michalll Posted March 17, 2008 Report Share Posted March 17, 2008 Chciałbym wymienić "parę" rzeczy w gb boyi z repliki SPR. Replika jest długa, więc fajnie by było uzyskać dużą szybkość wylotową. Jednocześnie zależy mi na niskiej cenie tunningu :) Jak na razie rozważałem następujące opcje: 1. opcja prowadnica łożyskowana PJ - 29 zł tłok PJ wzmocniony, połowa zębów metal - 43 zł sprężyna MadOnion lub PJ m120 - 25 zł łożyska PJ - 25 zł wzmocniona aluminiowa głowica tłoka z łożyskowaniem PJ - 39 zł razem 161 zł Jak wpadnie więcej kasy - bore up guardera, wyciszony - 179 zł. 2. opcja TUK Hurricane m120s - 155 zł http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=916 Tłok wzmocniony PJ, jak wyżej - 43 zł razem 198 zł 3. opcja kompletny gb JG - 149 zł http://www.gunfire.pl/product-yid-11521900...Gearbox-v2.html Jest to chyba w miarę sensowne, przy założeniu że jest to gb. jg III gen. - ktoś się orientuje? Czy tam rzeczywiście są plastikowe łożyska? Która opcja jest sensowniejsza? Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted March 18, 2008 Report Share Posted March 18, 2008 Jest to chyba w miarę sensowne, przy założeniu że jest to gb. jg III gen. - ktoś się orientuje? Czy tam rzeczywiście są plastikowe łożyska? Tzw. "III generacja" to to napewno nie jest. Łożyska są plastikowe. Co do opcji 1 to prędkość wylotowa może być zbliżona, lub nawet niższa niż w stocku. W opcji 2 nie masz odpowiednich łożysk (7mm), nie wiem czy te z 1 są własnie takie. Osobiście radził bym Ci zacząć od wymiany tłoka (jest to najbardziej awaryjny element w Mkach DB). Do tego można dorzucić łożyskowaną prowadnicę i łożyska kulkowe 7mm. Kolejny krok to preclufa 509mm i dobra gumka hopup. Przy takiej konfiguracji powinno wyjść ok 400fps, czyli mniejwięcej tyle co na sprężynie M120. Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted March 18, 2008 Author Report Share Posted March 18, 2008 Lufa i gumka to oczywista oczywistość ;) Tłok, łożyska, prowadnica - to na pewno. Jak rozumiem - trzeba to wymienić bo w stocku są bardzo słabe. Sprężyna - w stocku jest z grubego drutu, o niejednakowym skoku. Jak rozumiem, wymiana na taką o niejednakowym skoku m120 zmniejszy naprężenia gb? Zespół cylindra - co da wymiana tych elementów na markowe, włącznie z łożyskowaną głowicą tłoka? Z tego co słyszałem - większa szczelność, mniejsze naprężenia. Nie wiem jak to wygląda w praktyce...? No i jeszcze jedna rzecz - do sprężyny m120 i mocniejszych łożyska kulkowe czy ślizgowe? Quote Link to post Share on other sites
Morda Posted March 18, 2008 Report Share Posted March 18, 2008 Przy tuningu radzę nie bawić się w części chińskich producentów. Jeśli już masz zamiar coś wymieniać to lepiej powoli, jedną część markową zamiast trzech chińskich i napewno wyjdziesz na tym lepiej. Części markowe wykonane są z dużo większą dokładnością i lepszych materiałów co owocuje większą ich wytrzymałością oraz spasowaniem, a to w gearboxie ma bardzo duże znaczenie. Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted March 18, 2008 Author Report Share Posted March 18, 2008 Ok, ale ja nie mam zamiaru brać ślubu z tą repliką ;) Nie jest mi potrzebny gun na całe życie, bo za rok czy dwa pewnie pojawią się nowe, ciekawe rzeczy itp. Chodzi o poprawną pracę. Poza tym latanie co miesiąc do serwisu żeby wymienić jedną część trochę przeszkadza. No i wątpię żeby stock ze sprężyną prometheusa lepiej strzelał niż stock z pejotowską sprężyną, łożyskami i prowadnicą łożyskowaną... Podsumowując: drogiemu tunningowi mówimy kategoryczne nie ;) Quote Link to post Share on other sites
