Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ludzie, święto?!

http://zbrojownia.li...acturers_id=156 w końcu ktoś podjął temat?

 

Jaki zestaw bore up do tego polecacie? A może zestaw systema energy (głowice, + prowadnica do wersji bore up z cylindrem 0 stockowym i SP120) ?

Czyżby dzień radości nastał? Kurcze widzę że jest problem z dostępnością SP120, Ogólnie ciężko o sprężyny M120.

 

Jak było by z wytrzymałoscią stockowego GB JG, na SP130? Domyślam się że silnik mógłby nie wyrabiać również?

Edited by macck
Link to post
Share on other sites

No wiem, właśnie nie chcę robić z tego armaty, i sam się zastanawiam dlaczego napisałem o SP130.

 

No ale skoro dysza z głowy bo jest ta z protecha, to do M120 założyć Bore Up (jakiej firmy?) czy może poprzestać na wymianie springa, głowicy tłoka i cylindra (systema energy ?) i tłoka? Czy można to zrobić taniej? Bo domyślam się że batka 8,4V może mieć problemy.

Link to post
Share on other sites

berylpl z tego co widzę na BBMAX są ale tylko te G36 o dł. 24,40 mm a nie te dedykowane do JG dł. 25,35 mm (są jeszcze bu ale tych nie biorę pod uwagę).

Na sklepie internetowym tak, ale pod telefonem okazało się, że są normalnie dostępne też pasujące do JG.

Link to post
Share on other sites

Na zdjęciu poniżej:

Adapter do magazynka od JG po lewej od CA po prawej, więc ta komora jest do CA, nie do JG.

Ale adapter od CA pasuje do JG, tylko chyba nie wszystkie magazynki będą wtedy podawać.

 

20130418_193022.jpg

JG jest pod standard TM i do komory HU potrzebna jest dłuższa dysza. W przypadku montażu innej komory HU wypadałoby wymienić na jakąś dyszę pod standard CA, czyli praktycznie jakąkolwiek, bo prawie wszystkie są pod CA.

 

Magi powinny podawać bez problemu wszystkie.

Link to post
Share on other sites

Ja w sumie chce pomalować pokój, ale nie na pomarańczowo, bo już mam, i na niebiesko bo już miałem.

Pójść w żółty czy inny? I jaka farba się będzie kupy trzymała?

 

 

W moim G36C (czyli cylinder o mniejszej objętości) siedzi spring 170% CA (odpowiednik M120), tłok niebieski SHS z pełną metalową szczęką, głowica tłoka JG z bardzo szczelnym oringiem, zębatki high speedy elementa, silnik neodymowy cymy, i mimo nieszczelności na dyszy wyciąga to 385 FPS na kulkach 0.25G, posiadając około 20 k/s szybkostrzelności. Szkielet nie strzelił, i nie strzeli. Przy m150 można by się martwić, ale nie teraz.

 

Ogółem borek jest zbędny do takich prędkości jak zakładasz. Ważniejszy jest silnik, który spokojnie to sobie będzie naciągał.

Link to post
Share on other sites
Ja w sumie chce pomalować pokój, ale nie na pomarańczowo, bo już mam, i na niebiesko bo już miałem.

Pójść w żółty czy inny? I jaka farba się będzie kupy trzymała?

Tu nie chodzi o gust.

 

Hmm, czyli widzę że wystarczyło by zmienić tłok springa i uszczelnić/wymienić głowicę tłoka żeby osiągnąć to co chcę. Zębatek trochę mi szkoda wymieniać, bo to spory koszt. Rof nie jest aż tak istotny, taki na poziomie 13-14 k/s będzie wystarczający.

 

Czyli wracam do punktu wyjścia w zasadzie.

SP120/M120

Głowica ultimate ALU lub uszczelnianie oringiem stocka

SHS Metalowa szczęka

 

z powyższego filmiku na M120 i stockowym silniku 7,4V 15C baterii pan uzyskał 9,5 K/S.

Zastosował bym baterię 25C i myślę że było by dobrze a jak nie no to wymiana silnika .

Link to post
Share on other sites

Broń boże aluminiowa głowica tłoka.

A tym bardziej tłok.

