Przypadek Posted May 25, 2012 Report Share Posted May 25, 2012 Dysza w JG jest inna. Ma ok 25,2 mm długości a ta z SHS ok 24,1. Wg mnie nie ma sensu tutaj zmieniac dyszy. Ja proponuje: - nowa gumka hopka, - poprawic podkładkowanie + ew wymiana łożysk na metalowe ślizgi- max długa żywotność, - pobawić się doszczelnienie układu, - można wymieć jeszcze prowadnice sprężyny na łożyskowana :) - nowe kabelki + wtyk deans, - nowa batka lipo i będzie wszystko ladnie smigało. Quote Link to post Share on other sites
zajaszcze Posted May 25, 2012 Report Share Posted May 25, 2012 poprawic podkładkowanie Już się dowiedzieliśmy, że zbrojownia to robi z automatu. ew wymiana łożysk na metalowe ślizgi- max długa żywotność, Z tego co mi wiadomo, nowe wersje giet maja już takie łożyska, no chyba, że repliki wisza u nic w magazynie od 4-5lat to będą łożyska plastikowe. - pobawić się doszczelnienie układu, Czyli kupić dyszę:P No ale nie SHSa w takim wypadku. - nowe kabelki + wtyk deans,- nowa batka lipo i będzie wszystko ladnie smigało. Po co sobie zwiększać koszty, no chyba, że użytkownik ma ładowarkę LiPo Quote Link to post Share on other sites
Powała Posted May 25, 2012 Report Share Posted May 25, 2012 (...) chyba, że repliki wisza u nic w magazynie od 4-5lat to będą łożyska plastikowe.(...) Nie sądzę, ale przecież można zapytać np. na GG 9415099, odpowiadają niemal natychmiast. Quote Link to post Share on other sites
Przypadek Posted May 25, 2012 Report Share Posted May 25, 2012 ZAJASZCZE doszczelnienie nie polega tylko na wymianie dyszy. To przede wszystkim doszczelnienie cylindra+ głowicy cylindra+ głowicy tłoka+ np teflonfix na gumce hop-up. Nie kupisz uszczelnionej dyszy do JG bo nikt takiej nie robi. Chyba że jakąs specjalnie toczoną- to dopiero niepotrzebne zwiększanie kotów. Po co kupować lipo? Myśleę że odpowiedź jest mega prosta- wystarczy przeczytać opinie użytkowników lipo :) Co do samego podkładkowania- jesteś pewien że jest tam dobrze poprawione? Ale ok, można je zostawić na początek. Ja podałem prosty i stosunkowo tani sposób na poprawę kultury pracy, ale też i żywotności samej giety. Ale co kto zrobi to już jego sprawa. Quote Link to post Share on other sites
zajaszcze Posted May 25, 2012 Report Share Posted May 25, 2012 Wiem co potrafi lipo bo sam jestem użytkownikiem. Ale jest, ale... LiPo fajne tanie, no ale ładowarka to minimum 159zł za imaxa b6. żadnej innej taniej bym osobiście nie kupił. A co do doszczelnienia to dysza też jest częścią uszczelnienia. Ewentualnie można napakować na "rurkę" od głowicy większa ilość smaru wtedy na jakiś czas wystarczy. Quote Link to post Share on other sites
macck Posted May 25, 2012 Report Share Posted May 25, 2012 Dobrze, Replika - gumka hopka GUARDER 29 zł - sprężyna m120 - w zbrojowni nie ma SHS , zatem jaką? , może być taka? http://zbrojownia.linuxpl.com/product_info.php?cPath=57_62&products_id=1563 35 zł - łożyskowana prowadnica 39 zł - teflon fix bezcenne - montaż części przez serwis zbrojowni - 1 zł - 104 zł Kawałek kabla do audio (powyżej 99% OFC) z domowych zapasów - lutowanie, testy przewodnictwa , we własnym zakresie. A tak w ogóle to mógłbym gdzieś szprytnie w frongripie ukryć gniazdo DC aby nie musieć wyjmować baterii celem ładowania. Czy macie jeszcze jakieś propozycje? Kulki są mi obojętne, choćby najtańsze P&J, na początek chcę się tym oswoić, postrzelać do puszek, a później będę szukał jakiejś drużyny bo na razie jestem samotnym strzelcem ;-) No i hicap ... będę musiał low capy sobie sprawić. Bateria LiPo ... w razie kasy. Precka też Ładowarka - mogę złożyć po kosztach. Ale to wykracza poza budżet na tę replikę. Quote Link to post Share on other sites
