Skaut Posted October 9, 2007 Report Share Posted October 9, 2007 Ariel spokojnie. U nas przy czarnej taktyce i tak nie przekracza się 350 fps, ale w lesie 430 fps to standard a każdy lubi przodować mocą. Pamiętaj że snajper nie strzela po to żeby "specjalnie bolało". Jedynym spodoben na skuteczne zwiększenie zasięgu w giwerze jest zwiększenie jej mocy. No cóż, zobaczymy jak to będzie. Quote Link to post Share on other sites
Ariel_ Posted October 10, 2007 Report Share Posted October 10, 2007 W moim środowisku gdzei są praktycznie same stocki 550fps powinno wystarczyć... Quote Link to post Share on other sites
Skaut Posted October 11, 2007 Report Share Posted October 11, 2007 No i to jest prawidłowa postawa. U mnie 550 fps jest idealne do Minimi lub do broni para-snajperskiej czyli samopowtarzalne szmery bajery. Kilka osób tak u mnie ma. A podstawa to ok 440 fps. I żeby zyskać na zasięgu niestety moc jest wymagana. Ale nie należe do osób którzy specjalnie zakladają tune up'y po to żeby BOLAŁO. Sam preferuję przy grze niesnajperskiej bardizej podchodny styl gry. Dlatego resztę replik mam w stocku tylko Tanakę mocną. Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted October 12, 2007 Report Share Posted October 12, 2007 To na jakim Wy terenie gracie? Bo u nas to na przykład nie strzeliłbyś w 90% sytuacji. Za blisko. Quote Link to post Share on other sites
Skaut Posted October 13, 2007 Report Share Posted October 13, 2007 Jack gramy na dużym terenie. Ale Tanaka to nie jest giwera z którą biegam na podchody :). Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted November 24, 2007 Report Share Posted November 24, 2007 Chcialem na drobnym przykładzie mojej repliki pokazać jak marginalne znaczenie (moim i tylko moim zdaniem) ma replika bazowa. Mój błąd polega na tym że moją bazową repliką jest VSR10 G-spec TM. I co? Ze stocka zostało mi: kolba, komora HU, komora zamkowa(razem z railem), cooking handle i cylinder. No i obudowa mechanizmu spustowego... Kupując mp001 zaoszczędził bym sporo kasy... Ale TM po tunningu wzbudza we mnie większe zaufanie niż mp001 po tuningu, nie ważne ile zostało ze stocka. Quote Link to post Share on other sites
Maciek1 Posted November 24, 2007 Report Share Posted November 24, 2007 Z tym że do mp001 nie kupiłbyś części w sklepie, tylko musiałbyś zrobić je sobie sam. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted November 25, 2007 Report Share Posted November 25, 2007 O których częściach mowa? Może czegoś nie wiem (nie mialem z Chinolami zbyt wieledo czynienia). Quote Link to post Share on other sites
Maciek1 Posted November 25, 2007 Report Share Posted November 25, 2007 Mowa o praktycznie wszystkich częściach wew. Wystarczy przeczytać temat o nim i już wiadomo że najlepszym i chyba jedynym tuningiem bez maszyn do obróbki metalu jest teflon fix. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted November 26, 2007 Report Share Posted November 26, 2007 W takim razie przepraszam z wprowadzenie w błąd. Myslałem ze do mp001 pasują części dedykowane do VSR o które może nie tak łatwo jak o częsci do m24 ale jednak sa dostepne. Pozdrawiam Jacek R. Quote Link to post Share on other sites
Ariel_ Posted November 28, 2007 Report Share Posted November 28, 2007 i chyba jedynym tuningiem bez maszyn do obróbki metalu jest teflon fix. Przeczytaj ostatni mój post tu: http://wmasg.pl/forum/index.php?showtopic=29856&st=280 I obejrzyj fotki. Ja zamierzam zrobić potwora ze swojego MP001 jak najmniejszym kosztem używając tylko wiertarki, brzeszczota i szlifierki z tarczą do metalu. Chyba że te narzędzia uważasz za "maszyny do obróbki metalu" ;-). Quote Link to post Share on other sites
Maciek1 Posted November 28, 2007 Report Share Posted November 28, 2007 Ok może nie mam racji, ale to nie zmienia faktu że części od VSR nie pasują i trzeba je zrobić samemu. Quote Link to post Share on other sites
