Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Poprawa gb BOYI


Recommended Posts

Chciałbym wymienić "parę" rzeczy w gb boyi z repliki SPR. Replika jest długa, więc fajnie by było uzyskać dużą szybkość wylotową. Jednocześnie zależy mi na niskiej cenie tunningu :)

 

Jak na razie rozważałem następujące opcje:

 

1. opcja

 

prowadnica łożyskowana PJ - 29 zł

tłok PJ wzmocniony, połowa zębów metal - 43 zł

sprężyna MadOnion lub PJ m120 - 25 zł

łożyska PJ - 25 zł

wzmocniona aluminiowa głowica tłoka z łożyskowaniem PJ - 39 zł

 

razem 161 zł

 

Jak wpadnie więcej kasy - bore up guardera, wyciszony - 179 zł.

 

2. opcja

 

TUK Hurricane m120s - 155 zł

http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=916

Tłok wzmocniony PJ, jak wyżej - 43 zł

 

razem 198 zł

 

3. opcja

 

kompletny gb JG - 149 zł

http://www.gunfire.pl/product-yid-11521900...Gearbox-v2.html

 

Jest to chyba w miarę sensowne, przy założeniu że jest to gb. jg III gen. - ktoś się orientuje? Czy tam rzeczywiście są plastikowe łożyska?

 

 

 

Która opcja jest sensowniejsza?

Link to post
Share on other sites
Jest to chyba w miarę sensowne, przy założeniu że jest to gb. jg III gen. - ktoś się orientuje? Czy tam rzeczywiście są plastikowe łożyska?

Tzw. "III generacja" to to napewno nie jest. Łożyska są plastikowe.

 

Co do opcji 1 to prędkość wylotowa może być zbliżona, lub nawet niższa niż w stocku.

W opcji 2 nie masz odpowiednich łożysk (7mm), nie wiem czy te z 1 są własnie takie.

 

Osobiście radził bym Ci zacząć od wymiany tłoka (jest to najbardziej awaryjny element w Mkach DB). Do tego można dorzucić łożyskowaną prowadnicę i łożyska kulkowe 7mm. Kolejny krok to preclufa 509mm i dobra gumka hopup.

 

Przy takiej konfiguracji powinno wyjść ok 400fps, czyli mniejwięcej tyle co na sprężynie M120.

Link to post
Share on other sites

Lufa i gumka to oczywista oczywistość ;)

 

Tłok, łożyska, prowadnica - to na pewno. Jak rozumiem - trzeba to wymienić bo w stocku są bardzo słabe.

 

Sprężyna - w stocku jest z grubego drutu, o niejednakowym skoku. Jak rozumiem, wymiana na taką o niejednakowym skoku m120 zmniejszy naprężenia gb?

 

Zespół cylindra - co da wymiana tych elementów na markowe, włącznie z łożyskowaną głowicą tłoka? Z tego co słyszałem - większa szczelność, mniejsze naprężenia. Nie wiem jak to wygląda w praktyce...?

 

No i jeszcze jedna rzecz - do sprężyny m120 i mocniejszych łożyska kulkowe czy ślizgowe?

Link to post
Share on other sites

Przy tuningu radzę nie bawić się w części chińskich producentów. Jeśli już masz zamiar coś wymieniać to lepiej powoli, jedną część markową zamiast trzech chińskich i napewno wyjdziesz na tym lepiej. Części markowe wykonane są z dużo większą dokładnością i lepszych materiałów co owocuje większą ich wytrzymałością oraz spasowaniem, a to w gearboxie ma bardzo duże znaczenie.

Link to post
Share on other sites

Ok, ale ja nie mam zamiaru brać ślubu z tą repliką ;) Nie jest mi potrzebny gun na całe życie, bo za rok czy dwa pewnie pojawią się nowe, ciekawe rzeczy itp.

Chodzi o poprawną pracę. Poza tym latanie co miesiąc do serwisu żeby wymienić jedną część trochę przeszkadza. No i wątpię żeby stock ze sprężyną prometheusa lepiej strzelał niż stock z pejotowską sprężyną, łożyskami i prowadnicą łożyskowaną...