macck Posted May 25, 2012 Report Share Posted May 25, 2012 Nie mogę edytować posta. Napisałem pod podany wyżej numer gg i dowiedziałem się że łożyska w tej replice są plastikowe, tak jak i prowadnica. Wobec tego nie starczy na sprężynę chyba ze będzie to M115 elementa. I teraz nie wiem czy ten zabieg się w ogóle opłaca ? Bo to przekracza już mój budżet niestety. Łożyska ślizgowe 7 mm od Classic Army Gumka Hu Guardera Prowadnica stalowa z łożyskowaniem Teflon Fix Kabelki Dorabiany mosfet. Spodziewane FPS'y ? Quote Link to post Share on other sites
Przypadek Posted May 25, 2012 Report Share Posted May 25, 2012 Zmien łożyska, a sprężyne zostaw sobie na potem. :) To juz nawet po gwarze zmienisz sam. A co do kabli to wysupłaj 10 zł u kup modelarskie. Jeśli robić to raz a dobrze. Quote Link to post Share on other sites
macck Posted May 25, 2012 Report Share Posted May 25, 2012 Dzięki, to G36K gumka guarder Łożyska CA 7mm prowadnica stalowa 4000 kulek rockets 0,25 grama Nic tylko kupować ;d Quote Link to post Share on other sites
Akkenoth Posted May 25, 2012 Report Share Posted May 25, 2012 Najtańszy a najbardziej opłacalny "tuning" repliki to kupno dobrych kulek. Zamiast miernych rocketsów weź G&G, trochę drożej, ale nie pożałujesz. Quote Link to post Share on other sites
zajaszcze Posted May 26, 2012 Report Share Posted May 26, 2012 Od tych roketsów całych P&J są o wiele lepsze...:P Napisałem pod podany wyżej numer gg i dowiedziałem się że łożyska w tej replice są plastikowe A jednak stara wersja. Quote Link to post Share on other sites
macck Posted May 26, 2012 Report Share Posted May 26, 2012 To bardzo źle? Biorąc pod uwagę wzmacnianie tych części? Quote Link to post Share on other sites
macck Posted May 26, 2012 Report Share Posted May 26, 2012 (edited) Dobrze, zamawiam to co mówiłem + wykonam sobie mosfet w domu żeby nie przeciążać styków. I żeby w przyszłości nie pytać to jak lecieć z kolejnością wymiany stockowych częśći? Ja myślę zrobić tak - M120 - Tłok - preclufa - Cylinder + głowica (bore up) , dysza - to co się zużyło. Aha, i zamierzam jeszcze zrobić to http://www.airsoftforum.com/board/Aeg-Electrical-Guide-t104376.html&p=17645774#entry17645774 Czyli - przylutowanie kabli bezpośrednio do silnika (brak strat na stykach) - jeśli umożliwia to GB.v3 Wtyczki T-Conn + bateria kondensatorów do wyrównania ROF'u i polepszenia reakcji na spust (jak sie zmieści) active break mosfet Edited May 26, 2012 by macck Quote Link to post Share on other sites