Ariel_ Posted November 28, 2007 Report Share Posted November 28, 2007 (edited) Pasują tylko seary. Jeśli ktoś lubi się bawić a nie ma kasy na firmowy upgrade drogich replik to niewielkim kosztem może stuningować tanią snajperkę np. APS-2 DE, L96 AGM bądź MP001. Przed chwilą wróciłem z warsztatu bo dorabiałem zaczep tłoka z dziurką na gumkę która by go trzymała w odpowiedniej pozycji, muszę powiedzieć że mimo niezbyt precyzyjnej roboty spust jest leciutki, a do wsunięci cylindra (zamka) wystarczy przechylić karabin lufą w dół ( tak gładko chodzi ). Jedyne koszty jakie poniosłem to koszt nowej lufy i kilku brzeszczotów. + długie dnie spędzone w warsztacie. Edited November 28, 2007 by Ariel_ Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted November 29, 2007 Report Share Posted November 29, 2007 (edited) Jesli sie chce tuningować coś z niską ceną to raczej VSR11 HFC. Jest w pełni kompatybilna z VSR Marui. Kolega zbudował z niej snajpe w taki sposób: Karabin - 380 złotych Zero trigger z tłokiem - 500 złotych na mg.pl w swoim czasie. Gumak Nine Ball - 60 zeta Sprężyna Laylaxa (jakaś mocna) - chyba około 80 złotych. Prowadnica do niej - 40 zeta Montaże i lunetka - nie pamiętam ile Szyna - 60 zeta Lufy nie musiał zmieniać bo stockowa okazała sie nad wyraz dobra. Osiągnął mierzone 603-609 fps (seria 10 strzałów) na wyregulowanym HU i zasięg skuteczny przekraczający znacznie 75 metrów (dokładnie nie pamiętam ile ale człowiek na 75 metrze zbierał kulki na grzbiet ostro :-P ). Edited November 29, 2007 by poldeck Quote Link to post Share on other sites
Łosio Posted November 29, 2007 Report Share Posted November 29, 2007 No to i ja się pochwale :) Tanaka m700 wynik mierzony takim patentem ,że pod spustem zamontowany włącznik zegara a na metalowej plytce służącej jako cel czujnik wyłączający zegar.. Wynik maxymalny 420 m/s Wynik minimalny 0 m/s :) kulka nie doleciała do płytki (20m) powtarzalnosć strzałów tragiczna - praktycznie brak podobnych wyników. Myśle ,że wynik około 800-900 fps dało by sie uzyskać utrzymując pewną powtarzalność choć nie wiem jak zachował by się HU - ja wystrzeliłem go razem z kulką za 2 strzałem :) Ogólnie experyment miał na celu ustalenie górnej granicy predkości wylotowej do jakiej da sie wykrecic ten karabin - no i sie nie udało. Tzn wynik blisko 1300fps to stanowczo za dużo jak na ASG a przy tym praktyczne wykorzystanie takiej mocy - choćby do strzelania do tarczy jest bez sensu , bo do tarczy doleci 2/3 kulek a jedna na 10 wyleci z pełną mocą. Nie pytajcie mnie proszę jak to zrobiłem - ktoś może okazać się bystrzejszy odemnie i ujażmi moc :). Tymczasem nie chce żeby ktoś do mnie z czegoś takiego strzelał.. Pozdr.. Ł. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted November 30, 2007 Report Share Posted November 30, 2007 Wynik maxymalny 420 m/s :wink: Chyba w próżni :D Niestety przy zbliżaniu się do prędkości dźwięku powstaje przed obiektem fala uderzeniowa która skutecznie spowalnia pocisk. Proponuję też poszukać na googlach wykresu oporu powietrza w funkcji prędkosci. Quote Link to post Share on other sites
look17 Posted December 2, 2007 Report Share Posted December 2, 2007 OT: 420 m/s (to chyba ok 1370 fps) w powietrzu to jest prędkość większa od prędkości dźwięku w powietrzu więc kulka wytwarza stożek Macha i fala uderzeniowa porusza się za kulką... Czy przy wystrzale słychać było głośny huk? Quote Link to post Share on other sites
Łosio Posted December 2, 2007 Report Share Posted December 2, 2007 Hmmm na to nie wpadłem - oczywiscie bylo glosno - ale nawet strzał na pusto (bez kulki) był glośny..Porównywalny ze strzałem z KBKSu. Przyznam się ,że nie pomyślałem o tym ze 420m/s to ponad predkośc dźwięku - a to tłumaczyłoby rozpadanie sie większości lekkich kulek. Pozdr.. Ł. Quote Link to post Share on other sites
