Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

AK 74 VFC vs Classic Army


Recommended Posts

witam po wakacjach mam zamiar kupić AK74 jednej z 2 firm:

- VFC http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=1983

- CA http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=1193

Chodzi mi o wersje "steel wood". Cena nie gra roli, nie interesują mnie wersje z krótszą lufą czy ze składaną kolbą!! (w stocku, potem to inna bajka)

Trochę poczytałem na forum i na sklepach odnośnie tych replik i jestem bardziej za VFC, lecz nurtują mnie pytania który jest bardziej przypomina "ostrego" chodzi mi o szczegóły wizualne. Począwszy od kolby skończywszy na tłumiku. Nie czepiajmy się oczojebnym okładzinom to inna sprawa, bardziej mi zależy na detalach w metalu.

 

Na przykład na kolbie jest sprzączka do trzymania pasa, powinna być u dołu jak jest w kolbach AKM i CA, czy jest też z boku niej.

 

Albo czy farba jest zdrapywana paznokciem jak to było w przypadku SLR CA (pamiętajmy że SLR różni się od nowej repliki CA kilkoma rzeczami) w replice VFC i CA

 

Który montaż boczny jest poprawnie ustawiony w CA czy VFC. I czy w ostrej wersji jest zakręcany na śrubki czy nitowany.

 

Na te i inne odpowiedzi proszę piszcie, chciałbym zrobić rentgen tych 2 karabinów i chcę mieć jak najwięcej danych o tych 2 replikach. Tutaj liczę na zdania tzw "wyjadaczy".

 

Nie interesuje mnie GB i lufa itp - Wnętrze zawsze można zmienić (i tak będzie zmieniane) więc to nie gra roli w tym przypadku.

 

 

Chciałbym jeszcze zaznaczyć że potem replika będzie przerabiana na Beryla, która była by bardziej odpowiednia do tego celu (ona ma wyglądać przede wszystkim!!). Wiem że replika nie będzie 100% oryginał ale wiadomo o co chodzi.

Edited by Jano
Link to post
Share on other sites
Na przykład na kolbie jest sprzączka do trzymania pasa, powinna być u dołu jak jest w kolbach AKM i CA, czy jest też z boku niej.
W 74 powinien być z boku.

 

Albo czy farba jest zdrapywana paznokciem jak to było w przypadku SLR CA (pamiętajmy że SLR różni się od nowej repliki CA kilkoma rzeczami) w replice VFC i CA
W VFC nie da jej się zdrapać paznokciem.

 

Który montaż boczny jest poprawnie ustawiony w CA czy VFC. I czy w ostrej wersji jest zakręcany na śrubki czy nitowany.
Montaż powinien być nitowany. Ale wbrew pozorom w VFC nie mamy do czynienia z nitami tylko imbusami, których główki są wewnątrz body, co wygląda o wiele lepiej (ale ich odkręcenie jest bardzo problematyczne, są bardzo mocno przykręcone). Odnośnie poprawnego ustawienia - troche trudno powiedzieć. Wg fotek w CA jest bardziej przesunięty do tyłu, a w VFC wygląda jakby był wyżej (możliwe, że kwestia perspektywy).

caia0.th.jpg vfcpq0.th.jpg ostryzt4.th.jpg

Dodatkowo zaznaczam tutaj, że rodzajów montaży bocznych jest dużo ("wzorów" płytek). Możliwe, że sposobów na ich umiejscowienie też.

Chciałbym jeszcze zaznaczyć że potem replika będzie przerabiana na Beryla, która była by bardziej odpowiednia do tego celu (ona ma wyglądać przede wszystkim!!). Wiem że replika nie będzie 100% oryginał ale wiadomo o co chodzi.
Noo, to już gorzej. Chociażby z tego powodu, że tam gdzie będziesz miał płytkę montażu bocznego powinien być przecież przełącznik rodzaju ognia (nawet atrapa). Dodatkowo kwestia kolb też odpada, bo co to za różnica jaką dostaniesz skoro i tak ją później podmienisz :) Edited by kazik_
Link to post
Share on other sites

Począwszy od kolby skończywszy na tłumiku.

 

VFC jest lepsze i lepiej odwzorowuje oryginał od tłumika po kolbę. Nie ma co się zastanawiać, GB-tech bije na głowę CA jeśli chodzi o wykonanie. Na szczególną uwagę w replice VFC zasługuje komora zamkowa, tłoczenia są bardzo ładnie wykonane, farby nie da się zedrzeć paznokciem, to samo obsada lufy i sama lufa, że o oryginalnym montażu jarzma łoża nie wspomnę (prowadnice, zatrzask).

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Co do bazy pod Beryla wiem że montaż boczny odpada... i kolba. Ale właśnie tej kolbie a nie składanej mamy bliżej do uzyskania Beryla (2 mankamenty składanej taki bolec wystający z lewej strony (zatrzask) który blokuje kolbę, oraz z tyłu korpusu takie ruszający się element w kształcie U wiecie o co chodzi...

 

Dobrze wiedzieć kilka wiadomości o tych replikach

( w grupie u mnie jest jeden steel wood ale wydaniu CA) dlatego ciekawi mnie VFC.

 

Kolejna dawka pytań:

- VFC jest skręcany głównie imbusami jak G&G?

- Czy VFC można zdejmować okładziny jak w ostrym czy potrzeba używać dremla i pilnika?

