Jano Posted July 15, 2007 Report Share Posted July 15, 2007 (edited) witam po wakacjach mam zamiar kupić AK74 jednej z 2 firm: - VFC http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=1983 - CA http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=1193 Chodzi mi o wersje "steel wood". Cena nie gra roli, nie interesują mnie wersje z krótszą lufą czy ze składaną kolbą!! (w stocku, potem to inna bajka) Trochę poczytałem na forum i na sklepach odnośnie tych replik i jestem bardziej za VFC, lecz nurtują mnie pytania który jest bardziej przypomina "ostrego" chodzi mi o szczegóły wizualne. Począwszy od kolby skończywszy na tłumiku. Nie czepiajmy się oczojebnym okładzinom to inna sprawa, bardziej mi zależy na detalach w metalu. Na przykład na kolbie jest sprzączka do trzymania pasa, powinna być u dołu jak jest w kolbach AKM i CA, czy jest też z boku niej. Albo czy farba jest zdrapywana paznokciem jak to było w przypadku SLR CA (pamiętajmy że SLR różni się od nowej repliki CA kilkoma rzeczami) w replice VFC i CA Który montaż boczny jest poprawnie ustawiony w CA czy VFC. I czy w ostrej wersji jest zakręcany na śrubki czy nitowany. Na te i inne odpowiedzi proszę piszcie, chciałbym zrobić rentgen tych 2 karabinów i chcę mieć jak najwięcej danych o tych 2 replikach. Tutaj liczę na zdania tzw "wyjadaczy". Nie interesuje mnie GB i lufa itp - Wnętrze zawsze można zmienić (i tak będzie zmieniane) więc to nie gra roli w tym przypadku. Chciałbym jeszcze zaznaczyć że potem replika będzie przerabiana na Beryla, która była by bardziej odpowiednia do tego celu (ona ma wyglądać przede wszystkim!!). Wiem że replika nie będzie 100% oryginał ale wiadomo o co chodzi. Edited July 15, 2007 by Jano Quote Link to post Share on other sites
kazik_ Posted July 16, 2007 Report Share Posted July 16, 2007 (edited) Na przykład na kolbie jest sprzączka do trzymania pasa, powinna być u dołu jak jest w kolbach AKM i CA, czy jest też z boku niej.W 74 powinien być z boku. Albo czy farba jest zdrapywana paznokciem jak to było w przypadku SLR CA (pamiętajmy że SLR różni się od nowej repliki CA kilkoma rzeczami) w replice VFC i CAW VFC nie da jej się zdrapać paznokciem. Który montaż boczny jest poprawnie ustawiony w CA czy VFC. I czy w ostrej wersji jest zakręcany na śrubki czy nitowany.Montaż powinien być nitowany. Ale wbrew pozorom w VFC nie mamy do czynienia z nitami tylko imbusami, których główki są wewnątrz body, co wygląda o wiele lepiej (ale ich odkręcenie jest bardzo problematyczne, są bardzo mocno przykręcone). Odnośnie poprawnego ustawienia - troche trudno powiedzieć. Wg fotek w CA jest bardziej przesunięty do tyłu, a w VFC wygląda jakby był wyżej (możliwe, że kwestia perspektywy). Dodatkowo zaznaczam tutaj, że rodzajów montaży bocznych jest dużo ("wzorów" płytek). Możliwe, że sposobów na ich umiejscowienie też. Chciałbym jeszcze zaznaczyć że potem replika będzie przerabiana na Beryla, która była by bardziej odpowiednia do tego celu (ona ma wyglądać przede wszystkim!!). Wiem że replika nie będzie 100% oryginał ale wiadomo o co chodzi.Noo, to już gorzej. Chociażby z tego powodu, że tam gdzie będziesz miał płytkę montażu bocznego powinien być przecież przełącznik rodzaju ognia (nawet atrapa). Dodatkowo kwestia kolb też odpada, bo co to za różnica jaką dostaniesz skoro i tak ją później podmienisz :) Edited July 16, 2007 by kazik_ Quote Link to post Share on other sites
AKS-74 Posted July 16, 2007 Report Share Posted July 16, 2007 Począwszy od kolby skończywszy na tłumiku. VFC jest lepsze i lepiej odwzorowuje oryginał od tłumika po kolbę. Nie ma co się zastanawiać, GB-tech bije na głowę CA jeśli chodzi o wykonanie. Na szczególną uwagę w replice VFC zasługuje komora zamkowa, tłoczenia są bardzo ładnie wykonane, farby nie da się zedrzeć paznokciem, to samo obsada lufy i sama lufa, że o oryginalnym montażu jarzma łoża nie wspomnę (prowadnice, zatrzask). Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