Slaw Posted December 18, 2007 Report Share Posted December 18, 2007 Proponuję też poszukać na googlach wykresu oporu powietrza w funkcji prędkosci. Wzór Stokesa będzie się nadawał? (wiem, że on nie jest uniwersalny ;) ) Większą sztuką jest zapisanie wykresu czy zapisanie samej funkcji prędkości kulki w zależności od przebytej drogi przy danej masie i prędkości początkowej (do tego jeszcze współczynnik lepkości powietrza, który jest nieco inny dla różnych temperatur) - kiedyś próbowałem coś takiego sklecić w pewnym przybliżeniu, ale skończyło się na 5-10 zapisanych kartkach A5 (myślę, że można by było to dokończyć, ale trza już całkowania do tego, chyba że znajdę inny sposób :-F ). Troszke offtopa chyba dałem, więc wyrównam. Mam pytanie: A może by zrobić własną snajpę od podstaw? (oczywiście załatwić preclufkę i sprężynę, bo tego nie zrobimy wiertarką, pilnikiem i brzeszczotem :P ) Może Ariel znajdzie kiedyś czas i się pokusi? (widzę, że to ambitny chłop 8-) )... Quote Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted December 18, 2007 Report Share Posted December 18, 2007 Jest gotowy model, soft i wyniki badań na ten temat, nie wiem, czy widzieliście: http://www.arniesairsoft.co.uk/forums/inde...showtopic=38192 Temat jest jak smok, przy tym bardzo pouczający. Quote Link to post Share on other sites
Slaw Posted December 18, 2007 Report Share Posted December 18, 2007 Ale to tylko dla kilku konkretnych wartości prędkości początkowej i masy kulki. Nadal nie mamy wzoru takiego, żeby podstawić sobie dowolne wartości ;] . (chyba że coś przeoczyłem) Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted December 18, 2007 Report Share Posted December 18, 2007 W tym temacie jedno jest pewne: 420m/s to bajka. Strzał na sucho głośniejszy? to akurat normalne :D Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted March 4, 2008 Report Share Posted March 4, 2008 Tak więc lista jest dość długa:-VSR-10 G-Spec (którego nigdzie w polskich sklepach nie widać) +700 zł -Lufa precyzyjna najlepiej dłuższa od stockowej 200zł -Komora hop up i gumka 200 zł -Mechanizmy spustu np. zero tigger Laylax- 200zł -Cylinder i wszystkie jego części 500zł -Spring 50 zł -kilka innych, o których mogłem zapomnieć Pomyłka :D prawidłowy zestaw powinien wyglądac tak: -VSR teraz nowe w polsce kosztuje 600zł (asg.com.pl chyba tam widzialem) -lufa zewnętrzna, przedłużona deep fire 300zł (trzeba bo do oryginalnej vsr wchodzi śmieszne 303mm) -komore HU zostawiamy w spokoju- jest bardzo dobra. -lufa wewnetrzna liczę 200zł długoś minimum 509 (ja mam 534mm) - gumka HU firefly do VSR twarda- 20$ na WGC czyli liczę 65zł (z wysyłkami, cłem itepe) - zero trigger nie jest konieczny a ponadto nie kosztuje 200zł tylko 550 na specshopie -wzmocnione seary 110zł -sprężyna 170sp laylax to 18$ na WGC czyli liczę 60zł - nowa głowica cylindra, stalowa o zwiększonej średnicy dyszy, polerowanej końcówce i wnętrzu to 30zł u tokarza (znajomego, normalnie pewnie ze 40zł) -nowy tłok stosowny do takiej sprężyny: tu zależy czy z litej stali robimy czy teflonowy ze stalową końcówką czy aluminiowy ze stalową końcówką... liczę 150zł u tokarza - prowadnica sprężyny polerowana dorabiana u tokarza liczę 30zł -Smary, taśma teflonowa licze około 20zł. Ani jednego ani drugiego nie da sie kupic na gramy czy centymetry a smarów potrzebujemy 3 rodzaje: do cylindra i tłoka wazelinowy bądź sylikonowy. Ten w aerozolu nie jest najlepszy. Do sprężyny, wnętrza tłoka i prowadnicy- grafitowy lub inny gęsty. Do mechanizmu spustowego i zewnetrznej powierzchni cylindra maszynowy, mineralny. To nam daje 1575zł około :) Do tego doliczamy lunetke i montaż za jakieś 300-400zł, bipod za 100zł (SRC, teleskopowy, dedykowany do m24 i emek), tłumik i przejściówkę doń (bo stockowy mało szpanerski :D) to jakieś 200zł (przy czym przejściówka od tokarza za 25zł) i mamy już na prawdę DOBRY karabin snajperski o prędkości kulki (w zalezności od staranności smarowania, uszczelniania i spasowania elementów) 570-590fps, trwały i niezawodny. Prosty dowód na to że karabin snajperski da się zrobic jednak taniej niż wszystkim się wydaje. Trzeba tylko odrobinę się nachodzic po tokarzach, po znajomych którzy mogą miec dostęp do obrabiarek itepe. Quote Link to post Share on other sites
hellmans Posted March 4, 2008 Report Share Posted March 4, 2008 Można to zrobic na usr-11 uhc, będzie 200zł taniej, Poldeck pisał jak zrobić snajperkę za 1300zł chyba. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted March 4, 2008 Report Share Posted March 4, 2008 Chyba HFC? I nie wiem, nie bawilem się w HFC i nie wiem czy jest w 100% kompatybilny z TM. Ponadto niektóre częsci w TM wytrzymują bez wymiany a nie wiadomo jak w HFC Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.