 

Im wymienione części cięższe, tym mniej FPS'ów, niższy ROF, i robi się głośniej.

 

Oprócz tego gust nie ma nic do rzeczy.

Natomiast umiejętność wyszukiwania informacji jest bardzo istotna.

Edited by Winiacz
Link to post
Share on other sites

Owszem, ale można powszechnie jedną rzecz zauważyć że przez odsyłanie dziesiątek użytkowników do szukajki w związku z jakimś tam pojedynczym postem, niedopowiedziane zdania itd. ciężko wybrać jakieś konkrety bo kolejna osoba z takim problemem natrafi na Twój post który odsyła mnie do szukajki i tak w kółko. Przeczytałem 40 stronnicowy temat o G36C i na dobrą sprawę żadnego konkretu. Rozmawiałem z jednym użytkownikiem który dłuższy czas temu w jakimś zapomnianym poście wspominał że aluminiowa głowica ultimate się sprawuje rewelacyjnie, stąd pomysł. Założyłem ten temat i jak można zauważyć co chwilę przedstawiam obecną konfigurację i co to daje, oraz pytam się co wymieniać dalej. Chciałbym żeby ktoś kto trafi tutaj mógł zerknąć na kolejne etapy tuningu i zadecydować co chce osiągnąć, popatrzyć co sam zmieniałem, co ludzie polecają i jakich rezultatów może się spodziewać.

Piszesz że założyłeś tłok z metalową szczęką a w kolejnym poście "Broń Boże ... A tym bardziej tłok" (w domyśle shs z metalową szczęką jak napisałem wyżej) - to co w końcu? To nie jest tak, że ja nie próbuję znaleźć odpowiedzi na pytania, choćby te dystansery H , które po różnych forach wiele osób poleca. Podaję tutaj propozycję i bardzo fajnie że jest jakaś dyskusja typu "zielona G&G się z nimi gryzie" bo to jest coś istotnego, co się przyda i mi i tym po mnie. Ale jak piszę o jakichś częściach i dostaję odpowiedź w stylu "niebo jest niebieskie, stała Plancka wynosi 6,62*10^(-34) a przenikalność elektryczna próżni 8,84*10^(-12)" no to na prawdę robi się przykro, że nie można sobie zwyczajnie pomóc. Rozumiem że część zagadnień była omawiana, na kilka ciekawostek się natknąłem, i bardzo dziękuję za wszelkie triki które są na tym forum opisane. Do części natomiast jakoś mam pecha i nie potrafię sensownie wybrać kompletu dla siebie który by dał to czego oczekuję czyli powiedzmy te 430FPS na 0,2g. A co wyczytałem? Że polecacie tłoki SHS z pełną szczęką, że SP120 (ogólnie Guarder) to zaniżona numeracja, że wyciszone zestawy głowic często niewiele dają, że najwięcej hałasu robią zębatki i silnik w czasie naciągania, że przeźroczystego guardera łatwo uszkodzić itd... Chciałbym żeby to jakoś współpracowało ze sobą wszystko, żeby nie lecieć po nowy tłok tydzień później bo mi zębatki na M120 starły zęby na ROF 13k/s. No i takie teksty "na farbę". Jakby to miało coś wspólnego. Podoba mi się żółty to maluję na żółto. Mam do wyboru głowicę alu którą z jednej strony ktoś poleca bo bardzo dobrze się uszczelnia w cylindrze, z drugiej strony jest metalowa i będą powstawać większe naprężenia na GB, będzie głośniej itd, no to się pytam ludzi którzy robili w replikach, wiedzą co i jak, jakie są alternatywy i czy jest to sensowne rozwiązanie. Także porównywanie tuningu do malowania pokoju jest co najmniej nie na miejscu.