Denton Posted March 18, 2008 Report Share Posted March 18, 2008 (edited) Jak chcesz wymieniać co miesiąc zębatki, prowadnice sprężyny to twój wybór ale jeśli chcesz robić tuning to niestety trzeba się liczyć z tym że najlepsze są do tego markowe części. Zapewniają one lepszą szczelność i wytrzymałość. Poza tym jeśli będziesz ją sprzedawał (bo sam sugerujesz ze za około 2 lata będziesz zmieniał replikę) to lepiej będzie wyglądało "Prowadnica Guarder/Systema" niż P&J albo Element bo ktoś kto będzie kupował taką replikę będzie wiedział że części te nadają się prawdopodobnie do wymiany a różnica w cenie nie będzie aż tak ogromna (chyba że chcesz robić 500fps< ale wtedy to powodzenia z chinskimi częściami :D ) TUK Hurricane m120s - 155 złhttp://www.asgshop.pl/produkt.php?id=916 Tłok wzmocniony PJ, jak wyżej - 43 zł Już lepiej dać 8(!!!!!!!) złotych więcej i kupic tłok DP http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=1024. Wypadało by też kupić nową głowicę tłoka dla lepszej szczelności Edited March 18, 2008 by Denton Quote Link to post Share on other sites
Morda Posted March 18, 2008 Report Share Posted March 18, 2008 Na podzespołach PJ (tak naprawdę to Element) 2 lata napewno nie postrzelasz. Jeśli chcesz żeby wszystko działało jak należy to odpuść sobie chińskie części. Osiągniesz lepsze efekty na szczelnych markowych podzespołach niż na chińskich. A co do sprężyny to stock PJ jest zwykłą sprężyną, a markowe są sprężynami o nieregularnych zwojach przez co mniej obciążają części i wolniej się zużywają. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted March 18, 2008 Author Report Share Posted March 18, 2008 Skąd taka pewność, że na częściach PJ na pewno nie postrzelam dwa lata? Skąd wiesz jak często strzelam, ile kulek wywalam itp.? Z całym szacunkiem, ale szukałem informacji na ten temat i nie wydaje mi się, żeby te konkretne elementy, które wybrałem poniżej były znacznie gorsze od powiedzmy CA. Przynajmniej użytkownicy tak piszą - chyba że się mylą... Jeżeli łożyska się nie niszczą to są ok, podobnie prowadnica sprężyny. Nie chodzi o stock PJ tylko części tunningowe PJ (czyt. element). Sprężyna, z tego co pamiętam jest o zmiennym skoku. Alternatywą jest MadOnion - miałem i byłem zadowolony. Mówicie, żeby brać markowe części, no więc policzmy jak to wygląda: Łożyska kulkowe CA (bo PJ ulegną zniszczeniu?) - 43 zł (PJ - 25 zł) Sprężyna Guarder (MO albo PJ nie dadzą 393 tylko 388 albo 398 fps, obie są o niejednakowym skoku!) - 49 zł (PJ/MO - 25 zł) Prowadnica sprężyny CA (PJ - ta sama konstrukcja, również łożyskowana) - 65 zł (PJ - 29 zł) Markowe części: 157 zł PJ - 79 zł Cóż tu się może posypać konkretnie? Co będzie nie tak? Nie chcę udowadniać, że mam rację, tylko się zwyczajnie pytam ;) Co do tłoka - co prawda tłoki PJ/element akurat mają dobre opinie, ale biorąc pod uwagę małą różnicę w cenie, czy ten będzie ok: http://www.taiwangun.com/?str=product&prId=405 ?? Chodzi oczywiście o sprężynę ok. m120 - 130 No i największy problem właściwie pozostaje z układem pneumatycznym. Wiadomo - BU byłby najlepszy, ale tutaj w grę wchodzi właściwie tylko guarder (dobra cena i grzybkowata głowica). Przy pierwszym etapie wymiany części nie będę miał kasy na ten zestaw, więc alternatywa jest taka, aby włożyć jakąś głowicę tłoka do czasu, aż ten BU będzie mógł być założony. Czy jest sens wymieniać powiedzmy na tą chińską, czy też jakość podobna? Może lepiej używkę markową jakąś? Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi :) Quote Link to post Share on other sites