gattling Posted May 26, 2012 Report Share Posted May 26, 2012 Witam! Po trzech latach użytkowania g36k jg, postanowiłem przeprowadzić tuning tej repliki. Chciałbym uzyskać ok. 450 fps. Ponieważ do Krakowa mam najbliżej, toteż wszystko wymieniam u Krakmanów. Czy wymienione niżej części dadzą te 450 fps? Sprężyna m120, ewentualnie m130. Zębatki Prowadnica sprężyny Tłok Głowica tłoka Cylinder Typ 1 ale zastanawiam się czy nie dać Typ 0? Głowica cylindra Łożyska kulkowe, a jeśli się uda to ślizgowe. Wszystko ma działać na Li-Po 7.4. Czy wymieniać coś jeszcze? Quote Link to post Share on other sites
Akkenoth Posted May 27, 2012 Report Share Posted May 27, 2012 Nie wdając się w dyskusję na temat 450 fps w szturmówce (imho dużo za dużo), to nie ryzykowałbym chyba tych części ACM/P&J, mogą być kiepawe. SHSy kosztują niewiele więcej, a są dużo pewniejsze. W Krakowie jest jeszcze kilka sklepów, nie musisz się ograniczać do Krakmanów. Jeśli będzie złożone dobrze, to na SP120 Guardera powinieneś te 450 wycisnąć. Poczytaj temat, ale chyba wymiana cylindra i jego głowicy nie jest potrzebna, zwłaszcza, że ta głowica (jak pamiętam) jest w standardzie CA i ma jakieś problemy w JG. Łożyska raczej ślizgowe, kulkowe 7mm mogą być za delikatne. Dysza - stockowa jest kawałkiem plastiku, zupełnie nie uszczelnia. Problem jest taki, że JG ma trochę dłuższą niż sklepowe do G36 (znowu różnica standardów...) - chyba pasują te do AUGów, ale znowu odsyłam do wcześniejszych stron w tym temacie. Może jakaś precka? Zależnie od funduszy, oczywiście... Gumkę HU pomijam, bo pewnie już dawno wymieniłeś. Quote Link to post Share on other sites
gattling Posted May 27, 2012 Report Share Posted May 27, 2012 Boję się ruszać dyszę, bo w stocku replika ma bardzo dobre uszczelnienie (ok. 390fps.) Pomiar z zeszłego roku więc teraz pewnie już trochę mniej. Z GB nigdy nie miałem problemów. W Krakmanie mówią, że części dobre, ale po przeczytaniu tematu, chyba zostawię zęby stockowe, a tłok wsadzę ten sam tylko z 7 metalowymi zębami. Skontaktuję się z nimi ws. głowicy i cylindra. (Oczywiście tuning spowodowany dużą ilością potyczek w terenie.) Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted May 27, 2012 Report Share Posted May 27, 2012 A jednak stara wersja. No wybacz, ale z moich informacji wynika, że nawet w najnowszej, IV generacji (w PL to jest GFC) łożyska są dalej plastikowe. Metalowa jest za to prowadnica (acz nie jest łożyskowana niestety). @macck: Po co Ci BU do m120? Bezsens. Zresztą nie chciałeś zmieniać dyszy, a teraz to co myślisz? Dysze BU do G36 również są za krótkie... Quote Link to post Share on other sites
Akkenoth Posted May 27, 2012 Report Share Posted May 27, 2012 Krakmani to jednak sklep, który chce zarobić. Więc oczywistym jest, że będą trochę naciągać, żebyś kupił więcej. Sprawdź sobie empirycznie szczelność dyszy - nie widziałem jeszcze G36 od JG, które by na tym kawałku plastiku nie miało strat, a kilka mi przez ręce przeszło. Tłok 7/14 zębów SHS, ACM się może posypać. IMO cylindra nie ma co wymieniać póki nie jest porysowany od środka i póki nie robisz naprawdę mocnego tuningu - to jest za prosty element, żeby miało to sens. Zwłaszcza, jeśli na zamianę proponujesz produkt ACMa. Quote Link to post Share on other sites
macck Posted May 27, 2012 Report Share Posted May 27, 2012 Dobra, nie chcę robić z tej giety terminatora. Zależy mi żeby była żywotna ze swoimi 390-400 FPS'ami , mam nadzieje że przemieli choć 60k kulek. Oczywiście jak się posypie tłok po 30k to nie będę jakoś specjalnie zły, gorzej jak zębatki albo szkielet. No, i zobaczymy ile wyciągnie po "tuningu" raczej "wytrzymałościowym" . Quote Link to post Share on other sites
