Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

M16 A4 J&G Zablokowany tłok w tylnym położeniu


Recommended Posts

Witam!

Chciałbym kupić tą replike znalazłem interesującą oferte na allegro to co najważniejsze : "Replikę sprzedaję jako uszkodzoną - tłok zablokował się w tylnim położeniu, wszystko da się naprawić jeśli tylko ktoś ma ochotę. Replikę zakupiłem 19 marca 2008 w gunfire.pl i jest jeszcze tam na gwarancji 10 miesięcy. Sprzedaję ponieważ nie mam już do niej sił. Raz już tłok się w taki sposób zablokował i była zgłaszana reklamacja. Naprawili i teraz znowu to samo. Może ktos będzie mieć więcej cierpliwości niż ja... "

Co o tym sądzicie , czy naprawią tą usterke? po raz 2 jest ta sama.

Prosze o pomoc bo nie wiem czy kupywac ten karabin.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

możesz wtedy zażądać zwrotu pieniędzy lub wymiane produktu na nowy... Wg mnie to warto tylko byś musiał dokładnie się dowiedzieć czy on nic przy nim nie kombinował zeby była ważna gwarancja... Oddasz do serwisu naprawią a jeśli nie to wymienią i zaoszczędzisz troche kasy...

Edited by Buniu
Link to post
Share on other sites

w prawie konsumenckim nie ma czegos takiego jak zwrot towaru czy wymiana na nowy. wszystko jest kwestia dobrej woli sprzedawcy. najwazniejsze to rozroznic reklamacje od gwarancji. to sa dwie rozne rzeczy!

gwarancje daje producent ewentualnie sprzedawca i jej okres wynosi 24miesiace od daty zakupu, chyba ze producent okresli inaczej (ale nie krocej niz 24miesiace). np kupujac telefon z roczna gwarancja, masz rok gwarancji producenta i reszte okresu tj do uplywu 24miesiecy, gwarancja spoczywa na sprzedawcy

 

reklamacja zwiazana jest z ustawa o sprzedazy konsumenckiej (o ile dobrze kojarze nazwe). tutaj juz mozna wiecej wywalczyc. ale i nie jest to takie proste. jesli w przeciagu 6miesiecy od daty zakupu wystepuje jakas ta sama usterka, domniemywa (chyba tak to sie pisze) ze sprzet byl uszkodzony juz w momencie zakupu.

 

aa i sprzedawca/producent/serwis gwarancyjny maja do 14dni kalendarzowych na ustosunkowanie sie do naszych rozszczen, inaczej uznaje sie ze zgadzaja sie z naszymi rzadaniami.

 

PS jak ktos chce moge poszukac, gdzies mam materialy ze szkolen z reklamacji i ustawy. moge przeslac na maila

Link to post
Share on other sites

Oj zostaw lepiej prawo prawnikom, bo zrobiłeś tylko zamieszanie swoją wypowiedzią... w dodatku błędną.

 

w prawie konsumenckim nie ma czegos takiego jak zwrot towaru czy wymiana na nowy.

Nie wiem co uważasz za prawo konsumenckie, ale mylisz się. Jest coś takiego jak wymiana towaru na niewadliwy lub zwrot pieniędzy (art. 8 pkt. 4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej).

 

Jest jeszcze coś takiego jak rękojmia sprzedawcy (art. 556 i nast. KC). Polecam zapoznanie się przed następną wypowiedzią w tym temacie.

 

gwarancje daje producent ewentualnie sprzedawca i jej okres wynosi 24miesiace od daty zakupu, chyba ze producent okresli inaczej (ale nie krocej niz 24miesiace). np kupujac telefon z roczna gwarancja, masz rok gwarancji producenta i reszte okresu tj do uplywu 24miesiecy, gwarancja spoczywa na sprzedawcy

To nie jest gwarancja tylko doprecyzowanie przepisów rękojmi (tzw. lex specialis w stosunku do przepisów nadmienionych KC - lex generalis). Rękojmia obowiązuje do dwóch lat (z wyjątkami) od dnia sprzedaży i dotyczy jedynie wad w przedmiocie już tkwiących, a nie usterek i uszkodzeń powstałych na skutek lub podczas użytkowania. Stąd półroczny okres domniemania obciążający sprzedawcę. Ale jest to kwestia jedynie ciężaru dowodu i nie oznacza, że cokolwiek się stanie, z automatu będziemy mieli rzecz wymienioną.

 

Pozdrawiam.

 

EDIT: A gwarancja nie jest związana bodaj z żadną ustawą i jest dobrą wolą producenta/sprzedawcy. Tak samo jej okres.

Edited by Viamortis
Link to post
Share on other sites

a czy rekojmia nie odnosi sie tlyko do firm? racja nie jestem prawnikiem, ale z prawnikami mialem doczynienia. prawnik prawnikiem, ale na stronach federacji konsumenta nie ma nic o zwrocie towaru, niewierzysz to poczytaj. przez ostanie 3 lata zajmowalem sie reklamacjami gwarancjami i innymi roszczeniami klientow.

a co do gwarancji, to przypadkiem nie prawo unijne nie naklada okresy 24 miesiecy?

Link to post
Share on other sites
a co do gwarancji, to przypadkiem nie prawo unijne nie naklada okresy 24 miesiecy?

Nie mam pojęcia.

 

a czy rekojmia nie odnosi sie tlyko do firm?

Na jakiej podstawie?

 

prawnik prawnikiem, ale na stronach federacji konsumenta nie ma nic o zwrocie towaru, niewierzysz to poczytaj

Dzięki, ale już miałem do czynienia z "federacją konsumenta" i to im nie wierzę. Dla mnie trochę ważniejszy od strony federacji jest Dziennik Ustaw. Nieco wiarygodniejsze źródło obowiązujących przepisów. Co do tych zwrotów, to przepis jest dość skomplikowany i możnaby (ewentualnie) się spierać co do przesłanek zwrotu, ale orzecznictwo powinno rozwiać wszelkie wątpliwości.

 

przez ostanie 3 lata zajmowalem sie reklamacjami gwarancjami i innymi roszczeniami klientow.

I jak Ci szło? I w ogóle co w związku z tym?

 

ale z prawnikami mialem doczynienia.

Ja mam nadal ;).

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Lepsze takie niz żadno, jest tam masa pierdółek co do terminów, zakupów, odsyłek, zamówień itd. 2 razy koles na studiach z prawa gospodarczego tym mnie katował i zawsze potrafił jak większość sklepów wyszukać dziure w całym, tak że warto poczytać, bo większość sklepów krótko mówiąć rżnie klienta na kase i wciska mu dupiaste regulaminy przy rejestracjach co mało wspólnego mają z literą prawa.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...