 

Naprawdę chcę żeby ten temat coś po sobie zostawił i żeby był łatwy do znalezienia, krótki i w miarę treściwy (zerknij na temat o M4 P&J jak ładnie się rozwinął), bo 46 stron to nie jest 5 minut żeby przeczytać, a potem z zawiedzioną miną stwierdzamy że nic nam to nie pomogło bo co rusz jest mowa o precce i gumce ewentualnie prowadnicy (które ja już osobiście posiadam i nie czuję potrzeby ich wymieniania) . Wymienię kolejną rzecz/rzeczy, znów napiszę konfigurację w mojej G36K, co to dało i jak to pracuje czy ile ma FPS. Zakończę tuning, to może jakiś moderator zgodzi się podsumowanie wrzucić do 1 postu. I już kolejna osoba która zaglądnie do tematu będzie miała łatwiej...

Edited by macck
Link to post
Share on other sites

Tłok aluminiowy a tłok a z metalową szczęką to co innego. Nie masz szczęścia do dobierania części, bo ich nawet nie rozróżniasz.

Dostałeś GOTOWĄ konfigurację która spełnia twoje założenie, a nawet je przekracza (szybkostrzelnością). Po przeczytaniu tematu o g36c powinno się spokojnie być w stanie określić jakie części wpływają na jakie parametry.

Przypomina mi się dowcip o reformie edukacji.

 

1950 r.

Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Wycięcie drzewa na to drewno kosztowało go 4/5 tej kwoty. Ile zarobił drwal?

 

1980 r.

Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Wycięcie drzewa na to drewno kosztowało go 4/5 tej kwoty - czyli 80 zł. Ile zarobił drwal?

 

2000 r.

 

Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Wycięcie drzewa na to drewno kosztowało go 4/5 tej kwoty, czyli 80 zł. Drwal zarobił 20 zł. Zakreśl liczbę 20.

 

W tym momencie prosisz o wskazanie liczby 20 do zakreślenia. Oczywiście jak dostarczane informacje ci nie odpowiadają, możesz strzelić focha i walnąć kolejny referat.

 

Tłok SHS nieprzezroczysty ze stalową szczęką i dobrą głowicą trzyma mocne obciążenia (znacznie przekraczające twoje założenia) bardzo długo (nawet latami), a przy okazji nie kosztuje fortuny. Sprężyna 170% CA (na nasze to M120) spełnia twoje wymagania.

 

Dystanser H (element/P&J) gryzie się z zieloną G&G, ze względu na to że owa gumka ma grubszą wypustkę, mniej podatną na "magiczne działanie" dystansera H. Wcześniej wymienione przez ciebie problemy nie wskazywały dystansera, lecz spaprany montaż.

 

Ogółem wszystko czego potrzebujesz masz podane. I przeczytaj sobie wszystko ZE ZROZUMIENIEM.

Jeśli moje posty są odbierane jako chamskie, to takie są, nie znoszę jak ludzie oczekują że inni powinni za nich myśleć.

 

Równocześnie więcej się w tym temacie udzielać nie będę. Można sobie odpuścić płomienny post karcący moje zachowanie.

Edited by Winiacz
Link to post
Share on other sites
W moim G36C (czyli cylinder o mniejszej objętości) siedzi spring 170% CA (odpowiednik M120), tłok niebieski SHS z pełną metalową szczęką, głowica tłoka JG z bardzo szczelnym oringiem, zębatki high speedy elementa, silnik neodymowy cymy, i mimo nieszczelności na dyszy wyciąga to 385 FPS na kulkach 0.25G, posiadając około 20 k/s szybkostrzelności. Szkielet nie strzelił, i nie strzeli. Przy m150 można by się martwić, ale nie teraz.
Dostałeś GOTOWĄ konfigurację która spełnia twoje założenie, a nawet je przekracza (szybkostrzelnością)

Reasumując - mam dwukrotnie przekroczyć budżet i to jest to cudowne rozwiązanie.

 

Tłok SHS nieprzezroczysty ze stalową szczęką i dobrą głowicą trzyma mocne obciążenia (znacznie przekraczające twoje założenia) bardzo długo (nawet latami), a przy okazji nie kosztuje fortuny. Sprężyna 170% CA (na nasze to M120) spełnia twoje wymagania.

O to mi chodziło.

 

Dystanser H (element/P&J) gryzie się z zieloną G&G, ze względu na to że owa gumka ma grubszą wypustkę, mniej podatną na "magiczne działanie" dystansera H. Wcześniej wymienione przez ciebie problemy nie wskazywały dystansera, lecz spaprany montaż.