I3ongo Posted March 19, 2008 Report Share Posted March 19, 2008 nie chcę, żeby zabrzmiało to tak, jakbym palił P&J i elementem na co dzień w kominku, ale porównując części do tuningu tej firmy do części CA, Guardera, robisz porównanie na poziomie: benzyna u Zenka za stodołą jest lepsza od tej na <tu nazwa markowej sieci stacji benzynowych>, bo jest znacznie tańsza, a samochód i tak ruszy na niej. Ruszy, ale co dalej, trudno powiedzieć. No offense, oczywiście. Quote Link to post Share on other sites
Morda Posted March 19, 2008 Report Share Posted March 19, 2008 Polecam poczytać tematy o częściach tuningowych elementa czyli właśnie P&J bo pod takim szyldem sprzedawane są one na taiwangunie- znaczna część postów opisuje komu co się posypało. Łożyska, prowadnica- spróbuj, może faktycznie wszystko będzie ok. Sprężyna, tłok, głowica tłoka- odradzam z uwagi na to, że tutaj bardzo ważne jest dobre spasowanie oraz wytrzymałość. Tłok polecam wzmocniony Deep Fire z Asgshopu (51zł), głowicę też którąś z Asgshopu (ceny od 30zł) tak samo jak sprężynę. Lepiej latać co jakiś czas do serwisu założyć nową, dobrej jakości część niż wymieniać zepsute. Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted March 19, 2008 Author Report Share Posted March 19, 2008 (edited) Hmm... w takim razie warto się zastanowić nad sensownym wyborem zestawu cylindra. Na pewno trzeba by wymienić głowicę tłoka. Czy razem z nim szukać głowicy cylindra? Jeżeli tak, to ciekawą opcją jest zestaw cichy systemy za 129 zł: http://www.taiwangun.com/?str=product&prId=872 Do tego dysza CA i wychodzi ok. 150 zł Alternatywnie: Głowica tłoka do dyszy poszerzonej DF Dysza poszerzona DF Głowica cylindra (aluminiowa - głośna) z super o'ringiem DF 107 zł To będzie w miarę solidny zestaw - natomiast za 179 zł asgshop oferuje BU guardera - warto dołożyć? I3ongo - co do zestawu cylindra masz rację, ale łożyska, tłok...? I dlaczego zestaw podkładek systemy kosztuje 19 zł? Polecam temat o układzie w świecie asg ;) Edited March 19, 2008 by michalll Quote Link to post Share on other sites
Morda Posted March 19, 2008 Report Share Posted March 19, 2008 Chyba najlepszym wyborem będzie Bore-Up Guardera + m120. Wydaje mi się, że warto dołożyć te 30zł i mieć około 30fpsów więcej, a chyba na prędkości wylotowej zależy Ci w SPR-ce. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted March 20, 2008 Author Report Share Posted March 20, 2008 Ponoć ta poszerzona dysza podnosi prędkość wylotową (ok. 10 fps). Spotkałem się też z taką opinią, że im dłuższa lufa, tym bore-up daje słabsze efekty. Mam lufę 509 mm i zastanawiam się po prostu, czy to się opłaca? Oczywiście, różnica tkwi także w konstrukcji głowic - te z bu guardera są miękkie, wyciszone. Te z DF - twarde, aluminiowe. Co za tym idzie - większe naprężenia na gb, który wzmocniony nie jest... Jestem lewy z nauk fizycznych, więc ktoś może poradzi, czy to faktycznie ma znaczenie? No i głowica cylindra DF ma przybajerzoną uszczelkę super o'ring - cóż to właściwie jest? Quote Link to post Share on other sites