xxxFENCExxx Posted July 16, 2007 Report Share Posted July 16, 2007 Jeśli replika ma służyc za bazę Beryla to VFC ma właściwszyy kształt suwadła i czarny uchwyt pistoletowy. Części jakie pozostaną Ci po przeróbce z łatwością sprzedasz. Quote Link to post Share on other sites
kazik_ Posted July 16, 2007 Report Share Posted July 16, 2007 Pełnowymiarowy AK-74 od VFC ma śliwkowy chwyt pistoletowy, jedynie w AKS-74UN był on czarny. Quote Link to post Share on other sites
Jano Posted July 16, 2007 Author Report Share Posted July 16, 2007 Co do bazy pod Beryla wiem że montaż boczny odpada... i kolba. Ale właśnie tej kolbie a nie składanej mamy bliżej do uzyskania Beryla (2 mankamenty składanej taki bolec wystający z lewej strony (zatrzask) który blokuje kolbę, oraz z tyłu korpusu takie ruszający się element w kształcie U wiecie o co chodzi... Dobrze wiedzieć kilka wiadomości o tych replikach ( w grupie u mnie jest jeden steel wood ale wydaniu CA) dlatego ciekawi mnie VFC. Kolejna dawka pytań: - VFC jest skręcany głównie imbusami jak G&G? - Czy VFC można zdejmować okładziny jak w ostrym czy potrzeba używać dremla i pilnika? - Pod Pokrywka jest taka tulejka na baterie która łączy sie z kolankiem gazowym czy jest zdejmowana wraz z okładzinami - W podstawie muszki i kolanka gazowego są atrapy kołków czy trzeba wiercić i kołkować? - Rura gazowa która się łączy z kolankiem gazowym jest na stałe czy można zdejmować?? - Jaki gwint ma końcówka lufy 14mm czy inną, lewo/prawo skrętne pod tłumik. - Czy VFC ma połyskliwą farbę czy mi się zdaje na zdjęciach, jest oksydowana czy nie, w porównaniu do stalucha CA replika nabiera rdzawych kolorków na kolanku gazowym i pokrywie oraz na podstawie muszki (normalne użytkowanie nie był katowany pod wodą). To znaczy że jest to wina CA czy to VFC jest winny swojej farbie względem "ostrego". Jak to jest z tym?? Jak będę mieć pytania będę je zadawał. Quote Link to post Share on other sites
AKS-74 Posted July 16, 2007 Report Share Posted July 16, 2007 http://www.combat2000info.com/Article_Show.asp?ArticleID=574 i wszystko (prawie) stanie się jasne. To jest akurat AKS ale różni się tylko kolbą. Porównanie z ostrą wersją. Quote Link to post Share on other sites
kazik_ Posted July 16, 2007 Report Share Posted July 16, 2007 - VFC jest skręcany głównie imbusami jak G&G? Nie. W VFC masz kołki (które momentami naprawdę ciężko ruszyć/wybić). - Czy VFC można zdejmować okładziny jak w ostrym czy potrzeba używać dremla i pilnika? Zdejmuje się jak w ostrym. Drewna od ostrego pasują bez przeróbek (mowa o drewnach do AK-74! nie wiem czy "drewna" od Beryla mają ten sam sposób montowania). - Pod Pokrywka jest taka tulejka na baterie która łączy sie z kolankiem gazowym czy jest zdejmowana wraz z okładzinami Tak. Rozkłada się to dokładnie jak w ostrym. - W podstawie muszki i kolanka gazowego są atrapy kołków czy trzeba wiercić i kołkować? To nie są "atrapy" podstawa muszki i kolanko gazowe właśnie na te kołki się trzyma na miejscu. - Rura gazowa która się łączy z kolankiem gazowym jest na stałe czy można zdejmować?? Można zdejmować. - Jaki gwint ma końcówka lufy 14mm czy inną, lewo/prawo skrętne pod tłumik. Ma gwint jak w ostrym AK-74, nie chce mi się szukać jaki to jest gwint. - Czy VFC ma połyskliwą farbę czy mi się zdaje na zdjęciach, jest oksydowana czy nie, w porównaniu do stalucha CA replika nabiera rdzawych kolorków na kolanku gazowym i pokrywie oraz na podstawie muszki (normalne użytkowanie nie był katowany pod wodą). To znaczy że jest to wina CA czy to VFC jest winny swojej farbie względem "ostrego". Jak to jest z tym?? Ma połyskliwą farbę podobnie jak ostre kałachy. Tak na prawdę na większość tych pytań znalazłbyś odpowiedzi gdybyś poczytał recenzje / tematy na temat kałachów z VFC :???: Quote Link to post Share on other sites