 

Podsumowując: drogiemu tunningowi mówimy kategoryczne nie ;)

Link to post
Share on other sites

Jak chcesz wymieniać co miesiąc zębatki, prowadnice sprężyny to twój wybór ale jeśli chcesz robić tuning to niestety trzeba się liczyć z tym że najlepsze są do tego markowe części. Zapewniają one lepszą szczelność i wytrzymałość. Poza tym jeśli będziesz ją sprzedawał (bo sam sugerujesz ze za około 2 lata będziesz zmieniał replikę) to lepiej będzie wyglądało "Prowadnica Guarder/Systema" niż P&J albo Element bo ktoś kto będzie kupował taką replikę będzie wiedział że części te nadają się prawdopodobnie do wymiany a różnica w cenie nie będzie aż tak ogromna (chyba że chcesz robić 500fps< ale wtedy to powodzenia z chinskimi częściami :D )

TUK Hurricane m120s - 155 zł

http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=916

Tłok wzmocniony PJ, jak wyżej - 43 zł

Już lepiej dać 8(!!!!!!!) złotych więcej i kupic tłok DP http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=1024. Wypadało by też kupić nową głowicę tłoka dla lepszej szczelności

Edited by Denton
Link to post
Share on other sites

Na podzespołach PJ (tak naprawdę to Element) 2 lata napewno nie postrzelasz. Jeśli chcesz żeby wszystko działało jak należy to odpuść sobie chińskie części. Osiągniesz lepsze efekty na szczelnych markowych podzespołach niż na chińskich. A co do sprężyny to stock PJ jest zwykłą sprężyną, a markowe są sprężynami o nieregularnych zwojach przez co mniej obciążają części i wolniej się zużywają.

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Skąd taka pewność, że na częściach PJ na pewno nie postrzelam dwa lata? Skąd wiesz jak często strzelam, ile kulek wywalam itp.? Z całym szacunkiem, ale szukałem informacji na ten temat i nie wydaje mi się, żeby te konkretne elementy, które wybrałem poniżej były znacznie gorsze od powiedzmy CA. Przynajmniej użytkownicy tak piszą - chyba że się mylą... Jeżeli łożyska się nie niszczą to są ok, podobnie prowadnica sprężyny.

 

Nie chodzi o stock PJ tylko części tunningowe PJ (czyt. element). Sprężyna, z tego co pamiętam jest o zmiennym skoku. Alternatywą jest MadOnion - miałem i byłem zadowolony.

 

Mówicie, żeby brać markowe części, no więc policzmy jak to wygląda:

 

Łożyska kulkowe CA (bo PJ ulegną zniszczeniu?) - 43 zł (PJ - 25 zł)

Sprężyna Guarder (MO albo PJ nie dadzą 393 tylko 388 albo 398 fps, obie są o niejednakowym skoku!) - 49 zł (PJ/MO - 25 zł)

Prowadnica sprężyny CA (PJ - ta sama konstrukcja, również łożyskowana) - 65 zł (PJ - 29 zł)

 

Markowe części: 157 zł

PJ - 79 zł

 

Cóż tu się może posypać konkretnie? Co będzie nie tak? Nie chcę udowadniać, że mam rację, tylko się zwyczajnie pytam ;)

 

Co do tłoka - co prawda tłoki PJ/element akurat mają dobre opinie, ale biorąc pod uwagę małą różnicę w cenie, czy ten będzie ok:

http://www.taiwangun.com/?str=product&prId=405 ??

Chodzi oczywiście o sprężynę ok. m120 - 130

 

No i największy problem właściwie pozostaje z układem pneumatycznym. Wiadomo - BU byłby najlepszy, ale tutaj w grę wchodzi właściwie tylko guarder (dobra cena i grzybkowata głowica). Przy pierwszym etapie wymiany części nie będę miał kasy na ten zestaw, więc alternatywa jest taka, aby włożyć jakąś głowicę tłoka do czasu, aż ten BU będzie mógł być założony. Czy jest sens wymieniać powiedzmy na tą chińską, czy też jakość podobna? Może lepiej używkę markową jakąś?

 

Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi :)

Link to post
Share on other sites

nie chcę, żeby zabrzmiało to tak, jakbym palił P&J i elementem na co dzień w kominku, ale porównując części do tuningu tej firmy do części CA, Guardera, robisz porównanie na poziomie: benzyna u Zenka za stodołą jest lepsza od tej na <tu nazwa markowej sieci stacji benzynowych>, bo jest znacznie tańsza, a samochód i tak ruszy na niej. Ruszy, ale co dalej, trudno powiedzieć. No offense, oczywiście.

Link to post
Share on other sites

Polecam poczytać tematy o częściach tuningowych elementa czyli właśnie P&J bo pod takim szyldem sprzedawane są one na taiwangunie- znaczna część postów opisuje komu co się posypało.

Łożyska, prowadnica- spróbuj, może faktycznie wszystko będzie ok.

Sprężyna, tłok, głowica tłoka- odradzam z uwagi na to, że tutaj bardzo ważne jest dobre spasowanie oraz wytrzymałość.

Tłok polecam wzmocniony Deep Fire z Asgshopu (51zł), głowicę też którąś z Asgshopu (ceny od 30zł) tak samo jak sprężynę.

 

Lepiej latać co jakiś czas do serwisu założyć nową, dobrej jakości część niż wymieniać zepsute.