To już zbędny komentarz bo kwestię dystansera wyjaśniłeś na poprzedniej stronie.

 

 

Oczywiście na pytanie co wymienić można odpowiadać zagadkami na dwie strony że coś tam wymieniłem coś mi to dało idź sobie poszukaj (co robiłem nie raz) i

spokojnie być w stanie określić jakie części wpływają na jakie parametry
jestem, jednakże wciąż podaję ten konfig tłok + spring + głowica i o ile spring i tłok został tu już niemal od razu wyjaśniony (bo generalnie od początku piszę o tłoku SHS, i sprężynie m120 lub podobnej) a także i to że borek nie ma sensu o tyle (a to jest efekt szukania) usilnie proszę o wskazanie mi jakiejś głowicy tłoka która od stokowej (co jest efektem szukania) będzie lepsza, bo skoro aluminiowa jednak jest kiepskim rozwiązaniem (a szukanie mówi co innego) to może można by po prostu zaproponować zamiennik?

 

Naprawdę, wszystkie informacje które zostały napisane, są wzięte pod uwagę, każda część została sprawdzona pod względem dostępności i opinii a nawet utopijnej nadziei że coś znajdę szukając postów w stylu jak dana część się sprawuje w tym karabinku. Całość informacji z 2 i 3 strony można zamknąć w 3 postach. Naprawdę nie oczekiwałem wiele bo wszedłem z założeniem że albo pójdę w bore up (co odrzuciliśmy) albo wymienię te 3 wspomniane 15 razy części. Można to rozumieć, można się spierać. To już mnie nie interesuje.

 

Bardzo dziękuję koledze SaintPierre za filmik z rofem, daje to wyobrażenie co się stanie po zmianie sprężyny, i wszystkim którzy pomagali na początku przy zakupie repliki, dzięki tym sugestiom w początkowym bazowym tuningu mam naprawdę kulturalnie pracujący GB bez obawy że mi się stock posypie. Chciałem żeby temat był krótkim tutorialem bez odwiecznego problemu tematów o tuningu czyli tony spamu o tym jaki to zły jestem że się pytam o producenta czy konkretną część, żeby każdy sobie mógł zobaczyć i żeby nie było niedomówień. Skoro nie wyszło, to proponuję żeby moderator kulturalnie wywalił ostatnie półtorej strony wraz z pytaniem o dystansery H bo jak można zauważyć stronę wcześniej

 

snapback.pngUżytkownik macck dnia 18 czerwiec 2012 - 21:45 napisał

Widzę że prowadzę monolog. Cóż, będzie dla potomnych.

moze i prowadzisz ale ja podsluchuje :icon_razz: poniewaz tez sie zbieram powoli do jakiegos upgrade takiej repliki;)

 

wszystko szło w dobrym kierunku no ale w Polsce prostych dróg nie ma, i już przed PRL'em najłatwiej było sobie rzucać kłody pod nogi.

Link to post
Share on other sites

A więc podam najbardziej idiotoodporną listę jaka istnieje (choć i nawet ona może nie podołać).

 

Tłok SHS - wiadomo jaki

zębatki - wystqarczy stock

sprężyna - max M130 (opcja idealna wymieniona przedtem)

Dysza - w życiu ta mosiężna, bo jest w systemie BU (zwykła głowica cylindra ma mniejszą średnicę, i nie pasuje), airsoftpro robi bardzo przyjemne.

Głowica tłoka: http://www.asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=1710

Silnik - neodym cymy (używki po 40 zł się trafiają, polować albo bulić chore pieniądze za nowy) - Stock M130 nie podoła.

 

Konkluzja: Jak się kupuje chinola to się trzy razy płaci.

Link to post
Share on other sites

Cieszę się że w końcu się w czymś zgadzamy.