gattling Posted May 27, 2012 Report Share Posted May 27, 2012 Czyli, jeśli wstawiłbym tłok SHS 7/14 + łożyska ślizgowe + SP120 Guardera + podkładkowanie zębatek, to dało by się wyciągnąć te 450 fps, bez rozsypania się repliki na pierwszej strzelance? (Oczywiście zakładając, że z cylindrem wszystko w porządku.) Quote Link to post Share on other sites
Akkenoth Posted May 27, 2012 Report Share Posted May 27, 2012 Hmm... Piszę to bardziej na podstawie informacji wyczytanych, niż z pierwszej ręki, ale po dorzuceniu do tego zestawu uszczelnionej dyszy (poczytaj ten temat, bo dyskusja nt jej długości się ciągle przewija) i lepszej głowicy tłoka (z łożyskowaniem i ew podmianą uszczelki tak, żeby była 'strzykawka') powinno być ok. Pomijam oczywiście gumkę HU i teflon-fix, bo nie sądzę, żebyś 3 lata użytkował replikę bez takiej zmiany. Ps. Co do dyszy - jest "sposób" z wyłamaniem tych zaczepów w komorze HU, przyszlifowaniem komory od strony gniazda i podłożeniem czegoś przed GB, wtedy jest trochę bliżej i można (teoretycznie) używać "normalnych" dysz do G36, ale głowy za to nie dam. Dla mnie jest to raczej prowizorka przy już ułamanych zaczepach (lub bloku gazowym) - w jednej z giet, które naprawiałem, taka kombinacja działała na stockowej (czytaj: długiej) dyszy, ale nie wiem, na ile takie rozwiązanie jest żywotne. Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted May 27, 2012 Report Share Posted May 27, 2012 Po szlifowaniu zaczepów/czoła popychacza można (najczęściej!) używać dysz od AUGa. Quote Link to post Share on other sites
Aimar12 Posted May 27, 2012 Report Share Posted May 27, 2012 Dyszę SHS do G36 można również bezproblemowo używać, po uprzedniej modyfikacji popychacza. Z zaczepami komory nic nie kombinuj! Mogą wystąpić problemy z podawaniem kulek. Można temu zaradzić szlifując od strony gniazda, jak pisze Akkenoth, ale po co tworzyć sobie dodatkową robote.. Quote Link to post Share on other sites
gattling Posted May 27, 2012 Report Share Posted May 27, 2012 Po szlifowaniu czoła popychacza można (najczęściej!) używać dysz od AUGa. Ta opcja mi najbardziej odpowiada, jednak czy ta dysza wystarczy. Czy wymieniać prowadnicę sprężyny na tą, czy zostawić to co jest? PS. Gumkę mam czarną systemy, bez teflon-fix'ów. Quote Link to post Share on other sites
Akkenoth Posted May 27, 2012 Report Share Posted May 27, 2012 Jeśli układ lufa-gumka-komora się uszczelnia, to nie ma potrzeby teflonować. Uparłeś się na taiwangun. W Krakowie jest jeszcze kilka sklepów, poza tym wysyłka nie jest taka droga - być może bardziej opłaci się kupić gdzieś przez internet. Prowadnica dobra, lepiej wymienić - mam 2 pęknięte stocki pod ręką... Dysze od AUGa mają 24,4mm, zaś do G36 w systemie CA 22,x-23 (informacje wyszukane na szybko). Stockowa dysza JG ma bodajże 24,1. Pozostawiam do przemyślenia :wink: Możesz też zapytać Madonionów, czy ta dysza: http://www.madonion.eu/Uszczelniona_metalowa_dysza_do_G36_Deep_Fire_p1214.html podpasuje do JG (wedle opisu - standard TM, więc powinna). Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.