Morda Posted March 20, 2008 Report Share Posted March 20, 2008 Z tego co czytałem Bore-Up Deep Fire jest szczelniejszy od Guardera, poza tym działa już przy sprężynie m110. Minusem jest właśnie płaska aluminiowa głowica tłoka która bardziej obciąża szkielet i daje głośniejszy odgłos wystrzału. Generalnie-BU Deep Fire bardziej obciąża szkielet, ale ze względu na słabszą sprężynę konieczną do prawidłowego działania mniej obciąża zębatki i tłok. Jeśli masz zamiar używać m120 to lepiej weź Guardera. Co do Super O`ring to chodzi poprostu o bardzo dużą szczelność jaką zapewnia. Quote Link to post Share on other sites
pidzejfat Posted March 21, 2008 Report Share Posted March 21, 2008 (edited) Co do Super O`ring to chodzi poprostu o bardzo dużą szczelność jaką zapewnia. W zimie -10fpsów :D (kurczy się) Edited March 21, 2008 by pidżefjat Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted March 22, 2008 Author Report Share Posted March 22, 2008 Generalnie-BU Deep Fire bardziej obciąża szkielet, ale ze względu na słabszą sprężynę konieczną do prawidłowego działania mniej obciąża zębatki i tłok. Tak ludzie piszą. Ale nie zmienia to faktu że jak założymy BU aluminiowy do takiej samej sprężyny jak wyciszony to wcale nie będzie mniej obciążał zębatek i tłoka ;) Generalnie chodzi mi o to, czy przez tą aluminiową głowicę sypią się gb? Quote Link to post Share on other sites
Paul Posted March 22, 2008 Report Share Posted March 22, 2008 Kolejny temat, gdzie jest więcej gadania i mniej faktów... @Morda: Posiadasz dużą wiedzę na temat części. Jest ona owocem pracy przy nich, czy może powtarzaniem tego co inni piszą? @Michalll: Generalnie DB robi wszystko niedopracowane, ale szkielet sporo wytrzyma. Co do wymiany części na lepsze to bym pomyślał o: -gumce(jasna sprawa, ten kawałek dętki jest do niczego) -komorze hu(jest nieszczelna, przy gumce np. guardera traci się na niej fpsy) -tłoku -prowadnicy -łożyskach Jak chcesz tuningować to wymień: - tłok na JBU za 65 zł (brzeszczot zębów nie rusza :-F ) - bore up - łożyska ślizgowe - prowadnica sprężyny na łożyskowaną - zębatki, choć nie koniecznie od razu - springa na m130 najmniej, bezpiecznie do m140 choć znajomy wstawił m150 i zrobił to na tyle dobrze i miał na tytle szczęścia (??) że nic nie poszło - lufę prec. Poza tym przydało by się nawiercić 4 rogi w gb w miejscu styczności z cyliindem, to "wzmocnisz" GB. To chyba tyle. Quote Link to post Share on other sites
Equil Posted March 22, 2008 Report Share Posted March 22, 2008 Łożyska możesz kupić jakieś przemysłowe, zaoszczędzisz na tym z 3 dychy, a takie łożyska często są dużo wytrzymalsze od takich stu teflon systema tytan z sklepu AS. Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted March 22, 2008 Author Report Share Posted March 22, 2008 Paul - dzięki za obszerną odpowiedź :) Na szybko mam pytanie odnośnie tego, co proponujesz - co z głowicą tłoka? Można zostawić stokową? Quote Link to post Share on other sites
Morda Posted March 22, 2008 Report Share Posted March 22, 2008 Paul: Jest ona owocem pracy (nie zawodowej) przy nich oraz wiedzy teoretycznej zdobytej w różnych źródłach. To, że mam 31 postów na forum nie oznacza, że nic nie wiem i się wymądrzam. Do springa m130 trzeba będzie dokupić jakiś lepszy silnik, albo batke o większym napięciu, stockowy silnik na 8,4v z zestawu raczej będzie miał problem z taką sprężyną. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.