Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

M15 CA - zablokowany tłok (?)


Recommended Posts

Na wstępie chciałbym zaznaczyć ze szukałem na forum rozwiązania tego problemu, ale nie znalazłem, a może po prostu źle szukałem.

Problem jest taki, że mam tuningowane M15 CA. Na ostatniej strzelance karabinek odmówił posłuszeństwa, po podłączeniu baterii i wciśnięciu spustu słychać jak silnik chce pracować, ale nic się nie dzieje. Kilka osób powiedziało mi, że to najprawdopodobniej tłok się zaciął. Da się to jakoś zrobić bez otwierania body? Problem jest taki że przedni pin jest strasznie zjechany i nie mogę go odkręcić.

Link to post
Share on other sites

przepraszam za offtop o innej replice ale mam podobny problem z moim m16 p&j.Po rzekomych problemach z batką seryjną kupiłem nową intellecta 8,4 v i po jakimś czasie mam te same objawy.Myślałem że bateria sie wyładowała ale sprawdziłem go na batce od cymy Large 8,4v i też tylko klik klik.Następnie wlożyłem moją intellecta i cyma strzelała pięknie potem przyszedł czas na rzekomo zepsutą standartową baterie też nic a na cymie leciało jak talala..

 

Dzwoniłem do krakmana i powiedział że to mogły sie styki od silnika wypiąć i trzeba odkręcić pokrywę sinika i sprawdzić-to mogłoby być to?

 

I drugie pytanie jak sprawdzić tlok??

 

Błagam pomóżcie jestem w panice...Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi

Link to post
Share on other sites

Że bateria Cymy tego nie ciągnęła to nic dziwnego. One są po prostu bardzo słabe.

Tłok możesz sprawdzić "łamiąc" body... jak to w Mkach zazwyczaj da się zrobić, czyli: wybijasz tylny pin, łamiesz tak, żeby przedni pin służył jako zawias.

 

Ja mam 2 rady:

1. zmień silnik na taki z większym momentem obrotowym

2. zmień avatara

Link to post
Share on other sites

Jak nie mozesz odkręcic pinu bo jest zjechane gniazdo imbusa (viva la CA!) to weź pilnik lub brzeszczocik (cieniutki) i zrób w śrubce naciecie.

W ten magiszny sposób masz śrubę na śrubokret płaski i mozesz spokojnie otworzyć gnata.

 

A łamania nie polecam ze wzgledu na to, że to nie jest możliwe. Zresztą jak kiedykolwiek otwierałes CA to wiesz o co kaman...

Edited by poldeck
Link to post
Share on other sites

Sprawdź parę rzeczy:

-czy sprężyna nie jest jakas powyginana

-czy prowadnica jest w jednym kawałku

-czy zębatki dobrze wypodkładkowane

-czy nie ma zadziorów w tych prowadnicach w których tłok sie przesuwa

-czy bateria o takim samym napięciu, jakakolwiek inna (częściowo rozładowana) ciągnie

jak należy

 

Więcej pomysłów nie mam.

Edited by poldeck
Link to post
Share on other sites

To że silnik nie ciągnie zazwyczaj jest winą styków na płytce selektora ognia i wsuwek na silniku, styki przy płytce trzeba trochę wygiąć tak by mocniej dociskały do płytki selektora.

Jeśli bateria ostro się nagrzewa to z płytką selektora może być w tym momencie gorzej, trzeba też oczyścić wszystkie elektryczne części z czarnego nalotu od iskrzenia.

Styki we wtyczkach (żeńskie) trzeba ścisnąć ze sobą tak żeby męskie wchodziły w nie ciasno. Bardzo często luzują się od podpinania i odpinania,

trzeba powtarzać operację.

Jeśli to nie działa zostają dwa wyjścia: zakup baterii LARGE o pojemności przynajmniej 1800mAh ewentualnie wymiana silnika (opcja droższa ale wciąż można stosować baterię mini).

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...