Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Problem z bateria Sanyo w m4 boyi


Recommended Posts

Witam,

Pacjent:

M4 Boyi, sprezyna m120s hurricane, silnik magnum systemy, zebatki halikalne torque up, lozyskowana prowadnica. GB spodkladkowany nalezycie. Przewody wymienione na 1,5mm^2 w silikonie, nowe wtyki, bateria sanyo 1700mah Ni-Cd.

 

Objawy choroby:

Po naladowaniu autmatyczna ladowarka na full i oddaniu kilkunastu strzalow seria, bateria grzeje sie niemilosiernie i po chwili zaczyna sie z niej kopcic. Po zdjeciu z niej blistra i powtorzeniu strzalow, okazalo sie, ze bateria dymi sie cala powierzchnia po czym replika staje i koniec. Pod obciazeniem pakietu zarowka 12v 21w kazde z ogniw ma 1.25V, opor kazdego z ogniw to 1912 ohm. Dokladny symbol ogniwa: KR-1700AU.

 

Coz to moze byc?

Link to post
Share on other sites

Troche zle sie wyrazilem z tym oporem ogniwa, wartosc ktora podalem mierzona jest w spoczynku, bez obciazenia. Czy to nadal za duzo? Co moglo spowodowac ze bateria jest do chrzanu? Czy to ze lezala dlugo w magazynie moglo wplynac na jej terazniejszy stan? Praktycznie od poczatku sie walila, padala bardzo szybko (kiedy karabin byl w stocku) po tuningu, a szczegolnie wymianie silnika na ze zwiekszonym momentem, myslalem ze bedzie dawac rade, niestety jest jak pisze w 1 poscie :/

Link to post
Share on other sites

A to nie jest przypadkiem inna całkiem wartosć niż osławiony "opór wewnętrzny"? Mogę się mylić ale to chyba nie jest to samo.

Miałem tę batke i nie miałem takich cudów, może jednak gdzieś w GB jest problem?

Jakby batka była do dupy to by nie dawała prądu tyle ile należy, jakby nie trzymała prądu to nie grzałaby się przecież bo niby skąd brałaby energię na ciepło?

Coś mi sie nie widzi. Sprawdziłeś tę batkę na innym gnacie?

Link to post
Share on other sites

Hm, raczej GB jest ok, podlaczylem intelleta 9.6 1400 mini i emka zapiernicza doslownie, bez porownania z tym co bylo ;) Po podlaczeniu aku sanyo do cymowskiego ak w ktorym chodzi tenze intellect z ta sama sprezyna (120s) bateria kopci sie tak samo jak w m4. Zauwazylem, ze jedno (ostatnie) ogniwo nagrzewa sie pierwsze i mocniej niz inne. Moze w nim lezy przyczyna?

Link to post
Share on other sites

Wlasnie przed chwila odlaczylem ostatnie ogniwo i nadal to samo, po podlaczeniu pakietu (teraz jako 8.4v) pozostale kopca jak wczesniej. Pomyslalem, ze moze cos jest nie tak w izolacji miedzy ogniwami, rozcialem je i zrobilem cos na wzor sticka ale nic to nie dalo. Gdyby istanial sposob na sprawdzenie pojedynczego ogniwa, rozlaczylbym je i badal kazde z osobna... Ew, co rozumiesz mowiac babol na linii styku? Czego szukac, bo na oko to wsio wyglada oka.

 

OT:

Tak, Ścibior to moje nazwisko, a przez to ze istnieje imie Ścibor ciagle jestem mylony, juz nawet nie zwracam ludziom uwagi, robia ze mnie Pawła Ścibora ;)

Link to post
Share on other sites

Myślałem właśnie o jakimś pobrudzeniu pomiędzy ogniwami...wiesz resztka kleju, trochę folii od osłony. A próbowałeś zmienić okablowanie i styk? Jak masz jakiś wolny to sprawdź bo może te kable niehalo. Na baterii ofkorz:)

 

OT: Ano mylony jesteś z moim imieniem;)

Link to post
Share on other sites

Nowe obserwacje: pod obcaizeniem karabinem, dym nie idzie z ogniw, ale z blaszek laczacych poszczegolne ogniwa. Moze te blaszki sa po prostu za cienkie, robia za duzy opor i przegrzewaja sie. Moj intellect robi sie cieply ale wytrzymuje kilka magazynkow spokojnie na mrozie podczas strzelanki. Jest to bateria typu mini - ogniwa sa "jedno za drugim", czyli kolejne bieguny stykaja sie bezposrednio, nie ma rezystorow w postaci blaszek, z tylu sa polaczone min 3x grubsza blaszka miedziana, a nie "jedno obok drugiego" i kazde z ogniw ma polaczenie w postaci cieniutkiej blaszki z jakiegos szajsmetalu. Jestem na stancji, jak dorwe lutownice to porobie polaczenia z kabla miedzianego 1,5mm^2 i dam znac czy pomoglo. Jestem dobrej mysli ;)

 

OT: I wlasnie przez takich jak Ty mam problemy z identyfikacja przez ludziska :D

Edited by pawel_scibior
Link to post
Share on other sites

Operacja udana, pacjent zmarl ;)

 

A tak powaznie, bateria mimo tego ze tyle razy przegrzala te durne blaszki smiga az milo! Wniosek: do tuningu mocowego nalezy uzywac spreparowanych odpowiednio baterii albo szukac takich, ktore maja porzadne polaczenia miedzy ogniwami. Temat mozna zamknac ;) Dzieki wszystkim za sugestie i porady ;)

Link to post
Share on other sites

No to w sumie tego się spodziewałem ;-) . W końcu cienka blaszka stalowa jest najbardziej "opornym"elementem układu. Tylko ja bym musiał robić sobie puzle bo jak widzę Ty masz stałą kolbę a ja tylko przednią "tabletę" naokoło lufy. Ale co by nie gadać dzięki za fotki.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...