konradd Posted July 17, 2007 Report Share Posted July 17, 2007 mam Ak74 z VFC z drewnianą kolbą - http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2124. Właśnie przerabiam go na BERYLA. Zamontowałem już orginalą kolbę od Beryla, po kilku cięciach body i kolby oraz dopasowaniu pasuje idealnie. Przykręcona na orginalną śrubę od w/w kolby do ogona body. Kolba się składa :-P . Opisane czynności zajęły około 30minut :wink: Quote Link to post Share on other sites
konradd Posted August 3, 2007 Report Share Posted August 3, 2007 http://asg.badi.pl/album_page.php?pic_id=2706 jeszcze nie dokończony mój Beryl :-F Quote Link to post Share on other sites
Filiop Posted October 15, 2007 Report Share Posted October 15, 2007 Chciałbym wrócić do tematu tylko że moje pytanie jest odnośnie wnętrzności. Jakie są plusy a jakie minusy obu modeli? co przeważa na stronę CA a co na VFC? I jeszcze jedno pytanie, na stronie asgshop można przeczytać że CA ma większość części wzmocnione, więc można bez wahania wymienić tylko sprężynę która da nam ok 400 fps (czy M140 też da radę wsadzić do CA bez wymiany innych części?) a jak jest w przypadku VFC? też można wstawić sprężyny bez strachu o inne bebechy? Tak więc z postów powyżej wynika że lepiej wygląda VFC a jak jest z wnętrznościami? Pozdrawiam ;) Quote Link to post Share on other sites
de Villars Posted October 15, 2007 Report Share Posted October 15, 2007 CA ma większość części wzmocnione, więc można bez wahania wymienić tylko sprężynę która da nam ok 400 fps No właśnie nie do końca, mnie Krakmani do tuningu SLR-a zalecili oprócz sprężyny także wymianę łożysk, zębatek, tłoka no i preclufę... Quote Link to post Share on other sites
maxavelli Posted October 15, 2007 Report Share Posted October 15, 2007 (edited) (czy M140 też da radę wsadzić do CA bez wymiany innych części?) a jak jest w przypadku VFC? też można wstawić sprężyny bez strachu o inne bebechy? W obu przypadkach M140 to zabojstwo dla czesci. To juz tuning ekstremalny i trzeba wymienic praktycznie wszystko. Na CA ludzie kusza sie na M120 bez wymiany niczego i jakos zyja, choc nadal trafiaja sie ludzie ktorym giwery padaja na owym M120. A niektore stocki CA smigaja na M130, ale to juz naprawde niszowy odsetek. Nowa seria CA SLR Steel and Wood cechuje sie wieloma wzmocnionymi czesciami (w przeciwienstwie do reszty replik tej firmy, poza SCARem) a takze wybitnym silnikiem ktorego kulture pracy mialem okazje slyszec. Generalnie : CA - mocneijsze czesci, ale tez znowu nie sa z tytanu. A VFC? ...+5 do lansu ;-). Edited October 15, 2007 by maxavelli Quote Link to post Share on other sites
Filiop Posted October 16, 2007 Report Share Posted October 16, 2007 Heh czyli rozumiem że w sumie jest 1:1 bo jeden lepszy wizualnie a drugi "ma to coś"(w środku) ;-) nie wiem czy to pytanie nie pozostanie bez odpowiedzi ale ile by kosztował tuning VFC do ok 400 i do ok 450fps? Quote Link to post Share on other sites
AKS-74 Posted October 16, 2007 Report Share Posted October 16, 2007 Do 460-470 fps musisz się liczyć z kwotą rzędu 800-1000 zł. Polecam zestaw Guarder ze sprężyną M150. Tyle, że ze zmianą sprężyny na M130 i zmianą tłoka na ten DF z metalowymi zębami. Do tego szkielet GB G&P 7mm oraz silnik Systema TURBO. Quote Link to post Share on other sites
pidzejfat Posted October 17, 2007 Report Share Posted October 17, 2007 400fpsów w CA- wymiana sprężyny na M110-120 VFC- teoretycznie wystarczyłaby tylko sprężyna lecz łożyska są z plastiku więc do wymiany Bateria w 1 i 2 9,6V aby ROF był znośny... 450FPsów- tunning na Asgshopie CA- 550zł + bateria Vfc do 1000zł (mówię tu o wymianie kompleksowej aby miało to sens i dużą żywotność... Quote Link to post Share on other sites
Filiop Posted October 17, 2007 Report Share Posted October 17, 2007 aha czyli jednak wystarczy tylko sprężynkę wsadzić i nic się nie posypie? :) Quote Link to post Share on other sites
pidzejfat Posted October 18, 2007 Report Share Posted October 18, 2007 Tzn, wymienić łożyska radzę przy takiej sprężynie. Dużo daje zainstalowanie prec lufy systemy i gumki sylikonowej czarnej systemy. (mam taki zestaw u siebie-stock+lufa i gumka systemy) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.