Konkluzja: Jak się kupuje chinola to się trzy razy płaci.
A i dla potomnych. Zanim wpakujecie się w G36 JG z myślą o upgrade - polecam się zastanowić. Mnie już tuning tego kosztował drugie tyle co replika i za tę kasę naprawdę bym miał jakąś fajną bazę dokładając pare złotych i osiągnął lepsze efekty na dłuższy czas - no ale już za daleko zabrnąłem. (G&G F2000, HK416, APS od maruzena, barret snow wolfa z małymi zastrzeżeniami etc.) Replika spoko ale dużo rzeczy wkurza jak np legendarna dysza uszczelniona do BU 25,3mm którą można dokupić jedynie w Czechach

 

 

M130 uznałem że to poroniony pomysł jednak i w sumie trafnie Hypre podsumował

najlepiej 150 daj. 130 może pójść ale jest to bez sensu. Daj 120 i spokój.

 

Zębatek nie ma co rozważać za duży koszt.

Tak, o dyszach airsoftpro sporo czytałem, http://deltashop.pl/pl/standard/727-uszczelniana-dysza-do-ak-197mm.html tutaj jest i chyba ją kupię bo szkoda robić sobie koszty tuningiem mocowym bez strzykawki (co na tym forum jest ciągle wałkowane)

 

Kurcze ogólnie to jest jeden wielki problem z dostępnością tłoków SHS, Były przez moment na azteko i już ich nie ma. Springi CA są na specshopie, głowica systemy na ASGShopie

ale jest jeszcze ten guarder http://www.specshop.pl/product_info.php?cPath=22_215_128_259&products_id=3321&name=Guarder_-_Poliweglanowa_glowica_tloka

- jest jakieś przeciw czy może być?

 

 

Zbierając do kupy - nie wszystko jest w jednym sklepie

- sprężyna CA M120

-głowica systemy z asgshopu / głowica guarder ze specshopu

 

- tłok SHS lipa z dostępnością ale najpewniej to azteko (no chyba że jakiś poliwęglanowy substytut ale to ryjło może wyjść)

 

- dysza z deltashopu

 

No dobra, chyba tak to zostawię kupię tak jak podałem wyżej, zobaczę czy ruszy na baterii jak będzie opornie to zainwestuje w silnik.

Link to post
Share on other sites

Co do wymiany spręzyn w giecie, to serwisant opowiadał mi o jego koledze. Miał replikę 1 klasy aresa z systemem syzbkiej wymiany sprężyny. I tak: zrobił w środku u niego full wypas tuning i uparł się na m130, mimo oporów serwisant się zgodził włożyć. Postrzelał pół roku wszystko fajnie, i zachciał m140, serwisant powiedział że on mu tego nie zrobi, No to on " ta luz sam sobie wymienie, łaski bez" Na pierwszej strzelance jego gearbox po kilkunastu strzałach zamienił się w maszynkę do mielenia ;> koszt około 300zł zmielonych części.

 

lepiej sobie dokup kulki g&g zamiast spręzyny ;p

Link to post
Share on other sites

Strzelam tylko i wyłącznie z G&G ;-) Ale zachciało mi się troszke więcej Vo mieć, bo stockowe chiniole cymy mają po 430FPS a mamy z kolegą ambitny plan zrobienia czegoś na kształt pary snajperskiej, i wiadomo on z repliką snajperską będzie miał tą przewagę pewną nad ludźmi no ale głupio będzie jak wybiegnie koleś z krótką repliką np stalową piątką cymy i zjedzie zasięgiem metrowe G36. Dlatego właśnie chciałbym mieć przynajmniej tyle FPS ile mają obecnie chińskie stocki od Cymki czy podobnego producenta .

 

 

Kolega weźmie pod uwagę że to dział upgrade i tu się wody nie leje.

Na 1 stronie masz podane propozycje i tu temat powinien być ucięty .

Witki opadają jak się czyta niektóre teksty. Z tematu o G36C [JG] już powinieneś wywnioskować jakie części zakupić.Różnica w bebechach miedzy K a C jest tak ogromna ze trzeba o każdej replice z osobna ? :icon_confused:

S1

Link to post
Share on other sites

I niestety dupcia, 2 dysze protecha w dwóch replikach powodują efekt podobny do dyszy AUG, nie cofają się na tyle, żeby kulka weszła do komory. Nie mam suwmiarki, ale wydają się być dłuższe od stockowej. Przez weekend będę jeszcze z tym walczyć, może spróbuje jedną skrócić.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...