Link to post
Share on other sites

Hmm... w takim razie warto się zastanowić nad sensownym wyborem zestawu cylindra.

 

Na pewno trzeba by wymienić głowicę tłoka. Czy razem z nim szukać głowicy cylindra? Jeżeli tak, to ciekawą opcją jest zestaw cichy systemy za 129 zł:

http://www.taiwangun.com/?str=product&prId=872

Do tego dysza CA i wychodzi ok. 150 zł

 

Alternatywnie:

Głowica tłoka do dyszy poszerzonej DF

Dysza poszerzona DF

Głowica cylindra (aluminiowa - głośna) z super o'ringiem DF

107 zł

 

To będzie w miarę solidny zestaw - natomiast za 179 zł asgshop oferuje BU guardera - warto dołożyć?

 

I3ongo - co do zestawu cylindra masz rację, ale łożyska, tłok...? I dlaczego zestaw podkładek systemy kosztuje 19 zł? Polecam temat o układzie w świecie asg ;)

Edited by michalll
Link to post
Share on other sites

Ponoć ta poszerzona dysza podnosi prędkość wylotową (ok. 10 fps).

 

Spotkałem się też z taką opinią, że im dłuższa lufa, tym bore-up daje słabsze efekty. Mam lufę 509 mm i zastanawiam się po prostu, czy to się opłaca?

 

Oczywiście, różnica tkwi także w konstrukcji głowic - te z bu guardera są miękkie, wyciszone. Te z DF - twarde, aluminiowe. Co za tym idzie - większe naprężenia na gb, który wzmocniony nie jest... Jestem lewy z nauk fizycznych, więc ktoś może poradzi, czy to faktycznie ma znaczenie?

 

No i głowica cylindra DF ma przybajerzoną uszczelkę super o'ring - cóż to właściwie jest?

Link to post
Share on other sites

Z tego co czytałem Bore-Up Deep Fire jest szczelniejszy od Guardera, poza tym działa już przy sprężynie m110. Minusem jest właśnie płaska aluminiowa głowica tłoka która bardziej obciąża szkielet i daje głośniejszy odgłos wystrzału.

Generalnie-BU Deep Fire bardziej obciąża szkielet, ale ze względu na słabszą sprężynę konieczną do prawidłowego działania mniej obciąża zębatki i tłok.

 

Jeśli masz zamiar używać m120 to lepiej weź Guardera.

 

Co do Super O`ring to chodzi poprostu o bardzo dużą szczelność jaką zapewnia.

Link to post
Share on other sites
Generalnie-BU Deep Fire bardziej obciąża szkielet, ale ze względu na słabszą sprężynę konieczną do prawidłowego działania mniej obciąża zębatki i tłok.

 

Tak ludzie piszą. Ale nie zmienia to faktu że jak założymy BU aluminiowy do takiej samej sprężyny jak wyciszony to wcale nie będzie mniej obciążał zębatek i tłoka ;)

 

Generalnie chodzi mi o to, czy przez tą aluminiową głowicę sypią się gb?

Link to post
Share on other sites

Kolejny temat, gdzie jest więcej gadania i mniej faktów...

 

@Morda: Posiadasz dużą wiedzę na temat części. Jest ona owocem pracy przy nich, czy może powtarzaniem tego co inni piszą?

 

@Michalll:

 

Generalnie DB robi wszystko niedopracowane, ale szkielet sporo wytrzyma.

 

Co do wymiany części na lepsze to bym pomyślał o:

 

-gumce(jasna sprawa, ten kawałek dętki jest do niczego)

-komorze hu(jest nieszczelna, przy gumce np. guardera traci się na niej fpsy)

-tłoku

-prowadnicy

-łożyskach

 

Jak chcesz tuningować to wymień:

- tłok na JBU za 65 zł (brzeszczot zębów nie rusza :-F )

- bore up

- łożyska ślizgowe

- prowadnica sprężyny na łożyskowaną

- zębatki, choć nie koniecznie od razu

- springa na m130 najmniej, bezpiecznie do m140 choć znajomy wstawił m150 i zrobił to na tyle dobrze i miał na tytle szczęścia (??) że nic nie poszło

- lufę prec.

 

Poza tym przydało by się nawiercić 4 rogi w gb w miejscu styczności z cyliindem, to "wzmocnisz" GB.

To chyba tyle.

Link to post
Share on other sites

Paul: Jest ona owocem pracy (nie zawodowej) przy nich oraz wiedzy teoretycznej zdobytej w różnych źródłach. To, że mam 31 postów na forum nie oznacza, że nic nie wiem i się wymądrzam.

 

Do springa m130 trzeba będzie dokupić jakiś lepszy silnik, albo batke o większym napięciu, stockowy silnik na 8,4v z zestawu raczej będzie miał problem z taką sprężyną.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...