscy chrono, przestrzelajcie sobie swoje repliki i sprawdźcie jakiego siniak przy jakich kulkach z jakiej odległości robi replika. Jak dla mnie czy podana "siła" bedzie w siniakach, wybitych zębach, joulach, watach, tamponach, fpsach, SKSach, PZPRach czy innych PiSach to naprawdę nie ma znaczenia. Gdyby miało to gwarantuję że firmy takie jak TM, CA, G&G, ICS itp już dawno podawały by takie wartości na pudełkach, w instrukcjach i innych miejscach.

 

Dla mnie bez sensu.

Link to post
Share on other sites

Kurde... ten programik rzeczywiście jest niesamowicie rozbudowany... trochę minie zanim się go nauczę używać :/

 

Ale swoje obliczenia tak dla zasady doprowadzę do końca :P Może dzięki temu dowiem się czegoś ciekawego :) Wielkie dzięki za linka z programem ;)

Link to post
Share on other sites

Kurde... ten programik rzeczywiście jest niesamowicie rozbudowany... trochę minie zanim się go nauczę używać :/

Ma nieocenioną zaletę, potrafi wyliczyć na ile ładowań kartusza starczy butla z powietrzem. Jak również pokazanie lotu pocisku [nie ma zastosowanie przy hop-upie w asg] przy podaniu podstawowych danych, jak masa pocisku jego Vo, wysokośc osi lunety nad osią lufy, itp.

Wyliczanie energi na dolocie pocisku, ale jak pisałem to chyba w próźni 8)

I mase innych.

Link to post
Share on other sites

Koledzy fizycy liczycie tam tam pogmatwane sprawy :wink: a mnie irytuje jedna sprawa. Słyszałem twierdzenie, że dany karabin niezależnie od kulki ma zawsze tę samą energię wylotową. Już tłumaczę: na kulce 0.20g prędkość wylotowa jest większa, na kulce 0.25g jest mniejsza, a podstawiając do wzoru podobno okazuje się, że energia jest równa. Niestety nie mam chronografu i nie mogę zmierzyć prędkości wylotowej cięższej kulki.

Korzystając z tego "twierdzenia" można byłoby łatwo obliczyć prędkości cięższych kulek wystrzeliwanych ze swojej repliki.

Link to post
Share on other sites

Wyważacie otwarte drzwi panowie. Takie obliczenia zostały już dawno temu przeprowadzone, tyle że wyniki ostały objęte prawami autorskimi.

W związku z tym dane nie są podawane przy pomocy wielkości fizycznych ale zakodowanych.

I tak mamy od najsłabszego -

 

"brak reakcji"

"który to"

"ej!"

"auć"

"o ja pierdziele"

"osz w morde"

"o ku..a"

"jezuuuuu!"

 

Dokładnie i precyzyjnie jest to wyskalowane , teraz tylko trzeba to umieść gdzieś w jakichś wielkościach :)

Link to post
Share on other sites

Woma - Racja! Masa się zmienia (oczywiste), prędkość się zmienia (inna bezwładność i zasada zachowania pędu) - energia się nie zmienia (bo jest to przekazanie energii powietrza z cylindra i bez różnicy czy poleci 100g pocisk o v=10m/s czy 0,1g o v=150m/s - każdemu zostanie przekazana taka sama energie przez powietrze z cylindra.) Pomijam fakt rozszczelnień przy większych masach itp, a podane przeze mnie przykłady są czysto hipotetyczne i nie "wyliczone" (zatem nie myślcie że pocisk o masie 100g może wylecieć z broni ASG - to była taka hiperbolizacja wypowiedzi w celach łopatologii stosowanej).

Link to post
Share on other sites

Z tą energią się zgadza.. Na samym początku umieściłem wzór na energię kinetyczną (czyli w ruchu) kulki:

 

E= (m*v^2)/2

 

Na podstawie tego wzoru, jeśli zna się właśnie prędkość wylotową na określonych kulkach, można sobie policzyć energię swojej broni. Później można wyliczać prędkości wylotowe kulek o różnych masach podstawiając do wzoru wcześniej wyliczoną energię jaką nadaje broń oraz masę odpowiednią dla zastosowanej kulki ;)

Link to post
Share on other sites

Korzystając z powyższego możemy poweidzieć, że:

 

v=pierwiastek((2*Ek)/m)

 

Czyli dla przykładu:

Karabin o prędkości wylotowej 100m/s na kulce 0.2g, na kulce 0.25 powinien mieć ~89,44m/s

Ktoś mający dostęp do chrono miałby możliwość potwierdzić, lub obali tę teorię.

 

@LuckyOne do tego właśnie dąże :wink:

 

BTW 100m/s na kulce 0.2g to 1J

Edited by woma
Link to post
Share on other sites

Możnaby nawet napisać programik :D np. objektowy (bo te strukturalne wyglądają z deczka archaicznie i biednie).

 

[ot]

 

koniecznie objektowy (???), najlepiej z wykorzystaniem wzorców projektowych, interfejsów , dziedziczenia wielobazowego i UML-a (use cases itp.)

 

[/ot]

 

przepraszam, ale jako stary programista przywiązany do metodologi strukturalnej nie mogłem się powstrzymać . W dziedzinie modelowania energii małej plastikowej kuleczki 0.25 g na 28 metrze jej lotu to chyba szkoda czasu

Link to post
Share on other sites

Mogę się założyć o piwo, że obali tą teorię - cięższa kulka dłużej zostaje w lufie więc dłużej działa na nią siła czyli energia kinetyczna dla kulek różnych wagach nie jest stała. Przecież kulka nie dostaje przyśpieszenia od jednorazowego uderzenia młotkiem tylko poprzez działanie siły, której wartość zależy od tego, jaką drogę przebyła kulka a jak wiadomo droga jest funkcją czasu.

Link to post
Share on other sites

Mogę się założyć o piwo, że obali tą teorię ...

Jak ja uwielbiam mądrych teoretyków.

Zapraszam do siebie, najlepsze dostepne chrono Shooting Chrony Gama Master czeka. Postrzelamy, policzymy i sam sie przekonasz że wliczając błąd pomiarowy energia pocisku opuszczającego lufę jest ta sama, różni się Vo w zależności od masy pocisku.

 

A wszystko co opisałeś, to są tak małe wartości że znikają w błędzie pomiarowym chrono.

Link to post
Share on other sites

Nie zaprzeczam temu, że różnice będą małe, jestem ciekaw tylko jaki to będzie rząd wielkości. Im szczelniejszy układ, dłuższa lufa i cięższe kulki tym różnica będzie większa. Pomiędzy .20 i .25 różnicy może nie zauważymy ale przy użyciu .43 powinno już coś być widać.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...