- Pod Pokrywka jest taka tulejka na baterie która łączy sie z kolankiem gazowym czy jest zdejmowana wraz z okładzinami

- W podstawie muszki i kolanka gazowego są atrapy kołków czy trzeba wiercić i kołkować?

- Rura gazowa która się łączy z kolankiem gazowym jest na stałe czy można zdejmować??

- Jaki gwint ma końcówka lufy 14mm czy inną, lewo/prawo skrętne pod tłumik.

- Czy VFC ma połyskliwą farbę czy mi się zdaje na zdjęciach, jest oksydowana czy nie, w porównaniu do stalucha CA replika nabiera rdzawych kolorków na kolanku gazowym i pokrywie oraz na podstawie muszki (normalne użytkowanie nie był katowany pod wodą). To znaczy że jest to wina CA czy to VFC jest winny swojej farbie względem "ostrego". Jak to jest z tym??

 

Jak będę mieć pytania będę je zadawał.

Link to post
Share on other sites
- VFC jest skręcany głównie imbusami jak G&G?
Nie. W VFC masz kołki (które momentami naprawdę ciężko ruszyć/wybić).

 

- Czy VFC można zdejmować okładziny jak w ostrym czy potrzeba używać dremla i pilnika?

Zdejmuje się jak w ostrym. Drewna od ostrego pasują bez przeróbek (mowa o drewnach do AK-74! nie wiem czy "drewna" od Beryla mają ten sam sposób montowania).

 

- Pod Pokrywka jest taka tulejka na baterie która łączy sie z kolankiem gazowym czy jest zdejmowana wraz z okładzinami
Tak. Rozkłada się to dokładnie jak w ostrym.

 

- W podstawie muszki i kolanka gazowego są atrapy kołków czy trzeba wiercić i kołkować?
To nie są "atrapy" podstawa muszki i kolanko gazowe właśnie na te kołki się trzyma na miejscu.

 

- Rura gazowa która się łączy z kolankiem gazowym jest na stałe czy można zdejmować??
Można zdejmować.

 

- Jaki gwint ma końcówka lufy 14mm czy inną, lewo/prawo skrętne pod tłumik.
Ma gwint jak w ostrym AK-74, nie chce mi się szukać jaki to jest gwint.

 

- Czy VFC ma połyskliwą farbę czy mi się zdaje na zdjęciach, jest oksydowana czy nie, w porównaniu do stalucha CA replika nabiera rdzawych kolorków na kolanku gazowym i pokrywie oraz na podstawie muszki (normalne użytkowanie nie był katowany pod wodą). To znaczy że jest to wina CA czy to VFC jest winny swojej farbie względem "ostrego". Jak to jest z tym??
Ma połyskliwą farbę podobnie jak ostre kałachy.

 

Tak na prawdę na większość tych pytań znalazłbyś odpowiedzi gdybyś poczytał recenzje / tematy na temat kałachów z VFC :???:

Link to post
Share on other sites

mam Ak74 z VFC z drewnianą kolbą - http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2124. Właśnie przerabiam go na BERYLA. Zamontowałem już orginalą kolbę od Beryla, po kilku cięciach body i kolby oraz dopasowaniu pasuje idealnie. Przykręcona na orginalną śrubę od w/w kolby do ogona body. Kolba się składa :-P . Opisane czynności zajęły około 30minut :wink:

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Chciałbym wrócić do tematu tylko że moje pytanie jest odnośnie wnętrzności. Jakie są plusy a jakie minusy obu modeli? co przeważa na stronę CA a co na VFC? I jeszcze jedno pytanie, na stronie asgshop można przeczytać że CA ma większość części wzmocnione, więc można bez wahania wymienić tylko sprężynę która da nam ok 400 fps (czy M140 też da radę wsadzić do CA bez wymiany innych części?) a jak jest w przypadku VFC? też można wstawić sprężyny bez strachu o inne bebechy?

 

Tak więc z postów powyżej wynika że lepiej wygląda VFC a jak jest z wnętrznościami?

 

Pozdrawiam ;)

Link to post
Share on other sites

(czy M140 też da radę wsadzić do CA bez wymiany innych części?) a jak jest w przypadku VFC? też można wstawić sprężyny bez strachu o inne bebechy?

 

W obu przypadkach M140 to zabojstwo dla czesci. To juz tuning ekstremalny i trzeba wymienic praktycznie wszystko. Na CA ludzie kusza sie na M120 bez wymiany niczego i jakos zyja, choc nadal trafiaja sie ludzie ktorym giwery padaja na owym M120. A niektore stocki CA smigaja na M130, ale to juz naprawde niszowy odsetek. Nowa seria CA SLR Steel and Wood cechuje sie wieloma wzmocnionymi czesciami (w przeciwienstwie do reszty replik tej firmy, poza SCARem) a takze wybitnym silnikiem ktorego kulture pracy mialem okazje slyszec. Generalnie : CA - mocneijsze czesci, ale tez znowu nie sa z tytanu. A VFC? ...+5 do lansu ;-).

Edited by maxavelli
Link to post
Share on other sites

400fpsów w CA- wymiana sprężyny na M110-120

VFC- teoretycznie wystarczyłaby tylko sprężyna lecz łożyska są z plastiku więc do wymiany Bateria w 1 i 2 9,6V aby ROF był znośny...

 

450FPsów- tunning na Asgshopie CA- 550zł + bateria

Vfc do 1000zł (mówię tu o wymianie kompleksowej aby miało to sens i dużą żywotność...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...